Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW-mallien kulutusvertailua EcoTest-tuloksista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7433
    • Oulu

    #16
    Tein vielä pientä kutusvertailua eri merkkien kesken nähdäkseni miten toi E60 530i:n loistava tulos suhtautuu kilpailijoihin:

    BMW 530i
    kW 200
    CCM 2996
    Kulutus (l/100) 8.19
    Testauspäivä 23.5.2007


    Vs. (osa on kyllä jo vanhoja malleja…)


    Audi A4 3.2 FSI Ambition quattro tiptronic
    kW 195
    CCM 3197
    Kulutus (l/100) 9.07

    Audi A5 Coupé 3.2 FSI multitronic
    kW 195
    CCM 3197
    Kulutus (l/100) 8.73

    Audi A6 2.4
    kW 130
    CCM 2393
    Kulutus (l/100) 9.86

    Citroën C5 2.0 16V Confort
    kW 103
    CCM 1997
    Kulutus (l/100) 8.46

    Honda Accord 2.4 Executive
    kW 148
    CCM 2354
    Kulutus (l/100) 8.63

    Hyundai Sonata 2.4 GLS Automaatti
    kW 119
    CCM 2359
    Kulutus (l/100) 9.53

    Hyundai Grandeur 3.3 V6 Automaatti
    kW 173
    CCM 3342
    Kulutus (l/100) 10.05

    Lexus IS 250 Luxury Automaatti
    kW 153
    CCM 2500
    Kulutus (l/100) 9.04

    Mercedes C 280 Avantgarde
    kW 170
    CCM 2996
    Kulutus (l/100) 9.45

    Mercedes E 350 CGI Elegance 7G-Tronic
    kW 215
    CCM 3498
    Kulutus (l/100) 9.35

    Renault Laguna Coupé 3.5 V6 24V GT Automaatti
    kW 175
    CCM 3498
    Kulutus (l/100) 9.93

    Skoda Superb 2.8 V6 Elegance Tiptronic
    kW 142
    CCM 2771
    Kulutus (l/100) 10.34

    Subaru Legacy 3.0R Comfort Navigation Automaatti
    kW 180
    CCM 3000
    Kulutus (l/100) 10.62

    Volvo V70 T5 Summum
    kW 191
    CCM 2401
    Kulutus (l/100) 9.47

    VW Passat Variant 2.0 Turbo FSI Highline Tiptronic
    kW 147
    CCM 1984
    Kulutus (l/100) 8.82

    Varmasti erilaisiakin esimerkkejä voisi tuolta hakea, mutta tässä Bemarin lisäksi Audi 3.2 / Mersu E 350 / Volvo T5 / VW 2.0 TFSI on aika OK. Muut on sitten jo aika syöppöjä tehoihinsa nähden.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Juke
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 167

      #17
      Originally posted by Dani View Post
      BMW 130i - 07.10.2005 - 8.91
      BMW 330i SMG - 10.05.2004 - 9.06
      BMW 320Ci Cabriolet - 14.05.2003 - 9.16

      ..hahhah, kolmelitraset pieksee kakslitrasen kulutuksessa
      Tämä ei ole kyllä mikään uusi uutinen e36 320i omistajalle, eikä siihen vaadita edes mitään avoja.

      123d kulutus on kyllä kunnioitusta herättävä:think

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #18
        Originally posted by TROCK View Post
        Lopettaisit sinäkin Juhis tuon lapsellisen ianaikaisen lässyttämisesi noista dieseleistä.
        Jatkan niin kauan kuin noiden dieseleiden erinomaisuutta hehkutetaan. Lueppa huvikseen tältä foorumilta, kummissako mallissa on ollut enemmän vikoja - E60 bensoissa vai dieseleissä.

        Originally posted by TROCK
        Saat itsesi kuulostamaan taas snagarin moposankarilta kehuessasi omaa bensakonettasi, joka on aika kaukana esim. noista mainitsemistasi pienikulutuksisista bensakoneista.
        Se oli vain esimerkki tosielämästä. Eli jos minun E39 530iA syö seka-ajossa n. 10 litraa / 100km ja E60 530dA syö 9 litraa / 100km, niin missä se dieselin luvattu säästö polttoaineenkulutuksessa piilee? Ja mitä tulee uudempiin koneisiin, niin näkeehän noista testeistäkin, mistä tässä topicissa on puhe, että E60 530i syö jopa vähemmän polttoainetta kuin E60 530d!!!

