Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neula
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 78
    • Jokioinen

    320 e30

    Morjesta, tää nyt saattaa olla väärällä alueella tai sitten ei olisi tarvinnut omaa topicia.

    Mutta, nyt alkaa toi auton osto olemaan lähellä ja luultavasti olen jotain e30koppasta bemua hankkimassa, näillänäkymin 320 mallia.

    Mietin tässä vaan, että mitä kannattaa hyväkuntoisesta 320 e30 koppasesta maksaa.
    -Missä vaiheessa olisi hyvä tehdä koneremppa(männät,kytkin yms)
    -Mitä muuta luultavasti tuon ikäisestä menee rikki/kuluu
    -Minkä verran tuosta 320:sen koneesta saa tehoa ilman turbotusta.
    -Mitä tälläisen turbotus tulee maksamaan.


    Neula kiittää jos joku vaivautuisi vastaaman.:think
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5547
    • Kankaanpää

    #2


    Isi neuvoo ja painuu muihin hommiin. ->
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #3
      Originally posted by Neula View Post

      1.-Mietin tässä vaan, että mitä kannattaa hyväkuntoisesta 320 e30 koppasesta maksaa.
      2.-Missä vaiheessa olisi hyvä tehdä koneremppa(männät,kytkin yms)
      3.-Mitä muuta luultavasti tuon ikäisestä menee rikki/kuluu
      4.-Minkä verran tuosta 320:sen koneesta saa tehoa ilman turbotusta.
      5.-Mitä tälläisen turbotus tulee maksamaan.
      1.-Max tonni. Itse ostellut satasilla taannoin. Hinta kunnon mukaan, mutta katsastettu vähän maali-ja muu-vikainen oli muistaakseni 300€. 320 muutenkin malli, jonka sijaan kannattaisi katsoa suoraan 325:nen. Hinnat melkein samoja ja kaikessa suhteessa parempi. Näissä on sitten korin-ja tekniikanvaihtoja eniten autoista liikkeellä, joten älä osta sellaista.

      2.-Sitten kun moottori sitä vaatii. Jakoremmin ajallaan vaihto suotavaa. Pääsääntöisesti M20:it asiallisia vehkeitä, jos on jaksettu perus-huoltojakin tehdä.

      3.-Vanhoissa autoissa yleensä kaikki ennen pitkää, jos ovat olleet käyttöautoina, eikä harrastevehkeenä.

      4.-Virittelyä tuskin kannattaa miettiä, jos ei ole autoakaan vielä käsissä.

      5.-Ks. edellinen. Ahtamista vielä vähemmän, jos ei ole tietoa, työkaluja, tiloja, rahaa, aikaa ja sitä autoa.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • TNT
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 3522

        #4
        Itsellähän moinen vekotin löytyy. Onhan tuo aika paha väliinputoajamalli, itse lähtisin etsimään 318iS taikka sitten suoraan 325i.

        Ihan ok ensimmäinen auto taikka ensimmäinen bemari. Hyvästä maksetaan hyvä hinta joten ei kannata sitä nettiauton halvinta lähteä hakemaan, alkaa vain harmittamaan myöhemmin.
        Originally posted by Jube
        Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Rockford View Post
          1.-Max tonni. Itse ostellut satasilla taannoin. Hinta kunnon mukaan, mutta katsastettu vähän maali-ja muu-vikainen oli muistaakseni 300€. 320 muutenkin malli, jonka sijaan kannattaisi katsoa suoraan 325:nen. Hinnat melkein samoja ja kaikessa suhteessa parempi. Näissä on sitten korin-ja tekniikanvaihtoja eniten autoista liikkeellä, joten älä osta sellaista.

          .
          Jos se nyt OIKEASTI pitää hyväkuntoinen olla niin hínta on jotain muuta kun Tonni! 2500-3000 ALKAEN. Mä en ole vielä yhtäkään hyväkuntoista tonnin E30 320i:tä nähnyt suomessa... Tonni on karkeesti leimattu paska. Ja HYVÄ 325i alkaen 4000-5000€. Projektit sitten erikseen ja löytöjä toki voi olla.
          Mulle ei ainakaan hyvä auto ole "se perus nettiauton 1500€ 320i jolla ajettu 376tkm,nokka loppu,öljyt vuotaa maahan,puslat ja penkit rikki ja kaaret kukkii".

