Announcement

Collapse
No announcement yet.

GALLUP: Yli 300tkm ajettu e60 diesel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #76
    Originally posted by peto2 View Post
    mutta mistä tiedät että se "vähänajettu" on oikeasti vähänajettu?
    Mistä tiedän että se paljon ajettu, ei ole vielä enemmän ajettu?
    Last edited by Hemi; 08-03-2010, 15:09.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      #77
      Originally posted by Hemi View Post
      Mistä tiedän että se paljon ajettu, ei ole vielä enemmän ajettu?
      niimpä.. fakta on se että auto kuluu käytössä mutta sitä kilometrilukemaa ei kukaan pysty näyttämään todeksi vaikkei edes olisi ruuvattu
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #78
        Originally posted by peto2 View Post
        niimpä.. fakta on se että auto kuluu käytössä mutta sitä kilometrilukemaa ei kukaan pysty näyttämään todeksi vaikkei edes olisi ruuvattu
        Eli se pienemmän mittarilukeman auto on taas kerran TODENNÄKÖISIMMIN se pienemmän vikatiheyden valinta.
        No, oikeassa elämässä varsinkin näistä vähän ajetusta, vähemmillä omistajilla olevista kyllä voidaan hyvinkin tarkasti=luotettavasti kilometrikertymä kyllä varsinkin Suomiautoista tarkistaa.

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5153
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by markok View Post
          Mistä ne sähköboksit ja suurinosa laakereista tietää kulua nopeammin sen tunnin käytön aikana tuleeko sitä matkaa 50 vai 100km???
          Ootko ihan tosissasi?
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            #80
            Originally posted by Hemi View Post
            Eli se pienemmän mittarilukeman auto on taas kerran TODENNÄKÖISIMMIN se pienemmän vikatiheyden valinta.
            No, oikeassa elämässä varsinkin näistä vähän ajetusta, vähemmillä omistajilla olevista kyllä voidaan hyvinkin tarkasti=luotettavasti kilometrikertymä kyllä varsinkin Suomiautoista tarkistaa.
            mittarilukema ei tarkoita mitään, ajetut kilometrit sitten vaikuttavat. jälkimmäistä ei vaan kukaan tiedä..

            ei varmaan vielä koske e60 koppasia mutta e39:ssä huomaa hyvin kun seuraa myynti-ilmoituksia niin 400-500tkm ajetut ovat äärettömän harvinaisia mutta 100-150tkm löytyykin aika hyvin vaikka luulisi olevan toisin päin..

            sama homma tuon mun seiskan kanssa mittarissa on nyt n. 360tkm, autolla on ikää 22vuotta ja itse olen ajanut tuosta lukemasta kolmasosan kolmessa vuodessa enkä siis ole ajanut mitenkään paljoa. Minun pitäisi uskoa että se 250tkm kesti kertyä 19vuotta.. NOT
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #81
              Originally posted by peto2 View Post
              mittarilukema ei tarkoita mitään, ajetut kilometrit sitten vaikuttavat. jälkimmäistä ei vaan kukaan tiedä..

              ei varmaan vielä koske e60 koppasia mutta e39:ssä huomaa hyvin kun seuraa myynti-ilmoituksia niin 400-500tkm ajetut ovat äärettömän harvinaisia mutta 100-150tkm löytyykin aika hyvin vaikka luulisi olevan toisin päin..

              sama homma tuon mun seiskan kanssa mittarissa on nyt n. 360tkm, autolla on ikää 22vuotta ja itse olen ajanut tuosta lukemasta kolmasosan kolmessa vuodessa enkä siis ole ajanut mitenkään paljoa. Minun pitäisi uskoa että se 250tkm kesti kertyä 19vuotta.. NOT
              No nyt ei varmasti puhutakkaan museoikäisistä autoista ja niiden luotettavista kilometrikertymistä, vaan topikin aihehan on e60?

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #82
                Originally posted by Hemi View Post
                No nyt ei varmasti puhutakkaan museoikäisistä autoista ja niiden luotettavista kilometrikertymistä, vaan topikin aihehan on e60?
                Tässä on kolme esimerkkiä hieman enemmän ajetuista myynnissä olevista autoista. Ei museoikäisiä.

