Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Heinäkuussa myin oman -07 320da tourinkin ja käteen jäi 18300€ (pyynti 18900€). Ihan hyvillä varusteilla (mm.prof navi ja sporttipenkit) mutta ei mitään msporttia. Tosin km oli "vain" 154tkm ja kaikin puolin kunnossa, kiveniskemiä lukuunottamatta. Ainakin silloin tuli tunne, että nuo ovat siedettävillä km ihan myyntikamaa, kun kilpailijatkin vaihtuivat tasaiseen tahtiin. Eikä yleinen hintataso näytä tuosta hirveästi muuttuneen. Tiedä sitten onko nyt huono aika ylipäätään kaupata, omat autokuumeet kun puskevat ainakin poikkeuksetta kesällä...
Se on kyllä totta että kesällä saattaisi kysyntä olla vähän parempaa. Laitoin hintapyynnöksi 16900€ ja jotain annan periksi jos joku vaivautuu tulemaan paikan päälle tinkimään. Uskon kyllä että tuolla alkaa kauppa käydä tai ainakin alkaa niitä käteistarjouksia tulemaan.
Vaan ei tuo nyt jostain tonnista elämä kiinni ole niin pistää se hiukan masentamaan miten paljon saa rahaa hassattua lyhyessä ajassa asiaan jota olisi voinut miettiä hiukan järkevämminkin. Olis se tojota nuo samat kilometrit taittanu ja naapuritkin vielä morjestas.
Eihän tuo vaikiaa taaskaan ollut. E39 540i oli 1.5kk myynnissä. Yhtään etusivunostoa en tehnyt. Kauppahinta 20k paremmalla puolella. No oli autokin hieno, eipä siinä.
Eihän tuo vaikiaa taaskaan ollut. E39 540i oli 1.5kk myynnissä. Yhtään etusivunostoa en tehnyt. Kauppahinta 20k paremmalla puolella. No oli autokin hieno, eipä siinä.
Ja taisi siinä olla suomalaiselle sopivan alhaiset kilsat... se ei koskaan ole huono juttu, varsinkin jos pitää hieman normaalia parempaa hintaa saada.
Oma epäilys on, että valtaosa M-sportista haaveilevia on täällä kirjoitteleivia wannabeM-sportisteja, joilla ei oikeasti ole koskaan rahaa ostaa mitään. Asiantuntevuutta jokaiseen lepuutustukeen kyllä riittää.
Oikeasti omilla rahoillaan ostavat arvostavat M-psorttia, mutta ei siitä paljoa olla valmiita maksamaan. Laittamalla -puskimet ja lyhyet vieterit riittää 99% ostajista, luulen minä. Eli potentiaalisia ostajia on vieläkin vähemmän.
No ohhoh, onpas taas syytökset ja epäilykset kohdillaan.
...niin mitä kohtaa siinä ns. aitoudessa pitäisi arvostaa? Kun kyseessä on kuitenkin ihan kosmeettinen varustepaketti. Oikeastaan ainoa ero on siinä, että alusta on silloin todellakin M-sport. Mutta toisaalta jos/kun puhutaan 200-300tkm ajetusta autosta ja siellä sattuu olemaan alkuperäinen alusta vielä paikallaan, niin kuinkahan M-sport se sitten enää edes on? Toisaalta M-sport alustan hintaa tietämättä voisin arvella, että parempia alustasarjoja saa samalla rahalla(?). Suurin miinus aidossa M-sport e6x-sarjassa itselle on ainakin se, että ko. varustepaketti on poissulkenut dynamic driven. Vai onko joku sitä mieltä, että M-sport on todella parempi ajettava kuin normaali sportalusta+DD?
Kyllä minua vaan on aina M-Sport kiehtonut, lähinnä sen takia etten ollenkaan pidä noista perusmallien puskureista, saati sitten penkeistä. Aidon M-Sportin hankkiminen vs. puskurinvaihto"hybridille" on paljonkin perusteluja, suurin osa niistä ei varmaankaan tavan tallaajalle merkitse mitään, mutta en minäkään bemarilla ajaisi jos auto olisi minulle pelkästään kulkuneuvo paikasta A paikkaan B.
No itse olen myynyt historian saatossa ihan yksityishenkilönä 4 kpl E39 ja yhden E60 M-Sporttina ja kaikista on tullut pari kiloeuroa pappamallia enemmän rahaa.. Eli kyllä niitä ihan oikeasti arvostetaan.
Täältä kun lukee, jotkun asennoituvat ihan kuin M-sport olisi joku Alpina
Höpöhöpö, ei se M-Sport tietenkään autuaaksi tee, mutta kyllä sitä monet osaavat arvostaa, enhän minäkään olisi muuten ikinä saanut myytyä noita omia M-Sporteja ns. sikahintaan.
No ohhoh, onpas taas syytökset ja epäilykset kohdillaan.
Höpöhöpö, ei se M-Sport tietenkään autuaaksi tee, mutta kyllä sitä monet osaavat arvostaa, enhän minäkään olisi muuten ikinä saanut myytyä noita omia M-Sporteja ns. sikahintaan.
Itse en ainakaan ole valmis maksamaan Alpina lisää käytetystä autosta, rankkaan muutenkin BMW:n M-mallit ja jopa M-sport paketit Alpinan yläpuolelle.
Alpina on kuitenkin virityspaja jolla on valmistajan status hankittuna, BMW on BMW.
Huom. en väitä että Alpina on paska tai mitenkään huono, en vain itse näe siinä mitään ylimääräistä arvoa. Makunsa kullakin.
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Ei niinkään sietämätön vaikeus mutta onko parannusehdotuksia? Ollut kaupan vasta pari päivää. Talvivanteilla kuvia saan tänään tai huomenna kunhan saan aikaseks pestyä auton.
Hinnasta ei tarvi kommenttia, se putoaa viikottain parilla satasella nyt aluksi
Tuosta m-sportista sen verran että toisille sillä ei ole mitään merkitystä, ja toisille se on ehdoton kriteeri kun autoa ostomielessä kattellaan.
Itse kuulun tuohon ensimmäiseen porukkaan jolle tuolla m-sport varustuksella ei auton valinnassa ole mitään suurempaa painoarvoa, mutta ei se tietenkään mitään haittaa jos hyvä yksilö löytyy m-sporttina.
Ei niinkään sietämätön vaikeus mutta onko parannusehdotuksia? Ollut kaupan vasta pari päivää. Talvivanteilla kuvia saan tänään tai huomenna kunhan saan aikaseks pestyä auton.
Hinnasta ei tarvi kommenttia, se putoaa viikottain parilla satasella nyt aluksi
Itsellä about samanlainen auto manuaalina ja 330tkm ajettuna, jos nyt rupeaisin myymään niin PYYNTIhintaa en laittas euroakaan yli 5500e, 5000e jos joku laittas näppiin niin möisin hyvilla mielin..... ja auto on siisti, ruosteeton ym myyntipuhetta
Comment