memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Römpsä
    BTCF Member
    • Jun 2010
    • 821
    • Jyväskylä

Originally posted by jumbo View Post
    Kerrohan millaisia nämä Huvisoittelijat sitten on? Mielestäni jokainen kuka soittaa autosta on siitä oikeasti kiinnostunut, ja korkea hinta saattaa karsia juurikin ne pois.
    Kuka siitä autosta on oikeasti kiinnostunut, kyllä sitä soittaa ja kysyy hintaa.

Originally posted by ruupanen View Post
    Kyllä typerää Römpsältä laittaa hinta niin ylös, et karsii "hupisoittajat". Ei ole olemassa hupisoittajia myyjän kantilta, eikä turhan kyselijöitä. Se renkaitten koon kyseliä voi ihan hyvin olla potentiaalinen ostaja.

Hinta sille mallille millä autosta raskit luopua ja odottamaan ostajaa.

Ite en ainakaan soita koskaan ylihintasista, tai kysele muutenkaan.
    Typerää sinusta,ei typerää minusta. Jos sen nyt haluaa ostaa, niin kyllä sitä soittaa ja yrittää saada hintaa enemmän mieluisemmaksi.

Originally posted by walde View Post
    Itsekin olen katsellut autoasi, mutta itseäni ei kiinnosta lähteä palauttamaan autoa orkkis kuntoiseksi, vaikkei nyt mistään peruuttamattomasta puhutakkaan. Väittäisin, että tingeltangel valot yms. saattavat helposti karkoittaa potentiaalisen class II ostajan...

Näinpä, itsekään en ymmärrä oikein tätä.
    Overall, kun tätä vertaa siihen toiseen nettiautossa myynnissä olevaan class II, niin väittäisin, että hinta on ainoa asia, jolla tästä saisi tehtyä sen houkuttelevamman vaihtoehdon.
    Kertokaapas,mikä siinä on,että joka ikisen bemarin täytyy olla IHAN orginaali,
    ei saisi olla yhtään mitään eroa toisista ? Ja tuohonhan on vaihdettu kumminkin jo etu- ja takavalot... Niin ja tietenkin tummennukset.
    Last edited by Römpsä; 17-01-2011, 17:11.
    Bmw F11 520dA Touring -12
    EX:Bmw E61 530dA -04
    EX:Volkswagen Passat 2.0tdi 4-Motion -07
    EX:BMW E46 320d Touring -04
    EX:Bmw E39 525iA Touring -02
    EX:Bmw E46 320d Touring -03
    EX:Bmw E36 318Is Limited Edition Class II -94

Comment

• rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5424
      • Oulu

Originally posted by Römpsä View Post
      ei saisi olla yhtään mitään eroa toisista ?
      Se vaan on nyt tällä foorumilla sellainen ilmapiiri, että arvostetaan OEM-henkisyyttä. Ei tarvitse olla saman näköisiä, mutta mun mielipide on se että YLEENSÄ (huom ei aina) se tehtaan insinöörin silmä osaa suunnitella auton paremmin ja valinnut siihen jo suoraan ns. siihen sopivat osat

Minä ostaisin autosi heti, jos tuollaiselle olisi tarve Valot sun muut on kuitenkin murto-osa hinnasta, tuskin jää kaupat niiden takia tekemättä.

Comment

• jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

Kuka siitä autosta on oikeasti kiinnostunut, kyllä sitä soittaa ja kysyy hintaa.
        Itse en soita kysyäkseni hintaa, yleensä se lukee ilmoituksessa. Ja haun rajaan aina oman budjetin mukaan, jolloin nämä "karsii turhat soittajat" ilmoitukset karsii hintansa puolesta itsensä pois myös miun hakutuloksista.
        M550d

Comment

• Bemon82
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 98
          • keski-suomi

minä voin sen verran tähän väliin sanoa että ostaja soittaa! turhan kyselijät ja muut rahattomat pistää sähköpostia! itse olen myynyt yli 30 autoa 3 vuoden aikana ja lähes aina soittaja on ollut ostaja! sähköposti kirjeenvaihto harvoin on minun kohdalla kaupppoihin johtanut...
          ja asiasta römpsään! toi römpsän is on kyllä todella siisti kuntoinen laite!
          ja ennenmmin minä ostaisin tuollasen mis on jotku tuning valot kuin että olisi kaaret rullattu vituiks ja kylkilistojen urat tasoitettu ym paskaa! kuitenkin kyse puolentunnin hommasta noi vaihtaa orkkiksiin jos niin haluaa!

