Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    #3856
    Originally posted by wta View Post
    Nooh, nopeasti kun etsin kahden ääripään autot tuolta nettiautosta:

    Tässä on halvimpia e60:iä josta näkee kuvista jotain (pari halvempaa oli mustina mistä ei saanut mitään selvää)
    http://www.nettiauto.com/bmw/525/5135259

    ja tässä on kallempia e39, en nyt tiedä onko tuo (aito) m-sport vai mitä
    http://www.nettiauto.com/bmw/540/5043676

    Mutta jos näistä jätetään ne btcf:n tuomat fibat pois (eli katostaan ihan perus Pertin näkökulmasta) niin onhan tuo e60 reilusti fiksumman ja omistamishaluja herättävämmän näköinen.

    On on, varsinkin 200tkm enemmän ajettuna, Suomi varusteilla ja 16" vanteilla. Noh, kunhan ne tärkeimmät löytyy, eli lohkolämmitin ja kahdet renkaat...
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8284
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3857
      onhan tuo e60 jäätävän ruma e39:n rinnalla mutta silti on lähinnä naurettavaa pyytää yli kymppiä mistään e39:stä (pl. M5) :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #3858
        Originally posted by wta View Post
        Tässä on halvimpia e60:iä josta näkee kuvista jotain (pari halvempaa oli mustina mistä ei saanut mitään selvää)
        http://www.nettiauto.com/bmw/525/5135259

        ja tässä on kallempia e39, en nyt tiedä onko tuo (aito) m-sport vai mitä
        http://www.nettiauto.com/bmw/540/5043676
        Onko tuossa E60:ssa tosiaan antenni tuolla takalokasuojassa?
        Tuo E39 ei ole aito m-sport.

        Kumpikaan ei herätä omistushaluja, E39 on jonkun omatekemä ja E60 melkoisen surullinen yksilö.
        E39 528iA

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #3859
          Pitää kuitenkin muistaa että bemaria kukaan ei osta järjellä vaan tunteella. Jos auton ostaa järjellä, valinta menee tuonne vag-japsi-linjalle.
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

            #3860
            Originally posted by Peltsii View Post
            On on, varsinkin 200tkm enemmän ajettuna, Suomi varusteilla ja 16" vanteilla. Noh, kunhan ne tärkeimmät löytyy, eli lohkolämmitin ja kahdet renkaat...
            Niinpä, kyse oli autoista mitään ymmärtämättömästä henkilöstä, niitä kun tuntuu olevan valtaosa ihmisistä. Mutta itsekkin (väitän siis ymmärtäväni jotain autoista) joutuisin miettimään noista. Luultavasti en ostais kumpaakaan, mutta ehkä silti mieluummin kallistuisin tuohon e60:seen.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11738
              • Kouvola

              #3861
              Ne ketkä on oikeasti tuota mieltä, että yli 10k€ E39:stä (pl. M5) on liikaa, niin voi kaikin mokomin kokeilla hommata oikeasti hyväkuntoisen, kohtuullisilla varusteilla ja kilometreillä varustetun 530i M-Sportin ulkomailta, lisätä siihen toimituskulut, verot, rek.kulut ja mahdollisesti talvirenkaat vanteineen.

              Esim. Ruotsissa noin 130-180tkm ajetun tuollaisen hintaluokka pääasiassa on 60 000-80 000 eli Euroissa 7000-9200€. Siihen päälle tuontikulut 300€, rek. kulut 150€, autoveroa 2500-3000€. Ollaan hintaluokassa vähintään se 10 000€ jos ei tarvi hommata talvirenkaita ja autossa ei ole mitään laitettavaa. Useimmiten mennään kuitenkin tuonne 11-12k€ haarukkaan.

              Ei noissa mitään rasvanäppilisiä pahemmin ole nähty, toisin kuin vaikkapa E46:sten kanssa.

              Comment

              • Micce///M
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2008
                • 3552
                • Hämeenlinna

                #3862
                Originally posted by wta View Post

                Edit: piti tehdä objektiivinen testi ja näyttää näitä kahta autoa autoista mitään ymmärtämättömälle miehelle. Ei ollut kahta sanaa kumman auton tuo kaveri olisi valinnut. Siis valinta osui tuohon e60:seen.
                No se on hyvä jos mielipide kallistuu E60 linjalle tuohon rahaan. Itse en ainakaan moista summaa haluaisi siitä maksaa, kun valitettava tosiasia on että ei tuohon rahaan eikä alle kahden kympin saa mitään järkevää E60 mallia.