          Ps. mielummin se 318IS tai 325i / 325e.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • TNT
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 3522

            #6
            Originally posted by M325i View Post
            Jos se nyt OIKEASTI pitää hyväkuntoinen olla niin hínta on jotain muuta kun Tonni! 2500-3000 ALKAEN. Mä en ole vielä yhtäkään hyväkuntoista tonnin E30 320i:tä nähnyt suomessa... Tonni on karkeesti leimattu paska. Ja HYVÄ 325i alkaen 4000-5000€. Projektit sitten erikseen.
            Mulle ei ainakaan hyvä auto ole "se perus nettiauton 1500€ 320i jolla ajettu 376tkm,nokka loppu,öljyt vuotaa maahan,puslat ja penkit rikki ja kaaret kukkii".
            Itse ostin 07 keväällä 320i, mittarissa oli 156tkm. Maksoin autosta silloin päälle 2000€.
            Nyt jos myisin pois laittasin hinnaksi 2500€
            Originally posted by Jube
            Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Originally posted by M325i View Post
              Jos se nyt OIKEASTI pitää hyväkuntoinen olla niin hínta on jotain muuta kun Tonni! 2500-3000 ALKAEN. Mä en ole vielä yhtäkään hyväkuntoista tonnin E30 320i:tä nähnyt suomessa... Tonni on karkeesti leimattu paska. Ja HYVÄ 325i alkaen 4000-5000€. Projektit sitten erikseen ja löytöjä toki voi olla.
              Mulle ei ainakaan hyvä auto ole "se perus nettiauton 1500€ 320i jolla ajettu 376tkm,nokka loppu,öljyt vuotaa maahan,puslat ja penkit rikki ja kaaret kukkii".

              Ps. mielummin se 318IS tai 325i / 325e.
              Hmm. Se nyt menee ihan niin, että miten löytyy ja kauanko jaksaa etsiä. Esim. taannoin ostin e36 316:sen 200€:llä, jossa oli hivenen vikaisuutta, mutta myös leimaa ja esim. virheetön tummanharmaa/musta sisusta. Sama pätee moniin muihin löytöihini. Omasta 325:sestakin taisin vaan parisen tonttua maksaa seitsemisen vuotta sitten alkuperäiskuntoisena ja mukana borbeteista muihin kamoihin. 40€ leimatusta 316 e30:stä kattoluukulla yms. Näitä riittäisi a4:seen asti. Eikä ole ollut yhtään sen enempää paskoja, kuin joku 3000€ pyynnillä oleva saattaa olla Järki mukana vaan, kun lähtee katsomaan ja toivotaan että myyjällä ei ole hajua hintahaarukasta..

              Toki nettiauto onkin täynnä kuvailemiasi paskaläjiä, mutta kai jokainen ne nyt osaa erottaa. Montaa tonnia en kyllä muutenkaan enään jostain vanhasta e30:stä alkaisi selvinpäin maksamaan, ellei kyseessä ole M3 - oli sitten penkit ehjät tai ei.
              Last edited by Rockford; 02-12-2009, 16:45.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #8
                Itsekin olen tässä tosin noita e30 325 malleja katsonut.
                Alle 2000€ ei edes saa 325:sta nettiautosta, järkyttävistä miinoista pyydetään +3000€

                Hyvä esimerkki: http://www.nettiauto.com/bmw/325/2937121

                Tehoakin näyttää olevan niin paljon, että voimansiirto paukkuu

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Neula View Post
                  1) Missä vaiheessa olisi hyvä tehdä koneremppa(männät,kytkin yms)
                  2) Mitä muuta luultavasti tuon ikäisestä menee rikki/kuluu
                  3) Minkä verran tuosta 320:sen koneesta saa tehoa ilman turbotusta.
                  4) Mitä tälläisen turbotus tulee maksamaan.
                  3-4) Kun tietämys on vielä kohtien 1-2 tasolla, niin unohda suosiolla ja osta valmiiksi riittävän tehokas malli. Sit kun venttiilivälyksien säädöt, jakoremmin vaihdot ym menee vasemmalla kädellä silmät kiinni, niin voi alkaa parantelemaan tekniikkaa.


                  1) Kytkin vaihdetaan, kun se alkaa luistamaan. Mäntiä ei tuollaisiin vaihdeta käytännössä ikinä, ei ainakaan huoltomielessä (jos täystuho tulee, niin fiksumpi ostaa ehjä vakiokone -- ja viritykset erikseen).

                  3) Riippuu budjestista. Tarpeeks monta tuhatta kun lyö pöytään, niin varmasti menee 200hp rikki. Halvaksi ei tule edes 150hp. Järkevämpi vaihtaa vaan konetta.

