Kuunnelkaapa tämä , sopisko siihen Ptsiuhhh ? Ja ihan vitun sama jos ahtimella saa vääntöä jonnekin 200rpm kieppeille , mummot ajaa sellasilla kierroksilla.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Laittaisivat nyt kerrankin mekaanisen ahtimen, niin sitä tehoa oikeasti olisikin. Olihan tuossa Koenigsegg CCX:ssä hyvin tehoa, kun konepeiton alta löytyy tuplaremmiahtimet.
Mekaaninen ahdin on tehosyöppö IMO. Ja vielä ruman kuuloinen. Mersun SLR:ssä konetehosta menee 150 hv pelkästään ahtimen pyörittämiseen, ja eihän se menekään mihinkään
Täytyy myöntää että Köönigsekin äänet on silkkaa pornoa...
Niin siis tästähän kaikki on lähtenyt, ensimmäiset 2 superautoa olivat turboilla ja kaksi seuraavaa vapareina. Selväähän se on että nykypäästörajoitteilla tuo on looginen vaihtoehto.
Ja BMW 2002 Turbo taisi olla maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen turboauto. Kyl noi turbot käy kunhan sylintereitä on enemmän kuin 4kpl. Tietyissä tapauksissa 4 riittää
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Ja BMW 2002 Turbo taisi olla maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen turboauto. Kyl noi turbot käy kunhan sylintereitä on enemmän kuin 4kpl. Tietyissä tapauksissa 4 riittää
Eipä tainnut olla, vaan Oldsmobile Cutlass Jetfire ja Chevrolet Corvair.
Onhan nuissa Ferrareissa ja Maserateissa ihan mahtavat äänet kyllä. Toivottavasti turbojen myötä ei katoa se fiilis niistä äänistä kun tuollaisen huippuunsa viritetyn vapari kasin kierrättää sinne 9000 ja pistää sitten seuraavan pykälän silmään Toivottavasti pystyvät silti pitämään moottorin yhtä kierrosherkkänä ja kiertävänä kuin ne nyt ovat että säilyy edes jotain fiilistä nuista vapareista.
Toisaalta ei nyt esim. nuo Underground Racing twin turbo lambot ja fefet pahoilta kuulosta.
Comment