Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halpaa käyttöautoa etsimässä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #46
    Originally posted by Tomi T View Post
    Mulla on kanssa ollut kaksi Rallyeta ja yksi GTI. Rallyet toki oli 2002-2004 ja GTI 2004, että nykyäänhän ne ovat aikalailla vanhempia jo.

    Eikai noissa muuta ihmeitä, paitsi ne taka-akselit alkaa hajoilla, joihinkin on vaihdettukin jo. Ja GTI:ssähän vissiin oli jotain kansipahviongelmaa, että vuosi öljyä sitä kautta tms. Omani getari kulutti öljyä aika rohkeasti, ja sillä oli ajettu 70tkm...

    Noita tuli kuolattua tässä lähiaikoina taas, mutta jotenkin järki sanoa että älä tollasta

    Mutta onhan ne hauskoja ajaa, hyvän näköisiä, ja GTI varsinkin menee tosi vähällä bensalla ja kulkee ripeästi.

    ..mutta on toi Compacti silti vaan aikalailla parempi kokonaisuus
    No alkaahan näitä pösömiehiä täältä löytyynkin ja kaikilla loppujen lopuksi kuitenkin hyvät kokemuksen niistä..Kuten itsellänikin oli kans 4 vuotta -98 106 rallye,on aivan uskomattoman hauska laite ajaa ja mulla ainakaan reilu 70tkm sillä ajaneena ei tullut oikeestaan mitään muuta kun itseaiheutettuja vikoja.Tekis mieli hommata tommonen rallye jossain vaiheessa kun eivät enää maksakaan paljoa.
    Itse pidän psa yhtymän tuotteita ehdottomasti mitään v*tun riisejä parempana autona,ei ole yhtään huonoja kokemuksia ja joitakin ranskiksia tässä on tullut aikanaan omistettua eikä noi mätäne on vielä hyviä ajettavia.Ainuttakaan sähkövikaa ei autossa omistusaikanani ollut.Ja useimmat ranskalaisiin tulevat sähköviat pystyisi ehkäisemään suojaamalla konehuoneessa olevat sulakerasiat ja releet paremmin kun ovat kovin lika alttiissa paikassa.
    Ääni 106 pökölle käyttiksenä ja saa halvalla.
    Noi taka-akseli viatkin johtuu usein vähän tuosta auton käytöstä,itekin jouduin vaihtaan mutta sekin oli oikeestaan oman väärinkäytön takia.
    Last edited by MasaTDS; 06-09-2009, 12:00.
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #47
      Originally posted by Justabanana View Post
      Kysymyksen vierestä vois vastata mitä ei ainakaan kannata ostaa, ja siihen satsiinhan sijoittuu tämä eteläeuroopan tekeleet. Varmaan Clioa / Puntoa tms. irtoaa tuolla rahalla aika hyvin mutta murheita saa ilmaiseksikin.

      Tosiaan Carina/Corolla-linjalle taitaa olla viisain lähteä, Yaris menee jonkin verran budjetin yli (mutta on kyl mummielestä optimi pikku-kakkosauto). Sen verran kannattaa nähdä vaivaa että tarkas(tut)taa alustan kunnolla niin ei tarvi noihin hitsauksiin ryhtyä.
      Onko paljonkin omakohtaista kokemusta renuista?
      Meillä on tuossa puolisolla juurikin clio. vm 2003 1.6 dynamique ilmastoinnilla ja xenoneilla. Vuos ollaan kohta rullattu ja startti on mennyt ja se maksoi 100e korjata. Enempi meillon bemareita korjattu järestään. Toki joutuu hankintabudjettiin tonnin-2 laittamaan lisää mutta kyllä se mielestäni on sen arvoista.
      Vaikea keksiä perustetta miksi puolison pitäisi ajaa 93 corollalla mielummin kun 4euroncap tähen cliolla mikä on 2003 vuodelta. Tai itse ainaskin ajattelen hieman tuon naisen turvallisuutta kun se on reissussa.
      Mielestäni eniten vastinetta rahalle saa juurikin tollaisilla "ei niin suosituilla" kuten renault, peugeot jne.
      Last edited by Antti O; 06-09-2009, 12:08.

