Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 1-sarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theelekrep
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1653
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by Heku View Post
    1:nen on mielestäni kovinkin hyvä auto ajaa, nyt viellä kun tuli facelift niin ulkonäkökin parani juuri niistä kohdin mistä ennen silmä karsasti :think ensi kuussa pitäisi pihaan saapua, Alpine White 3-ov 118d
    Vähän samaa mallia minäkin tässä olen katsellu ja laskeskellut että tuohon saattaisi budjetti riittää.
    e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      #47
      Originally posted by Naftaleijona View Post
      kyllähän se niin on että on sitte kuinkapaljon tahansa bemarimies niin tuosta ei auto paljoa voi rumentua
      No..enpä tiedä.. Rumahan se oikeastaan on..mutta toisaalta on siinä muotoilussa jotain kiehtovaakin..

      Ja jos se 1-sarjalainen alkaa oikein rumalta tuntua niin siinä vaiheessa kannattaa aina muistella hetken aikaa A-Mersua ja miettiä sitten uudelleen sitä 1-sarjan ulkonäköä

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #48
        Rumahan Z3 coupekin monen mielestä on. Onko ero kaksioviseen ykköseen sittenkään kovin mahdoton? Veikkaampa, että kaksiovisia ykkösiä isoilla vanteilla näkyy vielä aika paljon, ja kun silmä tottuu........
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • turbopuusti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 821
          • Lahti

          #49
          voi elämä
          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3969
            • Kemijärvi Suomi

            #50
            Yksi 1-sarjalainen mitä ainakin itsellä tekisi mieli testata on hartgen H1 malli. Pellin alla e39 M5:sen V8 moottori. Kait tuo 130i:kin ihan mukavasti liikkuu. Ja, kun näihin silmä tottuu niin kyllä ne siedettäviä ainakin minusta on.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Guest's Avatar

              #51
              Tänään tuli huristeltua 130i:llä ja voi vittu ku oli ihana auto Lisävarusteiden kanssa vaan 57k se kyseinen auto :think Mut tollasen ku sais vaik kesäl viikoks!

              Comment

              • bigbear
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 95

                #52
                Originally posted by Laxa View Post
                Teho ei sinäänsä nyky dieseltekniikalla ole mikään ihme, mutta keskikulutus sen sijaan on. Keskikulutus jopa noilla bensamoottoreilla on aika häkellyttävä.
                Muistaakseni meni näin:

                118i 143hp 5,9 L/100km
                120i 170hp 6,4 L/100km

                118d 143hp 4,7 L/100km
                120d 177hp 4,9 L/100km

                Nämä siis keskikulutuksia. Korjatkoon joku jos muistin väärin.

                Vertailun vuoksi esimerkiksi vaikka uudesta Toyota Auriksesta:

                1.4 VVT-i 97 hv 6,7L/100km
                1.6 VVT-i 124 hv 6,9L/100km

                1.4 D4D 90hv 5,0L/100km
                2.0 D4D 126 hv 5,4L/100km
                2.2 D4D 177 hv 6,2L/100km

                EDIT: Ihan pakko laittaa vielä ja härnätä:

                Volkswagen Golf 2.0 TDI 170 hv PowerDiesel GT 5,9L/100km alkaen 34570€
                BMW 120d 177hp 4,9 L/100km alkaen 38500€

                Pikaisella vilauksella millään tekniikalla varustettu uusi Golffi ei pääse noin alhaisiin keskikulutuksiin kuin 1-sarja, ei bensoissa ei dieseleissä. Kaiken kukkuraksi vollkari varustettu pumppusuutintekniikalla joka lienee keksitty jo ennen pyörän keksimistä, voi tsiisus.
                Mun 120d 163 heponen kuluttaa sekalaisessa ajossa noin 6.0 litraa sadalla. Alin kulutus, jonka olen saanut aikaiseksi on noin 5.0 litraa maantiellä. Vastaavasti aiemmalla autolla Golf V 2.0 tdi 140hp kulutukset oli 5,7 ja 4,7litraa/100 km..

                Ps. Tuleehan bmw golffia halvemmaksi jo hiukan yli 300tkm jälkeen noilla sun kaavoilla

                Comment

                • bigbear
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 95

                  #53
                  Onko kenelläkään tietoa mitä eroja moottorista löytyy jos vertaillaan 163hv vs 177hv dieseleitä?

                  Onko sama turbo tai suuttimet?

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #54
                    1-sarjaan tulee myös ensimmäisenä sekventiaalisesti ahdettu 2-litrainen diesel. Tehoja mukavat 150 kW, vääntöä 400 Nm, maltillinen kulutus ja tehoalue dieseliksi laaja.

                    Bringing car buyers and enthusiasts automotive news coverage with high-res images and video from car shows and reveals around the world.


                    Mitä noihin BMW:n uusien mallien pieniin ilmoitettuihin kulutuksiin tulee, niin vähän varauksella pitää suhtautua. Autobildissä oli testissä 530i, joka ei päässyt lähellekään normi-kulutusta. Samoin kävi uudessa AMS:ssä 118d:lle. Se kulutti desin enemmän kuin vastaava Golf. Hyviä lukemia nuo silti ovat.

