Originally posted by Dualfun
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Harrastebemun vakuutusarvo vs. autoon laitettu raha
Collapse
X
-
Originally posted by MYM5 View PostIhan mielenkiinnosta haluaisin myös tietää, minkä arvoisena topikin aloittaja pitää autoaan?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEnemmän jännittäisi jos alla olisi joku harvinainen ALPINA...
Myös autoon laitettuja varusteita on mahdollista ottaa pois jos saa niin sovittua vakuutusmiehen kanssa.F36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Eiköhän ketjun aloittajan kohdalla ole kyse juuri siitä, että hänellä on "normaali" vakuutus autolleen. Sen puitteissa ei vakuutusyhtiö ala mitään fiilis-bonuksia tarjoamaan vaikka olisi mikä kyseessä. Avainsana on mainittu pariinkin kertaan näissä viesteissä: Harrasteajoneuvovakuutus. Mene neuvottelemaan sellainen autollesi ja arvo voi olla jotain muuta (tietysti mikäli speksit täyttyvät). Tuossa tapauksessa parin kilon painoisesta kuittinipusta ja muusta dokumentaatiosta voi olla iloa. Luonnollisesti tällainen vakuutus saattaa olla normaalia kalliimpi, mutta kuka muka uskottelee itselleen, että on olemassa ilmaisia lounaita? Varsinkaan vakuutusyhtiöiden kanssa asioidessaS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Mun mielestä on typerää kysellä minkä arvoisena topikin aloittaja pitää autoa.
Kysehän ei ollut siitä, että hän aikoisi myydä sitä sillä hinnalla millä haluaisi vakuuttaa auton.
Mun mielestä myyntihinta ja vakuutushinta on kaksi eri asiaa. Melkein kaikki tietää että ei siitä paljoa yli 2000e tänä päivänä saa, mutta auton omistajalle auto voi olla arvokkaampi. Jos auton huoltoihin on pistetty useampi tonni rahaa niin silon on varmasti tiedossa mitä on korjattu ja mitä ei. Sillon voi mukavin mielin ajella kun tietää että auto toimii. Tietääkö siitä 1900e Pekka-Pemaristin myymästä 520i:stä sitten että huollot on varmasti tehty? Koko ajan pelko perseessä koska kannentiiviste kyrvähtää. Tunne arvo on myös yksi mitä nyt ei myyntihintaan voi lisätä, mutta vakuutushintaan miestäni voi jos niin yhtiön kanssa sopii. Ja silloin siitä joutuu maksaan extraa. (Olikohan kaikilla yhtiöillä noita harrasteajoneuvovakuutuksia).
Vähän asiasta poiketen. Mikäs järki sit henkivakuutuksissa on? Saatko tyttöystävästäsi 10 000e myymällä? Korvaako se 10 000e sitten poissa olevan tyttöystävän?
Älkäi ottako sit iha tosissaan tuota heittoaLast edited by smpovers; 16-12-2010, 19:09.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostVähän asiasta poiketen. Mikäs järki sit henkivakuutuksissa on? Saatko tyttöystävästäsi 10 000e myymällä? Korvaako se 10 000e sitten poissa olevan tyttöystävän?
Älkäi ottako sit iha tosissaan tuota heittoaItehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostMun mielestä on typerää kysellä minkä arvoisena topikin aloittaja pitää autoa.
Kysehän ei ollut siitä, että hän aikoisi myydä sitä sillä hinnalla millä haluaisi vakuuttaa auton.