      Comment

      • MasaTDS
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1606
        • Tampere

        #48
        Originally posted by Antti O View Post
        Onko paljonkin omakohtaista kokemusta renuista?
        Meillä on tuossa puolisolla juurikin clio. vm 2003 1.6 dynamique ilmastoinnilla ja xenoneilla. Vuos ollaan kohta rullattu ja startti on mennyt ja se maksoi 100e korjata. Enempi meillon bemareita korjattu järestään. Toki joutuu hankintabudjettiin tonnin-2 laittamaan lisää mutta kyllä se mielestäni on sen arvoista.
        Vaikea keksiä perustetta miksi puolison pitäisi ajaa 93 corollalla mielummin kun 4euroncap tähen cliolla mikä on 2003 vuodelta. Tai itse ainaskin ajattelen hieman tuon naisen turvallisuutta kun se on reissussa.
        Mielestäni eniten vastinetta rahalle saa juurikin tollaisilla "ei niin suosituilla" kuten renault, peugeot jne.
        Näimpä,ne on ihmisten ennakkoluulot monesti mikä pistää moittimaan noita,kannattaa kokeilla.Mukavuus aivan toista luokkaa kun jossain saman kokoluokan riiseissä.
        E24 635csi
        M-B W140
        Citroen c4 coupe
        H-D sportster chopper

        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
        www.mpanet.fi

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #49
          Originally posted by Antti O View Post
          Onko paljonkin omakohtaista kokemusta renuista?
          Meillä on tuossa puolisolla juurikin clio. vm 2003 1.6 dynamique ilmastoinnilla ja xenoneilla. Vuos ollaan kohta rullattu ja startti on mennyt ja se maksoi 100e korjata. Enempi meillon bemareita korjattu järestään. Toki joutuu hankintabudjettiin tonnin-2 laittamaan lisää mutta kyllä se mielestäni on sen arvoista.
          Vaikea keksiä perustetta miksi puolison pitäisi ajaa 93 corollalla mielummin kun 4euroncap tähen cliolla mikä on 2003 vuodelta. Tai itse ainaskin ajattelen hieman tuon naisen turvallisuutta kun se on reissussa.
          Mielestäni eniten vastinetta rahalle saa juurikin tollaisilla "ei niin suosituilla" kuten renault, peugeot jne.
          Tarkoitti varmaankin vanhemman koppasia clioa ja puntoa. Vanhempi punto lahoo pohjasta ja taka-akselin isot helat saa vaihtaa joka (toinen) vuosi ja muutenkin turvattoman olonen kiikku samoin kuin vanha clio, ainakin mitä on ite ajanut. Uudempi 01-> punto on jo eri pallopuistosta.
          Uudemmassa cliossa eipä muuta ole kuin satunnaiset sähköviat, katkeavat takajouset ja puolia saa vaihdella (ainakin ennen sai, nykypäivää en tiedä). Kelpais kuitenkin itellekin kauppakassiks jos ei päässä olis niin paljon vikaa kuin nyt
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #50
            Kyllä munkin raja menee renussa Pelkkä ajovalojen vaihto on meganeen aivan kyrpä homma ja nissä on kyllä ihan aikuisten oikeesti riittänyt korjattavaa, lagunasta puhumattakaan. Menee puolia, lasinnostimia, startteja ja ties mitä semmosta osaa jota ei juuri alle 200tkm ajetusta bemarista tarvi korjata. Kaiken lisäksi niistä puuttuu psa autojen ainoa valtti, eli ruosteettomuus. Hyvin tuntuu katoavan pelti vähän vanhemmista (5-9v) renuista.