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by NHB View Post
                      Samoin kävi uudessa AMS:ssä 118d:lle. Se kulutti desin enemmän kuin vastaava Golf. Hyviä lukemia nuo silti ovat.
                      Eikös kyseisessä testissä huippukulutusluvut olleet 118d 7,0 l/100km ja Golf 6,9/100km. Joten nuo luvut ovat aivan oma lukunsa, AMS:n testit yleensäkin aina aivan omassa luokassaan, testissä poljetetettu kuin viimeistä päivää, niin kauan kuin muistan. Jopa Golfin kulutus päätä huimaava kun yleensä on tottunut siihen että on sama miten sitä pumppusuutin dieseliä polkee niin aina kuluu tavaraa tankista "suurinpiirtein" saman verran. Itellä ei ole ainakaan ollut ikinä mitään vaikeuksia päästä EU-kulutuksen alle, mitä autovalmistajat ovat ilmoittaneet, tulevaisuudessa pitänee testata molemmat eli uusi 118d ja uusi 2.0 TDI Golf (140 hv), sitten osaa sanoa tarkemmin kuka kusettaa ja ketä vai onko vika penkin ja ratin välissä.:think
                      Last edited by Laxa; 04-04-2007, 23:53.
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • Laxa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1363
                        • Tampere

                        #56
                        Originally posted by bigbear View Post
                        Ps. Tuleehan bmw golffia halvemmaksi jo hiukan yli 300tkm jälkeen noilla sun kaavoilla
                        Mitäs kaavoja olen tarjonnut? Taitavat olla omia laskemiasi. Itseäni ei ainakaan kiinnosta yhtään kumpi tulee halvemmaksi, tulkoon jos on tullakseen. Lähinnä halusin tuoda vain ilmi sen että 34500 € saat tehokaan etuvetoisen diesel Golfin, jonka pumppusuutin tekniikalla varustettu diesel kolistaa hampaat jalankulkijoilta liikennevaloissa ja 38500 € saat takavetoisen 50:50 painojakaumalla olevan, no tiedätte kyllä minkä. Vaihtoehtoja nää vaan on, ei sen kummempia, jos tekee mieli Golfia niin sitten se on ostettava, kannattaa kuitenkin pitää mieli virkeänä ja miettiä vaikka välillä jälleenmyynti arvoa.:think

                        Ja jos nyt vaikka heitetään ihan villisti sellanen ajatus että: Jos nuo kulutusluvut pitäisivät paikkaansa (who knows) ja niiden perusteella määriteltäisiin vaikka kulutuksen mukaan verotusta käytösta (tulevaisuudessa siis) niin kyllä veikkaan että jotain merkitystä on "päästöveron" määrään litran kulutuserolla?:think
                        Last edited by Laxa; 04-04-2007, 23:54.
                        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                        EX: E61 530xdAT -07
                        EX: E60 520dA Sedan -08
                        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                        EX: E39 530dAT -02
                        EX: E36 320iA -91
                        EX: R1150RT -03

                        Comment

                        • bigbear
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 95

                          #57
                          Originally posted by Laxa View Post
                          Mitäs kaavoja olen tarjonnut? Taitavat olla omia laskemiasi. Itseäni ei ainakaan kiinnosta yhtään kumpi tulee halvemmaksi, tulkoon jos on tullakseen. Lähinnä halusin tuoda vain ilmi sen että 34500 € saat tehokaan etuvetoisen diesel Golfin, jonka pumppusuutin tekniikalla varustettu diesel kolistaa hampaat jalankulkijoilta liikennevaloissa ja 38500 € saat takavetoisen 50:50 painojakaumalla olevan, no tiedätte kyllä minkä. Vaihtoehtoja nää vaan on, ei sen kummempia, jos tekee mieli Golfia niin sitten se on ostettava, kannattaa kuitenkin pitää mieli virkeänä ja miettiä vaikka välillä jälleenmyynti arvoa.:think

                          Ja jos nyt vaikka heitetään ihan villisti sellanen ajatus että: Jos nuo kulutusluvut pitäisivät paikkaansa (who knows) ja niiden perusteella määriteltäisiin vaikka kulutuksen mukaan verotusta käytösta (tulevaisuudessa siis) niin kyllä veikkaan että jotain merkitystä on "päästöveron" määrään litran kulutuserolla?:think
                          Sun kaavoja käytin siinä mielessä kun kerran toit esiin autojen kulutus erot... Itse olen ollut aika neutraali bemariin. Volkkarissa ei ollut mitään vikoja 60tkm aikana, mutta ei sitä ollut nautinto ajaakaan. Sisä melu on suurempi kuin Ladassa Tosin se on paljon vakaampi kuin pikku bemu maantiellä.

                          Bemun hyviä puolia on hiljaisuus ja mutka ominaisuudet, sekä tasaisemmin vetävä moottori(VW:ssä tulee suuri nykäys 2000rpm kohdalla)

                          Comment

                          • Laxa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1363
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by bigbear View Post
                            Sun kaavoja käytin siinä mielessä kun kerran toit esiin autojen kulutus erot... Itse olen ollut aika neutraali bemariin. Volkkarissa ei ollut mitään vikoja 60tkm aikana, mutta ei sitä ollut nautinto ajaakaan. Sisä melu on suurempi kuin Ladassa Tosin se on paljon vakaampi kuin pikku bemu maantiellä.

                            Bemun hyviä puolia on hiljaisuus ja mutka ominaisuudet, sekä tasaisemmin vetävä moottori(VW:ssä tulee suuri nykäys 2000rpm kohdalla)
                            Tuo on kyllä totta että uusi, miksei vanhemmatkin VW Golfit ovat erittäin vakaita autoja maantiellä, meluisia mutta vakaita.
                            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                            EX: E61 530xdAT -07
                            EX: E60 520dA Sedan -08
                            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                            EX: E39 530dAT -02
                            EX: E36 320iA -91
                            EX: R1150RT -03

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              #59
                              Nyt näyttää jo hyvälle..

                              Bringing car buyers and enthusiasts automotive news coverage with high-res images and video from car shows and reveals around the world.
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • theelekrep
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1653
                                • Vantaa

                                #60
                                e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