        Originally posted by TROCK
        Mutta yhtä kaikki... Ainakaan tuo oma e61 530 DAT ´04 ei ole erinomaisen taloudellinen. Edellinen e39 530dA jopa mielestäni oli. Liekö tuossa sitten jotain pielessä, mutta eipä siitä ole mitään paikallistettu ainakaan huollossa (mikä ei sinänsä ole ehkä ihme). Mut onhan se vähän niinkin, että niin kauan kuin pelkällä menovedellä pärjää, niin hyvä on.
        Siinä on semmoinen vika kuin polttoaine, nuo dieselit on pelkkää paskaa! Tuollainen E60/E61 530d syö selvästi enemmän kuin E39 530d. Olen tuonut molempia malleja useita Saksasta ja samanlaisia ne on kaikki. Ei autossasi ole mitään vikaa, vaan nuo 2004 vuosimallin laitteet yksikertaisesti syö uskomattoman paljon polttoainetta vähänkään reippaammassa ajossa. Esimerkiksi Mersun E-sarjalaiset 270CDI ja 320CDI on paljon taloudellisimpia. Samoin myös Volvo V70 D5 mallit. Eihän ne autoina ole BMW:n veroisia, mutta polttoaineenkulutus on selvästi E60/E61 530d malleja pienempi.

        Eikö dieselauton omistajien ostoperuste ole lähes aina se pieni polttoaineen kulutus? Mitä tekee dieselautolla, jossa edes kulutus ei ole pieni. Vastaus: EI MITÄÄN! E90 320d sentään kulkee pienellä polttoainemäärällä. Mutta nuo ensimmäiset E60/E61 530d mallit ei!
        Last edited by Juhis; 02-06-2009, 20:11.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Juhis View Post
          Jatkan niin kauan kuin noiden dieseleiden erinomaisuutta hehkutetaan. Lueppa huvikseen tältä foorumilta, kummissako mallissa on ollut enemmän vikoja - E60 bensoissa vai dieseleissä.

          Se oli vain esimerkki tosielämästä. Eli jos minun E39 530iA syö seka-ajossa n. 10 litraa / 100km ja E60 530dA syö 9 litraa / 100km, niin missä se dieselin luvattu säästö polttoaineenkulutuksessa piilee? Ja mitä tulee uudempiin koneisiin, niin näkeehän noista testeistäkin, mistä tässä topicissa on puhe, että E60 530i syö jopa vähemmän polttoainetta kuin E60 530d!!!

          Siinä on semmoinen vika kuin polttoaine, nuo dieselit on pelkkää paskaa! Tuollainen E60/E61 530d syö selvästi enemmän kuin E39 530d. Olen tuonut molempia malleja useita Saksasta ja samanlaisia ne on kaikki. Ei autossasi ole mitään vikaa, vaan nuo 2004 vuosimallin laitteet yksikertaisesti syö uskomattoman paljon polttoainetta vähänkään reippaammassa ajossa. Esimerkiksi Mersun E-sarjalaiset 270CDI ja 320CDI on paljon taloudellisimpia. Samoin myös Volvo V70 D5 mallit. Eihän ne autoina ole BMW:n veroisia, mutta polttoaineenkulutus on selvästi E60/E61 530d malleja pienempi.

          Eikö dieselauton omistajien ostoperuste ole lähes aina se pieni polttoaineen kulutus? Mitä tekee dieselautolla, jossa edes kulutus ei ole pieni. Vastaus: EI MITÄÄN! E90 320d sentään kulkee pienellä polttoainemäärällä. Mutta nuo ensimmäiset E60/E61 530d mallit ei!
          Ok, täytyy myöntää, että yhtäkkiseltään e60/61 dieseleiden vikoja ihmetellään enemmän kuin bensojen. Syitä en lähde arvailemaan, koska en niitä tiedä. Etkä tiedä muuten Juhis sinäkään! Saattaa olla, että diesel-tekniikassa on enemmän heikkoja kohtia kuin bensoissa, mutta toisaalta onpa niitä melko paljon määrältäänkin suhteessa bensaversioihin. Vertaa nyt vaikka 530d vs 530i. Montakohan dieseliä löytyy tältäkin forumilta yhtä bensapeliä kohti?! Toisaalta dieselien ajomäärät ovat todennäköisesti jotain ihan muuta kuin bensojen. Ehkä näiden ja monien muiden asioiden summa johtaa tuohon ihmettelysi aiheeseen.

