Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarismin ennakkoluulot ja lieveilmiöt
Collapse
X
-
Tuo viimeinen lause kävi jotenkin silmään, oleellinen tieto tuossa vaiheessa. http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/...ajaanissa.htmlBMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Mää ainaki ajan 80km/h alueella tasan 80km/h
Mua ainaki vituttaa toi median luoma kuva bemaristeista..
lähes aina kun joku munakuski hölmöilee niin jätetään merkki mainitsematta..
jos kyl. munakuski ajaa bemarilla niin sitten merkki mainitaan..
toinen mikä vituttaa niin lehdissä juttuja miehistä / pojista
esim:
Otsikko: Mies ampui toista miestä ravintolassa
uutinen: vuonna 1993 syntynyt mies ampui toista miestä... jne..
sitten kelaat iltalehteä alemmas ja seuraava uutinen:
Otsikko: Koulupoika puukotti luokkatoveriaan
ja uutinen: koulussa vuonna 1993 syntynyt poika puukotti luokkatoveriaan.. jne..
millä helvetin logiikalla toinen 1993 syntyny on poika ja toinen 1993 syntyny on mies?? - haisee taas siltä että media muuttelee asioita heille suotuisampaan suuntaan..
btw. mielestäni pojista tulee miehiä vasta armeijassa.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Vaihtoautoja viime kesänä kattelin ja kaikki vaikutti olevan jotain hieman kolhittuja paljon ajettuja ei millään varusteilla olevia opel/renault/peugeot/vw:tä ylihintaan. Bemareita aloin sitten ettiä netistä ja isä tuumas, että ei taida tavallinen auto kelvata, vaan urheiluauton haluan. Lopulta löyty kuitenkin siisti E39 ja kyllähän sen heti huomas kun istu autoon, että kaikki vaan loksahti kohdalleen. Penkki, ratti, keppi, mittarit, kaikki oleellinen nätisti just oikeissa paikoissa ja tuntumaltaan just hyvät. Muuttu isänki mielipide, kun pääs kokeilemaan ja nykyään tunkee pesemään ja vahaamaankin mun autoa, vaikka en oo pyytäny. Ei sureta paljoa, vaikka huoltoon ja osiin meniski vähän rahaa, kun autossa on sitä fiilistä, aivan joka kerta kun lähtee ajamaan, vaikka olis -20 pakkasta. Ja eihän tämä mikään urheiluauto ole, vaan tavallinen, mutta ajattoman tyylikäs perusauto.
Pomo meinas nyrjähtää, kun kuuli moottorin koon ja perään tietty kysymys paljonko kuluttaa. Sanoin, että 9 l/100km sekalaisissa ajoissa, niin jo pullahti silmätkin päässä ja tuumas, että sen 1.6T Insignia vetää 12.5 l/100km ja että pitäs varmaan vaihtaa pois. Liikenteessä oon huomannut kyllä, että monet ajelee agressiivisemmin, kun itellä on bmw alla. Ajelen kyllä rajotusten mukaan asiallisesti, enkä lähde haastamaan valoissa tai missään.Last edited by Bomb5; 04-04-2012, 01:05.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostVaihtoautoja viime kesänä kattelin ja kaikki vaikutti olevan jotain hieman kolhittuja paljon ajettuja ei millään varusteilla olevia opel/renault/peugeot/vw:tä ylihintaan. Bemareita aloin sitten ettiä netistä ja isä tuumas, että ei taida tavallinen auto kelvata, vaan urheiluauton haluan. Lopulta löyty kuitenkin siisti E39 ja kyllähän sen heti huomas kun istu autoon, että kaikki vaan loksahti kohdalleen. Penkki, ratti, keppi, mittarit, kaikki oleellinen nätisti just oikeissa paikoissa ja tuntumaltaan just hyvät. Muuttu isänki mielipide, kun pääs kokeilemaan ja nykyään tunkee pesemään ja vahaamaankin mun autoa, vaikka en oo pyytäny. Ei sureta paljoa, vaikka huoltoon ja osiin meniski vähän rahaa, kun autossa on sitä fiilistä, aivan joka kerta kun lähtee ajamaan, vaikka olis -20 pakkasta. Ja eihän tämä mikään urheiluauto ole, vaan tavallinen, mutta ajattoman tyylikäs perusauto.
Pomo meinas nyrjähtää, kun kuuli moottorin koon ja perään tietty kysymys paljonko kuluttaa. Sanoin, että 9 l/100km sekalaisissa ajoissa, niin jo pullahti silmätkin päässä ja tuumas, että sen 1.6T Insignia vetää 12.5 l/100km ja että pitäs varmaan vaihtaa pois. Liikenteessä oon huomannut kyllä, että monet ajelee agressiivisemmin, kun itellä on bmw alla. Ajelen kyllä rajotusten mukaan asiallisesti, enkä lähde haastamaan valoissa tai missään.
