Announcement

Collapse
No announcement yet.

A8 vs. 530 (vai joku muu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    A8 vs. 530 (vai joku muu)

    Auton osto haaveissani on tällä hetkellä kaksi kärkipään vaihtoehtoa; joko A8 3.0 TDI A (D3 facelift) tai 530xdat (LCI facelift). Tämä siksi että A6 ei ihan vastaa vaatimuksiani hiljaisuudesta ja alustan mukavuudesta, ja 730D taasen ei oikein vakuuta hieman huonon maineensa suhteen eikä sitä myöskään saa nelivetona.

    Voisi tietysti sanoa että nuo ovat eriluokan autoja eikä niitä kannata verrata, mutta kun hintaluokka noissa tuntuu olevan suht lähellä toisiaan jos ottaa yhtä paljon ajetut autot, A8:n mallia 2005 ja Bemun mallia 2007. A8:ssa houkuttaa mm. tilat ja "luxus", bemussa taasen isompi tavaratila farkkumallissa.

    Eli kaipaisin täkäläisiltä kommenttia noiden suhteen, mitäs olette mieltä?? Mitä etuja/huonoja puolia noissa on toistensa suhteen? Onko esim. käyttökuluissa huomattavaa eroa? Mitä seikkoja kannattaa huomioida??

    Bemu palstalla ollaan tietysti ehkä "hieman" kallellaan, mutta mulle auton merkillä tai valmistusmaalla ei ole pienintäkään väliä, vain ominaisuuksilla. Olen omistanut Audin ja Bemun lisäksi viittä muuttakin merkkiä, ja kaikissa on puolensa. Tällä hetkellä haen paljosta matka-ajostani johtuen mahdollisimman mukavaa ja hiljaista matkaautoa diisselillä, automaatilla ja nelivedolla, ja siksi nämä ovat karsiutuneet vaihtoehdoksi. Toki muitakin saa ehdottaa..;=)
    Last edited by AlliumPorrum; 08-09-2010, 21:15.
  • K70
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 503
    • Vantaa

    #2
    Jos A6 sedan ei vastaa hiljaisuusvaatimuksia, niin farmaribemari kannattaa unohtaa samantien.
    S212, E350CDI, -11

    Comment

    • AlliumPorrum
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 316
      • Suomi

      #3
      Originally posted by K70 View Post
      Jos A6 sedan ei vastaa hiljaisuusvaatimuksia, niin farmaribemari kannattaa unohtaa samantien.
      Olen ajanut paria A6:sta ja 530:stä molempia farkkuna, ja niissä ainakin Bemu osoittautui selkeästi hiljaisemmaksi. A8:sta ei (vielä) valitettavasti ole kokemusta, pitää tuotakin käydä testaamassa jossain vaiheessa.

      Comment

      • #BMW#
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 488
        • Espoo

        #4
        vaikka bmw fanaatikko olenkin, mutta näistä vaihtoehdoista EHDOTTOMASTI A8.
        E38 pre 740i 4.4l Manual

        Comment

        • K70
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 503
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by AlliumPorrum View Post
          Olen ajanut paria A6:sta ja 530:stä molempia farkkuna, ja niissä ainakin Bemu osoittautui selkeästi hiljaisemmaksi. A8:sta ei (vielä) valitettavasti ole kokemusta, pitää tuotakin käydä testaamassa jossain vaiheessa.
          Faktaa ei ole, mutta veikkaus on, että A8 on eri planeetalta hiljaisuudessa.
          Ainakin oma töttero (farkku) on paljon meluisampi, kuin kaverin samanlainen sedan.
          Tosin mulla on panorama-katto ja sen verhoilu aina auki. Kun kankaan sulkee hiljenee kyllä paljon.
          S212, E350CDI, -11

          Comment

          • Laxa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1363
            • Tampere

            #6
            Originally posted by AlliumPorrum View Post
            Onko esim. käyttökuluissa huomattavaa eroa?
            Polttoaineen kulutuksessa on eroa. A8 syö himpun verran enemmän.
            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
            EX: E61 530xdAT -07
            EX: E60 520dA Sedan -08
            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
            EX: E39 530dAT -02
            EX: E36 320iA -91
            EX: R1150RT -03

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #7
              Originally posted by K70 View Post
              Jos A6 sedan ei vastaa hiljaisuusvaatimuksia, niin farmaribemari kannattaa unohtaa samantien.
              Ei tuollainen farkku ikinä hiljaisin mahdollinen vaihtoehto ole, mutta toisaalta E6x -sarjan autot eivät myöskään ole sellaisia nitiseviä rytökasoja, kuin A6.

