Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 856
    • Pohojammaa

    Moottoripyöristä keskustelua

    En löytäny vastaavaa keskustelua, jossa pyörää suunnittevat voisivat kysellä neuvoja ja vinkkejä pyörän ostamiseen ja tarkistamiseen.

    Eli ongelmaan: Sisko on ajamassa A-korttia nyt ja hänelle pitäisi jonkunlainen pyörä katsoa. Custom-tyylinen olisi kuulemma hakusessa ja hintaluokka 3-4k€. Ehdotin hänelle suzuki savage 650 tai yamaha virago 535 tyyppistä ensipyörää koska tuttavapiirissä niitä on ollut eikä pahaa sanottavaa ole kuulunut.

    Nyt hän on ihastunut suzukin intruder 750 -88 malliseen pyörään, jolla hintapyyntö on noin 3500euroa. Onko noin vanhaa pyörää mitään järkeä ostaa? Ikää kuitenkin yli 20v, vai olisiko järkevämpää panostaa johonkin uudempaan ja ei noin "arvostettuun" vehkeeseen joissa hintapyynnöt tuntuvat olevan hieman järkevämmät?

    Keskustelua ja vinkkejä aloittelevalle motoristille!
    Last edited by timppa811; 16-03-2010, 12:25.
  • Quatzal
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 373

    #2
    Moni ostaa ensimmäiseksi kustomin ja seuraavana kesänä moottoripyörän. Kehottaisin vakavasti ottamaan ne kustom-lasit silmiltä ja kokeilla jotain ihan oikeaa prätkää. Kawasaki ER-6 tai vastaava on hyvä aloituspyörä.

    Itselläni lähtee nyt viides kesä nykyisellä pyörällä (Kawasaki z750), jonka ostin aikanaan uutena. Tämä kun menee vaihtoon, niin seuraavaksi ostan varmastikin jonkun iiiison kustomin/cruiserin esim. Suzuki Intruder M1800:sen. On muuten sitten ihan eri eläin, kuin nuo 500cc vinguttimet.

    Pienissä kustomeissä ei ole mitään ominaisuuksia eikä mitään hauskaa. Ihan hyvältähän ne parkkiruudussa näyttävät, mutta sellaisen ostaminen on kyllä itsensä pettämistä.

    Comment

    • Pasi_K
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 680
      • Tyrnävä

      #3
      Nohnoh, mullakin on ollu V65 Magna, joka kuitenkin on ollut suhteellisen tehokas "customiksi". Nyt mm. Savagea katellu pyöräksi jos sopuhinnalla löytyy, ohan se laiska mutta ajeleehan jotku tiisselimersuillakin

      Tuolla 3500e lienee saa jo huomattavasti uudempaa esim. savagea kuin -88? Toisaalta en kyllä pyörissä tuota ikää vierasta ja voihan se olla että tuommoisesta saa vielä parin vuoden päästä saman minkä on itse maksanut.

      Jos joku muu kuin customi kelpaa niin tuo yllämainittu ER-6 ja oliko se vanhempi siitä ER-5? Tai sit 600cc bandiitti vois olla hintalaatusuhteeltaan kova.
      Last edited by Pasi_K; 16-03-2010, 12:43.
      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

      Tsekkaa myytävät osat tästä

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 856
        • Pohojammaa

        #4
        Noniin, hienoja vinkkejä tullutkin pikaisesti. Tuo kawasaki er 500 näyttäis omasta mielestäni todella potentiaaliselta vehkeeltä. Pikavilkaisulla näytti -99 malliset olevan ~2600e luokkaa.

        Ongelmana tässä on että siskorukka on jo mielessään ostanut tuon suzukin intruderin, koska "tutun tutun tutulta" ei voi kuulemma huonoa peliä saada.

        Minkälainen tuollanen museo intruder on ajaa verrattuna näihin 2000-luvun vehkeisiin? Mittarissa oli kuulemma ~70tkm ja koneremppa tehty.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11675
          • Kouvola

          #5
          Empä itse kuitenkaan ihan noin vanhaa pyörää menisi ostamaan ellei varta vasten halua jotain klassikkoa 80-luvulta ja Intruder ei sellainen ole koskaan ollut. Isäukolla oli aikoinaan tuollainen 650 Savage vuosimallia jotain -96 muistaakseni ja olihan se ihan veikeä peli piikin jälkeen. Vääntöä varsin miehekkäästi ja suoralla putkella äänetkin koko lailla kohdallaan. Hihnaveto on hiljainen ja harmiton. Toki pitkäiskuisena 100km/h yläpuolella meno alkoi muuttumaan kovin täristäväksi välitysten loppuessa "kesken". Sellainen klassinen customi ilman mitään turhaa.

          Tuossa viime kesänä tuli ajeltua jonkin verran tuolla firmalla myynnissä olleella ER-6n:llä ja kyllähän tuollainen on ensipyöräksi naurettavan helppo ajaa ja käsitellä. Pyörä on todella kevyt ja jalat yltää hyvin lyhyemmälläkin hyvin maahan.

