Oli kyllä maukas Lotus ja hienosti istu radalle! Ehkä vähän yllätti noinkin suuri ero kierrosajoissa, mutta onhan Salo maailman luokan rattimies. Nyt kun muistelee vaikka Virittäjien ekaa kautta, niin aika huima harppaus on menty eteenpäin ohjelman tason kanssa!
Oli kyllä maukas Lotus ja hienosti istu radalle! Ehkä vähän yllätti noinkin suuri ero kierrosajoissa, mutta onhan Salo maailman luokan rattimies. Nyt kun muistelee vaikka Virittäjien ekaa kautta, niin aika huima harppaus on menty eteenpäin ohjelman tason kanssa!
Harmi kun jäi tämä lotus jakso näkemättä itseltä, täytyypä laittaa tallennukseen sunnuntain uusinta. Varmaan tosi vinkeä peli!!
Tuohon kierrosaikaeroon ei ole muuta selitystä kuin se että ne auton omistajat jotka salolta ottaa sekuntikaupalla turpaan ei vaan osaa ajaa. Vaikka Salo on kuinka maailman luokan rattimies niin ei se ero tälläisillä kilvellisillä koppiautoilla voi sekuntia enempää olla Suomen radoilla, jos siis kuski osaa ajaa. Tämä on nähty niin moneen kertaan (mm. Palttala katu GT3 puikoissa jne.).
Sitten onkin ihan eri juttu kun lähetään viivalle GT kalustolla oikeaan kisaan, siellä ne jyvät erottuu akanoista, F1:stä nyt puhumattakaan.
En mä Saloa tuossa mitenkään jalustalle nostaisi vaan autojen omistajille lisää reeniä!
Olishan se tietty aika kova juttu jos Salo vetäis esim. mun porsaalla katurenkailla samoja aikoja kuin CT3 CUP autot slickseillä, jos siis maailmanluokan rattimies ottaa aina sen 10sek pois...
Heh, meeppäs balle koittaa tai aja edes meitä kädettömiä vastaan kesän kisoissa
Ei tässä nyt ollut autojen vertailusta kyse, ymmärsit väärin.
Tehdään niin päin että jos joku ajaa mun 993:lla yli 2sek kovempaa kuin minä Ahvenistolla tai Alastarossa niin tarjoan jätskit.
Ihan vertailuksi voisi ottaa tähän viime kesällä AKK:n järjestämän nopean ajon koulutuksen Alastarossa, jossa mm. Palttala oli kouluttajana.
Päivän päätteeksi Markus ajoi Jarmon katu GT3:lla, katurenkailla n. 0,9sek nopeammin kuin Jarmo itse. Muistaakseni jotain 1:25 alkuisia kierroksia. Jos tuosta nyt sitten Salo nappaa maailmanluokan kuskina vielä 5-10sek pois niin mennään katuautolla katurenkain samaa kyytiä kuin 300kg kevyemmät kilpaversiot slickseillä.
Palttalan meriittejä tuskin tarvii lähteä enempää selvittelemään mutta varmaan selvää että Porschen puikoissa varmasti kokeneempi kuin esim. Salo.
Itsehän olen aivan keskinkertainen kuski mutta en näe silti mitenkään realistisena että joku ajaisi mun 993:lla Alastarossa 5sek nopeammin. Se olisi jo 1:21-1:22 kierroksia...siis katurenkain.
Ajappa kylmiltään (tai no puoli kierrosta sai itte koittaa eka) muutettua rataa autolla jolla on eka ajettu 15 kierrosta kaasupohjassa kameroiden edessä.
Me voidaan sit siitä vetää johtopäätöksiä sun ajotaidoista ja arvostella
Palttalaa kun on käytetty mittapuuna niin ei se aina ammattilaisellekaan ole helppoa.
Markus ajoi meidän Subarulla testiä Ahvenistolla missä omistaa rataennätyksen.
Uutta Markukselle oli neliveto ja turbo mistä ei juurikaan kokemusta.