          Vai et sinä näe eroja be/di-mallien kulutuksissa. No se on kyllä ihmeellistä sinun kokemuksellasi. Piirongin laatikossa sattui sopivasti olemaan pari e60-esitettä. Katsotaanpa mitä ne meille kertovat:

          vm / malli / EU-yhd
          2005 / 530da / 7,8
          2005 / 530ia / 9,3
          2006 / 530da / 7,5
          2006 / 530ia / 9,3
          2008 / 530da /6,6
          2008 / 530ia / 7,5

          Erot eivät ole hirmuisia n. 15-25% enemmän vie soppaa näiden lukujen valossa bensat. Tokihan nämä ovat niitä normiarvoja, mutta milläpä muulla mittaat. Sinun "tavallinen ajo" on erilaista kuin minun "tavallinen ajo". Eli jos meinaat, ettei dieselillä pääse normiarvoihin, niin en vaan jaksa uskoa, että bensatkaan menisivät paljon alle ilmoitetun. Kaikki kunnnia kuitenkin tuolle uudelle 530ia:lle! Mahtavia lukuja, jos niihin vaan pääsee käytännössä.

          Polttoaineen hinnassakin on vielä jonkinlainen ero, ainakin tällä hetkellä (0,93 vs 1,30). Eli ei sitä nyt sinunkaan tarvitse niin kovasti ihmetellä miksi niin moni valitsee dieselin. Ei minullakaan mitään rakkaussuhdetta tuohon polttoaineeseen ole eli jos bensa tulisi halvemmaksi, niin tottahan sitä kaunista käyntiääntä mielellään kuuntelisi. Ja onpa siinä vielä monella perusteena sekin, että ainakin tähän asti diesel on ollut aina haluttavampi ja helpompi myytävä. Tästähän lajista sinullakin lienee kokemusta.
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • Tibexe
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 485
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tein vielä pientä kutusvertailua eri merkkien kesken nähdäkseni miten toi E60 530i:n loistava tulos suhtautuu kilpailijoihin:...
            Eihän tämä nyt varsinaisesti mikään yllätys ole. Onhan BMW jo vuosia ollut moottoriteknologian edelläkävijä

            Asiaan liittyen; joku päivä tuli naureskeltua kun erehdyin Saabin () sivuille ja rupesin sitten piruuttani vertailemaan kahta suorituskyvyltään vastaavaa Saabin ja BMW:n mallia:

            Saab 9-3 2.8T V6 XWD 280 hv: EU-keskikulutus 11.0l/100km ja CO2-päästöt 263 g/km

            BMW E91 330i xDrive 272 hv: EU-keskikulutus 8.1l/100km ja CO2-päästöt 194 g/km

            Melkoiset erot kyllä :think Ehkäpä Bemarilla sitten vaan valehdellaan enemmän
            Last edited by Tibexe; 02-06-2009, 22:46.
            sigpic

            Comment

            • docjones
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 127

              #21
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Näissä hämmästyttää lähinnä 530i:n todella pieni kulutus. Auton koko ei tietenkään välttämättä paljon lisää kulutusta, mutta silti tuossa on tehon, auton koon ja kulutuksen suhde poikkeuksellisen hyvä. Se näkyi myös noissa ecotestin antamissa pisteissä ja tähdissä. 530i sijoittui kokoluokassaan hyvin ja oli luokkansa ekologisin bensamoottorinen auto. Näistä tuloksista näkee myös hyvin tekniikan nopean kehityksen, viimeisen viiden vuoden aikana monien mallien kulutus on laskenut reilusti.
              Ainakin omasta kokemuksesta tuo on aika tarkkaan hehtaarilla. Oma 2005 530xiA vie noin 9,5l/100km sekalaisessa ajossa 15tkm kokemuksella. Nelivedon ja automaatin tuoma lisäkulutus on itseasiassa aika tarkkaan sama mitä virallisen specsin mukaan pitäisikin olla.