              Noh, jos vaihtoehdot tosiaan ovat nuo kaksi, niin A8 löytyisi ehdottomasti ainakin omasta pihasta.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                #8
                A8:lle ääni täältäkin. Tuplalasit ja hyvä suunnittelu takaavat kyllä hiljaisuuden. Varsinkin jos on nahka Recaroilla, niin on tosi miellyttävä matkustaa pidempiäkin matkoja. Ainakin D2 koppanen S8 oli aivan mieletön auto.

                Comment

                • AlliumPorrum
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 316
                  • Suomi

                  #9
                  No ohhoh, bemu palsta ja tilanne Audille 4-0! ;=)

                  Juu kyllä muakin siis tuo A itse asiassa enemmän kiinnostaa, jos noin tunteella mennään. Jostain syystä järki kuitenkin puhuisi enemmän B:n puolesta, en oikein tiedä miksi. Ehkä tuossa A:ssa hieman huolestuttaa käyttökulut, luulettekos että tuossa olisi suurta eroa? Löpöä syö toki vähän enemmän, mutta mitenhän yleinen kestävyys ja huolettomuus, ja esim. korjausten, huoltojen ja vakuutusten hinnat? Eihän kumpikaan noista sikäli halpa ole, mutta kun A8:sta ei ole kokemusta niin ei oikein tiedä että pitäisikö tuosta huolia vai ei.

                  Nykyinen wanha seiska on kyllä kulkenut vallan huolettomasti; vuosihuollot säännöllisesti ja muutamalla sadalla egellä alustan osia per vuosi. Aiempi A6 (C5) kun taas kävi perhanan kalliiksi; siihen meni parissa vuodessa tonnikaupalla osia alustaan, 1500€ korkeapainepumppuun, 500€ lämppäriin ja ties mitä...

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by AlliumPorrum View Post
                    No ohhoh, bemu palsta ja tilanne Audille 4-0! ;=)

                    Juu kyllä muakin siis tuo A itse asiassa enemmän kiinnostaa, jos noin tunteella mennään. Jostain syystä järki kuitenkin puhuisi enemmän B:n puolesta, en oikein tiedä miksi. Ehkä tuossa A:ssa hieman huolestuttaa käyttökulut, luulettekos että tuossa olisi suurta eroa? Löpöä syö toki vähän enemmän, mutta mitenhän yleinen kestävyys ja huolettomuus, ja esim. korjausten, huoltojen ja vakuutusten hinnat? Eihän kumpikaan noista sikäli halpa ole, mutta kun A8:sta ei ole kokemusta niin ei oikein tiedä että pitäisikö tuosta huolia vai ei.

                    Nykyinen wanha seiska on kyllä kulkenut vallan huolettomasti; vuosihuollot säännöllisesti ja muutamalla sadalla egellä alustan osia per vuosi. Aiempi A6 (C5) kun taas kävi perhanan kalliiksi; siihen meni parissa vuodessa tonnikaupalla osia alustaan, 1500€ korkeapainepumppuun, 500€ lämppäriin ja ties mitä...
                    Ainakin D2:t olivat remmikoneella, eli jakohihna täytyi vaihtaa, joka maksoi melko hunajaa. Tarvikkeet olivat reilun satasen, mutta työn hinta oli jo nelinumeroisissa summissa. Mutta bensakoneisen -02-vuoden S8:n öljynvaihto + muita pieniä töitä maksoi Tampereen Audi Centerissä vuonna 2006 90€, kun esimerkiksi nykyisen seiskan öljynvaihto Metro-Autossa on reilu 200€, joten halpaa oli ainakin tuolloin. En tiedä sitten, mitkä ovat taksat tänä päivänä. Kasi on kuitenkin huomattavasti mukavampi ajettava, kuin esim kutonen. Joten jos itse olisin saappaissasi, niin en huolehtisi niinkään suht pienestä polttoaineen kulutuksen noususta ja hieman suuremmista käyttökuluista, kun itse auto on sitten viimeisen päälle. Sikäli mikäli itse jaksaa roplata auton kanssa, niin kuluissa luonnollisesti säästää pitkän pennin. Öljyt nyt kannattaa ainakin itse vaihtaa, kun se ei paljon maksa ja välineet sen tekemiseen ovat myös halpoja ja ongelmajätelaitokset eivät veloita jäteöljystä mitään.

