Unohtui toki siis mainita että kyseessä "suomi-auto" ja kaveri on omistanut auton uudesta saakka. Autossa ei ole ollut vian vikaa koko elinkaarensa aikana muuta kun tänä talvena ilmeisesti airbag anturi tuli vaihtokuntoon.
Vaikka auto on suomiauto, yhdellä omistajalla, niin auton ikä on kummiskin myös aika paljonkin hintaan vaikuttava tekijä. Sanoisin, että taikuri pitää olla jos meinaa 30 tonniakin tuosta saada.
Kyseessä on vuoden 2003 E60 525iA. Mittarissa autossa on vain 37 000km ja auto majaillut lämpimässä tallissa koko elinikänsä ajana ja huollot hoidettu ajallaan. Autossa on ihan kivat varusteet mukaanlukien beige nahkasisustus, tosin navia iDrivessa ei ole, eikä ole xenoneita.
Katselin nettiautoa ja siellä ei oikein tunnu vastaavilla kilsoilla olevaa yksilöä. Lähin minkä löysin oli samoilla varusteilla oleva -04/97tkm jonka hinta oli 24k€.
Mitä tollasesta nyt vois pyytää? Itse ehdotin 30-35k€.
Tullin Mahtista hinnan näkee kätevästi:
Yleinen pyyntihinta(€) 20416
Yleinen myyntihinta(€) 18645
Vaikka auto on suomiauto, yhdellä omistajalla, niin auton ikä on kummiskin myös aika paljonkin hintaan vaikuttava tekijä. Sanoisin, että taikuri pitää olla jos meinaa 30 tonniakin tuosta saada.
Tero
Mutta auto on kuitenkin aivan uudenveroisessa kunnossa kilsoista johtuen. Sisusta on lähes samassa kunnossa kun silloin kun se kaupasta haettiin, maalipinta aivan virheetön. Muutenkin tekniikka on todella hyvässä kuosissa pienistä kilsoista johtuen, ei ole vaihdelaatikon öljyt päässeet likaantumaan ym.
Kyse on kuitenkin E60:isestä (samaa korimallia saa vm.2010) eikä E39:istä.
Kyseessä on vuoden 2003 E60 525iA. Mittarissa autossa on vain 37 000km ja auto majaillut lämpimässä tallissa koko elinikänsä ajana ja huollot hoidettu ajallaan. Autossa on ihan kivat varusteet mukaanlukien beige nahkasisustus, tosin navia iDrivessa ei ole, eikä ole xenoneita.
Katselin nettiautoa ja siellä ei oikein tunnu vastaavilla kilsoilla olevaa yksilöä. Lähin minkä löysin oli samoilla varusteilla oleva -04/97tkm jonka hinta oli 24k€.
Mitä tollasesta nyt vois pyytää? Itse ehdotin 30-35k€.
Jos tuo olisi Laakkosen vaihtoautorivissa niin tuo yli 30k olisi varmasti ihan mahdollinen hinta.
Yksityisenä taitaa olla utopiaa saada moista summaa mutta ainahan sitä voi kokeilla kepillä jäätä :think
Jos tuo olisi Laakkosen vaihtoautorivissa niin tuo yli 30k olisi varmasti ihan mahdollinen hinta.
Yksityisenä taitaa olla utopiaa saada moista summaa mutta ainahan sitä voi kokeilla kepillä jäätä :think
Löysin kovalevylta parit kesäset kuvatkin, ei mitään hirveen hääppösiä kuitenkaan.
Tuntuu että ne jotka valittaa kalliista hinnoista, ei ole valmiita omista autoistaan luopumaan järkihinnalla. Jokainen haluaa olla se se automoguli, joka ei esson baarin jutuissa ole koskaan jäänyt tappiolle autokaupoissa. :think
Jos laitat hinnan liian kalliiksi, niin pari tyyppiä ottaa yhteyttä ja tarjoaa jotain puolta pyynnistä tai sitten vaihdossa jotain. Aika usein asialla on joku joka ei itse ole autoa ostamassa vaan koittaa saada sinut nalkkiin ja myydä sitten eteenpäin pienellä voitolla. Eli pistäkää ne autot myyntiin järkihinnalla. Kukaan ei maksa tunnearvosta tai siitä, että olet vahannut autoa joka viikko. Kaikki epäilee aina jotain vilppiä, niin helpompi myydä sillä nettiauton 5-10 halvimman hinnalla. Lisäksi jos autosi on ylihintainen ja tiputtelet hintaa pikkuhiljaa, niin ne jotka vastaavan auton haluaa, odottaa juuri sinun heikkoa hetkeä, kun tiputat halvimmaksi tms. epätoivoista.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Mutta auto on kuitenkin aivan uudenveroisessa kunnossa kilsoista johtuen. Sisusta on lähes samassa kunnossa kun silloin kun se kaupasta haettiin, maalipinta aivan virheetön. Muutenkin tekniikka on todella hyvässä kuosissa pienistä kilsoista johtuen, ei ole vaihdelaatikon öljyt päässeet likaantumaan ym.