                368tkm

                297tkm

                263tkm

                Kuinkahan moni perus suomiostaja osaisi arvata noidenkaan autojen todellista ajomäärää, jos mittarissa olisi vaikka se legendaarinen 150tkm?

                Kuinka muuten esim. sähköiset lasinnostimet mahtaa olla 300tkm ajetussa autossa olennaisesti enemmän kuluneet verrattuna 150tkm ajettuun? Jos oletetaan, että 300tkm ajetulla on ajettu pääasiassa matka-ajoa, omistaja on ollut tupakoimaton ja ikkunoita ei ole availtu epänormaalin paljon?
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Originally posted by Juhis View Post

                  Kuinka muuten esim. sähköiset lasinnostimet mahtaa olla 300tkm ajetussa autossa olennaisesti enemmän kuluneet verrattuna 150tkm ajettuun? Jos oletetaan, että 300tkm ajetulla on ajettu pääasiassa matka-ajoa, omistaja on ollut tupakoimaton ja ikkunoita ei ole availtu epänormaalin paljon?
                  Tässä vain on aika monta Jos:ia.
                  Eli kun kerran ilman ylimaallisia kykyjä me emme voi ko.autoa ostaessamme tietää kuinka monta kertaa ne ikkunat on avattu 150tkm tai 300tkm ajetusta autosta on lähdettävä siitä kumpi on TODENNÄKÖISEMPÄÄ.
                  Eli on vain todennäköisempää että 300tkm ajetussa autossa on ikkunoitakin käytetty enemmän kuin vähemmän ajetussa sisaressaan.
                  Eli jos otame Suomen vaihtoautoriveistä 10kpl 150tkm ajettua ja 10kpl 300tkm ajettua e60:stä, on 100% varmuudella tämän 300tkm ajetun ryhmän ikkunoitakin käytetty enemmän.
                  Tähän kun ei mikään huollollinen asia vaikuta, vaan taas kerran ollaan siinä tilanteessa että on todennäköisempää että ikkunamekanismiremontti on edessä tuossa 300tkm ajetussa nopeammin kuin vähemmän ajetussa.

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5153
                    • Kuopio

                    #84
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tässä vain on aika monta Jos:ia.
                    Eli kun kerran ilman ylimaallisia kykyjä me emme voi ko.autoa ostaessamme tietää kuinka monta kertaa ne ikkunat on avattu 150tkm tai 300tkm ajetusta autosta on lähdettävä siitä kumpi on TODENNÄKÖISEMPÄÄ.
                    Eli on vain todennäköisempää että 300tkm ajetussa autossa on ikkunoitakin käytetty enemmän kuin vähemmän ajetussa sisaressaan.
                    Eli jos otame Suomen vaihtoautoriveistä 10kpl 150tkm ajettua ja 10kpl 300tkm ajettua e60:stä, on 100% varmuudella tämän 300tkm ajetun ryhmän ikkunoitakin käytetty enemmän.
                    Tähän kun ei mikään huollollinen asia vaikuta, vaan taas kerran ollaan siinä tilanteessa että on todennäköisempää että ikkunamekanismiremontti on edessä tuossa 300tkm ajetussa nopeammin kuin vähemmän ajetussa.
                    Kyllä kyllä... mutta kuinka moni huomaisi sokkotestissä 150tkm ja 300tkm ajettujen autojen ikkunoiden toiminnassa eroa?
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #85
                      Originally posted by jani View Post
                      Kyllä kyllä... mutta kuinka moni huomaisi sokkotestissä 150tkm ja 300tkm ajettujen autojen ikkunoiden toiminnassa eroa?
                      Niin ja eiköhän ostohetkellä olisi olennaista, että ne sähkölasit toimisivat moitteettomasti, oli autolla ajettu 150tkm tai 300tkm. E60/E61 ylivertaisen laadun tuntien on esimerkiksi Touring mallien panorama kattoluukut (mekanismin halvat muoviosat) hajoilleet jo 50tkm ajetuista autoista. 1-2 vuoden ikäisten autojen moottorit ei välttämättä toimi oikealla lämpötilalla, vaan käyvät liian kylmänä ja niin edelleen. Seuraavaksi alkaa autossa ilmenemään mystistä nykimistä tietyllä nopeudella. Sitten kun imusarjan läpät pettää reilun 100tkm kohdalla, niin ei taida olla suurin murhe se, kestääkö joku sähköboksi 200tkm, 300tkm vai 500tkm ajosuoritteen.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        #86
                        Mielenkiintoinen keskustelu, ei voi muuta sanoa.

