Announcement

Collapse
No announcement yet.

e31 850 VS corvette(tuli ostettua)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1227
    • Kainuu

    #31
    Originally posted by -Tapi View Post
    Mistäs ne öljynlämmöt penkityksessä ilmaantuivat ongelmaksi? Eihän noissa ole mittariakaan ko. suureelle.

    Vakiokorkuinen ja vakioalustainen C5 on ihan pehmoinen ajella, tietysti kovempi kuin 850 mutta ei ollenkaan kivireki. Kivireen siitä saa Z06 tai vastaavilla alustanosilla, mutta silloin se menee jo radallakin kovaa. Automaatti-C5 on ihan jees käyttöpeli jos haluaa ajella leppoisasti ja nauttia fiiliksestä ja katuvalolähdöistä. Manuaali on vielä hauskempi Sisustan muovilaatu on pilipalia mutta tekniikka on miellyttävän yksinkertaista, kevyttä ja nöyrää. Osissa on mukavasti varmuuskerrointakin keveydestä huolimatta. Noin jäykän ja varustellun auton kohdalla 1550 kg omamassa on jo hatunnoston arvoinen saavutus GM:n tiimiltä.

    Minulta vapautuu jossain vaiheessa kesää soihdunpunainen '97 aut C5.. Onneksi jää vielä '99 C5 vert käyttöpeliksi.
    Ainakin C4:ssa saa gauges nappia painelemalla eri mittarvoja näyttöön.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • tinke76
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 285
      • Lempäälä

      #32
      Kyllä minun C5:ssa ainakin saa näyttöön sekä moottorin että vaihteiston öljynlämpötilat.



      F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #33
        Itse tuollaisella 08:lla Corvetella ajaneena en voi kehua. No joo olihan se urheilullinen, hudia oli jne..Mutta oli se kyllä jenkki, ja se näkyi. Mittarissa oli kilometrejä 1400km (muistaakseni) joten tuskin siitä johtui.
        Toleransseja oikeasti oli, lattimaton materiaalit jotain suht kamalaa, sekä muutenkin halpa jenkkimäinen fiilis autosta jäi.

        En lähtisi vaihtamaan..Toisaalta, kasista ei ole itsellä minkäänlaista kokemusta joten paha sanoa siinä mielessä.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • rami
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 707
          • Raahe

          #34
          en ole kyllä ajanut corvetella,mut en todella usko sen ajomukavuuksiin. Mut sitähän ei niin kesäautolta haettakaan. Jos vertailupohjaa haetaan niin terve 850 parempi ajaa kuin e60 tienpäällä. Ja sanoisin että siinä on corvetelle rima jo aika ylhäällä.
          bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #35
            Originally posted by makebm5 View Post
            Ainakin C4:ssa saa gauges nappia painelemalla eri mittarvoja näyttöön.
            Juu saa C5:ssakin. Ilmaisin itseni epäselvästi, eli tarkoitin sanoa että miksi tuota öljynlämpöä seurattiin? Oliko sen kanssa ollut ongelmia? Normaalistihan tuota tietoa ei juuri tarvita.

            C6 on jo ihan vertailukelpoinen sisustuksen laatuvaikutelmaltaan eurooppalaisiin vaihtoehtoihin nähden mutta niiden hintahan on vielä kaksinkertainen halvimpiin C5:siin verrattuna.

            Jos C5:ssa on ikkunat säädetty oikein (ei suhise), kaikki originaalit äänieristeet paikallaan ja vaioputkisto, se on aika hiljainen matkakumppani, suorastaan mukava. Harvassa C5:ssa tosin on vakioputkistoa tai vakioalustakorkeuttakaan (kuten ei minullakaan).

            Mutta on bemari hiljaisempi, tietysti.
            ---

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4621
              • Lahti.

              #36
              Originally posted by -Tapi View Post
              Juu saa C5:ssakin. Ilmaisin itseni epäselvästi, eli tarkoitin sanoa että miksi tuota öljynlämpöä seurattiin? Oliko sen kanssa ollut ongelmia? Normaalistihan tuota tietoa ei juuri tarvita.

              C6 on jo ihan vertailukelpoinen sisustuksen laatuvaikutelmaltaan eurooppalaisiin vaihtoehtoihin nähden mutta niiden hintahan on vielä kaksinkertainen halvimpiin C5:siin verrattuna.

              Jos C5:ssa on ikkunat säädetty oikein (ei suhise), kaikki originaalit äänieristeet paikallaan ja vaioputkisto, se on aika hiljainen matkakumppani, suorastaan mukava. Harvassa C5:ssa tosin on vakioputkistoa tai vakioalustakorkeuttakaan (kuten ei minullakaan).

              Mutta on bemari hiljaisempi, tietysti.
              Jos penkitetään auto niin vaikka meillä on jarruton, eli inertia dynomoteri, missä kuorma on moottorilla minimaalinen vrt tienpäällä tai jarrutettussa penkissa, niin olen hyvinkin kiinustunut auton veden ja öljylämmöista.