Kyse on kuitenkin E60:isestä (samaa korimallia saa vm.2010) eikä E39:istä.
Jos se sun mielestäs on niin huippu peli niin osta se 30 k€ ja ole tyytyväinen...
Eli siis jengin mielestä ihan sama onko ajettu alle 40tkm vai +100tkm, ei vaikuta hintaan.
Ainoastaan auton vuosimalli vaikuttaa hintaan?
Kyllähän sen helpoiten saa myytyä jos laittaa hinnaksi vaikka 5€, mutta se ei ollu pointti. Tätä autoa ei olla myymässä kiireellä eikä toisen auton tieltä. Halusin vaan tietää mitenkä paljon lisäarvoa se tuo että autoa on tosiaan ajettu noin vähän. Suomessa noin vähän ajettu tuon ikäinen "tavallinen" auto on todellinen harvinaisuus.
Minusta ainakin todella vähän ajettu, kuitenkin vähintään kerran kuussa ajettu yksilö jolle on joka vuosi vaihdettu kaikki öljyt+nesteet jne. on aika houkuttava ostokohde.
Kyllähän mä itse tuota olenkin harkitsemassa ihan vain noin upean yksilön takia vaikka mulla ei tarvetta sille ole ollenkaan (kaverihinta on tietenkin sitten kaverihinta jos ei mene kaupaksi). Siksi kaveri aikookin ensin pistää sen (luultavasti) yleiseen myyntiin.
Toki, 520d E60 verrattuna 30k€ on paljon, mutta muihin 525i verrattuna minusta ihan ok pyynti.
P.S. Onhan toi tossa kuosissa ruma ku kuolema, mutta M-Sport korisarjat kiinni ja oikeenlaiset vanteet niin sais aika nätin pelin tosta.
Eli siis jengin mielestä ihan sama onko ajettu alle 40tkm vai +100tkm, ei vaikuta hintaan.
Sanoisin, että jos normaalisti tuollaisen 525i 2003 myyntihinta pyörii jossain 23000e nurkilla niin maksimissaan 5000e tuo vähäinen kilometrimäärä peruskäyttöautossa nostaa hintaa. Jos myymään alkaisin niin hinnaksi 29900e ja siinä on pieni tinkivara olemassa....
Toki jos haluaa kuukausia, ehkä vuoden myydä niin rohkeasti vaan 35000e hintalappu tuulilasiin!
Eli siis jengin mielestä ihan sama onko ajettu alle 40tkm vai +100tkm, ei vaikuta hintaan.
Enemmän vaikuttaa ikä, ulkoväri, sisustan väri ja varusteet. Nämä ovat niitä asioita, joita eniten tässäkin ketjussa kommentoidaan. 100tkm ajettu kun voi olla "kuin uusi" sekin. Mutta ehkä löytyy joku, joka tuijottaa vain kilometrejä. Onnea etsintään, ja lotto vetämään..
Jo, siis juttuhan nyt oli vaan niin että halusin tietää paljonko tuosta kehtaisi pyytää.
Nyt tunnen itseni kommenttien perusteella joltain jobbarilta joka yrittää kaupata vanhan ylihintaisen pommin jonkun sairaalle vanhalle äidille .
Ja lähtökohta kuitenkin on eri kun perus jupilla jolla puolet omaisuudestaan kiinni autosta ja pakko saada myytyä kun ulosottomiehet kolkuttaa jo ovella.
Toi 30k€ on ihan nettiauton autokantaan vertailemalla heitetty hinta..
Mitä väriin ja sisustaan tulee niin minusta on aika nätit kombinaatiot. Autosta kuitenkin uupuu xenonit ja navi, mutta monien mielestä varusteista taas ei saa koskaan takaisin sijoitustaan anyway?
Mutta summasumarum, eipä taida mennä myyntiin tuo auto sittenkään. (Sillähän voi ajaa vielä 50tkm ja silti saada sama raha siitä )
Kyseessä on vuoden 2003 E60 525iA. Mittarissa autossa on vain 37 000km ja auto majaillut lämpimässä tallissa koko elinikänsä ajana ja huollot hoidettu ajallaan. Autossa on ihan kivat varusteet mukaanlukien beige nahkasisustus, tosin navia iDrivessa ei ole, eikä ole xenoneita.
Katselin nettiautoa ja siellä ei oikein tunnu vastaavilla kilsoilla olevaa yksilöä. Lähin minkä löysin oli samoilla varusteilla oleva -04/97tkm jonka hinta oli 24k€.
Mitä tollasesta nyt vois pyytää? Itse ehdotin 30-35k€.
ja mieti kummasta voisi maksaa vaikka tuon 29 th euroa?
Toi on uudempi, mutta enemmän ajettu ja vähempitehoisella koneella, toinen pari vuotta vanhempi mutta huomattavasti vähemmän ajettu ja tehokkaammalla koneella.
Mitä varusteisiin tulee niin onhan tuossa pari juttua mitä tossa kaverin autossa ei ole, mutta esim. nahkasisustaa tossa linkittämässäsi ei ole.
Comment