Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    Ajopuvuista sen verran, että jos pääosin ajelee "kauniilla ilmalla ja sunnuntaisin" niin goreteksit ja -5 astetta pakkasta kestävät jutut menevät vähän hukkaan. Nahka on sensijaan aina nahkaa. Voi käyttää vaikka paikallisen gay-baarin pikkujouluissa.

    Kypärä pitäisi aina päästä kokeilemaan ajossa. Ostin joskus n. 600€ merkkikypärän, joka tuntui kaupassa hyvältä, mutta ajossa puristi leukaperiä niin ettei tunnin lenkin jälkeen saanut sanaa suustaan. Sen sijaan 125€ halpis sopii päähän ja Earit korvissa piilottaa tuulen vinkunan.

    Ensimmäinen pyörä voi aivan hyvin olla esim. 750 touring. Kilon Gikseri ei ehkä ole oikea valinta aloittelijalle. Kaverille ei myyjä suostunut myymään Busaa ensipyöräksi, vaikka setelit oli kädessä. Isollakin pyörällä voi ajaa hiljaa ja harrastuksen jatkuessa voi tehdä pidempiä lenkkejä muija ja teltta kyydissä, mutta joku alle 600cc ei yksinkertaisesti jaksa kuorma päällä. Jos mopoilu ei tunnu omalta ja harrastus päättyy, niin isomman saa aina myytyä järkihinnalla eteenpäin, toisin kuin jonkin 350 korppusirkkelin.

    Nämä nyt olivat vain vuosien varrella tehtyjä huomioita, en siis käske enkä kiellä
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

      Mulla ois tossa käyttämätön A* yksiosainen alusasu vilposammille keleille, kokoa XXXL mutta eipä riitä silti tämmöselle yli 185 cm kaverille...
      175cm menee.
      100€ voisin luopua.:think
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

      eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas



        Kyllähän tuo pyöräkuume pikkuhiljaa nostella päätään. Tonnisten gsx-r:ien hinnat vaan hipoo pilviä tällä hetkellä. Muutenkin tuntuu että noista tonnisista on kauhean vähän tarjontaa ja vaihtelu on ollut pientä.
        Tiedä sitten millainen tuommonen kawasakin z1000 ois...varmasti ihan hyvä ja näppärä cruisailu pyörä, mutta taitaa tuuli alkaa puisteleen jo satkun vauhdissa. Jotenki muistelen viimekesän norjanreissulta palatessa sanoneeni että ei ois ollu kiva ajella nakulla...:think

        Comment

        • kaizzu
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 93

          Originally posted by Masatus View Post
          http://www.youtube.com/watch?v=GugsCdLHm-Q

          Kyllähän tuo pyöräkuume pikkuhiljaa nostella päätään. Tonnisten gsx-r:ien hinnat vaan hipoo pilviä tällä hetkellä. Muutenkin tuntuu että noista tonnisista on kauhean vähän tarjontaa ja vaihtelu on ollut pientä.
          Tiedä sitten millainen tuommonen kawasakin z1000 ois...varmasti ihan hyvä ja näppärä cruisailu pyörä, mutta taitaa tuuli alkaa puisteleen jo satkun vauhdissa. Jotenki muistelen viimekesän norjanreissulta palatessa sanoneeni että ei ois ollu kiva ajella nakulla...:think
          no pakkohan sitä on puuttu keskusteluun..kyllä tollasella nakullaki ajelee,ittelläni ollu 2 fighteri ja muutama katettu.jos vaan nopeudet pysyy kohtuulisina ei mitää ongelmaa nakulla.mutta ei gixxeri ja z1000 silti voi vertaa toisiinsa,ihan eri tyylisi ja luonteisii pyöriä.pitää vaan miettii mitä haluu ja mihin käyttötarkotukseen....
          ja monta muuta...
          e 34 525
          e34 520 sedan
          e36 328 touring
          ex:e34 525,520i e 34,e30 touring,e30 sedan
          ex:1100 suzuki gsx-r

