BMW:stä kirjoitetaan paskaa minun suomessani?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tuontiauto tappaa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nullzwei View PostRupes oikeesti vi*uttaan tuo anteron tyyli. Toisaalta vielä enemmän vi*uttaa tuo lehti (jonka tilaajana aka veronmaksajain jäsenenä olen ollut +10 v), joka julkaisee tuollaista paskaa ja minkä EDELLISESSÄ numerossa yksi tullin autoverojulkimoista höpötti lähes täyttä scheissea. Tuontiautoista tietenkin.
Tarttee varmaan laatia vastine. Uskon ettei julkaista, mutta täytyy sitä sen verran olla itsessä miestä että antaa aitoa palautetta oikeasta asiasta.
Ja, tulen taatusti pitämään huolen että minun kohta ajokortti-iässä olevat lapseni saavat allensa jonkin kunnollisen tason vankkarakenteisen ja kaikinpuolin järkevän auton (bmw, audi, mercedes) olkoonkin se sitten vaikka vanhempaa vuosimallia. Minä en todellakaan missään tapauksessa vanhempana halua heille turvallisuudeltaan ja ominaisuuksiltaan onnetonta halpatuotantokulkinetta! Autojen korjaaminen kun on ammattina ja tätä on tehty jo parikymmentä vuotta niin kyllä taatusti tässä ovat nuo paremmat ja huonommat autot tulleet tutuksi aivan kaikilta ominaisuuksiltaan.
"
Liikenneturvan koulutuspäällikkö Antero Lammi ihmettelee uusimmassa Veronmaksaja-lehdessä, miksi ihmiset ostavat Bemareita, vaikka turvallisiakin autoja olisi tarjolla:
"Ihmettelen kovasti, minkä takia uudelle, nuorelle kuljettajalle pitää ostaa Saksasta 200-hevosvoimainen Bemari, joka on 20 vuotta vanha, ei sisällä mitään turvalaitteita, mutta hirveästi tehoja."
Se on kuule asia Lammi niin että bmw on sekä testitulosten, korjausten perusteella kertyneen kokemuksen että nähtyjen onnettomuuksien perusteella kyllä selkeästi yksi turvallisimmista automerkeistä. Myös vanhoissa malleissa. Miksi siis puhut mitä sylki suuhun tuo?
Minun ikäiseni jo elämää nähneen ihmisen näkökulmasta on täysin käsittämätöntä miten tällaisella tietämättömyydellä ja asioihin perehtymättömyydellä pääsee töihin liikenneturvaan, ja vielä koulutuspäälliköksi. Eikö mitään kriteereitä ole?
Lammilla ei ilmeisesti ole tiedossa BMW menestys törmäystesteissä, jo varhaisissakin malleissa olleet korin turvarakenteet, ABS vakiona kaikissa nyt 20 vuotta täyttäneissä malleissa, airbag vakiona yli 95% nyt 20 vuotta täyttäneistä malleista. Joillakin automerkeillä ABS tai turvatyynyjä kun ei ole vielä vuoden 2000 malleissakaan...
Mainittu 200 hv teholuokka sen sijaan löytyy nykyisin monesta vaatimammattomastakin automerkistä kuin bmw.
Liikenneturvan koulutuspäällikön asemassa olisi myös syytä käyttää muutenkin jonkinlaista harkintaa ulosantinsa suhteen. Toivon että asia otetaan esimiestasolla käsittelyyn.Last edited by WSE1; 10-06-2011, 10:28.
Comment
-
-
BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
Toyota MR2 2.0 GTi -93
Comment
-
-
Originally posted by Kamikaze View Post
Minuakin jännittää ihan kamalasti, jos näen Audin. Mikähän siihen auttaisi? Oletteko käyttäneet beetta-salpaajaa Audi-oireisiin? Diapamia ei oikein uskaltaisi vetää, kun se vetää vähän raukeaksi.
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View PostSaa ajella rauhassa, ei tarvitse jännittää. No, ainakin siihen saakka, kunnes takapeilin täyttävät olympiarenkaat.
