Originally posted by jumbo
View Post
Virittäjät @ Mika Salo etsii viriautoja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko kenellekään tullut vastaan paikkaa mistä jaksot voisi latailla jälkikäteen?
Leave a comment:
-
Ei jumalauta tuo Ooppeli...
Vähänkö omistaja lähti leijumaan; "Helsinki-Turku välilläkin laskin, niin kuus peukkua tuli!" Aissaakeli! Aikunen mies paukuttaa henkseleitä, kun teinikynät juoksee Ofeliakännissä perässä ei saatanaaaargh! Lähti huutonaurua kyllä täällä..
"Ei oo voimaa yhtään, ihan mopo ja täski liikku penkki viel kaiken lisäks" Hahaha, epätoivo valtaa!!1
Nyt oli niinku viihdearvo kohdillaan! Joutu heti hajota, kun näki tuon "auton".. 
PS. Glenfiddich <3
Leave a comment:
-
+1000000000!Originally posted by 540iA View PostEli isolla nimellisteholla ei tee mitään, pitää olla toimivaa käyttöaluetta moottorissa ja se pitää saada syttymään nopeasti mutkasta tultaessa.
Heh, mullakin remmi+slicksi ajatuksia. Porsas onkin jo lihoina tallissa. Sinne tulee imupuolelle Eatonin M90 vähän auttamaan hengitystä. Etuna tuossa Eatonissa sun ahtimeen nähden on juuri tuo käyttöalue, eli tuon tyyppisellä ahtimella saa voimaa jo alhaalle. Mulla tulee olemaan 90% maksimiväännöstä käytössä 2500-6000rpm. Eli voi vetää yhtä isomalla pykälällä sisään ja saa paljon kontrolloidumman ulostulon.Originally posted by Mica View PostPainoa mulla on ollut n.1310kg ja vakiovaihteisto käytössä. Mun autohan on remmiahtimella varustettu, tehoa tulee kyllä välittömästi ja annosteltavuus on naurettavan helppoa. Mutta kierrokset on pidettävä korkealla että voimaa tulee, huippuvääntökin taisi olla hieman yli 7krpm:llä.
Leave a comment:
-
Kiitokset nekholmille numeroista!
Ja 540iA:lle, nelikkoja ei lasketa
Olen katsellutkin teidän videoita kateellisena tuosta kaasun käytöstä. Siitä ei voi kuin haaveilla omalla autolla semislicksein.
Erityisesti motoparkissa siinä missä lähdetään nousemaan kohti varikkoa hitaasta mutkasta.
Nopeimmilla kierroksilla olen käyttänyt yli 90% kaasua ahvenistolla n.15s. Suoranopeuden ollessa jotain 199km/h.
Wanhoilla käytetyillä super2000 dunlopin slickseillä suoranopeus nousi johonkin 211 nurkille. Jos ensi kesäksi saisi ostettua oikein uusia misukoita ja alustaa päivitettyä niille sopivaksi, niin saattaisi jo kierrosajassakin tulla aika mukavaa muutosta.
Painoa mulla on ollut n.1310kg ja vakiovaihteisto käytössä. Mun autohan on remmiahtimella varustettu, tehoa tulee kyllä välittömästi ja annosteltavuus on naurettavan helppoa. Mutta kierrokset on pidettävä korkealla että voimaa tulee, huippuvääntökin taisi olla hieman yli 7krpm:llä.
Leave a comment:
-
Guest repliedNoo, kannattaa siitä ensimmäinen vartti kattua, se starletti pätkä.:thinkOriginally posted by Haju69 View PostSiis tuollainen kadettiko on viimeisimmässä jaksossa? No ei harmita yhtään että jäänyt jakso katsomatta. Eikä tarvii katsoakaan.
Leave a comment:
-
Siis tuollainen kadettiko on viimeisimmässä jaksossa? No ei harmita yhtään että jäänyt jakso katsomatta. Eikä tarvii katsoakaan.
Leave a comment:
-
-
Siinä on kyllä rumuus ja homous kerroin niin sopusuhtaisesti maksimaalinen, etten nyt äkkiseltään osaa päättää kummaksi tuota paskaläjää nyt kutsuisi.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW View PostSaisko nähdä kuvan Opel Kadet Cabriosta? Kun en oo noita jaksoja vielä nähnyt. On varmaan näkemisen arvoinen.
http://www.minunauto.com/auto/25322
Leave a comment:
-
Offtopic jatkuu.Originally posted by Mica View PostOfftopiccia tulee, mutta niin kovasti tekee mieli kommentoida aihetta... Ahvenistolla ei tosiaan isot tehot ihan hirveän paljoa hyödytä, ellei pitoa ole tarjolla kunnolla.
Täyskaasun käyttö jää aika lyhyeksi mutkien välissä. Tästä voisinkin arvuutella kuinka monta sekunttia esimerkiksi mulla on kierroksella kaasu painettuna yli 90% tuolla kapean vetoalueen omaavalla koneella jossa lienee ajotehoina n.550hv?
Tai mitä se tekee keskimäärin suoraa kohti, jos laskisi niitä olevan 7 ahvenistolla?
Ja paremmin aiheeseen liittyen, onko noita kierrosaikoja ja suoranopeuksia näkyvillä jossain, kun ei viitsisi alkaa latailemaan tiedostoja?
Tarkistelin meidän videolta asiaa.
Auto rata Impreza Sti 1350kg neliveto ja 450hv/650Nm, suorakytkentälaatikko sytkäkatkolla.
Slikseillä Ahvenisto 1.24 kierroksella täyskaasulla ollaan 28,5s.
Eli isolla nimellisteholla ei tee mitään, pitää olla toimivaa käyttöaluetta moottorissa ja se pitää saada syttymään nopeasti mutkasta tultaessa.
Vastaavat ennätykset kierros 1.23.27 ja suoranopeus 205km/h.
Leave a comment:
-
Saisko nähdä kuvan Opel Kadet Cabriosta? Kun en oo noita jaksoja vielä nähnyt. On varmaan näkemisen arvoinen.Originally posted by nekholm View PostKierrosaika
1. 1.31 Toyota Starlet
2. 1.38 Nissan Skyline GT-R
3. 1.38 Ford Sierra Cosworth
4. 1.40 Nissan Skyline GTS-T
5. 1.41 BMW 316 E30
6. 1.50 Opel Kadett Cabrio
Huippunopeus
1. 175 km/h Toyota Starlet
2. 170 km/h BMW 316 E30
3. 168 km/h Nissan Skyline GT-R
4. 167 km/h Ford Sierra Cosworth
5. 164 km/h Nissan Skyline GTS-T
6. 130 km/h Opel Kadett Cabrio
Leave a comment:
-
KierrosaikaOriginally posted by Mica View PostJa paremmin aiheeseen liittyen, onko noita kierrosaikoja ja suoranopeuksia näkyvillä jossain, kun ei viitsisi alkaa latailemaan tiedostoja?
1. 1.31 Toyota Starlet
2. 1.38 Nissan Skyline GT-R
3. 1.38 Ford Sierra Cosworth
4. 1.40 Nissan Skyline GTS-T
5. 1.41 BMW 316 E30
6. 1.50 Opel Kadett Cabrio
Huippunopeus
1. 175 km/h Toyota Starlet
2. 170 km/h BMW 316 E30
3. 168 km/h Nissan Skyline GT-R
4. 167 km/h Ford Sierra Cosworth
5. 164 km/h Nissan Skyline GTS-T