Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by -kiki- View Post
    Itse ostin cbr 600f 2002 mallin, työkawerin vaimolta. Eli mulla on tyttöjen pyörä mut siinä ois kans oiva vaihtoehto jos aikoo vähän sporttisempaa laitetta ja tykkää ajella eikä niinkään korjailla : b
    Toi CBR600F on kanssa ihan kelpo peruspyöränä. Meillä oli muistaakseni 2003 vuosimallin tuollainen aika monta vuotta. Ei silti ollut läheskään yhtä helppo ja kevyt käsitellä mitä tuollainen ER-6 on ja tuossa cebarissa on jo ihan ison pyörän tuntua toisin kun tuo ER-6 tuntuu vielä vähän sellaiselta steroideja syöneeltä piikiltä.

    Comment

    • -kiki-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1160
      • Hämeenkyrö

      #17
      Originally posted by Esko View Post
      Toi CBR600F on kanssa ihan kelpo peruspyöränä. Meillä oli muistaakseni 2003 vuosimallin tuollainen aika monta vuotta. Ei silti ollut läheskään yhtä helppo ja kevyt käsitellä mitä tuollainen ER-6 on ja tuossa cebarissa on jo ihan ison pyörän tuntua toisin kun tuo ER-6 tuntuu vielä vähän sellaiselta steroideja syöneeltä piikiltä.
      Itsekin mieteskelin tuota ER-6 kun pyöriä katselin, hinta ja ulkonäkö sopivat yhteen. Eipä sitten tullut sellaista laitettua hv määrissä taisi olla aika paljon eroa.
      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

      Comment

      • Quatzal
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 373

        #18
        Originally posted by jumbo View Post
        En nyt viitannutkaan noihin pikkukustomeihin, vaan siihen että "osta suoraan kunnollinen 1800tms." jne
        Luitkos nyt ihan varmasti sen mun kirjoituksen kunnolla? Sanoin OSTAVANI siis minä ostan ITSELLENI seuraavaksi ison kustomin. Isolla ja pienellä kustomilla ei ole ulkonäön lisäksi juurikaan tekemistä toistensa kanssa.
        En siis todellakaan ole suositellut yhdellekään vasta-alkajalle tuommoista möhkö-pyörää vaan ystävällisesti vinkannut pikku-kustomia paremman vaihtoehdon, eli just tuommoisia ~600cc nakupyöriä.

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #19
          Originally posted by Quatzal View Post
          Luitkos nyt ihan varmasti sen mun kirjoituksen kunnolla?
          Luin, mutta vertaukseni oli huonosti ilmaistu. Toisinsanoen ei varmaan tällä aloittelija motoristilla ole väliä onko 535 virago yhtä "custom" kuin vaikka 1400 intruder. Itsekkin suosittelisin kyllä esim. er-6:sta tai jotain suzukin puolikatettua sv:tä, ja kyykyistä sitten juurikin tuota cbr:ää. Mutta jos customi on saatava niin silloin varmaan kokeilemalla löytyy se paras
          M550d

          Comment

          • Smistik
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1130
            • Kanta-Häme

            #20
            kustomi, hyi s**tana!
            ex E91 320d käsiaskilla
            ex E46 330dat
            japski
            ranu

            ex E30 316i 4d

            Comment

            • Quatzal
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 373

              #21
              Originally posted by jumbo View Post
              Luin, mutta vertaukseni oli huonosti ilmaistu. Toisinsanoen ei varmaan tällä aloittelija motoristilla ole väliä onko 535 virago yhtä "custom" kuin vaikka 1400 intruder. Itsekkin suosittelisin kyllä esim. er-6:sta tai jotain suzukin puolikatettua sv:tä, ja kyykyistä sitten juurikin tuota cbr:ää. Mutta jos customi on saatava niin silloin varmaan kokeilemalla löytyy se paras
              Jos kustomi pitää alle saada, niin se on >1500cc. Sit alkaa löytymään SE juttu mikä niissä kustomeissa on parasta. Tuommoiset <900cc kustomit on ihan paras unohtaa.
              Jos kustomit on "hyi" niin et ole ajanut kunnollisella sellaisella. Nyt on alla rähinäpyörä, niin pitää seuraavaksi vähän vaihtaa tyyliä.