Mun mielestä myyntihinta ja vakuutushinta on kaksi eri asiaa. Melkein kaikki tietää että ei siitä paljoa yli 2000e tänä päivänä saa, mutta auton omistajalle auto voi olla arvokkaampi. Jos auton huoltoihin on pistetty useampi tonni rahaa niin silon on varmasti tiedossa mitä on korjattu ja mitä ei. Sillon voi mukavin mielin ajella kun tietää että auto toimii. Tietääkö siitä 1900e Pekka-Pemaristin myymästä 520i:stä sitten että huollot on varmasti tehty? Koko ajan pelko perseessä koska kannentiiviste kyrvähtää. Tunne arvo on myös yksi mitä nyt ei myyntihintaan voi lisätä, mutta vakuutushintaan miestäni voi jos niin yhtiön kanssa sopii. Ja silloin siitä joutuu maksaan extraa. (Olikohan kaikilla yhtiöillä noita harrasteajoneuvovakuutuksia).
Vähän asiasta poiketen. Mikäs järki sit henkivakuutuksissa on? Saatko tyttöystävästäsi 10 000e myymällä? Korvaako se 10 000e sitten poissa olevan tyttöystävän?
Älkäi ottako sit iha tosissaan tuota heittoa
Vakuutusta haluava ei liene kovin vahvoilla siinä vaiheessa kun tarkastaja kysyy asiakkaan omaa arviota hinnasta jos vastaus on en mä oikein tiedä.
Omiin harrasteajoneuvoihin olen saanut korvaushinnat kohdalleen mm. esittämällä nivaskan tulosteita eri myyntipalstoilla olevista/olleista vastaavista autoista. Vakuutustarkastaja arvioi -87 M3:n korvaushinnaksi jokin aika sitten 13-15.000€ kunnes esitin yli 30kpl tulosteita lähes vastaavanlaisesta myytävänä olevasta autosta Mobilesta, Blocketista, Pistonheadista, Autoscoutista, Autotraderista jne. jne. parin viime vuoden ajalta. Nämä on faktoja jotka puree näissä asioissa, se, että autoa on vahattu jokaisen täydenkuun aikaan isoäidin nypläämällä pitsiliinalla ei vaikuttanut arvoon.
Omalta kohdalta voin sanoa, että on TALOUDELLISESTI typerää laittaa rahaa ja aikaa autoon, joka ei ole joko mallisarjansa parhaimmistoa tai muuten vain kyseisen valmistajan mittapuun mukaan hyvin vähän valmistettu tai yleisesti haluttu malli. Siis siinä mielessä typerää, jos siitä meinaa joskus saada kohtuullista taloudellista korvausta joko vakuutusyhtiön lunastamana tai myymällä se ehjänä jollekkin.
Nimim. Rahansa kahteen korinvaihto autoon hassannut.Last edited by cojama; 16-12-2010, 20:26.
Comment
-
-
Ehkä on typerää laittaa rahaa autoon ollenkaan vaan järkevintä on ajaa -86 Corollalla.
Noh samapa tuo mulle mihin ihmiset rahaa laittaa. Itse olen myös sitä mieltä että ehkä on turhaa maksaa kallista vakuutusta perusautoon. Bemarin vakuutukset kun on muutenkin sieltä halvimmasta päästä.
Mutta jos harrastaa haluaa niin mun mielestä se auto voi olla myös 520i tai vaikka e30 316. Ei aina tarvita Motorsporttia tai Alpinaa jos halua harrastaaBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
2000 € on kyl minusta aivan pirun hyvin E34 520i:stä.
Aatellu et ton oman sigun pommin arvo ois ton parisen tonnia, vanteineen kaikkineen.
520i arvo on alle 1000€, jos hemmetin siisti, niin 1500 €, mutta voi olla aika mahoton myytävä siihenkin hintaan noin paljon ajettu, vaikka ois kuinka siisti.
Tokihan et omaasi olekkaan myymässä, vaan tarkastutit tarkastajalla. Joktap se 2000 € on todella käypä arvo ja jos sen saat arvoksi vakuutuspapereihin, niin ole tyytyväinen.