            Kyllä mä ostaisin koska vaan vastaavan japsin mielummin. Se vaan maksaa kaksi kertaa enemmänsamanverran ajettuna ja saman kuntoisena. Pösöissä se hinta/aatu on aika kohdallaan. Ei maksa juuri mitään, ei ruostu pahasti ja hintaan nähden toimii ihan ok. Ehdoton edellytys noiden omistamiselle on kyllä se, että työkalut pysyy edes vähän kädessä. Muuten voi tulla saa*anan kallista.

            Useampi vuosi sitten mulla oli GTI N14 sunny käyttiksenä ja se vasta hauska peli olikin. 2L gt-primmun koneella se jopa liikui aika mukavasti. Perusviritelty s14a 200SX oli myös semmonen auto, jonka jälkeen yksikään ei M bemari ei oo oikein tuntunut miltään. Siis suorituskyvyn kannalta. No bemarit loistaa muilla ominaisuuksilla.
            Last edited by Juppe; 06-09-2009, 12:50.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #51
              Originally posted by Juppe View Post
              Kyllä munkin raja menee renussa Pelkkä ajovalojen vaihto on meganeen aivan kyrpä homma ja nissä on kyllä ihan aikuisten oikeesti riittänyt korjattavaa, lagunasta puhumattakaan. Menee puolia, lasinnostimia, startteja ja ties mitä semmosta osaa jota ei juuri alle 200tkm ajetusta bemarista tarvi korjata. Kaiken lisäksi niistä puuttuu psa autojen ainoa valtti, eli ruosteettomuus. Hyvin tuntuu katoavan pelti vähän vanhemmista (5-9v) renuista.

              Kyllä mä ostaisin koska vaan vastaavan japsin mielummin. Se vaan maksaa kaksi kertaa enemmänsamanverran ajettuna ja saman kuntoisena. Pösöissä se hinta/aatu on aika kohdallaan. Ei maksa juuri mitään, ei ruostu pahasti ja hintaan nähden toimii ihan ok. Ehdoton edellytys noiden omistamiselle on kyllä se, että työkalut pysyy edes vähän kädessä. Muuten vi tulla saa*anan kallista.

              Useampi vuosi sitten mulla oli GTI N14 sunny käyttiksenä ja se vasta hauska peli olikin. 2L gt-primmun koneella se jopa liikui aika mukavasti. 200SX oli myös semmonen auto, jonka jälkeen yksikään ei M bemari ei oo oikein tuntunut miltään. Siis suorituskyvyn kannalta. No bemarit loistaa muilla ominaisuuksilla.
              Mielestäni tuo on täyttä paskapuhetta tuo ruostuminen, tuo meidän 2003 Clio on ollut vieläpä pk-seudun suolakylvyssä koko aiemman elämänsä, ja uskoisin ettei sitä ole kovinkaan usein edes pesty tai pidetty muutenkaan "hyvin"
              Siitä huolimatta tuossa ei ole mistään pintapelleistä löytynyt ruostetta ja pohjakin näytti tosi terveeltä viimeisimmässä katsastuksessa.

              Meillä kyllä katseltiin japskeja, volkkareita ja muitakin eri merkkisiä vaihtoehtoja.
              Käytännössä huomattiin että japskeista pyydetään ihan älyttömiä ja ovat hyvin usein yli 200tkm ajettuja tuossa 3000-4000 hintaluokassa. Eli karkeasti ottaen piti valita 94 corollan ja tuon renun välillä. Fiatteja olisi kans saanut edullisesti, Stiloja sun muita. Ne jäi vielä katsomatta kun ostettiin tuo eka vaihtoehto, tuo renu oli 120 tkm ajettu kun ostettiin ja eka omistajalta.
              Ainiin, ja se vielä että jos minulta olisi kysytty vuosi sitten ostetaanko meille Renault olisin sanonut aika varman EI koskaan, mutta.. ei ne hassumpia pelejä olekaan! Itseasiassa, jos minä lähden kaupungille autolla niin paljon mielummin Cliolla lähden kun bmw:llä. On meinaan niin näppärä ja hyvä ajaa. Tiedä vaikka eksyn radalle tolla joskus kun tuntuu tykkäävän mutkista ja tossa dynamiquessa on joku astetta parempi alustakin.



