Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rjm
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 353
    • Pirkanmaa

    Lähdetään vaikka siitä, että mikä Oskun budjetti on?

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732



      Koko kalusto. Melko outoa mieheltä joka ei ole merkkiuskollinen.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        4-5k€ Riippuu vähän minkälainen pyörä ois tarjolla.
        Toi 540i jos sais menee vaihdossa niin aina parempi.
        Auton ku sais käteisellä pois niin sitten pyörän ostokin on helpompaa.

        Nyt on kuitenkin pyöräsesonki päällä niin käteisostajan luulis saavan hyvällä hinnalla.

        Kyllä se lähinnä tonninen pyörä pitäs olla mutta muitakin vähän kiinnostais "kuulostella"
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by Osku View Post
          4-5k€ Riippuu vähän minkälainen pyörä ois tarjolla.
          Toi 540i jos sais menee vaihdossa niin aina parempi.
          Auton ku sais käteisellä pois niin sitten pyörän ostokin on helpompaa.

          Nyt on kuitenkin pyöräsesonki päällä niin käteisostajan luulis saavan hyvällä hinnalla.

          Kyllä se lähinnä tonninen pyörä pitäs olla mutta muitakin vähän kiinnostais "kuulostella"
          Itse voisin suositella RN09 R1 myös vaihtoehdoksi, eli 2002-2003 malli. Itsellä ei ainakaan ole radallakaan tullut kyllä pyörän rajat vastaan, kevyt ja hyvä ajaa. Sen 10-15hp mitä huipputehoissa häviää, korvaa uudempaa mallia vahvempi keskikierros vääntö.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • |auri
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 198
            • Helsinki

            Gixxeristä(1000cc) voin suositella K5-K6 tai K7-K8. Itellä alla K7 35tkm mittarissa ja hyvin toimii. K5-K6 (eli 05-06) on uudempaan verrattuna ehkä vähän kömpelömpi, mutta hyvä pyörä sekin.

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5148
              • Joensuu

              Omistin K3 kilosen gixxerin melkein 4 vuotta / 24 000 km. Hemmetin luja pärrä. Ostin vajaat 29 000 km ajettuna ja möin pois 53 000 km ajettuna.
              Perushuolloilla meni koko ajan. Itelle gixxeri istui huomattavasti paremmin käsiin mitä blade, tai 10 kawa.
              Molemmat kävin koeajamassa ennekuin tuon gixxerin taannoin ostin.

              Blade oli semmonen tasasen harmaa. Ei hyvä, eikä huono, mutta siitä jäi uupumaan jotain. Ei tullut sitä "jumalauta" fiilistä. Joku täällä foorumilla jossakin vaiheessa hyvin tokasikin, että Hondat on moottoripyörien tojotoita tms. Se oli miusta kyl hyvä vertaus

              Kawa oli sitten jotenkin vikurimman tuntuinen. Voimaa tuntui olevan jopa enempi mitä gixxerissä, ainakin ylhäällä. Mut ajoasento oli kyykympi ja jotenkin epävakaamman oloinen.

              Gixxeri oli sitten rakkautta kerrasta. Hyvä paketti joka tuntui heti koeajolla kaikkein eniten omaan käteen sopivalta. Voimaa riittävästi ja mutkapätkilläkin tuntui heti alkuun siltä, että tämä tykkää kun sillä ajetaan.

              Jampun R1:sistä ei ole kokemusta, koska säikähdin guuglettamalla esiin tullutta voiteluongelmaa keuliessa. En muista missä vuosimalleissa ongelma silloin oli. Ja kun eka mopo oli Yamaha fzr 600 jossa oli kaikki sen pyörän tyyppivat, niin en halunnut ottaa "samanlaista" riskiä toista kertaa.


              Eli jos vain kaveriporukasta, liikkeistä tms mahdollista saada kokeilla kyseisiä pyöriä, niiin kokeile ihmeessä. Faittereitahan "oskun" kaveriporukassa taitaa pyöriä enempi ja vähempi, joten kyllähän niistäkin aika hyvän suunnan saat mikä se eniten omaan makuun on, vaikka ovatkin riisuttuja ja jotkut ilmeisen paljonkin modattuja
              Last edited by ruupanen; 21-05-2014, 14:31.
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Seuraavana pyöränä itselläkin saattaa olla 2koppanen 10r, juurikin todella yläkireän moottorin takia. Vähän kontrastia yamahan vääntävämpään koneeseen eikä tuo kaiketi kuskiakaan poista selästä yhtä helposti, kuin 1 koppanen

                Tahi sitten uudempi R1, kun olen kyllä tykännyt tällä ajaa:think

                Niinkuin ruupanen sanoi, kokeilemalla selviää itsellä taas suzuki ei ole vaihtoehto ulkonäön takia, se kyklooppi look ei putoo sitten yhtään.
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