Ps. Hinnoittele autosi järellä, älä tunteella.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by cojama View PostOmalta kohdalta voin sanoa, että on TALOUDELLISESTI typerää laittaa rahaa ja aikaa autoon, joka ei ole joko mallisarjansa parhaimmistoa tai muuten vain kyseisen valmistajan mittapuun mukaan hyvin vähän valmistettu tai yleisesti haluttu malli. Siis siinä mielessä typerää, jos siitä meinaa joskus saada kohtuullista taloudellista korvausta joko vakuutusyhtiön lunastamana tai myymällä se ehjänä jollekkin.
Toinen hyvä esimerkki voi olla vaikka harvinaisilla 80-luvun perua olevilla papereilla siunattu katulaillinen kilpa-auto, kuten Letukan pikkulohkolla leimattu Kadett, joka vahingon sattuessa on kymmenien tuhansien tekniikasta ja korvaamattomista papereistaan huolimatta käytännössä lähes arvoton.
Tällaisissa tapauksissa lienee paikallaan miettiä vaikkapa tuota Tapiolan harrasteajoneuvovakuutusta, jolloin tyydyttävä korvaussumma voidaan sopia yhtiön kanssa etukäteen. Tämä tietysti näkyy jotenkin myös vakuutuksen ehdoissa ja hinnassa, verrattuna peruskaskoon, jollaista ei liian vahoille autoille kaikissa yhtiöissä myönnetä lainkaan. Uhkailun, kiristyksen ja lahjonnan avolla olen vastaavia sopimuksia kuullut laadittavan muidenkin yhtiöiden kanssa etenkin vanhojen jenkkien kohdalla.
Oleellista olisi tosiaan miettiä, kuinka suureksi rahalliseksi tappioksi auton mahdollisen menettämisen itse itselleen kokee ja sopia sen pohjalta vakuutusasiansa kuntoon, ennen kuin mitään vahinkoa sattuu.Last edited by r.w.; 16-12-2010, 23:11.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Osittain OT.
Tuli vaan mieleen, kun tällä hetkellä yksi monttupyörä on vakuutettu metsäliikennevakuutuksella (en muista tarkkaa nimeä, eikä ole papereita nyt tässä käsillä) sekä varkausvakuutuksella. Vakuutuksen otin muistaakseni -05, kun pyörä oli vielä tuore ja varkausvakuutukseen piti määrittää pyörän arvo. Vakuutusmies määritteli pyörän arvoksi sen mitä pyörästä silloin maksoin, oliko luokkaa 4000€.
itse aiheeseen, varkausvakuutuksen arvo on vielä tapiolan papereissa se 4t€. Niin maksaako ne tosiaan sen verran kiukuttelematta, jos pyörä varastetaan? Kun tämän hetkinen arvo lienee kuitenkin lähempänä 2000€?
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEiköhän ketjun aloittajan kohdalla ole kyse juuri siitä, että hänellä on "normaali" vakuutus autolleen. Sen puitteissa ei vakuutusyhtiö ala mitään fiilis-bonuksia tarjoamaan vaikka olisi mikä kyseessä. Avainsana on mainittu pariinkin kertaan näissä viesteissä: Harrasteajoneuvovakuutus. Mene neuvottelemaan sellainen autollesi ja arvo voi olla jotain muuta (tietysti mikäli speksit täyttyvät). Tuossa tapauksessa parin kilon painoisesta kuittinipusta ja muusta dokumentaatiosta voi olla iloa. Luonnollisesti tällainen vakuutus saattaa olla normaalia kalliimpi, mutta kuka muka uskottelee itselleen, että on olemassa ilmaisia lounaita? Varsinkaan vakuutusyhtiöiden kanssa asioidessa
Oman auton hinta-arvio. No huh huh... Ei mitattavissa rahassa.
Comment
-
-
Korvaussumma voidaan varmasti sopia oman yhtiön kanssa etukäteen, mutta otetaanpa esille toinen näkökanta. En ole ollenkaan huolissani omasta ajamisesta ja olen valmis kärsimään omat mokat omasta pussista.
Miten voisin varmistaa saavani kunnon korvauksen syyllisen vastapuolen vakuutusyhtiöltä?
Comment
-
Comment