Comment

• teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

Originally posted by Bemon82 View Post
            minä voin sen verran tähän väliin sanoa että ostaja soittaa! turhan kyselijät ja muut rahattomat pistää sähköpostia! itse olen myynyt yli 30 autoa 3 vuoden aikana ja lähes aina soittaja on ollut ostaja! sähköposti kirjeenvaihto harvoin on minun kohdalla kaupppoihin johtanut...
            Täysin samaa mieltä. Mutta joillakin on sit taas semmosia kokemuksia, että sähköpostin kautta syntynyt kauppakontakti. Mulla ei kertaakaan, aina puhelimitse.

Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

Originally posted by teropa View Post
              Täysin samaa mieltä. Mutta joillakin on sit taas semmosia kokemuksia, että sähköpostin kautta syntynyt kauppakontakti. Mulla ei kertaakaan, aina puhelimitse.

Tero
              Näin on, itsekkin viimeksi kun autoa ostin kyselin sähköpostilla tietoja jotka ilmoituksista ei selvinneet. Tämän jälkeen soitin jos auto vielä kiinnosti.
              M550d

Comment

• peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8282
                • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by Bemon82 View Post
                mä nyt vaan kerron tässä että jos ilmotus on netissä niin odotan saavani kyselyt sähköisenä ja sama toisin päin ensimmäisen kontaktin otan aina sähköpostilla eli lisätietojen kysely. tämä ihan siitä syystä että puhelimessa unohdan ~60% kysymyksistä ja sitte vituttaa. sitten kun tarvittavat lisätiedot on saatu ja vieläkin kiinnostaa niin soitellaan ja sovitaan miitti
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• walde
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 947
                  • Melkein Espoo

ei saisi olla yhtään mitään eroa toisista ? Ja tuohonhan on vaihdettu kumminkin jo etu- ja takavalot... Niin ja tietenkin tummennukset.
                  Pelkkää pohdiskelua omasta norsunluutornistani katseltuna.
                  Omassa köyhässä mielessäni class II on kuitenkin erikoismalli, ja noinkin pienillä muutoksilla on minunlaiseeni harrastajaan luoltaantyöntävä vaikutus.
                  Autosi on varmasti muuten siisti ja asiallinen, ja auton ulkoasu+ilmoituksen kuvat purevat varmasti eri kohderyhmään, kuin esimerkiksi minä kuulun.
                  Mitä tuohon keskusteluun hinnasta tulee, itse olen ainakin helvetin huono soittelemaan "tiukan hinnan" perään, tai ylipäätään tekemään huomattavasti pyyntihintaa alhaisempia tarjouksia.
                  E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                  F20 LCI2 118dA M-Sport '19

Comment

• ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5169
                    • Joensuu

Typerää sinusta,ei typerää minusta. Jos sen nyt haluaa ostaa, niin kyllä sitä soittaa ja yrittää saada hintaa enemmän mieluisemmaksi.
                    Muttakun ei soita. Johan näitä esimerkkejä näet täältäkin miten ihmiset toimii. Tuskin sinäkään kaupasta ostat lapparin olut päkkiä, jos se maksaa 15€ ja kurjalan päkin saat 12 €. Vai meetkö kysäsee myyjältä möiskö se sen -3 € alennuksella?

Sinällään hintasi 4500 € ei edes ole hirveän korkea, mutta jos autostasi haluat eroon, niin puota sitä muutaman satasen. Tällöin saat "hajuraon" toiseen Class 2 iiässään, joka myynnissä nettiautossa.

