Announcement

Collapse
No announcement yet.

GALLUP: Yli 300tkm ajettu e60 diesel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    GALLUP: Yli 300tkm ajettu e60 diesel???

    Kiinnostaisi saada käytännön kokemuksia siitä että kuinka hyvin nämä e60 diisselit oikein kestää suurempia kilometri määriä ennenkuin alkaa tulla isompaa remonttia. Lähinnä mietin sitä että kannattaako moinen vaihtaa poijjes jo jossain 200tkm kohdalla, vai voisiko noilla huristella jotain 300 - 400tkm ajomääriä ilman suurempaa laittoa.

    Eli; jos omistat yli 300tkm ajetun e60 diisselin, voitko kertoa seuraavaa dataa:

    - malli & vuosimalli
    - kilometrit
    - mitä isompia remontteja kaaraasi on tehty, jos lasketaan poijjes perus kuluvat osat (kuten alusta, jarrut, yms.)?
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 823
    • Lahti

    #2
    hmm....
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

    Comment

    • AlliumPorrum
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 316
      • Suomi

      #3
      Hmmm???

      Comment

      • -challenger-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 2148
        • L a h t i

        #4
        Kannattaa varmaa pysyä yli 300tkm ajetuista erossa.

        Comment

        • turbopuusti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 823
          • Lahti

          #5
          Originally posted by AlliumPorrum View Post
          Hmmm???
          ihan omaa sekoilua ei mitää järkevää
          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

          Comment

          • red devil
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1846
            • monaco

            #6
            ja paskan vatut , jos on vaan hyvin huollettu ja hoidettu niin ei muuta kuin kovaa ajoa vaan. kyllä ne kestää kunhan huoltaa hyvin ja pitää kunnossa ne
            peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

            Comment

            • raven82
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 378
              • tampere

              #7
              Kannattaa kiinnittää tarkaan huomio siihen miten voimansiirtoa on ylläpidetty. Vaikka onhan tuota kuultu asiantuntijoita jotka väittää että öljyjä ei tarvitse ikinä vaihtaa.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                No jos joku kirjottaa tänne että autolla voi vetää 7 1/2 kierrosta maapallon ympäri ilman pelkoa suuremmista remonteista niin ostatko sellasen levollisin mielin?
                Tältä foorumilta jos kysyt niin autot ei kulu käytössä eikä kilometrimäärä keskimäärin korreloi korjaustarpeen kanssa. Pari autoalan ammattilaista väittää vastaan mutta mitäpä niistä.

                -Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Tumppi_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 105
                  • Helsinki

                  #9
                  Takseina noita näkyy jonkunverran, ni luulis ainakin että kestää :think

                  Comment

                  • AlliumPorrum
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 316
                    • Suomi

                    #10
                    Kiitos vastauksista ja mielipiteistä! Mutta mutta, vielä ei tullut yhtään oikeaa vastausta kysymykseen... Eli en haluaisi (tämänkin) keskustelen menevän mutu- tuntemuksiksi, mielipiteiksi ja arvailuiksi, vaan kovaa faktaa kehiin kiitos; paljonko on ajettu ja mitä on remontoitu?

                    Comment

                    • peeämvee
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 283
                      • Taivalkoski

                      #11
                      Hakkua saapi myös käyttää http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=600tkm

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #12
                        Muutama vuosi eteenpäin niin alkaa noitakin löytymään 400-600tkm ajettuina.
                        Kuten e39 malleja nyt.
                        Miksei ne toimisi tänäpäivänä?
                        Sellanen erinlainen pointti tähän väliin.

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          #13
                          Jos autolla on enemmän ajettu on se yleensä halvempi, joten pääomakulut on pienemmät.

                          Josko sitten korjauskulut karvan nousee, niin voi kokonaiskustannukset silti olla pienemmät. Jokaisen on siis näinollen itse punnittava järkevin vaihtoehto. Uuden takuulla saa 80k€, mutta kolmevuotta käytetyn 150tkm ajetun 30k€... pääomakustannus / km => 0,33€.

                          Mielestäni taloudellisesti järkevin vaihtoehto on uudehko hieman enemmän ajetu (huollettu) auto, mutta tämä vain minun kantani. Mersu olisi tässä suhteessa vielä parempi, kun niillä (toisin kuin Bemareilla) on ikuisen auton maine syystä tai toisesta ja jälleenmyyntiarvo on melko hyvä vielä 500tkm ajetunakin.
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Koneen puolesta en itse pelkää sillä vetäisee varmasti pelkillä öljynvaihdoilla helposti 500-700tkm mutta muu elektroniikka ja apulaitteet ympäriltä paikkuu. Kori tuntuu olevan kans ihan kohtuu hyvä paria saumaa lukuunottamatta (takuuseen itellä korjattu). Nyt mittarissa reilu 260tkm, ajattelin vetäistä vielä parivuotta jolloin kilsoja on reilu 300tkm. Tuntuu että osia saa vaihtaa ihan samanlailla koneen ympärille oli sitten 100 tai 300tkm mittarissa. Eli startteja, turboja (ei mitenkään yleinen vaiva näissä vrt. alkupään e39), kerran vuodessa termostaatit ja lämmönvaihdin jos autossa on dpf (muuten hajottaa dpf:än jos lämmöt ei nouse tarpeeksi).

                            Mahdotonta on sanoa kannattaako tuollaista ostaa, riippuu siitä pystyykö peruskorjaukset tekemään itse ja onko valmis metsästämään käytettyjä osia pitkin maailmaa. Ja tietysti paljon myös siitä millaisella pidolla auto on ollut.
                            Ei tuo itselle ainakaan mikään maailman loppu ole jos ja kun noilla kilsoilla osia paukkuu, sitten vaihdetaan uusia tilalle ja mahdollisuuksien mukaan käytettyä palikkaa tai sit halvempaa uutta osaa esim. saksasta.
                            Yllättävän vähällä teknisillä murheilla on viimeiset 40tkm ainakin mennyt.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • iikka
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2597
                              • Oulu

                              #15
                              sehän on aivan siitä kiinni miten sitä autoa huolletaan ja käytetään.. onhan noita nähty jo melko selväksi ajettuja 100tkm mittarissa olevia autoja.. ja sellasia missä taulussa 500tkm eikä se näy eikä tunnu muutako siinä mittaritaulussa..

                              tuntus että tollasella e60 päästää melko pitkään, ite peruskoneen osalta..
                              Speed costs, how fast you wanna go?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