              Last edited by Antti O; 06-09-2009, 12:53.

              Comment

              • M. Luuri
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 268
                • SJK

                #52
                Ehdottomasti itse olen fiatin puolella. Äitee on kohta 25 vuotta ajanut fiatilla ja ainoat viat mitä on ollut niin pakoputken on joutunut vaihtamaan ja tietysti öljyjä (ensin oli fiat uno yli 10v ja nyt on fiat punto 75 vm:96). Mallia fiatilta lähtisin ehdottamaan punto 75 vm:95 ja siitä eteenpäin. Alle parilla tonnilla saa todella hyvä kuntoisia rasseja. Koneena toimii 1.3 litrainen bensa ja kulutus todella vähäistä sekä vakuutukset on halvat. Ja lähtee helposti käyntiin vaikka on -25 pakkasta. Niin ja yksi ns. vika minkä olen huomannut niin koneesta vuotaa öljyä venttiilikopan tiivisteen välistä, mutta asia korjaantui kun vaihtoi uuden tiivisteen vanhan tilalle (maksoi luokkaa 6e) ja hieman moottorisilikonia väliin niin kyllä on ruvennut öljyt pitämään.
                e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #53
                  Originally posted by arrow1 View Post
                  Ehdottomasti itse olen fiatin puolella. Äitee on kohta 25 vuotta ajanut fiatilla ja ainoat viat mitä on ollut niin pakoputken on joutunut vaihtamaan ja tietysti öljyjä (ensin oli fiat uno yli 10v ja nyt on fiat punto 75 vm:96). Mallia fiatilta lähtisin ehdottamaan punto 75 vm:95 ja siitä eteenpäin. Alle parilla tonnilla saa todella hyvä kuntoisia rasseja. Koneena toimii 1.3 litrainen bensa ja kulutus todella vähäistä sekä vakuutukset on halvat. Ja lähtee helposti käyntiin vaikka on -25 pakkasta. Niin ja yksi ns. vika minkä olen huomannut niin koneesta vuotaa öljyä venttiilikopan tiivisteen välistä, mutta asia korjaantui kun vaihtoi uuden tiivisteen vanhan tilalle (maksoi luokkaa 6e) ja hieman moottorisilikonia väliin niin kyllä on ruvennut öljyt pitämään.
                  Ystävän äiti on kanssa ajanut lähemmäs 20v Fiatilla, ensin oli unoja ja sittemmin punto ja nyt vaihtoi sitten renuun. Kuiteskin mitä muistelen tuota viimeistä 10v kun heillä fiatteja oli ei juurikaan huolia ollut, mitä nyt punton taka-akselin puslat taisivat kolista ja ne korjattiin mistä aiemmin puhuttiinkin.
                  Hyvinkin tyytyväisiä Fiiatteihin olivat

                  Comment

                  • intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2966
                    • Uusikaupunni

                    #54
                    Originally posted by Antti O View Post
                    Mielestäni tuo on täyttä paskapuhetta tuo ruostuminen, tuo meidän 2003 Clio on ollut vieläpä pk-seudun suolakylvyssä koko aiemman elämänsä, ja uskoisin ettei sitä ole kovinkaan usein edes pesty tai pidetty muutenkaan "hyvin"
                    Siitä huolimatta tuossa ei ole mistään pintapelleistä löytynyt ruostetta ja pohjakin näytti tosi terveeltä viimeisimmässä katsastuksessa.
                    Otetaan 13-9v laguna tai megane (ok, vähän yli äskön annetun ikähaarukan) niin helmapellit voivat olla kadonneet massakerroksen alta, riippuen onko vedenpoistotulpat jossain vaiheessa kadonneet vai ei. Kadonnut tulppa yleensä tarkoittaa ehjää helmaa.
                    Cliossa en vastaavaa ole nähnyt, mutta se on ilmeisesti eri tavalla rakennettu.
                    N62 Money Spender Club