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            Originally posted by kaizzu View Post
            no pakkohan sitä on puuttu keskusteluun..kyllä tollasella nakullaki ajelee,ittelläni ollu 2 fighteri ja muutama katettu.jos vaan nopeudet pysyy kohtuulisina ei mitää ongelmaa nakulla.mutta ei gixxeri ja z1000 silti voi vertaa toisiinsa,ihan eri tyylisi ja luonteisii pyöriä.pitää vaan miettii mitä haluu ja mihin käyttötarkotukseen....
            Mulla on kans muutama pyörä ollu, muoviluoteja ja nakuja.
            Kyllä se naku/faitteri on kiva kyläpyörityksessä, mut ihan kamala sillä on maantietä ajaa! Ajoin nakulla kerran 160km päähän pakon edestä, ja oli niitä kertoja että harvoin on niin paljon vituttanut....
            Oon sen verran isokokonen ite ja kun ajoasento on sen verran pystyssä eikä katteita niin kyllä se ajoviima ja tuuli vaan heittelee.
            E61 535d -04

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 957
              • Salo

              Itsellä on nyt joku shoein xr800 tai jotain. On kyllä hiljainen eikä revi mihinkään suuntaan.

              Mutta mielestäni koko keskustelu kypärästä on turha. Siis siinä mielessä että silloin kun vuonna 1975 ajoin ekaa "isompaa" pyörää, taisi olla Kawasaki 750, oli aivan turhaa miettiä miten pää kestää mällin, kun kaikki sisuskalut on pois radaltaan Jos siis sattuu jotain, ja sattuihan sitä. Luonnonvalinta toimi (darwin award jaettiin parillekin kaverille).

              Mutta jos ei hölmöile, hyvä kypärä on aina asiaa. (hiljainen, ei ota tuuleen, ei rasita niskaa jne.). Mutta ei mikään kypärä tänäkään päivänä pelasta, jos jotain sattuu. No, suosittelen Shoein malleja..
              Last edited by kalevik; 08-06-2011, 00:03.
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • bimmerE34
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 6209
                • Gotham

                Syksyllä myin pyörän pois ja tuli käytyä kevyellä laitteella ottamassa tyypit tälle kesälle. Uusi Kawan zx-10r. Ei kyllä uskonut 200hevosvoimaiseksi muoviluodiksi kun oli luistonesto päällä

                Mukava laite oli ajaa, mutta ei järkyttävää kuumetta saanut aikaan. Fireblade mikä oli, niin oli kyllä niin hyvä laite että ikävä sitä melkein tulee.

                Tosin, tehoa sais olla enemmän :think

                ///Pumppu Pojat Racing Team
                Metaline sport #40

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  Originally posted by AnttiR View Post
                  Mulla on kans muutama pyörä ollu, muoviluoteja ja nakuja.
                  Kyllä se naku/faitteri on kiva kyläpyörityksessä, mut ihan kamala sillä on maantietä ajaa! Ajoin nakulla kerran 160km päähän pakon edestä, ja oli niitä kertoja että harvoin on niin paljon vituttanut....
                  Oon sen verran isokokonen ite ja kun ajoasento on sen verran pystyssä eikä katteita niin kyllä se ajoviima ja tuuli vaan heittelee.
                  Itse taas olen sitä mieltä, että on sama ajella autolla, jos moottoripyörään kaipaa täydet katteet. itse ajelin SS1000 nakupyörällä ja hupaa oli. Pieni tuulilasi pyörässä oli kylläkin.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • S^X
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 933
                    • Muurame

                    Originally posted by Tuoppo View Post
                    Itse taas olen sitä mieltä, että on sama ajella autolla, jos moottoripyörään kaipaa täydet katteet. itse ajelin SS1000 nakupyörällä ja hupaa oli. Pieni tuulilasi pyörässä oli kylläkin.
                    Samoilla linjoilla. Ikinä ymmärtänyt sitä että pitää laukut ja muut rensselit pakata mukaan,toinen kyytiin ja ajetaan pisaralla pisimmälle.

                    Tosin mähän olen vielä nuori ja tyhmä ja mun mpt on kilon paloina tallilla
                    W208
                    W638
                    E36

                    Comment

                    • wuoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 519
                      • Espoo

                      Aiemmin alla on ollut kyykky ja radallakin sitä ulkoilutin. Yhden kesän se olikin ainoastaan ratakäytössä ilman valoja ja ratakatteilla.
                      Kadulla ajelu oli kuitenkin sen verran epämukavaa että hukkasin pyörän pois ja ostin pemarin

                      Nyt vihdoin taas uskalsin mieleni ja ostin pyörän pitkän harkinnan jälkeen, japanilainen v2 custom ja ai että kun ajaminen taas maistuu
                      Kadulle ei enää koskaan kyykkyä, customissa ajoasento ja penkin+jousituksen pehmeys sekä ajamisen vaivattomuus on aivan eri planeetalta....