                  4) Jos kaiken teetät jollain ulkopuolisella ja haetaan jotain perus 50-100% tehonlisää, niin 2000-8000€ väliin onnistunee. Search.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    #10
                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Itsekin olen tässä tosin noita e30 325 malleja katsonut.
                    Alle 2000€ ei edes saa 325:sta nettiautosta, järkyttävistä miinoista pyydetään +3000€

                    Hyvä esimerkki: http://www.nettiauto.com/bmw/325/2937121

                    Tehoakin näyttää olevan niin paljon, että voimansiirto paukkuu
                    Piti oikein itsekin nyt laittaa searchilla nettiautosta e30 325:set ja kyllä - väärässä olin, myönnän. Ei näytä e30:jä olevan juuri mitään - e36:sia sen sijaan pilvinpimein. En ole toviin e30:jä katsellut, kun ei tarvetta ole, mutta kyllä on nykyään oudolla mallilla hommat. Mikä helvetti noissa maksaa Omasta mielestä vielä susirumakin täysin orginaalina. Kalastuslakki ja venetraileri vaan uupuu. Pahimmillaan vielä joku väsynyt tuninkkiversio ja hintaa tuplasti - suomi on sekaisin.

                    Tuossa vaiheessa ostaisin kyllä suoraan jo e36:sen, jos autoa etsiskelen. Ei tuo e30 nyt niin ihmeellinen kokemus ole.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Nuke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1266
                      • Janakkala

                      #11
                      Katsotaan vaikka 5 vuoden päästä noita E30 hintoja... Tuskin hinnat ainakaan laskee. Hyväkuntoisista tai kunnostetuista puhumattakaan.. :think
                      E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                      Comment

                      • Neula
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 78
                        • Jokioinen

                        #12
                        Ok, kiitoksia vastauksista.

                        Aikaa,paikka,työkalut ja tarvittava apu asennukseen löytyy kyllä omasta takaa tuolta pihalta.

                        Voi olla kyllä että vois tollasta 318 kattella ku vaikuttais noi hinnatkin vähän järkevämmältä.

                        Kertokaas yks juttu, miten joka toisesta bemarista on pekit saatu rikki(ihan ku olis puukolla tms viilletty)

                        Comment

                        • Lep1
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 396
                          • Keminmaa

                          #13
                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Itsekin olen tässä tosin noita e30 325 malleja katsonut.
                          Alle 2000€ ei edes saa 325:sta nettiautosta, järkyttävistä miinoista pyydetään +3000€

                          Hyvä esimerkki: http://www.nettiauto.com/bmw/325/2937121

                          Tehoakin näyttää olevan niin paljon, että voimansiirto paukkuu
                          voi helevetti et sai nauraa tolle nettiauton bmweelle xD
                          joo eikai ne perät kestä missään jos sillä kytkimel potkii vauhtia paikaaltaa kun kierokset tapisa
                          e30 on jotenki vähän myynnissä välillä ja suurin osa melko lahoja mut on niitä poikkeuksiaki tullu vastaan
                          joltaki sokealta mummolta ostaa e30 pois joka on seissytallisa 20 vuotta niin voi olla vielä hyvä kuntonenki
                          e46 330xia 00
                          e3 3.0Sa 77
                          e30 325i 89 cabrio
                          e30 320i 88
                          e32 735iL 88
                          e30 318is 90
                          e28 520i 86
                          e30 320i 89

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #14
                            ...ja kohta kysellään 318:sen ahtamisesta. Miksi ei voi kerralla ostaa hyvän lähtökohdan, vaan jonkun väsyneen 316:sen. Alkoi muutenkin haiskahtamaan samanlaiselta vrt. taannoiseen e30-osto-topicciin
                            Kovin vaikeaa ihmisillä on nykyään ostaa auto tai päättää mitä haluaa. Itse mietin minkä haluan, nostan rahat ja alan soittelemaan ehdokkaita läpi. Näin helppoa ei ole mikään. Turha sitä on vuositolkulla miettiä foorumilla, että ostaako käsiin 325, 320, 318 vai 316 ja kysellä näistä kaikkea, jos ei tiedetä ostetaanko joku vaan takaveto vai vanha Belarus Jokseenkin turhauttavaa antaa vinkkejä sivutolkulla jostain automallista ja niiden jälkeen käännetään kelkka täysin, sekä kysellään taas uudet vinkit seuraavaan ehdokkaaseen jne. loputon jatkumo, jota kenekään hermot ei jaksa.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • penari
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 598
                              • Vihanti

                              #15
                              Originally posted by Neula View Post
                              Ok, kiitoksia vastauksista.

                              Aikaa,paikka,työkalut ja tarvittava apu asennukseen löytyy kyllä omasta takaa tuolta pihalta.

                              Voi olla kyllä että vois tollasta 318 kattella ku vaikuttais noi hinnatkin vähän järkevämmältä.

                              Kertokaas yks juttu, miten joka toisesta bemarista on pekit saatu rikki(ihan ku olis puukolla tms viilletty)

                              Joo ja kannattaa samantien unohtaa se 318i, eli säksättävä kuminauhakoneella oleva m40 ja ettiä vaan 318is
                              F01 730d semivoll
                              e30 325 turbo m-tech2

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