Niitä speiseitä saa myös tuw lapuilla...
Katsastus (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
X
-
Meinasitko, että spacereita saa siis TÜV:n tarkastuslappujen kera? Ne eivät ainakaan ennen auttaneet varsinaisesti mitään, koska laki ei aiemmin ole Suomessa raidevälinleventäjiä hyväksynyt.Originally posted by Electroid View PostNiitä speiseitä saa myös tuw lapuilla...
Poikkeuksena on ollut ainakin aiemmin sellaiset vanteet, jotka vaativat spacerit, jotta ne voidaan ylipäätään kiinnittää mihinkään autoon. Kaverilla oli joskus sellaiset MK3 Golfissa ja katsastuksessa kovasti inssiä tuntui kiinnostavan vanteiden paperit, että meni läpi.
Comment
-
Mulla sama kokemus, mutta tosiaan vähän tuurista kiinni veikkaan.Originally posted by Jabbe View PostMiulla ollu aina lätyt kiinni eessä ja takana, eikä oo koskaa mitää sanomista tullu. Varmaan vähän konttorikohtaista.
Comment
-
Ainakin TUV lappu spacereita on Porsche vanteissa ja tähän mennässä oon nähnyt että suomessa saa niillä leimanOriginally posted by ThemeJ View PostNiillä lapuilla ei toistaiseksi ole mitään virkaa Suomessa.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Niin on, konttorikohtainen soveltaminen on erilaista. Minun toyota on viime vuonna katsastettu 25mm spacereillaOriginally posted by ThemeJ View PostLaki on sama edelleen
Porchella on paria eri kokoa jotka on lailllisesti hyväksyttyjä.
Toinen lähes 20mm leepu.
Ps. Onko soviterengas valmistajan hyväksymä
Comment
-
Se on Porschen oma ja Porschen vanteisiin tarkoitettu ja näin ollen eriasia. Tuv hyväksyntä löytyy myös vaikkapa h&r speissereiden kyljestä eikä se tee niistä yhtään laillisempaa. Kuten sanoin, laki ei oo muuttunu. Vaikka siskon kaiman marsun auto hyväksyttiin leimalla speissereiden kanssa niin se ei tee siitä laillista. Ne vanteet joihin tehtaalta saa speiserin esim rh, ja ne autot joihin tehtaalta saa speiserit, esim porsche, ovat ok. Eli ajoneuvovalmistajan ja vannevamistajan niihin tarkoitetut lätyt on ok. Ei niin että rh vanteessa on h&r 40mm tuv hyväksytty leepu.Originally posted by MikeDry View PostAinakin TUV lappu spacereita on Porsche vanteissa ja tähän mennässä oon nähnyt että suomessa saa niillä leimanBmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Kiitos tästä tiedosta. Mutta silti outoa että jos on esim jos niissä H&R:n lätyissä on TUV ja ei ole lailliset silti.Originally posted by ThemeJ View PostSe on Porschen oma ja Porschen vanteisiin tarkoitettu ja näin ollen eriasia. Tuv hyväksyntä löytyy myös vaikkapa h&r speissereiden kyljestä eikä se tee niistä yhtään laillisempaa. Kuten sanoin, laki ei oo muuttunu. Ne vanteet joihin tehtaalta saa speiserin esim rh, ja ne autot joihin tehtaalta saa speiserit, esim porsche, ovat ok. Eli ajoneuvovalmistajan ja vannevamistajan niihin tarkoitetut lätyt on ok. Ei niin että rh vanteessa on h&r 40mm tuv hyväksytty leepu.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Eikai se outoa ole, meillä laki kieltää kaikki lätyt paitsi jos osavalmistaja tai ajoneuvovalmistaja sellaiset on hyväksynyt ja tyypittänyt. Miksi näin, ei tietoa. Vois ehkä liittyä lainsäätäjän mielestä akseliston muuttamiseen. Kyllähän tuv hyväksyntä löytyy nykyään kärjistetysti jokaisesta aftermarket osasta.Originally posted by MikeDry View PostKiitos tästä tiedosta. Mutta silti outoa että jos on esim jos niissä H&R:n lätyissä on TUV ja ei ole lailliset silti.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Comment