Onko kellään kokemuksia iha katsastusasemasta joka sijaitsee siinä vihdintien lähellä s-marketin takana. Broidin auto käytiin siellä katsastaa ja löi sellaselle piikillä molemmille puolille pohjaa reiät ja sano et on mätä. 95vm auto ja löi kyllä ihan kunnolla sillä piikillä ne reiät sinne ja muutenki oli vähän vittumaisen olonen katsastaja. Vieressä samaan aikaan katsastettiin myös jotai suht vanhaa golfia siinä mut se nyt oli ihan ruosteisen näkönen muutenki,teki kyl mieli kysyä et menikö läpi. Nyt kyl vähän vituttaa ku en sitte kysässy. Eiköhän jokasen auton pohjasta mee läpi ku piikillä lyödään?
tuo nyt ei sano mitään, kokeileppa terveeseen millin peltiin hakkailla, saat muuten hakata... ja toisekseen vm-95 e36 on jo helvetin vanha auto Yleensäkkin ihmettelen kuinka tyhminä ihmiset pitää katsastusmiehiä, ne kattelee niitä autoja päivittäin niin kylläpäs ne näkee mitk on ehjiä ja mitkä ei. Muutenkin nuo pakkeli/purkkaviritykset huomaa kyllä aika helposti kuka vain. Kyllähän se on vaan kaikkien etu että noita autoja edes vähän valvotaan tuolla konttoreilla, suomenmaassa kun liikkuu jos jonkinlaista rytöä tuolla tieliikenteessä...
löi sellaselle piikillä molemmille puolille pohjaa reiät ja sano et on mätä. 95vm auto ja löi kyllä ihan kunnolla sillä piikillä ne reiät sinne ja muutenki oli vähän vittumaisen olonen katsastaja. Vieressä samaan aikaan katsastettiin myös jotai suht vanhaa golfia siinä mut se nyt oli ihan ruosteisen näkönen muutenki,teki kyl mieli kysyä et menikö läpi. Nyt kyl vähän vituttaa ku en sitte kysässy. Eiköhän jokasen auton pohjasta mee läpi ku piikillä lyödään?
Saa kyllä olla melkoinen voimamies jos lyö terveestä pellistä piikillä läpi.
Kanttaisi ensin katsoa vähän peiliin ennenkuin menee mollaamaan...
Ja itse ruoste ei ole hylkäyksen peruste, ts. pintaruostetta saa olla vaikka kuinka paljon, se että jos menee läpi niin sitten vasta on syy hylätä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Onko kellään kokemuksia iha katsastusasemasta joka sijaitsee siinä vihdintien lähellä s-marketin takana. Broidin auto käytiin siellä katsastaa ja löi sellaselle piikillä molemmille puolille pohjaa reiät ja sano et on mätä. 95vm auto ja löi kyllä ihan kunnolla sillä piikillä ne reiät sinne ja muutenki oli vähän vittumaisen olonen katsastaja. Vieressä samaan aikaan katsastettiin myös jotai suht vanhaa golfia siinä mut se nyt oli ihan ruosteisen näkönen muutenki,teki kyl mieli kysyä et menikö läpi. Nyt kyl vähän vituttaa ku en sitte kysässy. Eiköhän jokasen auton pohjasta mee läpi ku piikillä lyödään?
Kyllä sen näkee kun tarkasti tutkii sen kohdan mistä lyöty läpi, että onko se oikeesti laho vai ei? Jos tuntuu siltä, että on menty terveestä pellistä lyömään läpi, niin kannattas varmaan hankkia lausunto jostain koripajalta/vastaavalta ja korjauttaa vauriot katsastusaseman piikkiin.
Onks jollain konttorilla oikeesti työkaluissa joku terävä piikki jolla tarkastetaan pohjaa ??? Hovikonttorilla ei useinmiten edes kosketa pohjaan jos silmämääräinen tarkastelu ei anna siihen mitään aihetta.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Puslat vaihdettiin. Ei niissä vanhoissa kyllä mitään vikaa ollut, kumit täysin ehjät, ei halkemia tms. Ja kestivät irroittaa vetämällä pelkästään keskiosasta. Ja uudetkin joustavat samalla lailla kun siitä raosta vääntää takakelkkaa.
Simpukka olikin sitten toinen juttu, siinä todellakin oli hieman väljää. Poistui kyllä säätöä kiristämällä. Saa nyt sitten nähdä kelpaako.