              Comment

              • e46 ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 583

                #22
                Noh ei se nyt se 750 intukka niin huono valinta lopulta ole jos on kunnossa, on siinä pyörää ainakin enemmän kuin 535 viragossa. Moottoripyörän ostaminen on fiilisjuttu itsellä oli mm peräkkäisinä kesinä gsxr1200 turbo ja jammun 1100 dragstar (tehoero n 200hv) ja oma viehätys molemmissa.
                Kyllä se kannattaa käydä kokeilemassa tarpeeksi monenlaista pyörää ja sitten päättää millaisen juuri itselle haluaa. Eli siinä mielessä ei kannata ehkä näillä keleillä lyödä lukkoon tutuntutun kauppaa..
                Ei paha tuollainen er-5 mutta jos pitää kustomi saada että on hyvä meininki niin silloin se pitää ostaa. Pari kesää ja alkaa tietämään millaisen pyörän oikeasti haluaa esim 600cc kyykky naiselle ihan hyvä jos jalat yltää maahan jne ja senkin jälkeen mieli muuttuu harva se kesä..

                20 kesää on tullut ajeltua itse ja vehkeet on vaihtuneet aika tiuhaan..
                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                Comment

                • Terominator
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 134
                  • Kangasala

                  #23
                  Täällä olisi kanssa harkinnassa ensimmäisen pyörän osto. Pisemmille matkoille ei ole kiinnostusta pyörällä lähteä. Lähinnä 22km työmatka-ajoon aurikoisille keleille ja tuohon nurkissä pyörimiseen. Hintahaarukka 2000-4000e.
                  Tällä hetkellä eniten kiinnostaa Bandiitti, Hornetti ja CBR. Niin ja kuussatanen saa riittää tulevaksi kesäksi, vaikka monet käskee ostamaan suoraan isomman.
                  E36 323i -95

                  Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

                  Comment

                  • Tuoppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 558
                    • Joensuu

                    #24
                    Itse olen sitä mieltä, että harrastus kannattaa aloittaa jollakin perinteisellä moottoripyörällä, jolloin ajamisen perusasiat tulevat tutuksi. Hondaltahan löytyy myös esimerkiksi CB 500, jotka ei varmasti ole myöskään hintansa kiroissa nykyään. Trendikkäämpiä pelejä ovat sitten esim. Hornetit, Cbf ja yms.

                    Tätä nykyistä kuutiohuumaa olen myös ihmetellyt. Kaikille tuntuu olevan tärkeintä kuinka nopeasti pyörä menee 0-100, 0-200 tai radalla pitää päästä vielä vähän kovempaa. Lienenköhän katoavaa lajia, koska nautin ajamisesta ilman 100 hevosta ja selkääkin olen tottunut pitämään suorassa matkoilla.
                    G30 530e xDrive iPerformance -20
                    E70 X5 xDrive40d -10

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by Terominator View Post
                      Täällä olisi kanssa harkinnassa ensimmäisen pyörän osto. Pisemmille matkoille ei ole kiinnostusta pyörällä lähteä. Lähinnä 22km työmatka-ajoon aurikoisille keleille ja tuohon nurkissä pyörimiseen. Hintahaarukka 2000-4000e.
                      Tällä hetkellä eniten kiinnostaa Bandiitti, Hornetti ja CBR. Niin ja kuussatanen saa riittää tulevaksi kesäksi, vaikka monet käskee ostamaan suoraan isomman.

                      Kilometreistä ei ns. nykypyörät juurikaan huonone, ostin viimekesänä cbr 600 f- 99, 3700 € ja 82000 km. Toimii Olen ajanut myös hornetilla, haet sellasen ja työmatkan viihdearvo vs. auto x 10.

                      Comment

                      • Terominator
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 134
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        http://www.nettimoto.com/honda/cb-60...pe=19&pto=4000
                        Kilometreistä ei ns. nykypyörät juurikaan huonone, ostin viimekesänä cbr 600 f- 99, 3700 € ja 82000 km. Toimii Olen ajanut myös hornetilla, haet sellasen ja työmatkan viihdearvo vs. auto x 10.
                        Ja jos tulee hyvä kesä, että pääsee reilusti ajeleen työmatkoja, säästää bensalaskussakin jo jonkin verran. Varsinkin kun ei voi töihin ajella 200 lasissa, kun ajokortillani teen töitä.
                        E36 323i -95

                        Ex: E36 328i -96, E30 318iS -90, E39 528i -97, E28 520i -85, E36 320ia -92, E36 328i -96, E34 525tdsa -94, E30 324tdic -90 +10 muun merkkistä

                        Comment

                        • e46 ci
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 583

                          #27
                          Originally posted by Tuoppo View Post
                          Itse olen sitä mieltä, että harrastus kannattaa aloittaa jollakin perinteisellä moottoripyörällä, jolloin ajamisen perusasiat tulevat tutuksi. Hondaltahan löytyy myös esimerkiksi CB 500, jotka ei varmasti ole myöskään hintansa kiroissa nykyään. Trendikkäämpiä pelejä ovat sitten esim. Hornetit, Cbf ja yms.

