Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baier4ever
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 560
    • Jurva

    Tai ylämäki jos ajelee keula pystyssä
    Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
    Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

    Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
    ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
    E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

    Comment

    • Dark angel
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 358
      • Tornio

      Originally posted by Tenox View Post
      Jos on infon kaipuuta, niin seuraavista malleista löytyy omistuspohjaista ajokokemusta. Vastailen kun kerkiän.

      Yamaha DT125 (1985)
      Yamaha FZS600 (2001)
      Suzuki GSX750F (1990)
      Yamaha TRX850 (1999)
      Honda Shadow 750 (2005)
      Suzuki Intruder M1800R (2006)
      Aprilia RSV1000R (2006)
      Triumph Scrambler 900 (2006)
      Buell XB9S (2003)

      ja nyt alla on

      H-D XR1200 (2008) http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/HD1.JPG
      Itseäni on jo pari vuotta kuumottanu toi Suzukin m1800r mopedi. Tullu ajettua vanhemmanlla olikohan nyt vm 94 1400cc ja mukavaa oli ajella. Mitä nyt ehkä hiukan turhan leveä tanko omaan makuuni. Toi 1800r on sit jo ihan eri peli varmastikkin ajella. Ainakin ulkonäky on 10x parempi. Mitäs itse tykkäsit ajokista? Jaksaako ajella pitempää matkaa vain pelkästään kapunki cruisailua?
      e30 m50b25 -86

      Toyota Carina E -95

      Comment

      • S^X
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 933
        • Muurame

        Originally posted by Eetu View Post
        Huomenna ilmoittaudun 30.6 alkavalle a kurssille. Tästäkö se alamäki alkaa?
        Rahanmeno ja vitutus lähinnä.

        Ja se hieno tunne kun napeista pärähtää soimaan Kenny Logginsin - Highway to the danger zone ja neppaat keulan ilmaan ja laskettelet pitkää suoraa kohti auringonlaskua paksi huulessa...
        W208
        W638
        E36

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          Originally posted by Micce///M View Post
          Luotettavia on toki, nokkaketjua sinne kannattaa harkita laittavansa. Lähes jokaisessa pitää napinaa, ei sillä että se olisi merkki rikkoontumisesta. Mutta ei ole kallista tehdä jakopäänremonttia.

          Mutta ei tosiaan kannata viimeisiä rahoja sijoittaa vanhan pyörän hankintaan. Miettisin todella tämän vuosituhannen laitteita, -2000 luvulta olevia cbr-f tai RR mallejakin saa jo melko halvalla. Ja on kuitenkin melko kaukana tuosta pc25 mallista. Sekä todennäköisesti saa helpommin kaupaksikin. Ja ajettavuus ihan eri planeetalta.

          Itselläni oli muutama vuosi sitten tuollainen pc31 malli, muistaakseni -97 mallinen cbr. Ajettavuus oli ihan ok, ei toki uusien tasolla. Moottori paljon miellyttävämmän tuntuinen, kuin tuoreissa kusiaisissa. Eli löytyi myös vääntöä sieltä keskialueelta jonkin verran, ei mikään tykki ollut kuitenkaan. 117hp siitä muistaakseni penkitettiin, muutoksia oli putkisto, syttypyörä vaihdettu, dynojetit ja kannelle oli tehty jotain pientä siistimistä. Eli kaiken kaikkiaan onnistunut viritys, suorituskyky lähellä sen aikasia uusia kusiaisia mutta vääntöalue paljon laajempi. Nykypäivänä alkaa vaan oleen niin vanha pyörä, että miettisin kahteen kertaan.


          Jos rahatilanne sallisi itselläni, niin ostaisin kyllä -00 uudemman firebladen. Eli uudemmilla muoveilla ja ruiskulla. On se niin perkeleen nätti pyörä vieläkin.
          Budjetti ny määräytyy sen mukaan mitä tosta autosta rahaa tulee. mut tosiaan saa kertoo kokemuksia muistakin mopoista kun honda/yamaha akselilta, gsx-r on kanssa mielessä pyöriny, mut tuntuu olevan vielä vähän turhan kalliita ikään nähde. Hintaa oon ajatellu siinä max2500€. kyykky/naku/fighter mieluiten +600cc .

