memebuy23buy

Bemun myymisen sietämätön vaikeus..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7578
    • Kotona

    Originally posted by zanta View Post
    Mihin muuten perustuu tuo bensakoneellisen arvo alkaa laskea kun 200tkm ylittyy? Kyllähän bemarin bensavaparit kestää yli puoli miljoonaa ihan perusylläpidolla. On esimerkkejä jopa S62:sta saakka.
    Tottakai ne voi kestää vaikka miljoonan mutta homma perustuu vieläkin vanhoihin uskomuksiin, että kun se "maaginen 200tkm" on ohitettu niin auto on ns. loppuunajettu. Se on nähty niin monta kertaa, että itsellä ei tule enää mieleenkään ostaa paljon ajettua vaikka saisi muutaman tonnin edullisemmalla + että se muutaman tonnin ostosäästö menee helposti johonkin isompaan remonttiin. Vaikka auton huollot ja yleinen pito on kaiken A ja O niin fakta on myös se että kyllä ne ajetut kilometritkin jossain näkyvät.

    Tämä siis pätee esim. +10000e autoihin, muutaman tonnin autoissa kilometreillä ei ole tuon taivaallista merkitystä.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
    -

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Mihin muuten perustuu tuo bensakoneellisen arvo alkaa laskea kun 200tkm ylittyy? Kyllähän bemarin bensavaparit kestää yli puoli miljoonaa ihan perusylläpidolla. On esimerkkejä jopa S62:sta saakka.
      Siihen että sillä on ajettu paljon. Se että jollain on kestänyt puoli milliä ajoa, ei tarkoita että joka kone kestää sen. Kun auton historiaa ei voi tarkkaan tietää, eikä sitä, miten autoa on pidetty, ostetaan riskin minimoimiseksi niin vähän ajettu, mihin paalu riittää. Toinen juttu on jälleenmyynti ja hinnan tippuminen. Jos kahden auton mittareissa on 150tkm ja 200tkm ja ne maksavat muutaman tonnin sisään saman verraan, ei tartte olla yliopistoa käynyt ihminen ennustamaan, kumman myynti on helpompaa muutaman vuoden päästä. Ei kukaan tavallinen autoilija osta 250tkm ajettua 10v vanhaa autoa edes kakkosautoksi. Näin ollen myyntimarkkinat kaventuu aika paljon. Kunhan kilsat on myytäessä 150tkm tai alle, on myyntimahdollisuudet paljon paremmat.
      Last edited by Juppe; 21-08-2011, 15:05.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8282
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Juppe View Post
        Siihen että sillä on ajettu paljon. Se että jollain on kestänyt puoli milliä ajoa, ei tarkoita että joka kone kestää sen. Kun auton historiaa ei voi tarkkaan tietää, eikä sitä, miten autoa on pidetty, ostetaan riskin minimoimiseksi niin vähän ajettu, mihin paalu riittää. Toinen juttu on jälleenmyynti ja hinnan tippuminen. Jos kahden auton mittareissa on 150tkm ja 200tkm ja ne maksavat muutaman tonnin sisään saman verraan, ei tartte olla yliopistoa käynyt ihminen ennustamaan, kumman myynti on helpompaa muutaman vuoden päästä. Ei kukaan tavallinen autoilija osta 250tkm ajettua 10v vanhaa autoa edes kakkosautoksi. Näin ollen myyntimarkkinat kaventuu aika paljon. Kunhan kilsat on myytäessä 150tkm tai alle, on myyntimahdollisuudet paljon paremmat.
        ai jaa.. mulla ei ole ikinä ollut alle 240tkm ajettua saati alle 15 vuotiasta autoa

        jotta kyllä niille paljon ajetuille ja vanhoillekkin löytyy ostaja kunhan ei hinnoitella sitä 270tkm ajettua peliä samalle tasolle kuin 170tkm ajetut
        Last edited by peto2; 21-08-2011, 15:24.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5476
          • S:t Karins

          Originally posted by zanta View Post
          Mihin muuten perustuu tuo bensakoneellisen arvo alkaa laskea kun 200tkm ylittyy? Kyllähän bemarin bensavaparit kestää yli puoli miljoonaa ihan perusylläpidolla. On esimerkkejä jopa S62:sta saakka.
          Kuten yllä on mainittu, niin ihan perus markkinatalouteen: paljon km => hinta alhaisempi ja päin vastoin

          Originally posted by zanta View Post
          Ihan oikein olettavatkin, jos ei ole mitään järkevää syytä mistä tingata niin ei se hinta sieltä ole tippumassakaan.
          Eli ihan väärään topikkiin olet kirjoitellut? Mikäs se olikaan tämän topiikin aihe?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • M40 Power
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 584
            • Turun seutu



            10vko ollut ilmoitus, ekat yhteydenotot alkoi vasta sen jälkeen, ku hinta poistettiin.