                Jos joku väittää toista, niin se on pääosin puhdasta tyhmyyttä ja liian kapeaa näkökantaa asiaan. Ja vielä kun tavallisen tietämättömän ostajan silmäkulmassa painaa kova mittarilukea, autohan on jo loppu ja paali odottaa. Mutta hetkinen, samaan rahaan saakin 200tkm vähemmän ajettua hyvin varusteltua vanhempaa mallia 2000-luvulta. Vai ostanko uuden Fiat Punton.

                Siinä vasta pulma, ja edes sinä et osaa siihen vastata. Vaan suomalainen kuluttujakunnan ratkaisu, mikä edustaa pääosin tyhmyyttä, köyhyyttä, puhdasta tietämättömyyttä tai vanhan liiton näkökantaa että uusi on aina uusi. Ja vähän käytetty on parempi kun vanha.

                Mutta jos minä lähtisin myymään autoani, niin ei sitä pääsisi edes 10 000€ kourassa koeajamaan. Miten voi olla mahdollista moisesta ikälopusta, kun saahan samaan rahaan vaikka 2000-luvun e39 tai pari vuotta ajetun corollan? Jännä asia tuon kysynnän ja tarjonnan laki, mikä pääosin määrää kauppasumman. Kaupasta saa uusia tietyllä katteella, ja se ei liity millään tavalla nettiauton tarjontaan.

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2178
                  • Kuopio

                  #3863
                  Originally posted by Jolli View Post
                  Pitää kuitenkin muistaa että bemaria kukaan ei osta järjellä vaan tunteella. Jos auton ostaa järjellä, valinta menee tuonne vag-japsi-linjalle.
                  Tässä väitteessä ei ole mitään järkeä.

                  Tosi asia on, että ostopäätös tehdään aina tunteella. Tai jos nyt ei omalla tunteella tee, niin ei tule olemaan päätökseensä tyytyväinen. Siellä tunteen takana voi toki olla ihan erilaisia arvoja ja tarpeita, jolloin eri ihmiset päätyvät tunteellaan hyvinkin erilaisiin lopputuloksiin.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E85 3.0i '05

                  Comment

                  • nonmerce
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 221
                    • northernside

                    #3864
                    Yhtään autoa en ole saanut tähän mennessä tunteella tai järjellä ostettua, vaan aina siihen on rahaa tarvittu. Oon varmaan sitten tyhmä ja tunnevammainen.

                    Ja hinnoista vielä, varsinkin hieman vanhemmissa autoissa hintahaitari on tavattoman laaja kunnosta, kilsoista ja varusteita johtuen.

                    Comment

                    • tonit
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 282
                      • Helsinki

                      #3865
                      Tuossa mainittujen e39 vs. e60 vertailussa on otettava huomioon että näillä autoilla on täysin eri ostajaryhmät. Vaikka sen -02 540i:n hinta olisi sen 5000€ halvempi kuin -06 520d:n, niin ei se peruspentti sitä "bensarosvoa" siltikään ostaisi.

                      Jos tuota Peltsin autoa on pakko verrata e60 malleihin, niin verrokkien pitäisi olla jonkunlaisella varustetasolla olevia 525i-545i malleja, jolloin perusostajaryhmä on about sama.

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2509
                        • Länsirannikko

                        #3866
                        Originally posted by tonit View Post
                        Tuossa mainittujen e39 vs. e60 vertailussa on otettava huomioon että näillä autoilla on täysin eri ostajaryhmät. Vaikka sen -02 540i:n hinta olisi sen 5000€ halvempi kuin -06 520d:n, niin ei se peruspentti sitä "bensarosvoa" siltikään ostaisi.

                        Jos tuota Peltsin autoa on pakko verrata e60 malleihin, niin verrokkien pitäisi olla jonkunlaisella varustetasolla olevia 525i-545i malleja, jolloin perusostajaryhmä on about sama.
                        Juuri näin, siinä vaiheessa kun tämä asia sisäistetään, voidaan koko ketju sulkea turhana.

                        On olemassa ne 90% auton ostajista, jotka ymmärtävät vain kilometrisuoritteesta ja vuosimallista, sitten on ne 10% joita kiinnostavat muut arvot. Suomen kokoisella markkina-alueella sen ostajan löytyminen tuon 10% joukosta ottaa aikansa. Kaikkein paskimmassa raossa ovat tuollaiset 530i:n kaltaiset "välimallin elämäntapa-autot", kone on liian suuri muttei välttämättä tarpeeksi suuri, varusteita on paljon muttei kuitenkaan ihan kaikkia... Tyypillisesti nämä mallit ovat vielä keikkuneet pitkään tuontitilastojen kärkisijoilla joten olemassaolevatkin markkinat on tehokkaasti kyllästetty, 530i toki keskivertoa harvinaisempi ja halutumpi. Saksaan pitäisi moni auto myydä, mikäli hyvän hinnan haluaisi.