              Isomissa moottorissa, esim m5 4.9l ojeman mappi leikkaa jo keskimäärin 4-5 vedolla tehot pois. c5 vielä aikaisempi. Toki minulla on vaan 2 sellaisia kokemuksia vette kanssa ja molemmille oli about 20c asteinen ulkoilma.

              c5 ongelma lähenä on ettö keula on melko umpinainen joten meidän puhallin ei saa tarpeeksi ilmaa moottoriin jäähdytykseen.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • tinke76
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 285
                • Lempäälä

                #37
                Originally posted by rami View Post
                en ole kyllä ajanut corvetella,mut en todella usko sen ajomukavuuksiin.
                Fiilistele nyt vaikka kylmät tyypit tästä HS:n koeajosta vuodelta 2000

                http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Bal...0617SI1AL02fqx

                Tunnustettavahan se on että kun on vetellä ajanut niin Z4:n SLK:n yms ratissa tulee vähän tyttömäinen olo.
                Last edited by tinke76; 06-05-2010, 19:47.



                F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #38
                  Itse en miettisi hetkeäkään, senverran C5 corvettea ajaneena. Onhan Corvette oikeastikin muovinen paska sisältä, paikat ja ovipahvit repsottaa ja niin, mutta onhan se nyt URHEILUAUTO. Automaattina en ottais, tappaa fiiliksen. Manuaalina kyllä, nam! Ja vielä Z06 kiitos Kerran tuollaisella Z06 ajaneena, hetken oli hämmentynyt olo, kun tuntu kiihtyvän niin vitusti tossa pienellä 50kmh rajotuksella olevalla kadulla, vilkaisin sitten nopeusmittariin ja neula 100 kohdilla, mutta ne olikin sitten maileja..

                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • henu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 702
                    • 01520

                    #39


                    c5

                    on.. on se..
                    Ford Mondeo ST220
                    Suzuki GSX1300R Hayabusa

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #40
                      Sama perässä yhdellä kädellä.. KLIK
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • mupelo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1022
                        • Helsinki

                        #41
                        Jees, kiitos pojat helvetisti.

                        Juuri kun pääsin avaamani threadin (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=179884) synnyttämästä Corvette-kuumeesta pikkuhiljaa pitkäaikaisen terapian ja rankkojen päihteiden avulla eroon, päätitte aloittaa taas C5:sen hehkuttamisen.

                        Mutta kertokaas joku tuosta targa-katosta. Se on vaan simppeli irroitettava palikka, joka lykätään jonnekin takakonttiin ajon ajaksi vai miten se toimii? =D Ja paljon tuota targaa on liikenteessä? Kun ei oikein noissa Nettiauton ilmoituksissa ole mitään juttua niistä, pienessä osassa ilmoituksista löytyy yksittäinen kuva jossa Vette on ns. katto auki, mutta kaikki oli kuitenkin luokiteltu coupeiksi.

                        Esim. tässä ilmoituksessa on mainittu irroitettava lasikatto:


                        Älkää sitten solvatko mua niissä vastauksissa, hävettää kysellä tämmöisiä jo muutenkin.
                        Last edited by mupelo; 07-05-2010, 08:46.

                        Comment

                        • tinke76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 285
                          • Lempäälä

                          #42
                          Originally posted by mupelo View Post
                          Mutta kertokaas joku tuosta targa-katosta. Se on vaan simppeli irroitettava palikka, joka lykätään jonnekin takakonttiin ajon ajaksi vai miten se toimii? =D Ja vielä tyhmempi kysymys, onko tuo targa kaikissa C5:ssa, vai vain osassa?
                          Kaikissa C5 coupeissa on pikakiinnitteinen irroitettava katto jolle on paikka tavaratilassa. C5:sta tehtiin myös kovakattoversiona -99 alkaen jossa ei ole irroitettavaa kattopalaa, tämän version erottaa selkeästi coupeista mm takalasin osalta (vrt Z06).



                          F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                          Comment

                          • mupelo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1022
                            • Helsinki

                            #43
                            Jumatsuigula, sehän tuli kuin apteekin hyllystä. Ei kai tuossa targassa ole mitään ongelmia, ehkä maksimissaan kovissa nopeuksissa jotain pientä suhinaa pitää, jos tiivisteet ei ole kondiksessa, vai?

                            Comment

                            • tinke76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 285
                              • Lempäälä

                              #44
                              Originally posted by mupelo View Post
                              Jumatsuigula, sehän tuli kuin apteekin hyllystä. Ei kai tuossa targassa ole mitään ongelmia, ehkä maksimissaan kovissa nopeuksissa jotain pientä suhinaa pitää, jos tiivisteet ei ole kondiksessa, vai?
                              Istuu kuin atte potalla eli ei suhise/vuoda missään nopeudessa.



                              F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #45
                                Originally posted by mupelo View Post
                                Jees, kiitos pojat helvetisti.


                                Juuri kun pääsin avaamani threadin (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=179884) synnyttämästä Corvette-kuumeesta pikkuhiljaa pitkäaikaisen terapian ja rankkojen päihteiden avulla eroon, päätitte aloittaa taas C5:sen hehkuttamisen
                                "A 'vette makes the girls wet". Anna mennä ja osta. Ei niitä rahoja saa arkkuun mukaan.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