                        Minä olen sitä mieltä että, joka osaa itse osaa korjata/tarkistaa auton kunnon osto hetkellä voi turvautua enemmän ajettuun. Kun taas sellainen joka ei itse kehtaa/kykene tehdä toitä auton eteen ostaa sen vähemmän ajetun.

                        Itse en näkisi ongelmaa ostaa sitä 535d 300tkm ajettua. Mutta isäukolle en sellaista suosittelisi. Vaan sitä 520d 150tkm ajettuna. Molemmat luonnollisesti täysin kunnossa olevina. Onneksi meitä on moneen junaan. Niin eipähän jää kaikki "paljon"ajetut kauppojen nurkkiin pyörimään. Erillaisilla kilsamäärillä vaan vaihellaan erillaisia osia, mutta jos niitä ei ole ajoissa vaihdettu todennäköisesti 300tkm ajetussa tulee enemmän osien vaihtoja. Laatikko, sähkö, turbo, suutin... Rikkoontumiset laskisin enempi huonontuurin piikkiin kun kilometrien varaan, edellä mainituissa kulkineissa. Mutta todennäköisempänä enemmän ajetussa.
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • Janzu
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 483
                          • Vantaa

                          #87
                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Mielenkiintoinen keskustelu, ei voi muuta sanoa.

                          Minä olen sitä mieltä että, joka osaa itse osaa korjata/tarkistaa auton kunnon osto hetkellä voi turvautua enemmän ajettuun. Kun taas sellainen joka ei itse kehtaa/kykene tehdä toitä auton eteen ostaa sen vähemmän ajetun.
                          No on kyllä lähtenyt vähän sivuraiteille.

                          Itse uskalsin ostaa lähes 400tkm ajetun dieselin, tiedostan kyllä mitä kaikkea kallista voi kohta mennä, mutta säästin hankintahinnassa tuntuvasti ja eikä tarvitse viedä Laakkoselle, kun itsekin osataan ja purkuosia löytyy aika hyvin.

                          Äkkiseltään nettiautosta löytyy reilu 30 yli puoli miljoonaa ajettua 2000-luvun mersua, kuinkahan monta sähköboksia/modulia ja moottorin laakeria noihin on tuohon ajomäärään jo vaihdettu.:think Eikä mersun nykyautojen maine ole sama kuin 80-luvun autoissa. Vai onko niin, että mersun insinöörit suunnittelevat osat 7-numeroisille ajomäärille samalla, kun kustannustehokkuutta korostetaan tänä päivänä joka asiassa.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4621
                            • Lahti.

                            #88
                            Eikö kukaan ota selvää edellisen omistajan tai omistajien tiedot, ottaa luuri käteen ja kysyy ihan henkilökohtaisesti autosta? Eihän niillä ole enään oma lehmä ojassa. Jos vastaus on CCL ( couldn't care less) tai joku puhuu ummet ja lammet entisestä silmäterästä, niin se ainakin minulle sanoo aika paljon...
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #89
                              Originally posted by Janzu View Post
                              Vai onko niin, että mersun insinöörit suunnittelevat osat 7-numeroisille ajomäärille samalla, kun kustannustehokkuutta korostetaan tänä päivänä joka asiassa.
                              E-sarja W211 alkaen 2002:

                              - Sähköhydraulisten SBC-jarrujen (Sensotronic Brake Control) ohjainyksikön käyttöikä

                              - Jäähdyttäjäongelmat (automaattivaihteistolla olevat mallit)

                              Noista parista asiasta kun ottaa selvää, niin hälvenee Mersun "ylilaatu" viimeistään siinä vaiheessa.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