Onko sitten jo tarpeeksi vanhaa mallia, ettei pidetä mulkkuna?
Muuta lieveilmiötä sitten näiden kanssa saa aina kuunnella, mm. "Bemareissa on muuten kaikista kalleimmat liikennevakuutukset", "Noissa Bemareissahan on tosi kalliit varaosat ja ei pääse talvella liikkelle"
En itse pidä yleistyksistä, enkä jaksa tollasille sinäänsä mitään arvoa antaa. Jos jonkun mielestä 130€/vuosi liikennevakuutus on kallein mitä löytyy, niin mielellään haluisin tietää mikä se halpa onLast edited by ka00z; 04-04-2012, 09:53.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Voi voi... Itse olen kyllä niin perus kusipää bemaristi, että olen aivan ylpeä itsestäni
-En väistä ikinä jalankulkijoita, jos huomaan että joku on aikeissa ylittää tien niin painaan kaasua, joten autoni murina ja vihellys pysäyttää jalankulkijan aikeet. (En halua pysähtyä väistämään, koska se nostaa polttoaineen kulutusta pitemmän päälle)
-Keltaiset valot on aina sama asia kuin vihreät.
-Vihaan hidastelijoita liikenteessä, eli ne jotka eivät aja 10km/h yli rajoituksen.
-Moottoritiellä jos joku pyrkii ohitseni, näytän keskisormea, heitän nelosta silmään ja lämän tiskiin.
-Ajan aina etusumarit päällä.
-Bemarilla saa parkkeerata mihin ja miten haluaa.
-Yleensä ajan kattoluukku auki (myös talvella), jotta "bemari vend" kuulu ulos asti.
-Kauppojen parkkipaikat on driftausta varten.
-Vihaan vanhuksia liikenteessä.
-Poltan aina rengasta Kuopion kauppakadun ja vuorikadun risteyksessä.
-Mutta annan aina tietä kiireisille bemarikuskeille.
-Kaikki rumat ja uudet autot nostattavat verenpainettani liikenteessä.
Toivon että liikenteessä on muitakin samanlaisia oikeita bemaristejä, niin voidaan sitten vaikka törmäillä tai jotain.
Comment
-
-
Siskon miehellä on KIA ja sehän sitä jaksaa kehua, että aijai ku on hyvä auto ajaa. No ei mullakaan siitä mitään hirveesti pahaa sanottavaa ole. Onhan se semmonen perusriisikippo. Penkeissä ei oo kyllä minkäänlaista tukea ja on pirun pehmeet. Voi sitä muovin määrää ympäri autoa.
Mulle jaksaa kuittailla kun maksoin ihan järkyttävän paljon omasta bemaristani, että puoleen hintaan olisi pitänyt saada. Joo aivan turha selittää hänelle että vaikka onkin vanhempaa vuosimallia niin loppuunajettu ei oo. Ei oo mun mielestä auton vuosimallilla mitään väliä kunhan on toimiva ja kestävä ja hyvä ajaa
Takapeileistä joskus myös näkee näitä kuskeja jotka ajavat puskurissa kiinni ja yrittävät härnätä. No en jaksa välittää pahemmin heistä. Oma vika jos auton keula on lytyssä jos peräänajo tuleeBMW X3 E83 2.5i Automatic
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostOmakohtaisella kusipäisyydellä ei ole mitään tekemistä merkin kanssa, mutta näemmä vielä joku näillä vanhoillakin "yrittää" aiheuttaa pahennusta
Ehkä sitten joskus kun ikää karttuu...?
Noh, kait mä sit aina oon ollu vähä vittumainen mul**u Nautin vaan tilanteesta, kun törttöilen liikenteessä ja joku kiroaa jonkun saabin ratissa "Saatanan bemarimiehet!"
Comment
-
-
Originally posted by _Drifter_ View PostSilloin kun toyotilla ja nissaneilla ajelin niin olin vielä kiltti poika
Noh, kait mä sit aina oon ollu vähä vittumainen mul**u Nautin vaan tilanteesta, kun törttöilen liikenteessä ja joku kiroaa jonkun saabin ratissa "Saatanan bemarimiehet!"
Tuomaksen kanssa siinä samoilla linjoilla, ja niin se metsä yleensä vastaa kun sinne huutaaW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Dankova View PostSiskon miehellä on KIA ja sehän sitä jaksaa kehua, että aijai ku on hyvä auto ajaa. No ei mullakaan siitä mitään hirveesti pahaa sanottavaa ole. Onhan se semmonen perusriisikippo. Penkeissä ei oo kyllä minkäänlaista tukea ja on pirun pehmeet. Voi sitä muovin määrää ympäri autoa.
