Morjensta kaikille!
Ostin pari viikkoa sitten vuosimallia 2003 olevan 330d m-sportti bemmun, nimeltä mainitsemattomasta autoliikkeestä. (asiasta myöhemmin ehkä tarkempaa tietoa)
Auton käyttöön saatuani (koeajo hetkestä noin 2viikkoa), huomasin että autosta puuttui varusteita jota myynti-ilmoitukseen oli merkitty(myynti-ilmoitus on minulla tallessa).
Nämä varusteet puuttuivat:
-Harman Kardon hifit
-Sadetunnistin
-Hälyt
-Penkinlämmittimet
Nopealla vilkaisulla koeajon jälkeen en tietenkään osannut kiinnittää huomiota varuste puutteisiin, koska luotin, että autoliikkeestä ostetussa autossa on varusteet jotka myynti-ilmoitukseen on merkitty.
Lisäksi auto oli myllytetty miten sattuu (viimeinen käsittely uupui ja kyljet loimusi)
Otettuani yhteyttä minua palvelleeseen automyyjään, päästiin jo alustavaan sopimukseen hyvityksestä (19" vanteet kumeineen). ja myyjä lupasi maksaa autoni uudelleen myllytyksen.
Sitten ongelmat alkoivat...
Autoliikkeen johtaja/omistaja ei suostunutkaan tähän menettely tapaan, vaan tarjosi minulle hyvitykseksi vanteet ja kumit puoleen hintaan, ja minullehan se ei tietenkään kelpaa.
Johtajan kanssa aikani keskusteluani, kehoitti hän minua hoitamaan asian kuluttajansuojan kautta.
Soitin siis kuluttajansuojaneuvojalle joka tutki asian, ja piti hyvin selvänä että tuo autoliikkeen tarjoama hyvitys on melko pieni verrattuna puuttuneisiin varusteisiin.
Näinpä hän ehdotti että yrittäisin uudestaan sopia yrityksen johtajan kanssa hyvityksen suuruudesta, ennen kui riitauta asian.
Siihen tarvisin nyt kerholaisten apua!!
Millaista summaa olisi kohtuullista tässä tapauksessa pyytää?
Onko 19" kumeineen liian pieni hyvitys varusteisiin nähden?
En kaipaa "varusteen arvo on se minkä ostaja sille itse antaa!" kommentteja, vaan konkreettisia summia, tai ehdotuksia.
Kiitoksia teille jo etukäteen.
Ostin pari viikkoa sitten vuosimallia 2003 olevan 330d m-sportti bemmun, nimeltä mainitsemattomasta autoliikkeestä. (asiasta myöhemmin ehkä tarkempaa tietoa)
Auton käyttöön saatuani (koeajo hetkestä noin 2viikkoa), huomasin että autosta puuttui varusteita jota myynti-ilmoitukseen oli merkitty(myynti-ilmoitus on minulla tallessa).
Nämä varusteet puuttuivat:
-Harman Kardon hifit
-Sadetunnistin
-Hälyt
-Penkinlämmittimet
Nopealla vilkaisulla koeajon jälkeen en tietenkään osannut kiinnittää huomiota varuste puutteisiin, koska luotin, että autoliikkeestä ostetussa autossa on varusteet jotka myynti-ilmoitukseen on merkitty.
Lisäksi auto oli myllytetty miten sattuu (viimeinen käsittely uupui ja kyljet loimusi)
Otettuani yhteyttä minua palvelleeseen automyyjään, päästiin jo alustavaan sopimukseen hyvityksestä (19" vanteet kumeineen). ja myyjä lupasi maksaa autoni uudelleen myllytyksen.
Sitten ongelmat alkoivat...
Autoliikkeen johtaja/omistaja ei suostunutkaan tähän menettely tapaan, vaan tarjosi minulle hyvitykseksi vanteet ja kumit puoleen hintaan, ja minullehan se ei tietenkään kelpaa.
Johtajan kanssa aikani keskusteluani, kehoitti hän minua hoitamaan asian kuluttajansuojan kautta.
Soitin siis kuluttajansuojaneuvojalle joka tutki asian, ja piti hyvin selvänä että tuo autoliikkeen tarjoama hyvitys on melko pieni verrattuna puuttuneisiin varusteisiin.
Näinpä hän ehdotti että yrittäisin uudestaan sopia yrityksen johtajan kanssa hyvityksen suuruudesta, ennen kui riitauta asian.
Siihen tarvisin nyt kerholaisten apua!!
Millaista summaa olisi kohtuullista tässä tapauksessa pyytää?
Onko 19" kumeineen liian pieni hyvitys varusteisiin nähden?
En kaipaa "varusteen arvo on se minkä ostaja sille itse antaa!" kommentteja, vaan konkreettisia summia, tai ehdotuksia.
Kiitoksia teille jo etukäteen.
Comment