Omastani vaihdoin taannoin simpukan, ei enää säätö riittänyt/onnistunut. Mielenkiintoiseksi asian tekee se että väljyys kyllä todettiin katsastuksessakin, mutta asiasta vain mainittiin. Ei siis mitään merkintää minnekään. Ja kun sitten vaihdoin simpukan, totesin että vanhasta oli http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25 osa numero 10 löysällä!
No, eipä se sieltä putoamaan mahdu, mutta melkoinen huolimattomuus katsastusmieheltä.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Minkälaisia tuloksia olette saaneet noista katsastuksen iskaritesteistä? Käytin omani tänään leimalla ja läpihän se meni huomautuksitta, mutta iskaritestin tulokset olivat 42-44% ja toisessa takaiskarissa jopa 33%. Eikös tuon pitäisi tarkoittaa että iskarit ovat aivan loppu? Auto on kuitenkin aivan tikissään eikä jäänyt heijaamaan edes Saksassa yli 200km/h vauhdeissa. Vuosi sitten siskon Mitsu Lancer sai yhtä huonot arvosanat ja sen iskarit heijasivat pitkään pienemmänkin heiton jälkeen.
Ja paikkana taas Kunnon katsastus Vantaalla. Suosittelen kaikille tällä suunnalla asuville.
Kyllä sen näkee kun tarkasti tutkii sen kohdan mistä lyöty läpi, että onko se oikeesti laho vai ei? Jos tuntuu siltä, että on menty terveestä pellistä lyömään läpi, niin kannattas varmaan hankkia lausunto jostain koripajalta/vastaavalta ja korjauttaa vauriot katsastusaseman piikkiin.
Onks jollain konttorilla oikeesti työkaluissa joku terävä piikki jolla tarkastetaan pohjaa ??? Hovikonttorilla ei useinmiten edes kosketa pohjaan jos silmämääräinen tarkastelu ei anna siihen mitään aihetta.
Kyllä porvoosta ainaskin löytyy tuommoinen piikki usemmilta asemilta. On semmonen kuonahakun tapanen (jos ei jopa ole sellanen). Sillä ainaskin rapsi oman autoni pohjaa viimetteeks ku olin tunkin korvake ruostunu ni hakkas sen lopullisesti irti.
Niin onhan noita. Joensuun Q-katsastajilla hylkäsivät golfin koska alapallonivel oli väljä. Vaihdoin sen ja nivelessä ei ollut mitään vikaa, melko uuden näköinenkin oli. Ruuvi penkissä kokeilin sitä ja ei pienintäkään välystä. Vein auton uusinta näyttöön ja samalla vein "rikkinäisen" nivelen katsastajalle nähtäväksi, ei edes suostunut kattoo sitä, väitti vaan että heillä on kyllä vehkeet millä näkee onko väljää. Eipähän tartte siihen puljuun enää mennä.
Joensuussa kannattaakin käyttää Itä-Suomen katsastuskeskuksella. Meiän pihassa on kolmekin hyvää esimerkkiä siitä, mihin kaikkeen leiman voi saada
Ei kun ihan tosi, siellä on oikeasti järkevää porukkaa, joka ei pienistä nipota.
Minkälaisia tuloksia olette saaneet noista katsastuksen iskaritesteistä? Käytin omani tänään leimalla ja läpihän se meni huomautuksitta, mutta iskaritestin tulokset olivat 42-44% ja toisessa takaiskarissa jopa 33%. Eikös tuon pitäisi tarkoittaa että iskarit ovat aivan loppu? Auto on kuitenkin aivan tikissään eikä jäänyt heijaamaan edes Saksassa yli 200km/h vauhdeissa. Vuosi sitten siskon Mitsu Lancer sai yhtä huonot arvosanat ja sen iskarit heijasivat pitkään pienemmänkin heiton jälkeen.
Ja paikkana taas Kunnon katsastus Vantaalla. Suosittelen kaikille tällä suunnalla asuville.
Lottonumeroiksi sanovat noita tuloksia jopa itse katsastajatkin.
Aivan tyhjänpäiväinen lisä muutenkin kalliiseen systeemiin.