                      Ehkä sitten ensi vuonna vielä peräkärryyn ratakyykky niin tulee best of both worlds!
                      M6 E63

                      Comment

                      • dieseljussi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 592
                        • Suomi

                        Eihän mikään pakota vääntämään niitä kyykyn jousituksensäätöjä tappiin katuajossa ja toisaalta penkille voi laittaa vaikka paksun tyynyn.
                        No myönnetään, että hiukan tankoon nojailemiseksi menee, jos ei voi pitää kunnollista matkavauhtia.

                        Comment

                        • wuoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 519
                          • Espoo

                          Originally posted by dieseljussi View Post
                          Eihän mikään pakota vääntämään niitä kyykyn jousituksensäätöjä tappiin katuajossa ja toisaalta penkille voi laittaa vaikka paksun tyynyn.
                          No myönnetään, että hiukan tankoon nojailemiseksi menee, jos ei voi pitää kunnollista matkavauhtia.
                          Niin, kädet väsyy lysyssä kyyhöttämiseen, penkki on kova jne jne. Tekosyitä kaikki, sillä tosiasiallinen syy ainakin itsellä kyykkyinnon lopahtamiseen oli se, että kun oli kerran oli radalla saanut polven maahan ei kadulla hissukseen lipuminen enää tuntunut miltään. Homma meni itsellä niinkin heikoksi etten edes halunnut ajaa radalle pyörällä vaan vein sen aina peräkärryssä, vaikka olikin katulaillinen ja ekana kesänä valot ja kilpi tallella

                          Nyt taas tulin hymyssä suin papattimella kruisailemasta ja laitoin siirtosarjat tilaukseen...
                          M6 E63

                          Comment

                          • Smistik
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 1130
                            • Kanta-Häme

                            Joku tuossa kommentoi tuota nakupyöräilyä, ettei voi ajella pitkiä matkoja kun ei ole katteita. Kyllä noissa kyykyissä on niin kapeat ja matalat katteet, että kyllä se tuuli ottaa kroppaan jos ei tankin päällä makaa. Viimeksi kun olen kyykyllä ajanut (636), niin ei noista plekseistä juuri ole apua kun ajelee normaalisti pystyssä. Omassa Z1000:ssa tulee ilmavirta tasaisemmin kroppaan, joten mukavampi on ajella laillisia maantievauhteja. Se täytyy sanoa, että tuolla ei pääse ilmavirtaa karkuun, kuten kyykyssä on mahdollista makaamalla.
                            ex E91 320d käsiaskilla
                            ex E46 330dat
                            japski
                            ranu

                            ex E30 316i 4d

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5148
                              • Joensuu

                              Originally posted by Smistik View Post
                              Joku tuossa kommentoi tuota nakupyöräilyä, ettei voi ajella pitkiä matkoja kun ei ole katteita. Kyllä noissa kyykyissä on niin kapeat ja matalat katteet, että kyllä se tuuli ottaa kroppaan jos ei tankin päällä makaa. Viimeksi kun olen kyykyllä ajanut (636), niin ei noista plekseistä juuri ole apua kun ajelee normaalisti pystyssä. Omassa Z1000:ssa tulee ilmavirta tasaisemmin kroppaan, joten mukavampi on ajella laillisia maantievauhteja. Se täytyy sanoa, että tuolla ei pääse ilmavirtaa karkuun, kuten kyykyssä on mahdollista makaamalla.
                              636 tuplakupla on silkka koriste, kuten taas esim K3 gixxusssa siitä on oikeasti hyötyä. Muutenkin gixxerissä käy tuuli paljo vähempi zx-6r. Lie katteet suunniteltu paremmin?

                              Kaverilla oli Z750 millä tuli ajeltuun ja kyllähän se tuuli kovasti riepotteli, kun katepeleihin tottunut. Mahtava pyörä kyllä kaupunki/taajama/rauhallisiin mutkapätkiin, mutta ei kyllä mikään nautinto +100 km vauhdissa matkassa, tai nopeammilla mutkapätkillä kovan ilmavirran takia. Toki tuohonkin varmasti tottuisi jo päivässä

                              Edit: Mut turha näistä "kiistellä", hienoa että jokaiselle löytyy se omanlainen mopetisa
                              Last edited by ruupanen; 09-06-2011, 10:37.
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

                                Eilen tuli kotkasta koskiin ajettua z750 kawalla jossa perus viritEhän mä muistanu että mopoilu on näin kivaa. Ja nyt on sit helvetinmoinen mp kuume...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