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #55
                      Toi uudempi clio voi ollakin ihan ok. Edellinen ei todellakaan ollut. Kaikissa näissä eteläeuroopan ihemissa tuntuu olevan niin, että mitä suurempi auto, sitä suuremmat murheet. Ne perus kauppakassit on ihan toimivia kikottimia, mutta vähän paremmat malli onkin melkoisia pommeja. Clion heikko lenkki taitaa olla 3-ovisen mallin istuimien kiskot. Kaverin cliosta korjasin niitä moneen kertaan. Ovat tehty jostain ihme tinasta niin, että vääntyvät helposti ja menevät jumiin.

                      Jos ajatellaan pikkuautoja, kuten clio, 106, saxo, ehkä jopa punto, niin ovat suht luotettavia laitoksia. Sitten kun mennään kokoluokkaan megane, 306, xsara, bravo/brava alkaa murheita jo vähän löytymään. 406 pösö alkaa jo oleen semmonen, etten koskis pitkällä tikullakaan. Moottorin johtosarjat hajoo niin että karva katkee kuoren sisällä, sähkövikaa riittää takuulla ja katsastus ilman semmosta erityislappua obd-vikakoodien osalta alkaa jo oleen mahdotonta. C5 citikat on vissiin olleet merkki ja hinta huomioon ottaen jollain tasolla jopa hyviä. Mareasta ei varmaan tartte sanoa mitään...

                      On siihen syynsä miks 2006 vuoden lagunaa saa 8te:llä alle satkun ajettuna. Siinä aletaan puhumaan melko miesmäisestä arvonalennuksesta.
                      Kaverin lagunaan tein kokonaan uusiksi kuskin helma n ja takalokarin kaaren. Silloin autolla oli ikää n.5v ja kilsoja about 100tkm. Kun leikkelin helman auki oli vastassa melkoinen näky. Edes 30v vanha puukiuas ei oo yhtä ruosteessa. Ja jotkut valittaa, että japsit ruostuu...
                      Last edited by Juppe; 06-09-2009, 13:41.

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #56
                        Originally posted by Juppe View Post
                        On siihen syynsä miks 2006 vuoden lagunaa saa 8te:llä alle satkun ajettuna. Siinä aletaan puhumaan melko miesmäisestä arvonalennuksesta.
                        Esim. 2-3ke "perushuolto" kustannukset "Rahamiehet ajaa rellulla".
                        Kaverin lagunaan tein kokonaan uusiksi kuskin helma n ja takalokarin kaaren. Silloin autolla oli ikää n.5v ja kilsoja about 100tkm. Kun leikkelin helman auki oli vastassa melkoinen näky. Edes 30v vanha puukiuas ei oo yhtä ruosteessa. Ja jotkut valittaa, että japsit ruostuu...
                        Oliko minkä vuotinen laguna? Kuulostaa niin 96-01 malliselta
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • MasaTDS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1606
                          • Tampere

                          #57
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Toi uudempi clio voi ollakin ihan ok. Edellinen ei todellakaan ollut. Kaikissa näissä eteläeuroopan ihemissa tuntuu olevan niin, että mitä suurempi auto, sitä suuremmat murheet. Ne perus kauppakassit on ihan toimivia kikottimia, mutta vähän paremmat malli onkin melkoisia pommeja. Clion heikko lenkki taitaa olla 3-ovisen mallin istuimien kiskot. Kaverin cliosta korjasin niitä moneen kertaan. Ovat tehty jostain ihme tinasta niin, että vääntyvät helposti ja menevät jumiin.

                          Jos ajatellaan pikkuautoja, kuten clio, 106, saxo, ehkä jopa punto, niin ovat suht luotettavia laitoksia. Sitten kun mennään kokoluokkaan megane, 306, xsara, bravo/brava alkaa murheita jo vähän löytymään. 406 pösö alkaa jo oleen semmonen, etten koskis pitkällä tikullakaan. Moottorin johtosarjat hajoo niin että karva katkee kuoren sisällä, sähkövikaa riittää takuulla ja katsastus ilman semmosta erityislappua obd-vikakoodien osalta alkaa jo oleen mahdotonta. C5 citikat on vissiin olleet merkki ja hinta huomioon ottaen jollain tasolla jopa hyviä. Mareasta ei varmaan tartte sanoa mitään...