          Comment

          • Sampza
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1398
            • Rovaniemi

            Originally posted by smeagul View Post
            Mulle teki 740 euroo kaiken kaikkiaa...
            Ja täällä Rovaniemellä 721€. Kortin suorittaminen vei noin 3viikkoa reissutyön ohella käytynä. Niin nykyäänhän teoriakokeessa on 10kysymyksen lisäksi ne 30kuvatehtävää... Näin siis vaikka oliski jo se B-kortti pohjalla..
            320d touring M-sport -09
            320d -02
            1250 Bandit S

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6929
              • N/A

              Ja noihin ajovarusteisiin ei varmaan voi tarpeeksi panostaa. Itse aloittelijana ostin HJC:n r-pha kypärän, MP-asun "toppahanskat", diadoran saappaat ja clover T2 takin. Housut vielä puuttuu mutta olen ajanut toppahousuilla tai farkuilla
              Selkeästi kuumille keleille pitäisi hommata vielä toiset kengät ja toisenlaiset hanskat, mutta taidan nyt yrittää kesän näillä selvitä.

              Ostin aleräkistä takin, kengät ja hanskat. Kypärästä sain -20 % muuten. Niihin upposi 503€. Kunnon kypärä on kyllä todella merkittävä ajomukavuuden edellytys. HJC:ssä on tuo lukittava visiiri ja mielestäni kevyt ja melko hiljainen kypärä.

              Comment

              • smeagul
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 334
                • Salo

                Originally posted by Sampza View Post
                Ja täällä Rovaniemellä 721€. Kortin suorittaminen vei noin 3viikkoa reissutyön ohella käytynä. Niin nykyäänhän teoriakokeessa on 10kysymyksen lisäksi ne 30kuvatehtävää... Näin siis vaikka oliski jo se B-kortti pohjalla..
                Mulla meni vähän yli pari kuukautta tohon kortin suorittamisee, mikä johtu siitä et tääl Turus oli niin paljo ruuhkaa tuolla konttorilla, et jouduin odottaa yli kolme viikkoo enne ku pääsin inssii ja käsittelykokeesee. Mulla oli teoriakokeessa vaa noi 10 kysymystä... :think
                My BMW is using what your hybrid is saving

                E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                ex E34 520i 24V -91

                Originally posted by Rockford
                Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  Kusiaisista harkitsisin kyllä ehdottomasti Triumph 675 Daytonaa. On sitä vääntöä ja voimaakin ihan kivasti 600cc mopoksi.

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5147
                    • Joensuu

                    Originally posted by Juppe View Post
                    Kusiaisista harkitsisin kyllä ehdottomasti Triumph 675 Daytonaa. On sitä vääntöä ja voimaakin ihan kivasti 600cc mopoksi.
                    Semmonen oiskin nättipeli, mut vasta 06--> . Sitä ennenhän tuo on susiruma. Triumpeilla järestään ajettu pirun vähä, et löytyspähän ainakin vähän ajettu helposti.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • ///J
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 569
                      • Tre

                      Täytyy kyllä sanoa että noissa Ducateissa on sitä jotain mitä japsipyörät eivät pysty mulle tarjoamaan. Tuli taas tuossa viikonloppuna lainattua 1098 ja ajeltua muutama sata km. Ne äänet, tärinät, äärimmäinen epämukavuus normiajossa, kytkimen epämääräinen kalkatus jne. Kyllä ne vaan saa veren kiertämään mun lahkeessa.
                      Kai niissä on sitä luonnetta. Uutta MV Agusta F4:ää kun pääsisi vielä tyypittämään.

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5147
                        • Joensuu

                        Originally posted by ///J View Post
                        Täytyy kyllä sanoa että noissa Ducateissa on sitä jotain mitä japsipyörät eivät pysty mulle tarjoamaan. Tuli taas tuossa viikonloppuna lainattua 1098 ja ajeltua muutama sata km. Ne äänet, tärinät, äärimmäinen epämukavuus normiajossa, kytkimen epämääräinen kalkatus jne. Kyllä ne vaan saa veren kiertämään mun lahkeessa.
                        Kai niissä on sitä luonnetta. Uutta MV Agusta F4:ää kun pääsisi vielä tyypittämään.
                        Niissä varmasti ois, hinatalappukin jo sen kertoo
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11675
                          • Kouvola

                          Originally posted by ///J View Post
                          Täytyy kyllä sanoa että noissa Ducateissa on sitä jotain mitä japsipyörät eivät pysty mulle tarjoamaan. Tuli taas tuossa viikonloppuna lainattua 1098 ja ajeltua muutama sata km. Ne äänet, tärinät, äärimmäinen epämukavuus normiajossa, kytkimen epämääräinen kalkatus jne. Kyllä ne vaan saa veren kiertämään mun lahkeessa.
                          Kai niissä on sitä luonnetta. Uutta MV Agusta F4:ää kun pääsisi vielä tyypittämään.
                          Osittain kyllä samaa mieltä ja toisaalta taas ei. Tuli pari vuotta ajeltua tuolla 848:lla ja tosiaan se on jotain ihan toista mitä japsipyörät tarjoaa. Sellaista italialaista temperamenttiä noista löytyy kuin Ferrareista konsanaan. Moottorit on luonteeltaan ihan erilaisia mitä kyykkyjen rivineloset ja äänet varsinkin talapöntöt vaihtamalla sanalla sanoen upeat! Ulkönäkö parasta mitä sporttipyörä voi tarjota yhdessä MV Agustan kanssa.