Minuakin jännittää ihan kamalasti, jos näen Audin. Mikähän siihen auttaisi? Oletteko käyttäneet beetta-salpaajaa Audi-oireisiin? Diapamia ei oikein uskaltaisi vetää, kun se vetää vähän raukeaksi.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Kamikaze View PostAnteron kivaa ajelua häiritsevät myös Audit:
http://www.iltalehti.fi/teevee/200803067312990_tv.shtml
Kuules Antero,
jos kerran olet niin vitun huolissasi liikenteen turvallisuudesta ja muiden ihmisten törttöilystä, niin miksi ylipäätään ajat siellä? Kulje perkele lentokoneella.
Onkohan Antero tiennyt sitäkään, että Suomessa käytetään 10% liikenteeltä kerätyistä varoista takaisin liikenteen hyväksi. Liikenteeltä kupataan yhä suuremmissa määrin rahaa, saamatta silti mitään vastapalvelusta.
Antero itse omalla toiminnallaan aiheuttaa liikenteessä ongelmia, kuten sanoi, hän ajaa mielellään jonossa. Hän siis toisin sanoen on yksi niistä, jotka niiden kyyrien perään jää roikkumaan ja sitten vetää herneet siitä, kun joku jolla saattaa vaikka olla sellainen ihmeellinen asia, kuin aikataulu ja hänellä ei ole aikaa odotella myöhäiseen maailmanloppuun asti, vaan ohi on päästävä, niin tämä Antero tietenkin sitten vilkuttaa valoja ja tööttäilee, kun joku ohittamallä hänet "hurjastelee".
Sitten vielä Antero kehtaa ihmetellä, miksi nuoret ostavat yleensä niitä vanhempia ja "turvattomampia" autoja. Mistäs se Antero on oikein kotoisin? Kasvaako raha puussa jossakin? Kertokoon minullekin. Ajokortti maksaa tänä päivänä helposti yli 2000€ kaikkine oheiskuluineen. Jos sitä eivät vanhemmat kustanna, niin milläköhän taskurahoilla sitä sitten ostetaan vielä kallis uusi riisikippo? Kyllä sitä yleensä aloitetaan aina niillä muutaman satasen tai tonnin autoilla. Mutta eihän tämä tietenkään sovi Anteron järkeen. Anteron mielestä kaikkien nuorten tulisi kulkea bussilla ja ajokortin saisi antaa vasta 30-vuotiaalle, jos sillekään, jos ei satu pärstä miellyttämään.
Antero luulee olevansa psykologi. Silti hän kuitenkin itse käyttäytyy liikenteessä, kun mikäkin idiootti. Soittelee toisille autoilijoille heidän käytöksestään ja vittuillessaan repii siitä itselleen jotain iloa. Luonnollisesti kaikki vähänkin hänen ajotavastaan poikkeavat kuskit ovat pelkkää pohjasakkaa, joilta voitaisiin evätä kortti loppuiäksi. Anteroa ei autoilu kiinnosta, eikä hän halua, että kukaan muukaan siitä saisi nauttia. Antero on kuin jonkun keskustelupalstan trolli. Hän jauhaa täyttä paskaa ja esittää järjettömiä kommentteja, tarkoituksenaan vain saada ihmisiä menettämään hermonsa ja tästä sitten repii jotakin sairasta iloa irti.
Minä tiedän, ettei Antero tätä foorumia lue, sillä hänhän saisi vielä sydänkohtauksen, kun lukisi näitä kommentteja, samalla kun katsoisi showroomin toinen toistaan upeampia Bemareita, joita jumalauta on menty madaltamaan ja laittamaan viripalikoita konepellin alle. Juuri niitä saatanallisia artefakteja, joita Antero niin vihaa. Lisäksi hän saattaisi huomata olevansa itse idiootti ja täysin väärässä.
Comment
-
-
Originally posted by juhomo View Postyllättävän hyvin kesti BMW kohtaamisen hirven kanssa. Minä sekä vänkäri selvittiin molemmat säikähdyksellä. Jos oltaisiin oltu liikkeellä esim nissan sunnyllä olisiko käynyt hieman heikommin....
[ATTACH]93399[/ATTACH]
Joka tapauksessa hieno homma, ettei teille käyny pahemmin, vaikka kylhän auton romuttuminen aina harmittaa.
