Originally posted by Heku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 1-sarja
Collapse
X
-
Originally posted by Naftaleijona View Postkyllähän se niin on että on sitte kuinkapaljon tahansa bemarimies niin tuosta ei auto paljoa voi rumentua
Ja jos se 1-sarjalainen alkaa oikein rumalta tuntua niin siinä vaiheessa kannattaa aina muistella hetken aikaa A-Mersua ja miettiä sitten uudelleen sitä 1-sarjan ulkonäköä
Comment
-
-
voi elämäe60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdie39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Yksi 1-sarjalainen mitä ainakin itsellä tekisi mieli testata on hartgen H1 malli. Pellin alla e39 M5:sen V8 moottori.Kait tuo 130i:kin ihan mukavasti liikkuu. Ja, kun näihin silmä tottuu niin kyllä ne siedettäviä ainakin minusta on.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
c0fein
Tänään tuli huristeltua 130i:llä ja voi vittu ku oli ihana autoLisävarusteiden kanssa vaan 57k se kyseinen auto :think Mut tollasen ku sais vaik kesäl viikoks!
Comment
-
Originally posted by Laxa View PostTeho ei sinäänsä nyky dieseltekniikalla ole mikään ihme, mutta keskikulutus sen sijaan on. Keskikulutus jopa noilla bensamoottoreilla on aika häkellyttävä.
Muistaakseni meni näin:
118i 143hp 5,9 L/100km
120i 170hp 6,4 L/100km
118d 143hp 4,7 L/100km
120d 177hp 4,9 L/100km
Nämä siis keskikulutuksia. Korjatkoon joku jos muistin väärin.
Vertailun vuoksi esimerkiksi vaikka uudesta Toyota Auriksesta:
1.4 VVT-i 97 hv 6,7L/100km
1.6 VVT-i 124 hv 6,9L/100km
1.4 D4D 90hv 5,0L/100km
2.0 D4D 126 hv 5,4L/100km
2.2 D4D 177 hv 6,2L/100km
EDIT: Ihan pakko laittaa vielä ja härnätä:
Volkswagen Golf 2.0 TDI 170 hv PowerDiesel GT 5,9L/100km alkaen 34570€
BMW 120d 177hp 4,9 L/100km alkaen 38500€
Pikaisella vilauksella millään tekniikalla varustettu uusi Golffi ei pääse noin alhaisiin keskikulutuksiin kuin 1-sarja, ei bensoissa ei dieseleissä. Kaiken kukkuraksi vollkari varustettu pumppusuutintekniikalla joka lienee keksitty jo ennen pyörän keksimistä, voi tsiisus.
Ps. Tuleehan bmw golffia halvemmaksi jo hiukan yli 300tkm jälkeen noilla sun kaavoilla
Comment
-
-
1-sarjaan tulee myös ensimmäisenä sekventiaalisesti ahdettu 2-litrainen diesel. Tehoja mukavat 150 kW, vääntöä 400 Nm, maltillinen kulutus ja tehoalue dieseliksi laaja.
Bringing car buyers and enthusiasts automotive news coverage with high-res images and video from car shows and reveals around the world.
Mitä noihin BMW:n uusien mallien pieniin ilmoitettuihin kulutuksiin tulee, niin vähän varauksella pitää suhtautua. Autobildissä oli testissä 530i, joka ei päässyt lähellekään normi-kulutusta. Samoin kävi uudessa AMS:ssä 118d:lle. Se kulutti desin enemmän kuin vastaava Golf. Hyviä lukemia nuo silti ovat.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostSamoin kävi uudessa AMS:ssä 118d:lle. Se kulutti desin enemmän kuin vastaava Golf. Hyviä lukemia nuo silti ovat.Last edited by Laxa; 05-04-2007, 00:53.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by bigbear View PostPs. Tuleehan bmw golffia halvemmaksi jo hiukan yli 300tkm jälkeen noilla sun kaavoilla
Ja jos nyt vaikka heitetään ihan villisti sellanen ajatus että: Jos nuo kulutusluvut pitäisivät paikkaansa (who knows) ja niiden perusteella määriteltäisiin vaikka kulutuksen mukaan verotusta käytösta (tulevaisuudessa siis) niin kyllä veikkaan että jotain merkitystä on "päästöveron" määrään litran kulutuserolla?:thinkLast edited by Laxa; 05-04-2007, 00:54.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostMitäs kaavoja olen tarjonnut? Taitavat olla omia laskemiasi. Itseäni ei ainakaan kiinnosta yhtään kumpi tulee halvemmaksi, tulkoon jos on tullakseen. Lähinnä halusin tuoda vain ilmi sen että 34500 € saat tehokaan etuvetoisen diesel Golfin, jonka pumppusuutin tekniikalla varustettu diesel kolistaa hampaat jalankulkijoilta liikennevaloissa ja 38500 € saat takavetoisen 50:50 painojakaumalla olevan, no tiedätte kyllä minkä. Vaihtoehtoja nää vaan on, ei sen kummempia, jos tekee mieli Golfia niin sitten se on ostettava, kannattaa kuitenkin pitää mieli virkeänä ja miettiä vaikka välillä jälleenmyynti arvoa.:think
Ja jos nyt vaikka heitetään ihan villisti sellanen ajatus että: Jos nuo kulutusluvut pitäisivät paikkaansa (who knows) ja niiden perusteella määriteltäisiin vaikka kulutuksen mukaan verotusta käytösta (tulevaisuudessa siis) niin kyllä veikkaan että jotain merkitystä on "päästöveron" määrään litran kulutuserolla?:thinkTosin se on paljon vakaampi kuin pikku bemu maantiellä.
Bemun hyviä puolia on hiljaisuus ja mutka ominaisuudet, sekä tasaisemmin vetävä moottori(VW:ssä tulee suuri nykäys 2000rpm kohdalla)
Comment
-
-
Originally posted by bigbear View PostSun kaavoja käytin siinä mielessä kun kerran toit esiin autojen kulutus erot... Itse olen ollut aika neutraali bemariin. Volkkarissa ei ollut mitään vikoja 60tkm aikana, mutta ei sitä ollut nautinto ajaakaan. Sisä melu on suurempi kuin LadassaTosin se on paljon vakaampi kuin pikku bemu maantiellä.
Bemun hyviä puolia on hiljaisuus ja mutka ominaisuudet, sekä tasaisemmin vetävä moottori(VW:ssä tulee suuri nykäys 2000rpm kohdalla)Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
Comment