Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 käyttömahdollisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E12
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 87
    • ympäri suomea

    M10 käyttömahdollisuudet

    on jäänyt M10 turbo koneen jämiä, ja käyttökelpoisia osia nurkkiin, ja ei oikein ideaa mitä hauskaa niistä voisi tehdä, onko kukaan istuttanut niitä esim. laatikko ladaan menestyksellä? tai muita hyviä ehdotuksia otetaan vastaan
    Various Projektos.

    KOVAA.COM
  • E12
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 87
    • ympäri suomea

    #2
    upup!! kesälomat tulee ja ei mitään tekemistä
    Various Projektos.

    KOVAA.COM

    Comment

    • Quatzal
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 373

      #3
      Ravustuskausi alkoi juuri, että merran painona toimii varmaan tosi mainiosti

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        oma visioni...

        e36 compactin kori, mielellään 325ti malli
        turvakaaret
        kiva alusta
        kupit
        alpinweiss
        m10 remmiahtimella
        lukkoperä
        bbs ch
        semisliksit
        nukkaa ja hiilaria
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Vilikki View Post
          oma visioni...

          e36 compactin kori, mielellään 325ti malli
          turvakaaret
          kiva alusta
          kupit
          alpinweiss
          m10 remmiahtimella
          lukkoperä
          bbs ch
          semisliksit
          nukkaa ja hiilaria
          9000rpm ja 2300cc. Vois toimia

          Topikin aloittajalle: Ostat jonkun tusina E30:n, ruuvaat siihen kiinni ja myyntiin?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • V W
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 335
            • Salo

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            9000rpm ja 2300cc. Vois toimia
            Ahdettuna ja nollakakkosessa
            Originally posted by petrolhead View Post
            Topikin aloittajalle: Ostat jonkun tusina E30:n, ruuvaat siihen kiinni ja myyntiin?
            Ford 4500 :think Nuffield
            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

            Kawasaki ZX-12R
            Borat

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #7
              Helvetin pa*ka ja ruosteinen e21, siihen isolla ähkyllä
              Voitat BP2013 burniksen jo ulkoisella olemuksella jos lisäksi suhahtaa kunnolla ja äänet on kovat

              Edit: Ähky = Vähän puristusta, v*tusti bensaa, v*tusti ilmaa ja kipinä oikealla hetkellä pesään
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Kytket 2 niitä mekaanisesti yhteen ja teet niille yhteisen jäähdytysjärjestelmän.

                Toisen jätät käyntikuntoiseksi ja toisesta otat pakokeinut pois kokonaan ja laitat tulpanreikiin tiiviit putkiliitokset, jotka johdat painesäiliöön.

                Sitten rakennat järjestelmän joka käynnistää ja sammuttaa käyntikuntoisen moottorin kun paine laskee/nousee säädetyn rajan ohi.

                Ja vot, M10 kompressori on valmis.
                Olli.

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  #9
                  Hinkkaa ja maalaa niin sais hienon pöydän:think

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1822
                    • N/A

                    #10
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Toisen jätät käyntikuntoiseksi ja toisesta otat pakokeinut pois kokonaan ja laitat tulpanreikiin tiiviit putkiliitokset, jotka johdat painesäiliöön.

                    Sitten rakennat järjestelmän joka käynnistää ja sammuttaa käyntikuntoisen moottorin kun paine laskee/nousee säädetyn rajan ohi.

                    Ja vot, M10 kompressori on valmis.
                    Ei taida toimia? Jos pakoventtiilit on kokoajan kiinni, niin toki pako- ja puristustahdeilla työntää tulpanreiästä ulos, mutta imu- ja työtahdeilla tulpanreikä on edelleen auki, joten imee ilmat takaisin. Jonkun takaiskuventtiilin taitaa tulpanreikään kaivata. Silloinkin taitaa kaksi tahtia jäädä turhaksi , koska työtahdin aikana sekä imu- että takaiskuventtiili ovat kiinni, joten mäntä vetää sylinteriin alinpaineen, joka taas pakotahdin aikana vetää mäntää yläkuolokohtaa kohti. Toimii siis kompurana vain imu- ja puristustahtien aikana.
                    Last edited by bmw323it; 01-08-2012, 00:01.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Ei taida toimia? Jos pakoventtiilit on kokoajan kiinni, niin toki pako- ja puristustahdeilla työntää tulpanreiästä ulos, mutta imu- ja työtahdeilla tulpanreikä on edelleen auki, joten imee ilmat takaisin. Jonkun takaiskuventtiilin taitaa tulpanreikään kaivata. Silloinkin taitaa kaksi tahtia jäädä turhaksi , koska työtahdin aikana sekä imu- että takaiskuventtiili ovat kiinni, joten mäntä vetää sylinteriin alinpaineen, joka taas pakotahdin aikana vetää mäntää yläkuolokohtaa kohti. Toimii siis kompurana vain imu- ja puristustahtien aikana.
                      Olli.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Mites jos jättäisi sen käymään kolmella tai kahdella pytyllä ja ei-käyvä(t) sylinteri(t) syöttäsi sitten kompuran säiliötä? Ei tarttisi kahta kattilaa..

                        Onhan noita kompressoreita moottoreista tehty mutta millälailla yleensä?
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • E12
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 87
                          • ympäri suomea

                          #13
                          Originally posted by Quatzal View Post
                          Ravustuskausi alkoi juuri, että merran painona toimii varmaan tosi mainiosti


                          noniin, tuleehan noita ideoita!!
                          Various Projektos.

                          KOVAA.COM

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