                        Onnea kaupankäyntiin Peltsille. Onneksi olen itse autohamsteri niin ei tarvitse myyntiä murehtia.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #3867
                          Kyllä kun lukee näitä topicin kommentteja taas, "E39 jäätävän ruma", "naurettavaa pyytää yli 10ke mistään E39:stä", "kyllähän se on niin että peruspentti...", "rasvanäpit pitää E39 hinnat ylhäällä" jne

                          ... Niin ei tiiä pitäskö itkeä vai nauraa. Varmaan molempia.

                          Autoja myydessä on tullut huomattua kaikenlaista. Liikkeellä on tyyppejä jotka laittaa viestejä että "luuleksää että kukaan maksaa tosta sun blaablaa, saat multa xxxx euroo". Sitten ollut pilapuheluita ja tietenkin kaikkee muuta naurettavaa.

                          Jengi ei tajua sitä että vaikka Suomi on pieni maa, niin täältä löytyy uskomattoman paljon varsinkin vanhempaa ostajakuntaa jotka haluais lähtä Saksaan muttei uskalla/viitsi eikä myöskään halua käyttää jobbareita. Mutta ne osaa laskea. Ja ne laskee mitä maksaisi Saksasta hyvän tuonti. Ja kuten Esko ansiokkaasti kertoi, se on usein hieman enemmän mitä nämä perseaukiset haaveilijat jotka julistaa täällä ja muualla mikä on auton oikea hinta .

                          Yhden tällaisen ostajan löytäminen riittää yhden auton myyntiin. Ei siihen mitään laumaa tarvi.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • U. Turhapuro
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1161

                            #3868
                            Itse olin vaihtamassa E39 bemua E60 koriin, kun olihan edellisellä autolla jaettuja lähes 7 vuotta. Muutamaa perus E60 mallia kävin katsomassa, jotka hinnaltaan alle 20ke. Varusteiltaan aika perusmalleja ja eivät oikein sytyttäneet.

                            Tuli vahingossa nettiautossa hieno ja todella vähän ajettu E39 vastaan ja tein siitä kaupat. Oli huomattavasti halvempi kuin E60, mutta varusteiltaan aivan toista kuin E60 perusmallit.

                            Peruspertin mielestä maksoin E39 liikaa, mutta omasta mielestä sain hyvän ja todella hyvin säilyneen E39 korin bemun, missä on hyvät varusteet.

                            Uskon, että +-10000 E39 on oma ostajakunta, mutta auton pitää siihen rahaan olla todella hyvin pidetty ja oltava kunnoltaan viimeisen päälle.

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2178
                              • Kuopio

                              #3869
                              Se olis kanssa hauskaa kun vaikka edes 50 % autoilijoista hoksais etenkin näitä vanhempia ostaessa, että kumpi oikeasti mahtaa tulla halvemmaksi. Bensa vai diesel. Jos nyt vertaa tosiaan vaikka jotai e39 530i:tä ja e60 530da:ta, niin tokihan polttoaineissa jonkun satasen säästää dieselissä, mutta ainakin itsellä meni tuollaisen 530da:n korjauksiin vähintään 500€/kk (ei toki ihan joka kuukaus 500€ mutta välillä sit 1500€ kerralla), kun X30i-tekniikkaan ei oo tarvinnut vuoden aikana tehdä korjauksen korjausta. Tietysti myönnettävä on, että vuoden otanta molemmista on lyhyt. Ja dieselillä tuli ajettua melkein 10 kertaa enemmän kilometrejä. Mutta silti on sellainen kuva, että näissä dieseleissä on myös sen 10 kertaa enemmän hajoavia osia ja ne on vielä kalliimpiakin. Myös marmoritiskillä naureskeltiin, että 530d verrattuna 500-sarja V8 tekniikalla pitäisi korjauksissa säästää aika pitkä penni valitsemalla V8 (siis aiempi oli ja jälkimmäistä oon hankkimassa). Tosin näissä uusimmissa downsizing peleissä missä on suorasuihkutukset ja turbot ollaan kuulemma samoissa ongelmissa kuin dieseleiden kanssa.
                              Last edited by Veeksi; 09-02-2013, 10:05.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E85 3.0i '05

                              Comment

                              • pmv
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2032
                                • tornio

                                #3870
                                Eipä tuo N62, eli Valvetronicillinrn V8 kuulu olevan mitenkään ongelmaton kone. Sinänsä harmittavaa kun moni mielenkiintoinen malli olisi nimenomaan tällä koneella. Varmasti samaan malliin noita juttuja V8:n ongelmista on kärjistetty kuin dieseleiden eri ongelmia, mutta joitain huolia tuossa tulee mukana. Tietenkin jos haluaa pysyä E39-kannassa, niin tuossa yksi peruste lisää.

                                Comment

                                Working...
                                X