                  VTR1000 SP-2 tai Ducati 999. Jompi kumpi noista jos itse vihtisin vielä voimistella pyörällä. Arvonalenemaa ei juurikaan ole, hondassa taitaa olla jo nousujohteista. Kyykyt lähes kaikki ovat kuin corollia, hajuttomia, mauttomia, steriilijä. Ei aiheuta mitään tuntemuksia. Pitäisi tuosta muijan z750 päästä eroon ja laittaa moottoripyörä sillekkin.
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Tomppa80 View Post
                    VTR1000 SP-2 tai Ducati 999. Jompi kumpi noista jos itse vihtisin vielä voimistella pyörällä. Arvonalenemaa ei juurikaan ole, hondassa taitaa olla jo nousujohteista. Kyykyt lähes kaikki ovat kuin corollia, hajuttomia, mauttomia, steriilijä. Ei aiheuta mitään tuntemuksia. Pitäisi tuosta muijan z750 päästä eroon ja laittaa moottoripyörä sillekkin.
                    Miksi jompikumpi noista ? Ts. Mitä hyvää niissä on ? Molemmissa V2 moottori, jossa surkea vääntö ja teho. Lisäksi todella painavia, vaikka ducatissa se tuskin tuntuu..
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Jos olet niin hyvä kuski, että noitten teho/ominaisuudet ei riitä sulle radalle niin osta vain vaikka Panigale 1199R mun puolesta. Mulle riittää hyvin tuollainen painavampi/tehottomampikin kampe.

                      PS: Nykypyörässäni 65hv ja 280kg ja hyvin siirtyy paikasta a paikkaan b.

                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • -dq-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 91
                        • Naantali



                        Siistin SP-2:sen hankkiminen taitais tosiaan olla ihan sijoitusmielessäkin kannattavaa.

                        Comment

                        • Tomppa80
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2088
                          • Raahe

                          Originally posted by -dq- View Post


                          Siistin SP-2:sen hankkiminen taitais tosiaan olla ihan sijoitusmielessäkin kannattavaa.
                          2 vuotta sitte etsin uudenkuntoista. En löytänyt. Pari oli Sveitsissä, mutta hinta oli karu...

                          Tämän hetkistä tilannetta en tiedä, taitaa olla vielä huonompi.
                          Mercedes Benz E -07
                          BMW 523i -96
                          Volvo v70t5 -99
                          Harley Davidson Electra Glide -00
                          Solifer SM -75

                          Comment

                          • -dq-
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 91
                            • Naantali

                            Juu täytyy pitää mielessä jos tulee joku edullinen yksilö vastaan, niin voi ostaa tuommosen vaikka sohvapöydäksi, kun ei siitä kerran ajettavaksikaan ole.


                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Tomppa80 View Post
                              Jos olet niin hyvä kuski, että noitten teho/ominaisuudet ei riitä sulle radalle niin osta vain vaikka Panigale 1199R mun puolesta. Mulle riittää hyvin tuollainen painavampi/tehottomampikin kampe.

                              PS: Nykypyörässäni 65hv ja 280kg ja hyvin siirtyy paikasta a paikkaan b.

                              Tästähän juuri olikin kyse tässä..

                              Ja minulle moottoripyörä on vähän jotain muuta, kuin tuolla 65hv:lla "paikasta a paikkaan b siirtymiseen"
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by ruupanen View Post


                                Eli jos vain kaveriporukasta, liikkeistä tms mahdollista saada kokeilla kyseisiä pyöriä, niiin kokeile ihmeessä. Faittereitahan "oskun" kaveriporukassa taitaa pyöriä enempi ja vähempi, joten kyllähän niistäkin aika hyvän suunnan saat mikä se eniten omaan makuun on, vaikka ovatkin riisuttuja ja jotkut ilmeisen paljonkin modattuja
                                Ei noista jätkien vehkeista saa minkäänlaista suuntaa et minkälainen se on "tehdas setupissa" ja kyl jätkät on kertoillu noista tekniikkapuolen jutuista.. Niil on vaa vähä erilaiset hankintakriteerit ja arvosteluperusteet ku itellä

                                Täytynee siis varmaan yrittää tyyppaa K4 kilosta ihan orkkiskuosissa ja antaa siitä sitten verrokkipohja tohon R1.

                                Tän pohjalta sitten ettiskelemään hyvin pidettyä ja sopivasti ajettua pyörää :think

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Seuraavana pyöränä itselläkin saattaa olla 2koppanen 10r, juurikin todella yläkireän moottorin takia. Vähän kontrastia yamahan vääntävämpään koneeseen eikä tuo kaiketi kuskiakaan poista selästä yhtä helposti, kuin 1 koppanen

                                Tahi sitten uudempi R1, kun olen kyllä tykännyt tällä ajaa:think

                                Niinkuin ruupanen sanoi, kokeilemalla selviää itsellä taas suzuki ei ole vaihtoehto ulkonäön takia, se kyklooppi look ei putoo sitten yhtään.
                                Ei se gsx-r nyt niin ruma ole et sen takia pitäis hylätä koko pyörä.

                                Tosin itteäkin miellyttää se uudemman R1 muotokieli..
                                Ja satulan alta tulevat putket antaa vähä lisäfiilistä viel
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