              -
              JN

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #22
                Kyllä juhis on varmaan ihan oikeassa, että nuo bensatkin saa viemään ihan ok lukemilla jos käy maantiellä, mutta kaupungissa ero dieseliin kasvaa helpolla isoksi. Veljen E39 530ia touring vei 14ltr sadalla ja nykyinen vanhakoppainen X5 3.0da 10ltr. Pääasiassa kaupunkiajoa.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #23
                  Originally posted by docjones View Post
                  Ainakin omasta kokemuksesta tuo on aika tarkkaan hehtaarilla. Oma 2005 530xiA vie noin 9,5l/100km sekalaisessa ajossa 15tkm kokemuksella. Nelivedon ja automaatin tuoma lisäkulutus on itseasiassa aika tarkkaan sama mitä virallisen specsin mukaan pitäisikin olla.

                  -
                  JN
                  Tuon jälkeen on tainnut tulla päivityksiä ja kulutus laskenut. Joten ihan uskottavia tuloksia.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15255
                    • Ajamisen Iloa

                    #24
                    Originally posted by Juhis View Post
                    Samoin myös Volvo V70 D5 mallit. Eihän ne autoina ole BMW:n veroisia, mutta polttoaineenkulutus on selvästi E60/E61 530d malleja pienempi.
                    Totta esim tämä: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/2787366
                    vie 5.6 keskimäärin. Talvella kovimmilla pakkasilla mun ajossa ja joka käänteessä webasto päällä, max 6litraa/100km

                    Sen sijaan faijan uusi V70 D5 vie 7litraa sadalla, johtuu ihan lisääntyneistä hiukkassuodattimista ja muusta hölynpölystä.

                    Älytöntä muuten että keksitään suodattimia joiden takia auto kuluttaa yli litraa enemmän vain jotta saataisiin "puhtaampaa" pakokaasua ulos.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • DWHLL
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 189
                      • Espoo

                      #25
                      Eikö parempi vertailukohta tuolle V70 D5:lle olisi 520d kuin 530d?
                      Ainakin vanhemmissa volvoissa D5 koneissa tais olla 163hv ja 185hv, ja 520d:ssa vastaavasti 163hv ja 177hv. Ja suorituskykyhän on luonnollisesti bemarissa parempi.. (tai ei ainakaan merkittävästi heikompi
                      ------------
                      f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                      e91 325d -07 Alpinweiß

                      ex:
                      e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                      e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                      e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                      e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                      Comment

                      • örvellys
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 93
                        • youtube

                        #26
                        Mulla E34 540 ia vie 6,5 litraa kaupunkipyörityksessä,onko liikaa

                        Comment

                        • Bemu500
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 2992
                          • INvaLA

                          #27
                          Originally posted by örvellys View Post
                          Mulla E34 540 ia vie 6,5 litraa kaupunkipyörityksessä,onko liikaa
                          -Official member of BTCF-Sauna team-


                          e91 325i -06

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            #28
                            Ikinä en kyllä omilla normiajoilla tuota pulkkaa (530DA 2005 E61) kulkemaan alle 8.5l/100km keskikulutuksen...

                            Vähänkin kaupunki/risteysajoa ja kylmä kone niin menee soppaa ihan reilusti. Talvella weban lämmitykset jne. niin 25 km työmatka-ajon keskikulutukset on n. 10l/100km.

                            Ja termarit kunnossa, huollot tehty , renkaissa painetta jne. Tää vaan tuntuu syövän..
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Rel1990
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 76
                              • SLN

                              #29
                              Eco tour tuloksia, vain BMW piti lupauksen

                              Pienet on kyllä kulutukset uusissa bemareissa, ja muissakin.

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                #30
                                Tollasta ainakin näyttäis -03 m-sportin keskikulutus, ja jopa 9.5 olen päässyt sekalaisessa ajossa, suhteessa 60kaupunki/40 maantie.

                                Ehkä mä vaan sitten ajelen kun mummoankka


                                Originally posted by Vasara View Post
                                Millainen ajosuorite testissä on? Seka-ajo? Aika maantiepainotteisesti saa vetää, että tuohon pääsee.
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