Originally posted by Jonsku
View Post
Nettiauton puolella löytyy 5 kiloon kyllä aika monta eri vaihtoehtoja, moni juuri katsastettu moitteetta.
Kyllä mä pieniä vikoja osaan korjailla. Mutta miksi niitä nyt pitäisi koko ajan olla korjaamassa jos katsastuksessakaan ei ole sanottu mitään? Kirjoituksista sai semmosen käsityksen että pitäs olla suurinpiirtein joka päivä korjaamassa jotain.
Tarkotus on siis ostaa ihan vaan kulkeva ja toimiva peli, ja mahdollisesti ens talven aikana sitten värkätä sitä. Ei siis ole niin tarkkaa jos vaikka sisustassa on kosmeettisia vikoja vähän. Mulla on myös mahdollisuus maalata auto itse joten maalipinnankaan ei ole pakko olla virheetön, jos se laskee hintaa tietenkin. Moottorin ja laatikon pitäs kyllä toimia koska niitä en osaa korjata.
Luulen kuitenkin että jos tästä avoilusta innostuu enempi niin sitten tulee laitettua auto viimesen päälle kuntoon talvella.
Unelmatilannehan olisi semmonen jos löytäs todella halvan auton jossa on katossa reikiä sun muuta mutta kulkee itsestään, mutta nettiautossakin halvin avo on 2500e (4kone) ja 3000e (6kone) joten ei nuokaan ihan halpoja ole. Pääsis halvalla mukaan tähän avoiluun, sitten sais kokemusta avoilusta ja ostas ens kesäks kunnon pelin.
Muutamat budjettiin sopivat autot olen soittanut läpi ja kyllä niissä ainakin myyjän puheiden mukaan on katto ollut vedenpitävä ja vähän ruostetta yms.
Voi olla että mulla on lievemmät kriteerit mukavuudelle. Laitetaan lisäyksenä että käyttöautona toimii -99TDI Vectra (karvalakkimalli) ja olen ollut todella tyytyväinen ajomukavuuteen ja kulkuun. Pikkuvikoja löytyy kuten puhaltimessa ei toimi 1 ja 2 asento mutta en ole jaksanut korjata koska ei haittaa, keskuslukko ei ota taakse no eipä tuotakaan ole jaksanut korjata kun yleensä ajaa yksin tai kaksin.
Comment