                          Tätä nykyistä kuutiohuumaa olen myös ihmetellyt. Kaikille tuntuu olevan tärkeintä kuinka nopeasti pyörä menee 0-100, 0-200 tai radalla pitää päästä vielä vähän kovempaa. Lienenköhän katoavaa lajia, koska nautin ajamisesta ilman 100 hevosta ja selkääkin olen tottunut pitämään suorassa matkoilla.
                          Et ole ainoa itsellä on myös menossa pienempien (kevyempien) pelien kausi. Supermotoa ehkä tässä etsiessä, saas nähdä mihin homma päätyy tällä kertaa.. Varmaan V-maxiin ahtimella.

                          Siitä ei voi enää paljon ns parantaa painon puolesta, tuskin menen niin sekaisin koskaan että alkaa Gold Wingiä tekeen mieli mutta parempi ku ei sano mitään..
                          Trikea ei ole tullut koskaan kokeiltua eikä Boss Hoss:ia ainakin jälkimmäinen kuulemma kiihtyy kohtuudella.. Tais mennä hieman ot mutta menkööt. 1kk ja ajokelit.
                          ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5150
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Terominator View Post
                            Ja jos tulee hyvä kesä, että pääsee reilusti ajeleen työmatkoja, säästää bensalaskussakin jo jonkin verran. Varsinkin kun ei voi töihin ajella 200 lasissa, kun ajokortillani teen töitä.
                            Kyl säästää ihan mukavasti. Ainakin itellä, kun talven gasokustannukset on kuussa 400-500 € (riippuu miten paljon kelkkailee). Kesäisin käytössä vain sigun mopeti (myyn talvipommin aina keväällä ja pois ja ajelen vain mopetilla : ) Kelkkaan verrattaessa mopeti kulkee hajuilla

                            Eka 600cc Fzr paska jamaha kulki kylläkin parhaimmillaan parikin litraa vähemmällä parhaimmillan mitä nykyinen suiza, mut ei tuollakaan yli 7 litran juuri saa menemään, vaikka kuinka työntelis.
                            Last edited by ruupanen; 18-03-2010, 11:28.
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • Johan Dark
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 334
                              • Espoo

                              #29
                              Itselläni oli pari vuotta Yamaha V-Max 1200cc. Oli ensimmäinen pyörä ja todella kiva peli. Tehoa riittävästi ja ulkonäkö miellytti omaa silmää.
                              Ajamiset jäi lopulta aika vähäisiksi ja myin pyörän pois, ja päätin että panostan kunnon autoon.

                              Kyllä vieläkin tulee kaipailtua pyörää, etenkin näin keväisin.. on siinä oma hohtonsa. Ehkä vielä joku pvä voisi pyörän hankkia
                              Last edited by Johan Dark; 24-02-2011, 09:43.

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5150
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Johan Dark View Post
                                Itselläni oli pari vuotta Yamaha V-Max 1200cc. Oli ensimmäinen pyörä ja todella kiva peli. Tehoa riittävästi ja ulkonäkö miellytti omaa silmää.
                                Ajamiset jäi lopulta aika vähäisiksi ja myin pyörän pois, ja päätin että panostan kunnon autoon.

                                Kyllä vieläkin tulee kaipailtua pyörää, etenkin näin keväisin.. on siinä oma hohtonsa. Ehkä vielä joku pvä voisi pyörän hankkia
                                Tuollainen V-max on kyllä hemmetin tyylikäs katteettomaksi pyöräksi. Ollut pennusta lähtiin 1 - unelma pyöristä, mutta taitaa jäädäkkin sellaiseksi. Ekana pyöränä ollut jamppu oli niin surkea, ettei mahda toista tulla koskaan + oon niin kääpiö
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