Tosiasiassa takavetoisten ongelma on aika usein se, että saa ohjastaa tiellä, kun tahtoo vaellella. Etuvetoisissa saa olla alusta jo aika loppu, että niissä tuota huomaa. Voin ihan näin vanhana sitikkamiehenä todeta, että "appiukon" xantialla oli ilo ajaa pitkää matkaa ilman vetelyä ja tärskyjä kuopista, saumoista ja muista heitoista En silti laittais enää sitikkaa.
Ennakkoluulona on auton, varaosien ja vakuutusten kalleus...ja suurimpana tietysti se että leimautuu bemaristiksi, jos moisen uskaltaa laittaa. Eli vaikkois rahaa niin ei halua sitä bemarikuskin leimaa otsaan...sääli.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostVaihtoautoja viime kesänä kattelin ja kaikki vaikutti olevan jotain hieman kolhittuja paljon ajettuja ei millään varusteilla olevia opel/renault/peugeot/vw:tä ylihintaan. Bemareita aloin sitten ettiä netistä ja isä tuumas, että ei taida tavallinen auto kelvata, vaan urheiluauton haluan. Lopulta löyty kuitenkin siisti E39 ja kyllähän sen heti huomas kun istu autoon, että kaikki vaan loksahti kohdalleen. Penkki, ratti, keppi, mittarit, kaikki oleellinen nätisti just oikeissa paikoissa ja tuntumaltaan just hyvät. Muuttu isänki mielipide, kun pääs kokeilemaan ja nykyään tunkee pesemään ja vahaamaankin mun autoa, vaikka en oo pyytäny. Ei sureta paljoa, vaikka huoltoon ja osiin meniski vähän rahaa, kun autossa on sitä fiilistä, aivan joka kerta kun lähtee ajamaan, vaikka olis -20 pakkasta. Ja eihän tämä mikään urheiluauto ole, vaan tavallinen, mutta ajattoman tyylikäs perusauto.
Pomo meinas nyrjähtää, kun kuuli moottorin koon ja perään tietty kysymys paljonko kuluttaa. Sanoin, että 9 l/100km sekalaisissa ajoissa, niin jo pullahti silmätkin päässä ja tuumas, että sen 1.6T Insignia vetää 12.5 l/100km ja että pitäs varmaan vaihtaa pois. Liikenteessä oon huomannut kyllä, että monet ajelee agressiivisemmin, kun itellä on bmw alla. Ajelen kyllä rajotusten mukaan asiallisesti, enkä lähde haastamaan valoissa tai missään.
Nyt kun joskus tekisi mieli vaihtaa autoa, niinkuin aina, oli auto miten hyvä tahansa, niin ei oikein enää mikään muu merkki aiheuta minkäänlaista "pakko saada" -reaktiota. Omassa tuntuu olevan kaikki tarpeellinen ja tarpeeton ja vähän päälle. Seuraavassa vois kyllä olla neliveto.E36 BMW 328iA Coupe -98
Comment
-
-
Ajattelin vaan mainita, että nyt kun tässä uusia orkkisvanteita/vanteen ehjäämistä metsästän, niin ei välttämättä ole maailman pöllöin idea rutiininomaisesti ennen autoon istumista parkkiksella tsekata, että pyörän eteen/taakse (pysäköintiruudusta riippuen) ei ole laitettu naulaa tms. passiin rengasta vasten valmiiksi nojaamaan. Kulunut ikivanha Pirelli ei vituta, mutta vanne kyllä.
Joissakin ns. ihmisissä(?), joilla hissi ei kulje ylimpiin kerroksiin asti, kun vanhankin äijän BMW herättää ilmeisesti Suuria Tunteita ... Siis sellaisia, joihin Volvolla tai Fiatilla ajaessa ei törmännyt.
No joo, voihan se olla sattumaa, että justiinsa kun kaffelta lähdin, niin sattumoisin oli eksynyt naula eteen ABC:n parkkiksella, mutta melkein se olisi jo käänteisesti 6 ja lisänumero oikein.
Hyvää Pääsiäistä *röyh*e46 330d touring -04
Ex: 1502 -75 Pastellblau
Comment
-
-
Syksyn ja talven olen ajellu muun merkkisillä autoilla kun bemarilla, mutta nyt kun otin ton oman rotkon ajoon niin ei menny kun pari päivää kun sai ajella ensimmäiset kilpa-ajot jonkun tuntemattoman fiat kuskin kans:thinkBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Comment