Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekaa autoa metsästämässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zaleva
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 21
    • Vantaa

    #46
    Jees, eli kaasari on oletettavasti pitemmän päälle siinä määrin huonompi vaihtoehto, ettei sitä tulisi edes harkita.

    Entä onko teillä kokemusta näistä 80/90-luvun automaattilootista, ovatko kestäviä/halpoja korjattavia verrattuna saman ajan manuaaleihin? Ja paljonko enemmän automaatti suurinpiirtein kuluttaa verrattuna manuaaliin?

    PS: Olen valmis urhaamaan kyllä jonkun verran kulutuksessa verrattuna manuaaliin, on se automaatti kuitenkin niin paljon "helpompi" ajettava, ja kun puhutaan kuitenkin neloskoneisista laitteista niin eipä se kiihtyvyys päätä huimaa manuaalinakaan ni samapa se sitten sen puoleen...

    Edit: Entäpä E21, mielipiteitä niistä? Muistaakseni niiden 2-litraiset olivat neloskoneita, onko kokemusta niistä?

    Comment

    • Juh4
      Moderator
      • Oct 2004
      • 5450
      • Seinäjoki

      #47
      Originally posted by Zaleva View Post
      Edit: Entäpä E21, mielipiteitä niistä? Muistaakseni niiden 2-litraiset olivat neloskoneita, onko kokemusta niistä?
      Taitavat kasvaa jo sammalta mummolan ladon nurkalla. Itse lähtisin tuohon hintaluokkaan etsimään jotain asiallista e30 korimallin 316i/318i mallia ja nimenomaan manuaalina.
      Last edited by Juh4; 28-06-2011, 01:29. Reason: Ja niitä E21 320 on sekä 320/4 ja 320/6 ;)
      -Official member of BTCF-Sauna team-

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #48
        Originally posted by Zaleva View Post
        Jees, eli kaasari on oletettavasti pitemmän päälle siinä määrin huonompi vaihtoehto, ettei sitä tulisi edes harkita.

        Entä onko teillä kokemusta näistä 80/90-luvun automaattilootista, ovatko kestäviä/halpoja korjattavia verrattuna saman ajan manuaaleihin? Ja paljonko enemmän automaatti suurinpiirtein kuluttaa verrattuna manuaaliin?

        PS: Olen valmis urhaamaan kyllä jonkun verran kulutuksessa verrattuna manuaaliin, on se automaatti kuitenkin niin paljon "helpompi" ajettava, ja kun puhutaan kuitenkin neloskoneisista laitteista niin eipä se kiihtyvyys päätä huimaa manuaalinakaan ni samapa se sitten sen puoleen...

        Edit: Entäpä E21, mielipiteitä niistä? Muistaakseni niiden 2-litraiset olivat neloskoneita, onko kokemusta niistä?
        ei noita automaattilootia ilmatteeks korjaa muttei ne mitään erityisen herkkiä hajoamaankaan ole mutta semmonen kannattaa huomioida että automaattivaihteinen 3-sarjalainen on ehkä huonoin mahdollinen vaihtoehto sitten kun myynnin aika tulee, koneesta riippumatta
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #49
          Originally posted by Juh4 View Post
          Taitavat kasvaa jo sammalta mummolan ladon nurkalla. Itse lähtisin tuohon hintaluokkaan etsimään jotain asiallista e30 korimallin 316i/318i mallia ja nimenomaan manuaalina.

          melkeen samaan sarjaan kuuluu jo nuokin, varsinkin ennen faceliftiä. taitaa viisain vaihtoehto olla edelleen se -94 vuodesta alkaen 316i/318i ketjukoneinen E36. noista löytyy vielä todennäköisimmin ehjiä pelejä.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            #50
            Originally posted by bemu2000 View Post
            melkeen samaan sarjaan kuuluu jo nuokin, varsinkin ennen faceliftiä. taitaa viisain vaihtoehto olla edelleen se -94 vuodesta alkaen 316i/318i ketjukoneinen E36. noista löytyy vielä todennäköisimmin ehjiä pelejä.
            Tai joku hinnat-alkaen e34, jos 4-kone niin myöskin -94 tai uudempi. 4-koneinen e36 on kyllä aika fail, ja aika viimeinen ostos varsinkin m40-mosalla. Kyllä sillä kerkee, mutta hintaero oikeisiin koneisiin on niin marginaalinen.
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • TNT
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 3522

              #51


              Olisko tuossa ensiautoa topicin aloittajalle? Toivomusten mukainen automaattivaihteistokin löytyy sekä ihan kivat varusteetkin näköjään ruksittu mukaan.
              Originally posted by Jube
              Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

              Comment

              • Juh4
                Moderator
                • Oct 2004
                • 5450
                • Seinäjoki