                          On siihen syynsä miks 2006 vuoden lagunaa saa 8te:llä alle satkun ajettuna. Siinä aletaan puhumaan melko miesmäisestä arvonalennuksesta.
                          Kaverin lagunaan tein kokonaan uusiksi kuskin helma n ja takalokarin kaaren. Silloin autolla oli ikää n.5v ja kilsoja about 100tkm. Kun leikkelin helman auki oli vastassa melkoinen näky. Edes 30v vanha puukiuas ei oo yhtä ruosteessa. Ja jotkut valittaa, että japsit ruostuu...
                          Pösöt ei ruostu eikä nuo perusmallin 306 ole ollenkaan huonoja 1,4 tai 1,6 koneella,on kuin isompi 106 ja mukava ajettavakin.On kyllä 406 myös kestänyt erittäin hyvin veljellä 5vuotta ja n.130tkm ajanut 2000 mallinen auto,keskuslukko ei toimi ja joku ilmastointiin liittyvä rele mennyt kerran,muuta vikaa ei ole ollut nyt mittarissa n.230tkm.
                          Jos nyt ostaisin käytöauton niin olisi todennäköisesti 306,vähemmän nota korjata saa kun saman ikäisiä bemareita.
                          E24 635csi
                          M-B W140
                          Citroen c4 coupe
                          H-D sportster chopper

                          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                          www.mpanet.fi

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            #58
                            Tommonen muutaman vuoden ikänen Clio on munkin mielestä kyllä pätevä laite ajaa. Etenkin kun Antti O on hankkinut juurikin 1.6 koneella (dynamique taitaa tulla väkisinkin 1.6:n kanssa).

                            Kone on meinaan yllättävän kivakulkuinen tuolle autolle. Joskus Bilia-aikoina tuli tuommosella viikon verran ajeltua ja pakko myöntää, että pidin kyllä.

                            Kun taas Fiat Punto on mun mielestä yksi hirvittävimpiä kiuluja mitä on keksitty. Jätetään vaikka Uno ja Tipo kokonaan pois tästä vuodatuksesta Häkkikauppiaana tuli myytyä laidasta laitaan kilsoilla ja ikähaarukalla. Joka ikinen alle 2001-vuotinen vanhakoppanen paskakasa nosti lämpöjä tai oli käyny jo kansiremontissa. Kilsoista riippumatta. Itku meinas päästä ku sellasen joutu ajamaan Lohjalta espooseen talvella kun sen helvetin keksinnön ajo-ominaisuudet muistutti ylikuormattua kottikärryä vapaapudotuksessa. Itseasiassa juurikin tuon jälkeen soitin eukolle ja sanoin, että vaikka mikä tulisi, niin Puntoa ei sitten todellakaan tule meidän pihalle. Kyllähän se lapasessa pysy, ku jakso vatvoa koko ajan, mutta fiilis oli kyllä kaukana turvallisuuden tunteesta.

                            Toisena Fiat Marea. Ranskalaisissako "paljon" sähkövikoja? Koittakaas ensin talvipakkasilla päästä tommoseen mareaan sisälle. Okei. Koittakaas sen jälkeen saada se saakelin ovi pysymään kiinni. Noniin. Sähkövikoihin itsessään liittyen: Kun ootte viimeinki saanu sen "perhe-Ferrarin" käyntiin viiden minuutin sahaamisen, apuvirran, jääneston ja starttisprayn avulla edes kahdella sylinterillä, palaa kojelaudassa joka ikinen tuikku mikä sinne takapuolelle vaan sattuu olemaan kytketty. Ihan ajonestosta ja ruiskutuksen (+ luonnollisesti moottorin merkkivalo) merkkivaloista lähtien.... kyllä se siitä sitten ajan kanssa rupeaa kunnolla käymään, muttei kannata kovinkaan kauhealla kiireellä ajatella lähtöä.

