Originally posted by beemers
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW palaa DTM:ään 2012
Collapse
X
-
Eipä se ole pelkkä DTM mikä on pilattu säännöillä. Sama juttu esim. F1 ja WRC autojen kanssa. Tehot rajattu minimiin ja sääntökirja on pitkä kuin nälkävuosi. Tietokoneella runkkaamiseks menny koko homma, lasketaan millisekunnin tarkkaan ajotaktiikkaa, kerätään jarrutusenergiaa ja varmaan panttipullojakin radanvarrelta, sekä nysvätään autossa jollain aerodynamiikalla loputtomiin. Perkule kunnolla voimaa vaan pellin alle, sit joku kylähullu ajamaan sitä tötteröä sinne radalle ja ei muuta kuin autot matkaan. Mää jaksa tollast paskaa kattoo, oo kattonu moneen vuoteen enkä kato.Last edited by BMW; 22-07-2011, 16:29.
Comment
-
-
Originally posted by smo83 View Postnuita 80-90 luvun autojahan on joka navetan nurkalla niin ei hän se ole kuin kaaret sisään ja radalle:think
luulis kiinnostavan tv väkeäkin
ja sitä kautta sponsseja:think
Tässä helvetin hyvä pätkä, niistä kunnon ajoista http://www.youtube.com/watch?v=8qaoVjw-qBIKokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Comment
-
-
Wtcc sarjassahan nuo autot ovat koriltaan vakioita, eikä lentokoneita. Ihan kivat specsitkin, tälläisen kun toisivat tuotantoon.
2.0L 4syl 310 bhp @ 8500 rpm 1140kg
Last edited by ///Jone; 31-07-2011, 11:37.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by Ileee View PostSiis eihän kuskeissa suinkaan ole vika! Vika on autoissa ja sitä kautta säännöissä. Nuo vanhassa videossa olevat autot OVAT autoja! Ne liukuvat kun niillä ajaa lujaa. Ne kallistavat ja pomppivat mutkissa. Ne pitävät kohtalaisen normaalin oloista meteliä normaaleilla moottoreilla. Ne eivät sirpaloidu välittömästi pienestä tönäisystä. Sen takia tuo on mielenkiinoista. Tuntuu siltä, että kuluttaja voi ostaa BMW M3:n ja tehdä saman - ja niinhän se tuolloin pystyikin!
Esimerkiksi niissä oli aktiivinen aerodynamiikka ja imutekniikka ja jokaista kurvia/suoraa varten ne säätyivät automaattisesti eri asetuksille.
Painoa ei juuri lainkaan johtuen super kevyistä materiaaleista, ja tehoa moninkertaisesti, yms...
Originally posted by BMW View PostEipä se ole pelkkä DTM mikä on pilattu säännöillä. Sama juttu esim. F1 ja WRC autojen kanssa. Tehot rajattu minimiin ja sääntökirja on pitkä kuin nälkävuosi. Tietokoneella runkkaamiseks menny koko homma, lasketaan millisekunnin tarkkaan ajotaktiikkaa, kerätään jarrutusenergiaa ja varmaan panttipullojakin radanvarrelta, sekä nysvätään autossa jollain aerodynamiikalla loputtomiin. Perkule kunnolla voimaa vaan pellin alle, sit joku kylähullu ajamaan sitä tötteröä sinne radalle ja ei muuta kuin autot matkaan. Mää jaksa tollast paskaa kattoo, oo kattonu moneen vuoteen enkä kato.
Aktiivinen aerodynamiikka perustui nimittäin auton kulkemaan matkaan ja jos ajoi pahasti ulos radalta niin saattoi käydä niin että oli esim suoran säädöt tiukimmassa mutkassa kun kmlaskuri meni edelle radankohdasta.
Tuollaisesta Evo mersusta oli erinomainen artikkeli EVO-magazinessa muutama vuosi sitten.Last edited by Remotion; 31-07-2011, 21:43.
Comment
-
-
Ymmärtääkseni vanha dtm -94 vuoteen saakka ajettiin group A säännöillä, jossa kori on vakio. 94- tuli sitten abs, neliveto, luistonrajoittimet, hiilikuitu osat, muuttuvat siivet yms.
Tässä kuva vuoden -94 c36, katsokaa esim. puskuria
Ja vanha 190, tuo takasiipi ei ainakaan säädy kun sahalla
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Comment