Monet kahtelee tiukalla hintarajalla auto yms nettiautosta. Esim itsellä oli kesällä rahaa 7000 € uuteen mopetiin, en minä katellut 8000 € gixxereitä ja soittellut kysellen tiukkaa hintaa. Ei kuulu minun tyyliinni ostaa tuotteita, eikä kyllä kenenkään kaverinkaan. Monet on hemmetin laiskoja kyselee ja jotkut jopa oikeesti niin ujojakin, etteivät ainakaan turhaan soittele sitä tiukkaa hintaa, vaikka auto muuten kiinnostava olisikkin. Toki jos se hinta suoraan kohillaan, niin kynnys huomattavasti matalampi soittaa.

Jos auto on tosissaan myynnissä, eikä hupina Suomen suurimmassa Showroomissa, niin kyllä kannattaa hinta asetella sille mallille millä siitä on valmis luopumaan. Toki siihen kannattaa jättää satasen pari tinkivaraa, jos sattuu ostaja olemaan samanlainen kuin allekirjoittanut, joka tinkii aina. Tosin kerran en tinkinyt, mutta se "auto" (das ööppeli) maksoikin 100 € ja kaveri lupas vielä leimata sen siihen hintaan.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

Comment

• zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14575
                      • Oulu

Tero
                      Joo, ei oo menny yhtäkään autoa vielä, etteikö eka yhteydenotto ole tullu sähköpostilla. Samaa tapaa käytän myös itse, syynä tuo peto2:en mainitsema.

Helpompi pohtia vaihtoehtoja kun on tiedot sähköpostissa tallessa.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

Tero
                        Jaa-a, noin. puolet kaupoista on viimevuosina alkanut sähköpostitse, toinen mokoma puhelimitse... Asiaan varmasti vakuttaa se että onko ostajakunta millaista, ts. kalliimpia myydessä vahemmat ihmiset yleensä tarttuu helpommin puhelimeen...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

Originally posted by MajorDrake View Post
                          Jaa-a, noin. puolet kaupoista on viimevuosina alkanut sähköpostitse, toinen mokoma puhelimitse... Asiaan varmasti vakuttaa se että onko ostajakunta millaista, ts. kalliimpia myydessä vahemmat ihmiset yleensä tarttuu helpommin puhelimeen...
                          Itellä autoa ostaessa tyyli on yleensä se (riippumatta, onko Suomesta vaiko muualta), että soitan aivan ensimmäiseksi, ja juttelen myyjän kanssa niitä näitä. Siinä kun kyselee autosta, niin saa jonkinlaisen kuvan myyjästä, joka itellä vaikuttaa aika paljon sitten siihen auton ostoon. Jos myyjä vaikuttaa lipevältä kuin saippuapala tai kierolta kuin korkkiruuvi puhelimessa niin auto jää ostamatta riippumatta siitä, miten hyvältä se ilmoituksessa vaikuttaa. Jos myyjä on asiallinen ja "reipas" (=ottaa lisäkuvia jos pyydän, ja ottaa ne pyydetystä kohdasta, ja toimittaa muutenkin pyydetyt tiedot eikä sinnepäin) eikä änkytä joka asiasta, niin sitten voi tarkentavia tietoja vielä udella sähköpostilla.

Usein semmoset joutavat luikurit ei puhelimessa saa suutaan auki tai mutisevat jotain epämääräistä, ja sähköpostiinkin vastaavat jollain one-linereilla, joista ei taho saada mitään tolkkua. Yleensäkin se, miten ihmiset kommunikoi niin merkitsee mulle ostajana tosi paljon.

Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• Bemon82
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 98
                            • keski-suomi

Originally posted by MajorDrake View Post
                            Asiaan varmasti vakuttaa se että onko ostajakunta millaista, ts. kalliimpia myydessä vahemmat ihmiset yleensä tarttuu helpommin puhelimeen...
                            tämä on totta! ja kyllä se pitää paikkaansa että joskus kaupat alkaa sähköpostiviestillä mutta jos ei parin sähköpostin jälkeen ostaja soita tai laita numeroa niin silloin usein on kyseessä kirjeenvaihto kaverin etsijä eikä ostaja!

Comment

• n9500
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 180

Mikähän on kun ei mene kaupaksi ? :think Luulisi, että hintakin on kohdallaan...

Comment

• Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7578
                                • Kotona

..........
                                Last edited by Zeta; 18-01-2011, 10:52. Reason: turhaa
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                                Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                                -

Comment

Working...
                                X