                            Silti Fiatit meni helposti kaupaksi. Niiden edullinen hinta sai ilmeisesti ihmiset sokeiksi ominaisuuksille...

                            Tämä oli vaan MUN mielipide, joka perustui täysin MUN omiin henkilökohtaisiin kokemuksiin muutamastakymmenestä yksilöstä. Hattua nostan niille, jotka ovat Fiateihin olleet tyytyväisiä.
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • tonkain
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 376
                              • 44500--33960

                              #59
                              Mites ne Rellut nyt niin ruostuu.. oma "99 käyttöfarkku melko ruosteeton vaikka ajettu hiekkateilläkin ja suolap***skassa sun muuta normi perusajoa. Pohjakin varsin ruosteeton ja samoin ex-97-vuosimallin Lagu oli 2006 vaihtoon mennessään (240tkm) varsin siisti koriltaan vaikka mistä päin tutkaili.

                              Ex-emännän "99 Clio oli täysin ruosteeton vaikka oli 2007 viimeksi nähdessäni ajettu 140tkm ja pohja myös varsin moitteeton. Tietysti ei koteloiden sisään näe mutta eipä nyt tuttavat ole moittineet uudempia ranskiksia ruosteherkiksi. Tietty jos kolarikorjaukset huonosti tehty tai joku ruostumista tekevä yksittäis(tyyppi)vika huonot kittaukset (kuten Mondeo/Focus.. Mersut..)

                              Vai onko uudemmissa relluissa säästetty ruostesuojassa, mikäs se määrä on jonka Eu sallii että SAA käyttää pohjan suojaukseen :think

                              Eipä omissa ranskiksissa ole yht. 5v aikana ollut sähkövikoja vaikka ollut "kovaakin ajoa" eli pissapojan moottori tukkeentui ex-rellussa ja nykyisessä palanut parkkipolttimo + takaa rekisterikilven valon polttimo. Käynnistyy hyvin pakkasilla ja lämpöä piisaa, ei vie öljyä 15tkm vaihtovälille.

                              Täällä niin nuorta osa porukasta että oma ajotyyli/tyylittömyys tekee autoihin vikoja kun kanttailaan ja kikkaillaan sitten onkin auton syytä

                              Niin jos itse asiaan, joku vaikka 2002 Rellu-Clio 1,2 16V koneella yllättävän kulkeva peli ja näpsäkkä kyllä ajaakin hyvillä renkailla ylittyy vaan se max. 2000 euron budjetti.

                              Mutta kokeiltava eri autoja/merkkejä kannattaa satsata edes vähän turvavarusteisiin airbag/abs ja ainakin VW Golf III kolariturvallisuus tasoon
                              Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
                              Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

                              BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #60
                                No nää on niin makuasioita.

                                Täällä niin nuorta osa porukasta että oma ajotyyli/tyylittömyys tekee autoihin vikoja kun kanttailaan ja kikkaillaan sitten onkin auton syytä
                                Tässä kohta 15 vuotta ajellu eri kotiloilla niin kyllä se on pikkuhiljaa alkanut valkenemaan, mitä voi ostaa ja mitä ei.

                                Hassua että mainitsit jotenkin laatustandardina tuon 3-koppasen golffin. Se on MUN mielestä aivan yliarvostettu laite. Ruostuu siinä missä mikä tahansa japsi, pitää perus sunnyäkin hirveempää meteliä sisälle ja alusta on totaalisen hirvee jopa gti:ssä. Pintakova, joka kuitenkin pohjaa jo ekassa vähän isommassa röykyssä. Jokapaikka on täynnä semmosta kivikovaa rämisevää muovia ja ja... No ihan vi*un kahee laitos. VR6 koneesta ei varmaan tartte mainita mitään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