Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW palaa DTM:ään 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by beemers View Post
    ohan tuo kyl hyvä et bemari yrittää herättää tuota dtm puolta eloon. toivotaan että homma onnistuu mut kyl se aikanaan ollut dtm huuma on jääny sinne -90 luvulle eikä sitä enää takaisin saa. Oi niitä kultaisia muistoja kun e30 m3,evo mersut ja lotus omegat kiersi rataa raivolla ja se oli kunnon showta. Ja autot näytti kilpa-autoilta eikä lentokoneilta.
    Niin samaa mieltä. Senkin ajan, mitä käyttäisin nykyajan DTM:n seuraamiseen, voin katsoa ja kuunnella youtubesta kun 90-luvun S14-kilpurit naukuvat yli 8000rpm.
    E39 ja E91

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #17
      Eipä se ole pelkkä DTM mikä on pilattu säännöillä. Sama juttu esim. F1 ja WRC autojen kanssa. Tehot rajattu minimiin ja sääntökirja on pitkä kuin nälkävuosi. Tietokoneella runkkaamiseks menny koko homma, lasketaan millisekunnin tarkkaan ajotaktiikkaa, kerätään jarrutusenergiaa ja varmaan panttipullojakin radanvarrelta, sekä nysvätään autossa jollain aerodynamiikalla loputtomiin. Perkule kunnolla voimaa vaan pellin alle, sit joku kylähullu ajamaan sitä tötteröä sinne radalle ja ei muuta kuin autot matkaan. Mää jaksa tollast paskaa kattoo, oo kattonu moneen vuoteen enkä kato.
      Last edited by BMW; 22-07-2011, 15:29.
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        #18
        nuita 80-90 luvun autojahan on joka navetan nurkalla niin ei hän se ole kuin kaaret sisään ja radalle:think
        luulis kiinnostavan tv väkeäkin
        ja sitä kautta sponsseja:think

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #19
          Originally posted by smo83 View Post
          nuita 80-90 luvun autojahan on joka navetan nurkalla niin ei hän se ole kuin kaaret sisään ja radalle:think
          luulis kiinnostavan tv väkeäkin
          ja sitä kautta sponsseja:think
          no ei nyt noita Ämmäläisiä ja Evo mersuja ihan joka navetan nurkalla ole

          Tässä helvetin hyvä pätkä, niistä kunnon ajoista http://www.youtube.com/watch?v=8qaoVjw-qBI
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • smo83
            Banned
            • Dec 2009
            • 1988
            • oulucity

            #20
            keskiverto katsoja ei välitä onko kyseessä aito M vai teipattu m
            ja sopivan huonot rattaat niin saadaan näyttävyyttä

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              #21
              Wtcc sarjassahan nuo autot ovat koriltaan vakioita, eikä lentokoneita. Ihan kivat specsitkin, tälläisen kun toisivat tuotantoon.
              2.0L 4syl 310 bhp @ 8500 rpm 1140kg



              Last edited by ///Jone; 31-07-2011, 10:37.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15213
                • Ajamisen Iloa

                #22
                Originally posted by Ileee View Post
                Siis eihän kuskeissa suinkaan ole vika! Vika on autoissa ja sitä kautta säännöissä. Nuo vanhassa videossa olevat autot OVAT autoja! Ne liukuvat kun niillä ajaa lujaa. Ne kallistavat ja pomppivat mutkissa. Ne pitävät kohtalaisen normaalin oloista meteliä normaaleilla moottoreilla. Ne eivät sirpaloidu välittömästi pienestä tönäisystä. Sen takia tuo on mielenkiinoista. Tuntuu siltä, että kuluttaja voi ostaa BMW M3:n ja tehdä saman - ja niinhän se tuolloin pystyikin!
                Et tiedä lainkaan mistä puhut. 90-luvun DTM-autot olivat teknisesti kehittyneimpiä kilpa-autoja joita on tähän mennessä koskaan nähty.

                Esimerkiksi niissä oli aktiivinen aerodynamiikka ja imutekniikka ja jokaista kurvia/suoraa varten ne säätyivät automaattisesti eri asetuksille.
                Painoa ei juuri lainkaan johtuen super kevyistä materiaaleista, ja tehoa moninkertaisesti, yms...

                Originally posted by BMW View Post
                Eipä se ole pelkkä DTM mikä on pilattu säännöillä. Sama juttu esim. F1 ja WRC autojen kanssa. Tehot rajattu minimiin ja sääntökirja on pitkä kuin nälkävuosi. Tietokoneella runkkaamiseks menny koko homma, lasketaan millisekunnin tarkkaan ajotaktiikkaa, kerätään jarrutusenergiaa ja varmaan panttipullojakin radanvarrelta, sekä nysvätään autossa jollain aerodynamiikalla loputtomiin. Perkule kunnolla voimaa vaan pellin alle, sit joku kylähullu ajamaan sitä tötteröä sinne radalle ja ei muuta kuin autot matkaan. Mää jaksa tollast paskaa kattoo, oo kattonu moneen vuoteen enkä kato.
                Tuota millisekunti kikkailuahan se oli varsinkin silloin 90-luvulla.
                Aktiivinen aerodynamiikka perustui nimittäin auton kulkemaan matkaan ja jos ajoi pahasti ulos radalta niin saattoi käydä niin että oli esim suoran säädöt tiukimmassa mutkassa kun kmlaskuri meni edelle radankohdasta.
                Tuollaisesta Evo mersusta oli erinomainen artikkeli EVO-magazinessa muutama vuosi sitten.
                Last edited by Remotion; 31-07-2011, 20:43.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

                  #23
                  Ymmärtääkseni vanha dtm -94 vuoteen saakka ajettiin group A säännöillä, jossa kori on vakio. 94- tuli sitten abs, neliveto, luistonrajoittimet, hiilikuitu osat, muuttuvat siivet yms.
                  Tässä kuva vuoden -94 c36, katsokaa esim. puskuria



                  Ja vanha 190, tuo takasiipi ei ainakaan säädy kun sahalla
                  ______________________
                  Nykyinen:
                  Model 3

                  BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