            2800 tästä on pyydetty, en sitte tiedä onko liikaa vai eikö vaan ihmisiä kiinnosta omistaa tota mallia
            EX: E30, E34, E36, E36 compact

            Nyk. -99 320D

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              Originally posted by kt0510 View Post
              Kuten yllä on mainittu, niin ihan perus markkinatalouteen: paljon km => hinta alhaisempi ja päin vastoin


              Eli ihan väärään topikkiin olet kirjoitellut? Mikäs se olikaan tämän topiikin aihe?
              Juu no silläpä mulla ei olekaan pyynti siellä 40000€ liepeillä kun on niitä kilsoja kuitenkin ajettu 3 ekana vuonna ~1200km viikossa.
              Hinta on siinä luokassa mitä vastaava tulee kustantamaan Saksasta tuotuna ja verotettuna. Ehkäpä jopa edullisempi.

              Ihan oikea topic minulla on, toki jos ei manuaalit ja bensavaparit kiinnosta niin paineitaan voi purkaa vaikka jäteöljyn parissa miettien koska lahjoitetaan muutama touhutonni laatikon porsittua
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by zanta View Post
                Meinaan jos jollain vaivaa max. 200€ hakukustannukset tuon hintaluokan autoon, niin jo on pienestä kiinni, ai niin mutta Suomessahan kaikki pitää saada ilmatteeksi, ja siihenkin pitää vielä tingata jotain kaupanpäälle...
                Niin no, eräs tähänkin thrediin vasta kirjoittaneista (tarkoituksella en mainitse kuka) meinasi minulle että voisi auton hausta Saksasta joku "300" + kulut maksaa ja olisi pitänyt vielä Ruotsin kautta ajaa kun se tulee halvemmaksi... Kolme päivää töitä satasen / päivä, siitä kun ottaa alvit, elvit ja velvit pois niin jäähän siinä yrittäjälle nettona käteen n. puolet päivärahan arvosta ;-(
                Kyse oli kutenkin vajaa 20 k€ autosta... Arvatkaa tuliko "kauppoja"?
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by zanta View Post
                  Ihan oikea topic minulla on, toki jos ei manuaalit ja bensavaparit kiinnosta niin paineitaan voi purkaa vaikka jäteöljyn parissa miettien koska lahjoitetaan muutama touhutonni laatikon porsittua
                  Tämä on sitten täysin bensamiehen luuloja...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7578
                    • Kotona

                    Majorillahan näyttää olevan pari jo jonkun verran tietä nähnyttä bemua myynnissä, onko jo sellainen fiilis että olisi kannattanut ottaa vähemmän ajetut pelit?
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                    -

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Niin no, eräs tähänkin thrediin vasta kirjoittaneista (tarkoituksella en mainitse kuka) meinasi minulle että voisi auton hausta Saksasta joku "300" + kulut maksaa ja olisi pitänyt vielä Ruotsin kautta ajaa kun se tulee halvemmaksi... Kolme päivää töitä satasen / päivä, siitä kun ottaa alvit, elvit ja velvit pois niin jäähän siinä yrittäjälle nettona käteen n. puolet päivärahan arvosta ;-(
                      Kyse oli kutenkin vajaa 20 k€ autosta... Arvatkaa tuliko "kauppoja"?
                      Nää 200€ sisältää siis julkisilla (lento/juna/bussi) Rovaniemelle saapumisen ja täältä jonnekkin päin Suomea polttoainekulut.
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Tämä on sitten täysin bensamiehen luuloja...
                        Ihan on tietoja, yks diesel on itellä ollu ja senkin hävitin tietoisesti ennenkun kilsoja alko kertymään, ei paljo napeksinu ootella koska on turbo vaihtokunnossa tms kivaa.
                        Sitäkin enemmän on hyviä kokemuksia enemmän ja vähemmän ajetuista bensa vapareista manuaalin kanssa, ja vierestä olen ihmetellyt useampia turbodieseleitä (+automaatteja) ongelmineen. Se vaan on kun Suomalaiset edelleen luulevat että dieseilillä on halvempaa ajaa... Kyllähän nuo dieselienkin koneet kestää, apulaitteet vaan ympäriltä tuppaa joutua välillä vaihtamaan.
                        Mutta sen voin kertoa ettei tule kyllä heti yhtään bemarin bensavaparia mieleen jossa kone olisi rikkoontunut alle 400000(enkä kyllä sen ylikään tiedä) mikäli vain on huollot suoritettu asianmukaisesti.
                        Kumma jos ei vuodenvaihteen jälkeen ala dieselien suosio laskemaan...
                        Kyllähän se on ihan ok jos ajaa jotain 50000 vuodessa mutta normaali käyttäjälle diesel ei ole enää järkiratkaisu.
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17573
                          • Turku