Ja sit aiheeseen...
On kyl sellasta tekstiä taas tältä Anterolta, et huh huh. Kuten moni jo sanonuki, nii ei se auto, vaan sen kuljettaja. Ei läheskään kaikki nuoret kuljettajat "kaahaile", vaikka alla olis kuinka tehokas auto.
Siinä on pikkusen perää, et tehokkaamalla autolla tulee helpommin ajettua vähän reilumpaaki ylinopeutta, jonka osa autoilijoista sitte sanoo olevan "kaahaamista", vaikka ei muuten millään tavalla riskialttiisti ajaiskaan. Kyllä ne, jotka autoonsa revittää poljin kiinni lattiassa nopeusrajotuksista välittämättä ajoivat sitte taajamassa tai maantiellä, tekevät sitä, vaikka olis 1,6 Corolla alla.
Anterolla taitaa alkaa jonkunlainen ikäkriisi painamaan päälle, joten sitä piti sitte päästä purkamaan ja päättipä sitte samalla yhdistää siihen BMW-vihansa, ku joku sattu samana aamuna ajamaan sellasella ohi.
Comment
-
-
Koittakaas nyt lukea uudelleen ja objketiivisesti mitä tuo henkilö lausui. Älkää olko noin helvetin herkkähipiäisiä taas: " ÄITIIII SETÄ HAUKKUU MUN AUTOA - YÄÄÄÄH!" Kuka aloittaa ensimmäisenä sen iänikuisen BTCF-Speciaalin, että kateushan se Antero varmaan kalvaakin kun bemaria mollaa?
Tuo lausuntohan on aivan kiistämätön fakta eikä mitään yhden tietyn automerkin haukkumista."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Laitetaas nyt aiheeseen liittyen kuva. Olin 8000e arvoisella vanhalla tuontiautopaskalla liikenteessä ja perseeseen hyökkäsi Fiat.
Bemarista halkesi takapuskuri ja toinen niistä puskurin alla olevista iskareista meni vähän sisään. No fiatin vauriot näätte, yksikään ovi ei enään auennut kunnolla jne. En ehkä haluaisi ajaa tolla Fiatilla kolaria vähän kovemmasta vauhdista jos max 40km/h vauhdilla tulee jo tollasta jälkeä + oli talvi niin mun auto antoi aika paljon periksi liukuessaan lumella.
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostKoittakaas nyt lukea uudelleen ja objketiivisesti mitä tuo henkilö lausui. Älkää olko noin helvetin herkkähipiäisiä taas: " ÄITIIII SETÄ HAUKKUU MUN AUTOA - YÄÄÄÄH!" Kuka aloittaa ensimmäisenä sen iänikuisen BTCF-Speciaalin, että kateushan se Antero varmaan kalvaakin kun bemaria mollaa?
Tuo lausuntohan on aivan kiistämätön fakta eikä mitään yhden tietyn automerkin haukkumista.
Tossa artikkelissä väitetään että Bemarit eivät ole turvallisia autoja ja miksi yleensä ajetaan Bemareilla kun olisi turvallisempiakin vaihtoehtoja..kuulostaa kyllä tasan ja juurikin yhden ja tietyn automerkin haukkumiselta.Last edited by Masander; 12-06-2011, 17:39.sigpic
Comment
-
-
Painavampi isomoottorisempi auto on kevyttä turvallisempi tyypillisessä uuden kuskin viikonloppuonnettomuudessa, nimittäin suurin osa vakavista on tieltä suistumisia.
Vanhankoulun BMW:t ovat kauniita, näissä voi yhdistää harrastuksen ja autoilun. Nuori amis ei tule ajamaan uudella marmoritiskillä huollettavalla - ei veropakollakaan. Suurelle osalle itse tekeminen on autoilussa parasta.
Lisäksi verotuksen suuntaaminen auton iän perusteella ei ole sosiaalisesti oikeudenmukaista! Sellainen vero kohdistuu pienituloisiin ja maaseudulla asuviin, jotka tarvitsevat auton ominaisuuksina myös kuljetuskykyä ja peräkärrykäyttöä.Last edited by tsbmw; 13-06-2011, 04:55.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment