Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

Vettä myllyyn

Hyviä kommentteja.
    Lippalakki, amis-auto, pappa betalar, pippelinjatke, Räikkönen ja Audikin mainittu...
    Last edited by mijuko; 18-03-2012, 10:58.

Comment

• alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1264
      • Kajjjaani

Tuo viimeinen lause kävi jotenkin silmään, oleellinen tieto tuossa vaiheessa. http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/...ajaanissa.html
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

Comment

• Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

Mää ainaki ajan 80km/h alueella tasan 80km/h

Mua ainaki vituttaa toi median luoma kuva bemaristeista..
        lähes aina kun joku munakuski hölmöilee niin jätetään merkki mainitsematta..
        jos kyl. munakuski ajaa bemarilla niin sitten merkki mainitaan..

toinen mikä vituttaa niin lehdissä juttuja miehistä / pojista
        esim:
        Otsikko: Mies ampui toista miestä ravintolassa
        uutinen: vuonna 1993 syntynyt mies ampui toista miestä... jne..

sitten kelaat iltalehteä alemmas ja seuraava uutinen:
        Otsikko: Koulupoika puukotti luokkatoveriaan
        ja uutinen: koulussa vuonna 1993 syntynyt poika puukotti luokkatoveriaan.. jne..

millä helvetin logiikalla toinen 1993 syntyny on poika ja toinen 1993 syntyny on mies?? - haisee taas siltä että media muuttelee asioita heille suotuisampaan suuntaan..

btw. mielestäni pojista tulee miehiä vasta armeijassa.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

Comment

• Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

Vaihtoautoja viime kesänä kattelin ja kaikki vaikutti olevan jotain hieman kolhittuja paljon ajettuja ei millään varusteilla olevia opel/renault/peugeot/vw:tä ylihintaan. Bemareita aloin sitten ettiä netistä ja isä tuumas, että ei taida tavallinen auto kelvata, vaan urheiluauton haluan. Lopulta löyty kuitenkin siisti E39 ja kyllähän sen heti huomas kun istu autoon, että kaikki vaan loksahti kohdalleen. Penkki, ratti, keppi, mittarit, kaikki oleellinen nätisti just oikeissa paikoissa ja tuntumaltaan just hyvät. Muuttu isänki mielipide, kun pääs kokeilemaan ja nykyään tunkee pesemään ja vahaamaankin mun autoa, vaikka en oo pyytäny. Ei sureta paljoa, vaikka huoltoon ja osiin meniski vähän rahaa, kun autossa on sitä fiilistä, aivan joka kerta kun lähtee ajamaan, vaikka olis -20 pakkasta. Ja eihän tämä mikään urheiluauto ole, vaan tavallinen, mutta ajattoman tyylikäs perusauto.

Pomo meinas nyrjähtää, kun kuuli moottorin koon ja perään tietty kysymys paljonko kuluttaa. Sanoin, että 9 l/100km sekalaisissa ajoissa, niin jo pullahti silmätkin päässä ja tuumas, että sen 1.6T Insignia vetää 12.5 l/100km ja että pitäs varmaan vaihtaa pois. Liikenteessä oon huomannut kyllä, että monet ajelee agressiivisemmin, kun itellä on bmw alla. Ajelen kyllä rajotusten mukaan asiallisesti, enkä lähde haastamaan valoissa tai missään.
          Last edited by Bomb5; 04-04-2012, 01:05.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

Comment

• ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

Originally posted by Bomb5 View Post
            Vaihtoautoja viime kesänä kattelin ja kaikki vaikutti olevan jotain hieman kolhittuja paljon ajettuja ei millään varusteilla olevia opel/renault/peugeot/vw:tä ylihintaan. Bemareita aloin sitten ettiä netistä ja isä tuumas, että ei taida tavallinen auto kelvata, vaan urheiluauton haluan. Lopulta löyty kuitenkin siisti E39 ja kyllähän sen heti huomas kun istu autoon, että kaikki vaan loksahti kohdalleen. Penkki, ratti, keppi, mittarit, kaikki oleellinen nätisti just oikeissa paikoissa ja tuntumaltaan just hyvät. Muuttu isänki mielipide, kun pääs kokeilemaan ja nykyään tunkee pesemään ja vahaamaankin mun autoa, vaikka en oo pyytäny. Ei sureta paljoa, vaikka huoltoon ja osiin meniski vähän rahaa, kun autossa on sitä fiilistä, aivan joka kerta kun lähtee ajamaan, vaikka olis -20 pakkasta. Ja eihän tämä mikään urheiluauto ole, vaan tavallinen, mutta ajattoman tyylikäs perusauto.

Pomo meinas nyrjähtää, kun kuuli moottorin koon ja perään tietty kysymys paljonko kuluttaa. Sanoin, että 9 l/100km sekalaisissa ajoissa, niin jo pullahti silmätkin päässä ja tuumas, että sen 1.6T Insignia vetää 12.5 l/100km ja että pitäs varmaan vaihtaa pois. Liikenteessä oon huomannut kyllä, että monet ajelee agressiivisemmin, kun itellä on bmw alla. Ajelen kyllä rajotusten mukaan asiallisesti, enkä lähde haastamaan valoissa tai missään.
            Pakko kirjoittaa ensimmäistä kertaa jotain positiivista lieveilmiötä. Muutamana aamuna kun tuolla "ainoalla ja oikealla BMW:llä" on töihin ajellut ja päästänyt herrasmiesmäisesti ihmisiä suojatien yli, muutama vanhempi ihminen jopa nostanut hattua

Onko sitten jo tarpeeksi vanhaa mallia, ettei pidetä mulkkuna?

Muuta lieveilmiötä sitten näiden kanssa saa aina kuunnella, mm. "Bemareissa on muuten kaikista kalleimmat liikennevakuutukset", "Noissa Bemareissahan on tosi kalliit varaosat ja ei pääse talvella liikkelle"

En itse pidä yleistyksistä, enkä jaksa tollasille sinäänsä mitään arvoa antaa. Jos jonkun mielestä 130€/vuosi liikennevakuutus on kallein mitä löytyy, niin mielellään haluisin tietää mikä se halpa on
            Last edited by ka00z; 04-04-2012, 09:53.
            W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• _Drifter_
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 12
              • Finland

Voi voi... Itse olen kyllä niin perus kusipää bemaristi, että olen aivan ylpeä itsestäni

-En väistä ikinä jalankulkijoita, jos huomaan että joku on aikeissa ylittää tien niin painaan kaasua, joten autoni murina ja vihellys pysäyttää jalankulkijan aikeet. (En halua pysähtyä väistämään, koska se nostaa polttoaineen kulutusta pitemmän päälle)

-Keltaiset valot on aina sama asia kuin vihreät.

-Vihaan hidastelijoita liikenteessä, eli ne jotka eivät aja 10km/h yli rajoituksen.

-Moottoritiellä jos joku pyrkii ohitseni, näytän keskisormea, heitän nelosta silmään ja lämän tiskiin.

-Ajan aina etusumarit päällä.

-Bemarilla saa parkkeerata mihin ja miten haluaa.

-Yleensä ajan kattoluukku auki (myös talvella), jotta "bemari vend" kuulu ulos asti.

-Kauppojen parkkipaikat on driftausta varten.

-Vihaan vanhuksia liikenteessä.

-Poltan aina rengasta Kuopion kauppakadun ja vuorikadun risteyksessä.

-Mutta annan aina tietä kiireisille bemarikuskeille.

-Kaikki rumat ja uudet autot nostattavat verenpainettani liikenteessä.

Toivon että liikenteessä on muitakin samanlaisia oikeita bemaristejä, niin voidaan sitten vaikka törmäillä tai jotain.

Comment

• Dankova
                BTCF Member
                • May 2011
                • 211
                • Kuortane

Siskon miehellä on KIA ja sehän sitä jaksaa kehua, että aijai ku on hyvä auto ajaa. No ei mullakaan siitä mitään hirveesti pahaa sanottavaa ole. Onhan se semmonen perusriisikippo. Penkeissä ei oo kyllä minkäänlaista tukea ja on pirun pehmeet. Voi sitä muovin määrää ympäri autoa.

Mulle jaksaa kuittailla kun maksoin ihan järkyttävän paljon omasta bemaristani, että puoleen hintaan olisi pitänyt saada. Joo aivan turha selittää hänelle että vaikka onkin vanhempaa vuosimallia niin loppuunajettu ei oo. Ei oo mun mielestä auton vuosimallilla mitään väliä kunhan on toimiva ja kestävä ja hyvä ajaa

Takapeileistä joskus myös näkee näitä kuskeja jotka ajavat puskurissa kiinni ja yrittävät härnätä. No en jaksa välittää pahemmin heistä. Oma vika jos auton keula on lytyssä jos peräänajo tulee
                BMW X3 E83 2.5i Automatic

Comment

• ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

Omakohtaisella kusipäisyydellä ei ole mitään tekemistä merkin kanssa, mutta näemmä vielä joku näillä vanhoillakin "yrittää" aiheuttaa pahennusta

Ehkä sitten joskus kun ikää karttuu...?

Comment

• _Drifter_
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 12
                    • Finland

Originally posted by ka00z View Post
                    Omakohtaisella kusipäisyydellä ei ole mitään tekemistä merkin kanssa, mutta näemmä vielä joku näillä vanhoillakin "yrittää" aiheuttaa pahennusta

Ehkä sitten joskus kun ikää karttuu...?
                    Silloin kun toyotilla ja nissaneilla ajelin niin olin vielä kiltti poika
                    Noh, kait mä sit aina oon ollu vähä vittumainen mul**u Nautin vaan tilanteesta, kun törttöilen liikenteessä ja joku kiroaa jonkun saabin ratissa "Saatanan bemarimiehet!"

Comment

• tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

Hyvä provo.

Joka tapauksessa, kyllä tuota ennakkoluuloa tuntuu riittävän mutta ei kai se kannata ko ajella ite ihmisiksi ja jos jotaki häiritsee niin antaa häiritä...

Comment

• ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

Originally posted by _Drifter_ View Post
                        Silloin kun toyotilla ja nissaneilla ajelin niin olin vielä kiltti poika
                        Noh, kait mä sit aina oon ollu vähä vittumainen mul**u Nautin vaan tilanteesta, kun törttöilen liikenteessä ja joku kiroaa jonkun saabin ratissa "Saatanan bemarimiehet!"
                        Noh noh... ja sitten kävin vaihtamassa skootterin tulpan?

Tuomaksen kanssa siinä samoilla linjoilla, ja niin se metsä yleensä vastaa kun sinne huutaa

Comment

• Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

Originally posted by Dankova View Post
                          Siskon miehellä on KIA ja sehän sitä jaksaa kehua, että aijai ku on hyvä auto ajaa. No ei mullakaan siitä mitään hirveesti pahaa sanottavaa ole. Onhan se semmonen perusriisikippo. Penkeissä ei oo kyllä minkäänlaista tukea ja on pirun pehmeet. Voi sitä muovin määrää ympäri autoa.
                          Aika monen mielestä "hyvä ajaa" tarkoittaa samaa kuin tunnoton ohjaus, pehmeä alusta ja korkea istuma-asento. Emännän mielestä mun auto on raskas ohjattava, jäykät vaihteet, istutaan matalalla -> ei näe ja hankala nousta pois -> huono ajaa. :think

Tosiasiassa takavetoisten ongelma on aika usein se, että saa ohjastaa tiellä, kun tahtoo vaellella. Etuvetoisissa saa olla alusta jo aika loppu, että niissä tuota huomaa. Voin ihan näin vanhana sitikkamiehenä todeta, että "appiukon" xantialla oli ilo ajaa pitkää matkaa ilman vetelyä ja tärskyjä kuopista, saumoista ja muista heitoista En silti laittais enää sitikkaa.

Ennakkoluulona on auton, varaosien ja vakuutusten kalleus...ja suurimpana tietysti se että leimautuu bemaristiksi, jos moisen uskaltaa laittaa. Eli vaikkois rahaa niin ei halua sitä bemarikuskin leimaa otsaan...sääli.
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

ex E30 316i 4d

Comment

• Hose83
                            Newbiemmer
                            • May 2011
                            • 20
                            • Jeera

Originally posted by Bomb5 View Post

Mulla oli jonkinlaisia ennakkoluuloja bemareita kohtaa, mutta sitten koitti se päivä kun huomasin eteen sattui yllättävän hyväkuntoinen e36 2.8 koneella ja automaatilla. Kävin koeajamassa ja tuli tunne, että aivan pakko saada tämä. Vieläkin huomaa, että paljon mukavampi lähteä aamulla töihin, kun saa ajaa sinne bemarilla, eikä höllyvällä pikkuautolla ja manuaaliaskilla. Kulutuskin oli paljon maltillisempi, mitä ensin pelkäsin. Mun mielestä auton pitää olla mieluinen, eikä pelkkä kulkuväline.

Nyt kun joskus tekisi mieli vaihtaa autoa, niinkuin aina, oli auto miten hyvä tahansa, niin ei oikein enää mikään muu merkki aiheuta minkäänlaista "pakko saada" -reaktiota. Omassa tuntuu olevan kaikki tarpeellinen ja tarpeeton ja vähän päälle. Seuraavassa vois kyllä olla neliveto.
                            E36 BMW 328iA Coupe -98

Comment

• Nupe68
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 105
                              • Häme

Ajattelin vaan mainita, että nyt kun tässä uusia orkkisvanteita/vanteen ehjäämistä metsästän, niin ei välttämättä ole maailman pöllöin idea rutiininomaisesti ennen autoon istumista parkkiksella tsekata, että pyörän eteen/taakse (pysäköintiruudusta riippuen) ei ole laitettu naulaa tms. passiin rengasta vasten valmiiksi nojaamaan. Kulunut ikivanha Pirelli ei vituta, mutta vanne kyllä.

Joissakin ns. ihmisissä(?), joilla hissi ei kulje ylimpiin kerroksiin asti, kun vanhankin äijän BMW herättää ilmeisesti Suuria Tunteita ... Siis sellaisia, joihin Volvolla tai Fiatilla ajaessa ei törmännyt.

No joo, voihan se olla sattumaa, että justiinsa kun kaffelta lähdin, niin sattumoisin oli eksynyt naula eteen ABC:n parkkiksella, mutta melkein se olisi jo käänteisesti 6 ja lisänumero oikein.

Hyvää Pääsiäistä *röyh*
                              e46 330d touring -04
                              Ex: 1502 -75 Pastellblau

Comment

• smpovers
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2372
                                • Tammela

Syksyn ja talven olen ajellu muun merkkisillä autoilla kun bemarilla, mutta nyt kun otin ton oman rotkon ajoon niin ei menny kun pari päivää kun sai ajella ensimmäiset kilpa-ajot jonkun tuntemattoman fiat kuskin kans:think
                                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                                BMW 330d touring e46 -05
                                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