          Comment

          • biglimited
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1519
            • Turku

            #6
            Lussumpaa prätkää kuin savage saa hakea!
            31hp-"raakalainen"
            Ota suosiolla joku kaksi- tai nelimukinen heti alkuun... Ainoa miehekäs yksimukinen on Suzukin DR800
            Deutchland uber alles!

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6602
              • Lappeenranta

              #7
              Ottakaa nyt huomioon että pyörä tulee naiselle, jolloin helppo ajettavuus ja keveys on avainasioita.
              M550d

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5147
                • Joensuu

                #8
                BTCF 2-Pyörä kuva topic löytyy jossa turistu "kakkaakin" jonkin verran.


                Kyllä kannattaa ostaa mahdollisimman uusi ja vähä ajettu kevyt pyörä ekaksi pärräksi.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Quatzal
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 373

                  #9
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Ottakaa nyt huomioon että pyörä tulee naiselle, jolloin helppo ajettavuus ja keveys on avainasioita.
                  Luota nyt vähäsen, kun sanon, että älkää puuttuko niihin pikkukustomeihin.
                  Kawa ER-6n, Kawa Versys, Suzuki Bandit 600, Honda Hornet tms. mielummin. Kaikki edellä mainitut ovat helpompia ja parempia ajaa, kuin ykskään pikkukustomi eikä niihin kyllästy nanosekunnissa.

                  Käykää ajamassa sekä kustomi, että joku yllämainituista. Takaan, että se kustomin perään haikailu loppuu seinään.

                  Comment

                  • jiipeeko
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 203
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by Quatzal View Post
                    Luota nyt vähäsen, kun sanon, että älkää puuttuko niihin pikkukustomeihin.
                    Kawa ER-6n, Kawa Versys, Suzuki Bandit 600, Honda Hornet tms. mielummin. Kaikki edellä mainitut ovat helpompia ja parempia ajaa, kuin ykskään pikkukustomi eikä niihin kyllästy nanosekunnissa.

                    Käykää ajamassa sekä kustomi, että joku yllämainituista. Takaan, että se kustomin perään haikailu loppuu seinään.
                    Tässä olen kyllä aivan samaa mieltä. Kuitenkin tuollaisella ns. peruspyörällä on niin paljon helpompi lähteä ensin ajelemaan kuin kustomilla. Ja muutenkin ajomukavuus varmasti parempi kuin kustomissa.
                    Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
                    ex.
                    E30 Touring
                    328i Coupe -96

                    Comment

                    • Anselmo H
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 936
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Quatzal View Post
                      Käykää ajamassa sekä kustomi, että joku yllämainituista. Takaan, että se kustomin perään haikailu loppuu seinään.
                      Täsmälleen näin. Onhan noissa touring-, kyykky- ja street-härveleissäkin eroja mutta kyllä ne kaikki ainakin kääntyy ja pysähtyy. Toisin on customien kanssa: ihmeellinen painojakauma, usein rumpujarru(!), surkea tuntuma tiehen jne. Ensipyöräksi kehno valinta, karkottaa vaan harrastuksen parista.

                      Vaikka olisi kyseessä ankarat tyylikysymykset, niin silti suosittelisin ottamaan mopohomman haltuun juuri jollain em. ratkaisuista, ER-5/6 ei ainakaan hirveitä kustanna.
                      F11 523iA Touring
                      E93 325i cabrio
                      Triumph Daytona 955i

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6602
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by Quatzal View Post
                        Luota nyt vähäsen, kun sanon, että älkää puuttuko niihin pikkukustomeihin.
                        Kawa ER-6n, Kawa Versys, Suzuki Bandit 600, Honda Hornet tms. mielummin. Kaikki edellä mainitut ovat helpompia ja parempia ajaa, kuin ykskään pikkukustomi eikä niihin kyllästy nanosekunnissa.
                        En nyt viitannutkaan noihin pikkukustomeihin, vaan siihen että "osta suoraan kunnollinen 1800tms." jne
                        M550d

                        Comment

                        • suikka
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 102
                          • Finland

                          #13
                          tässä

                          on aloittelijalle erinomainen valinta.Ei tartte rahaa polttaa seuraavana kesänä isompaan http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/904583
                          Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
                          Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by jumbo View Post
                            Ottakaa nyt huomioon että pyörä tulee naiselle, jolloin helppo ajettavuus ja keveys on avainasioita.
                            Sorry en huomannut
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              #15
                              Originally posted by jumbo View Post
                              Ottakaa nyt huomioon että pyörä tulee naiselle, jolloin helppo ajettavuus ja keveys on avainasioita.
                              Itse ostin cbr 600f 2002 mallin, työkawerin vaimolta. Eli mulla on tyttöjen pyörä mut siinä ois kans oiva vaihtoehto jos aikoo vähän sporttisempaa laitetta ja tykkää ajella eikä niinkään korjailla : b
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