                #52
                Originally posted by TNT View Post
                http://www.nettiauto.com/bmw/318is/4066182

                Olisko tuossa ensiautoa topicin aloittajalle? Toivomusten mukainen automaattivaihteistokin löytyy sekä ihan kivat varusteetkin näköjään ruksittu mukaan.
                Tuossahan olisi todellakin asiallinen ensiauto! Sporttinahat ja kaikki.
                -Official member of BTCF-Sauna team-

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #53
                  Tuo 318isa omistaja on foorumilaisia, en nyt hätäisellä haulla löytänyt auton myyjän nimimerkkiä. Mutta oman yläpeukkuni annan kyseiselle autolle
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    #54
                    + Siinä vaiheessa kun styling-kärpänen puraisee niin tuotahan on mukava alkaa laittamaan mieleiseksi pikkuhiljaa

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #55
                      Originally posted by TNT View Post
                      http://www.nettiauto.com/bmw/318is/4066182

                      Olisko tuossa ensiautoa topicin aloittajalle? Toivomusten mukainen automaattivaihteistokin löytyy sekä ihan kivat varusteetkin näköjään ruksittu mukaan.
                      Originally posted by BMW View Post
                      Tuo 318isa omistaja on foorumilaisia, en nyt hätäisellä haulla löytänyt auton myyjän nimimerkkiä. Mutta oman yläpeukkuni annan kyseiselle autolle
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        #56
                        Onko tietoa mikä ZF:n automaatti on 318isa jatkona? Jos ei mikään ihan savi-maatti ole, niin tuossa olisi ensiauton vikaa.
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Originally posted by BMW View Post
                          Onko tietoa mikä ZF:n automaatti on 318isa jatkona? Jos ei mikään ihan savi-maatti ole, niin tuossa olisi ensiauton vikaa.
                          Niissähän on vissiin joku GM:n tekele..?

                          Täältäkin ääni ketjulla pyörivälle neloskoneiselle, oli sitten M10, M42 tai M43.
                          E34

                          Comment

                          • Zaleva
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 21
                            • Vantaa

                            #58
                            Täytyy sanoa, että kun ottaa huomioon että about ehjän E30 316/318 automaattilootalla (tai manuaalilla) saa 1000-1500e:llä, niin taidanpa ensiautoksi sellaisen hommata, jää rahaa ylittekkin sitten huoltoihin sun muihin Kiitokset teille avusta, näillä eväillä päästään jo pitkälle!

                            PS: E36 ei myöskään ole täysin poissa vaihtoehdoista, mutta ottaen huomioon että ne ovat uudempia ja siten varmasti haastavempia korjattavia ja lähes poikkeuksetta kalliimpia niin en näe syytä sellaista hommata.

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              #59
                              Originally posted by Zaleva View Post
                              Täytyy sanoa, että kun ottaa huomioon että about ehjän E30 316/318 automaattilootalla (tai manuaalilla) saa 1000-1500e:llä, niin taidanpa ensiautoksi sellaisen hommata, jää rahaa ylittekkin sitten huoltoihin sun muihin Kiitokset teille avusta, näillä eväillä päästään jo pitkälle!

                              PS: E36 ei myöskään ole täysin poissa vaihtoehdoista, mutta ottaen huomioon että ne ovat uudempia ja siten varmasti haastavempia korjattavia ja lähes poikkeuksetta kalliimpia niin en näe syytä sellaista hommata.
                              haastavampi tuo automaatti e30 on korjata ja ei se mitään avaruustekniikkaa ole tuo e36:nenkaan, e36 viittii jonkun pitemmän reissunkin ajaa, e30 taas on jo sen verran vanhanaikainen että siitä ei niin matka-ajoon ole.
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #60
                                Originally posted by Zaleva View Post
                                Tutkittuani vaihtoehtoja täytyy myöntää, että se nelos koneinen 300-sarjalainen alkaa vaikuttaa fiksuimmalta vaihtoehdolta. Mitenkäs, onko teillä kokemuksia kaasarillisista, vanhoista E30 316:sta? Ovatko herkkiä rikkoutumaan tms, eritoten kiinnostaisi saada tietoa paljonko enemmän kaasari kuluttaa verrattuna ruiskuun? Löysin siis nettiautosta reilusti alle 200 tuhatta ajetun vm. -86 316, joka on ollut samalla, nyt jo yli 80-vuotiaalla, omistajalla koko ajan, ja auto on siis täysin alkuperäiskunnossa kasettisoitinta myöten. Mielipiteitä?
                                Kannattaisi tuo kaasari periaatteessa unohtaa jos autolla on tarkoitus ajaa kuitenkin vähän enemmänkin (polttoainetalous). Myös kuutoskone olisi tietty nelosta varmempi valinta poislukien is neloset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