                          Jossain topikissa forumin viisaat laskeskelivat dieselin olevan kannattava ratkaisu jo 15tkm/vuosi-ajolla ...
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Tossa kai viitattiin jollain tapaa tuleviin veronkorotuksiin. Kyllä mä uskon silti, että kannattaa. Omalla kohdalla 330i vs C220CDI tuli säästöä pelkissä vakuutuksissa 450e/vuosi. Sitten vielä ero kulutuksessa. 9,7l/100km 98e vs 6L/100km diesel. Kilsoja 25tkm/vuosi ja voin kertoa että pikku korottelujenkin jälkeen saa ihan rauhassa ajella rieselillä. Käyttömaksuissakin oli vissiin jotain eroa. 215gr vs 165gr.

                            Tehoa dieselissä ehkä 40hv vähemmän, mutta vääntöä reippaasti enemmän. Turha tuota piristettyä dieseliä mihinkään 318i malliin on verrata... Hassu juttu, että nimenomaan tuo 330i oli auto, jota jouduin rassaamaan eniten pitkään aikaan. Kilsoja about 70tkm kun ostin sen. Vanosta, imusarjan tiivisteitä, separaattoria, tukivarsia ja kaikenlaista muuta pientä. Meseen on vaihdettu termostaatti. Tää 400tkm perus huolloilla on kyllä utopiaa M54 koneissa. Sen verran paljon on kaikkee pientä rassattavaa. Vanoksien toimimattomuus huollossa korjattuna maksais varmaan melkoisesti, kun eivät vaihda tiivisteitä... Ei se varmaan kiinni leikkaa ja mekaanisesti toimii, mutta se kaikki siinä ympärillä aiheuttaa varmasti muita hommmia kuin perus huoltoja.
                            Last edited by Juppe; 22-08-2011, 08:49.

                            Comment

                            • snoub
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • Oulu

                              Tuo on kyllä kumma uskomus että bensa tulisi jossain vaiheessa halvemmaksi jos autolla meinaa ajaakkin 6.5l sadalla vs. 9.5l sadalla seka ajoa, aine 1.60€ vs. 1.35€ niin eikai tuossa nyt uskomuksista voi olla kyse jos nuo laskimeen näppäilee esim. 25tkm ajosuoritteella. Jos joku turbo menisikin niin jo yhden vuoden diesel/bensa erotuksella senkin uusii. Eikä tosiaan tarvi vanoseremppoja ym. bensajuttuja huolehtia. Eli halvemmaksi tulee varmasti, muut ominaisuuden onkin sitten aivan toinen juttu. Ehkä jopa myös makuasia

                              Esim. omalla kohdallani laskin, että esim. M5:den pitäminen tulisi pelkän polttoainekulujen osalta maksamaan jo hyvin maltillisilla kilsoilla 3000€ enemmän(!) mitä nykyinen diesel, toki muista kuluista nyt puhumattakaan.

                              330i söisi 20tkm ajoilla luokkaa 500€ enemmän vuodessa, kuin vastaava diesel veroineen.. Ero toki huomattavampi heti kuin suorite kasvaa.
                              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                              Ex.
                              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                              Comment

                              • snoub
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 220
                                • Oulu

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Katselin itsekin tuota antin autoa, mutta se on vaan semmonen juttu, että e46 on nyt sitä mitä oli e36 5 vuotta sitten. Se on vanha. +150tkm ja 325 ei oo semmonen yhdistelmä, mikä viedään käsistä. Karu fakta on se, että sen jälkeen on jo e90 ehditty faceliftaaamaan ja kokonaan uus 3srj odottelee jo ovella. Onhan se nätti ja hyväkuntoinen varmasti, mutta kun se ei oo erityisen nopea ja siksi haluttu , niin ostajaa voi joutua odottelemaan. Varsinkin kun tavallista 330i mallia sporttipenkeillä ja muilla höysteillä saa jo samaan hintaan vähemmän ajettuna. Tuo 325 putoaa aika ikävästi 320 ja 330 väliin. Olisko vihdoin tullut se aika, että jengi alkaa hokaamaan minkä verran alkupään faceliftatuilla e46 bemareilla on ikää...

                                Mut tollainen faceliftattu e90 M-sport 6-koneella ei liene kilpaile samoista ostajista maksaessaan sen 50ke verrattuna kyseiseen 15ke autoon? Ja alkaahan tuo e90:kin toisaalta olla jo vanha.. ja tuleva f30 on prefacelift
                                BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                                BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                                BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                                Ex.
                                BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                                BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X