Minkälaisia tuloksia olette saaneet noista katsastuksen iskaritesteistä? Käytin omani tänään leimalla ja läpihän se meni huomautuksitta, mutta iskaritestin tulokset olivat 42-44% ja toisessa takaiskarissa jopa 33%. Eikös tuon pitäisi tarkoittaa että iskarit ovat aivan loppu? Auto on kuitenkin aivan tikissään eikä jäänyt heijaamaan edes Saksassa yli 200km/h vauhdeissa. Vuosi sitten siskon Mitsu Lancer sai yhtä huonot arvosanat ja sen iskarit heijasivat pitkään pienemmänkin heiton jälkeen.
Ja paikkana taas Kunnon katsastus Vantaalla. Suosittelen kaikille tällä suunnalla asuville.
Millanen rengastus? Matalaprofiilirenkailla tulos heikkenee huomattavasti.
Eipä se tosiaan mikään kovin luotettava testimenetelmä ole...
Kyllähän tuollainen musta lista olis ihan hyvä idea. Mutta se pitäis olla sitten semmonen mitä joku valvoo kunnolla. Että sinne ei sitten kaikki idiootit itke siitä kun 20 vuotta vanhasta autosta löyty reikä pohjasta ja totta kai se on katsastusmiehen vika ja se sen on sinne piikillään iskenyt.
Ja kyllähän tuo aika mielivaltaista on tuo hylkääminen/jotkut huomautukset.
Jyväskylässä suosittelen kuormaajantien A1 aseman kiertämään kaukaa. Muutaman sadan metrin säteellä siitä on heti kaksikin asiallisempaa paikkaa. Jyväskylän autokatsastus, siellä tuli käytettyä aiemmin ja aina korjauskehotukset ja hylkäykset tuli ihan aiheesta.
Nyt olen plus katsastusta käyttänyt! Iso peukku sielläkin parille katsastajalle
Myös rengaspaineet vaikuttavat yllättävän paljon noihin iskaritestin tuloksiin.
Itse tuli ihan konkreettisesti huomattua tämä. Iskarit "muuttuivat parempaan suntaan" tänävuonna, kun olin käynyt juuri ennen katsastusta lisäämässä ilmaa renkaisiin.
Now Driving: -E30CAB.CA18DET-88 -Dodge CSRT4-08 -YZF-600R Thundercat
Kyllähän tuollainen musta lista olis ihan hyvä idea. Mutta se pitäis olla sitten semmonen mitä joku valvoo kunnolla. Että sinne ei sitten kaikki idiootit itke siitä kun 20 vuotta vanhasta autosta löyty reikä pohjasta ja totta kai se on katsastusmiehen vika ja se sen on sinne piikillään iskenyt.
Ja kyllähän tuo aika mielivaltaista on tuo hylkääminen/jotkut huomautukset.
Ongelma onkin siinä että on olemassa lakisääteinen homma, jonka valvonta (=tuomiovalta) on annettu ihmisille yksilöinä. Siis siinä mielessä että ei ole olemassa yksiselitteisiä, millä tahansa asemalla toistettavissa olevia testejä joiden perusteella tietty auto joko hyväksytään tai hylätään.
Joko ajoit ylinopeutta tai et, ylitit tilisi tai et, naisesi on raskaana tai sitten ei, esimerkiksi näihin on olemassa selvät mittaustekniikat ja raja-arvot joilla 'tuomio' tulee, ja ei auta vaikka vaihtaisit 'tuomaria'.
Katsastuksessa näin ei ole, joka on mielestäni epäkohta.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Myös rengaspaineet vaikuttavat yllättävän paljon noihin iskaritestin tuloksiin.
Itse tuli ihan konkreettisesti huomattua tämä. Iskarit "muuttuivat parempaan suntaan" tänävuonna, kun olin käynyt juuri ennen katsastusta lisäämässä ilmaa renkaisiin.
Ja se on katsurin vika jos menee virheellisillä rengaspaineilla leimalle?
Mites jos menee toisinpäin, huollossa tuomitsen vasta leimatusta autosta esim pari helaa, yhden alapallon ja etujarruletkut? On näinkin käynyt ja on ollut mahdoton saada omistajaa uskomaan että näin on. Katsastajat ja mekaanikot tekee virheitä , kuten kaikki muutkin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ja se on katsurin vika jos menee virheellisillä rengaspaineilla leimalle?
Tuskin. Tosin minun autojani ei tähän mennessä ole hylätty ainuttakaan iskareiden tai rengaspaineiden/renkaiden takia, oli ne sitten virheelliset eli ei.
Now Driving: -E30CAB.CA18DET-88 -Dodge CSRT4-08 -YZF-600R Thundercat
Comment