                          Vastaavasti miinus-puolelta ajoasento on melko syvältä ja painaa eritoten kämmeniin, kun ilmavirta ei tuo tarpeeksi nostetta yläkropalle kuin +150km/h nopeuksissa. Ainakin itse koin mutkateillä, että toi oli melko hankala viedä vrt. japsipyöriin. Radalla varmasti pyörä olisi kuin kotonaan muttei koskaan jaksanu lähteä niin kauas ajamalla. Toisin sanoen ku radalle asti olisi päässy, niin kroppa olisi jo niin paskana, että tuskin rata-ajostakaan tulisi nauttimaan. Mainitsinko eläimellisistä huoltohinnoista? Nokkahihna pitää vaihtaa 3v/12tkm välein ja yksinomaan sen vaihto maksaa liki 1000€.

                          Ehkä joku päivä palaan vielä Ducati-leiriin, mutta nyt oon saanu tarpeekseen hetkeksi. Miettiny jos laittaisi jonkun smoton ensi kesäksi ja siihen rupulikumit mettäseikkailuihin. Vähän hakusessa ollu vaan minkä merkkisen/mallisen laittaisi, kun kaipaisi melko "huoltovapaata" laitetta eikä mitään oljyt 25h välein vaihdettavaa kisapeliä. Muttei myöskään mitään möhköfanttia.

                          Comment

                          • ///J
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 569
                            • Tre

                            Originally posted by Esko View Post
                            Osittain kyllä samaa mieltä ja toisaalta taas ei. Tuli pari vuotta ajeltua tuolla 848:lla ja tosiaan se on jotain ihan toista mitä japsipyörät tarjoaa. Sellaista italialaista temperamenttiä noista löytyy kuin Ferrareista konsanaan. Moottorit on luonteeltaan ihan erilaisia mitä kyykkyjen rivineloset ja äänet varsinkin talapöntöt vaihtamalla sanalla sanoen upeat! Ulkönäkö parasta mitä sporttipyörä voi tarjota yhdessä MV Agustan kanssa.

                            Vastaavasti miinus-puolelta ajoasento on melko syvältä ja painaa eritoten kämmeniin, kun ilmavirta ei tuo tarpeeksi nostetta yläkropalle kuin +150km/h nopeuksissa. Ainakin itse koin mutkateillä, että toi oli melko hankala viedä vrt. japsipyöriin. Radalla varmasti pyörä olisi kuin kotonaan muttei koskaan jaksanu lähteä niin kauas ajamalla. Toisin sanoen ku radalle asti olisi päässy, niin kroppa olisi jo niin paskana, että tuskin rata-ajostakaan tulisi nauttimaan. Mainitsinko eläimellisistä huoltohinnoista? Nokkahihna pitää vaihtaa 3v/12tkm välein ja yksinomaan sen vaihto maksaa liki 1000€.
                            Hyviä pointteja, eihän nuo mitään helppoja pyöriä olekaan. Ei ajoltaan eikä ylläpitokustannuksiltaan. Viimeksi kun hyppäsi kilogikserin selästä 1098:n puikkoihin niin tuntui siltä kuin ei olisi koskaan pyörällä ajanutkaan, hyvä kun en lippoja heittänyt ekassa liikenneympyrässä. Siinä vain huomasi pyörien erilaisuuden, näin vähän kärjistettynä.
                            En ole kyllä koskaan omistanut Ducatia, joten sikäli ehkä vähän ruusuinen kuva jäänyt kun ei ole tarvinnut tutustua esim. huoltojen hintoihin... Mutta sitä fiilistä noissa on, ja ainakin mulle se on olennainen osa mopoilua.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Mainitsinko eläimellisistä huoltohinnoista? Nokkahihna pitää vaihtaa 3v/12tkm välein ja yksinomaan sen vaihto maksaa liki 1000€.
                              Toi on aikalailla suomalainen ongelma. Ruotsissa noi hihnahuollot on jossain 200-300e haarukassa. Osat on kalliita ja on se sanottava, että noissa on kyllä semmoinen konstruktio kansissa, että kuluvia osia riittää, jos kilsoja on enemmän. Vähän oma maailmansa, joko tykkää tai ei.

                              Comment

                              • smeagul
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 334
                                • Salo

                                Suositelkaas rengasfirmaa Turussa.
                                My BMW is using what your hybrid is saving

                                E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                                ex E34 520i 24V -91

                                Originally posted by Rockford
                                Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