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      #11
                      En valitettavasti osaa sanoa tähän topiciin mitään kun ei ole kokemusta A8:sta mutta pakko sanoa että ei voi kyllä hiljasuudesta puhua samassa lauseessakaan A6:n ja E60:n välillä... A8 voi sitten olla aika eri juttu? :think
                      Mie vedän tosiaan villin kortin ja kannustan kokeilemaan myös seiskan

                      Comment

                      • AlliumPorrum
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 316
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Sikäli mikäli itse jaksaa roplata auton kanssa, niin kuluissa luonnollisesti säästää pitkän pennin. Öljyt nyt kannattaa ainakin itse vaihtaa, kun se ei paljon maksa ja välineet sen tekemiseen ovat myös halpoja ja ongelmajätelaitokset eivät veloita jäteöljystä mitään.
                        No osaamista kyllä jonkin verran löytyy, mutta kiinnostusta/aikaa ei nykyään niinkään. Tämä wanhan seiskankin olen öljynvaihtoja myöden käyttänyt aina paikallisella korjaamolla, kuten myös teettänyt täydelliset vuosihuollot. Ja samaa rataa meinasin jatkaakin...

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3968
                          • Kemijärvi Suomi

                          #13
                          A8:ssa on varmasti enemmän luksusta ja hiljaisuudessa se vie voiton bemarista, melko varmasti.

                          MUTTA toisaalta tuollaisessa hyvin varustellussa A8 audissa on NIIN paljon laitteita moottoreita yms. jotka alkaa menemään epäkuntoon ihan jo vanhuuttaankin ja osat ei ole mitenkään halpoja, jos sitä nyt verrataan 5-sarjalaiseen bemariin (pois lukien M5).

                          En tiedä miten hankalaa tuollaiseen uuteen D3 korimallin audiin on osien saanti, mutta esim tuohon omaan S8 audiin menee lähes aina tilaus Saksaan asti tai hyvällä tuurilla "vain" Ruotsiin, kun jotain öljynvaihtoa isompaa joutuu tekemään.
                          Ja nyt on yhden osan kohdalla tilanne on, että en saa sitä edes Saksasta vasta, kuin lokakuussa...

                          Ruoste ei pitäisi audissa olla ongelma, kun autossa on alumiinikori, mutta ei bmw ruostu helpolla myöskään ellei autoa ole sitten pidetty huonosti.

                          Mutta jos osien hinta ja niiden odottelu, kun ne on tilauksessa ei häiritse, niin sitten ehdottomasti audi A8.

                          Molemissa on varmasti muitakin hyviä ja huonoja puolia, joista muut kokeneemmat voi varmasti kertoa enemmän.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2292
                            • Uusimaa

                            #14
                            Tuttavani vaihtoi puolisen vuotta takaperin 2004-mallisesta A8 4,0TDi:stä E61 535dA:han ja viimeisimmän kommentin mukaan bemu on selvästi parempi ajettava ja bemun konetta myös pitää maukkaampana. Melusta en muista kommentoineen.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #15
                              Originally posted by Juhaska View Post
                              En tiedä miten hankalaa tuollaiseen uuteen D3 korimallin audiin on osien saanti, mutta esim tuohon omaan S8 audiin menee lähes aina tilaus Saksaan asti tai hyvällä tuurilla "vain" Ruotsiin, kun jotain öljynvaihtoa isompaa joutuu tekemään.
                              Ja nyt on yhden osan kohdalla tilanne on, että en saa sitä edes Saksasta vasta, kuin lokakuussa...
                              Ei se helppoa ole Munchenin mosseenkaan, joka jumalan kerta kun käyn marmorilla, niin osat menee vähintään Ruotsin tilaukseen, usein myös Saksan tilaukseen (mm. just nyt on osaa Saksasta saakka tilauksessa).

                              Ei kun perhana, löytyhän konepellin merkki ihan hyllystä, puhuin p***aa.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