Kovasti yritti ja yhden sliksisarjan ajoi ja yritti mun aikaani päästä.
Eroa mun hyväksi jäi yli sekunti.
Silti ei liene epäselvää kumpi on parempi ratakuski.
Joutui vaan omalta mukavuusalueelta pois.
Markuksen linjaopeilla ajoin Ahveniston alle 1.20 viikon kuluttua siitä.
Ei kannata Hjerppe ottaa itseensä kommenteista, spekuointia oli tiedossa kun sarjaan ilmoittauduitte.
Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Ajappa kylmiltään (tai no puoli kierrosta sai itte koittaa eka) muutettua rataa autolla jolla on eka ajettu 15 kierrosta kaasupohjassa kameroiden edessä.
Me voidaan sit siitä vetää johtopäätöksiä sun ajotaidoista ja arvostella
Jep, varmaan monia asioita tuossa yhtälössä mutta se mun pääpointti olikin että ei se Salokaan mikään ihmemies ole, eli jos ajetaan back to back samoilla vehkeillä, samalla systeemillä niin ei se mitään 5-10sek eroa asiansa osaavaan kuskiin tee.
Tuossa sun tapauksessa siis selvästi jo lähtöasetelma oli täysin epäreilu ja Salon puolella. Jos siis Salo sai vetää 15 kierrosta reeniä ja itse et saanut ajaa ainoatakaan kierrosta(!!). Eli ei menny sitten tämäkään kausi ihan putkeen... Tuostahan voi vetää sen johtopäätöksen että nuo kierrosajat eivät ole mitenkään vertailukelpoisia...
En missään nimessä ota itseeni, yritän vaan tuoda meidän kuskien näkemystä ohjelmassa esitettyihin asioihin, ohjelma kun on yhdelläotolloapurkkiin settiä sekä reilusti pätkitty ja mulla on isnside infoo asioista
Esim teron audista lensi ohjaustehostimen nesteet mikan ajon jälkeen ja tero ajoi ilman tehostajaa oman ajonsa, varmaan helppoa.
Kun Mika tuli mun autolla varikolle heitti Lotus jäähdytinnnesteet pihalle ja oli pakko vaan heti lähtee sillä ajamaan oma ajo.
Eli ei ne kierrosajat tässä ohjelmassa oo niin mustavalkosia kun ohjelma antaa ymmärtää. Salokin ajoi autoilla enemmän kun sen kaksi kierrosta mitä siinä aina yritetään tuoda esille...
Jokainen joka mut tuntee, tietää että en todellakaan mainosta itseäni mitenkään hyvänä kuskina, hyvät kuskit on sitten erikseen. Mä oon vaan harrastelija joka yrittää pitää hauskaa.
Ajoista saisi vertailukelpoisempia kellottamalla 3-5 kierrosta ja valitsemalla niistä parhaat mutta ohjelmassa on pääpainona viihteellinen arvo eikä niinkään absoluuttiset kierrosajat niin älkä niin absoluuttisina niitä pitäkö
Ajoista saisi vertailukelpoisempia kellottamalla 3-5 kierrosta ja valitsemalla niistä parhaat mutta ohjelmassa on pääpainona viihteellinen arvo eikä niinkään absoluuttiset kierrosajat niin älkä niin absoluuttisina niitä pitäkö
No sehän tuossa konseptissa onkin juuri se ongelma; eli tottakai tuollaiset vertailut otetaan absoluuttisina kun kerran televisiosta tulee.
Tosiasiassa siis noilla kierrosajoilla saa pyyhkiä takamusta.
Pienenä sivuseikkana niille jota kiinnostaa kierrosajat. Salo ajoi ennen omaa aikakierrostaan mun pyynnöstä lotuksella muutaman kokonaisen kierroksen lentävällä lähdöllä. Ajat pyöri 1.20 +- dot-renkailla. Ihan jees reilu 200 heppaselta vajaavetoselta
Comment