memebuy23buy

Miksi ostaa 300-sarjalainen!?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

Miks ostaa Bemun kun voi ostaa Porschen?

e30 ja e36 on ollut käyttiksinä, ja nykyään kesäautonakin muovicäbi, 5/7-sataset ei vaan kiinnosta.
    Viimeisellä 323i käyttiksellä ajelin n.100tkm, pakollista laittoa oli sen verran että katti ja takapyörän laakeri. Normaali huoltojen lisäksi siis.
    Ei yhtä iso tai turvallinen kuin uudemmat viissataset, mutta 90% ajosta yksin ajavalle riittävän tilava, taloudellinen ja ennen kaikkee pommin varma auto tuo e36 on.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• Tikkunen85
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 891
      • Paltamo

kulkineina meillä toimii e36 toukka ja e34 sedani. omasta mielestäni molemmat ihan yhtä paskoja vehkeitä ja monta kertaa olen sitä mietinyt että miksi joskus piti mennä se ensimmäinen bemari ostamaan. e36 vaihtuu jossain vaiheessa toivottavasti e39:iin vaikkei siinäkään varmaan mitään järkeä ole ku viisainta olisi varmaan myydä molemat poikkeen ja sijoittaa nekin rahat johki oikeasti hyvään autoon. noh bemarismi on kai jonkulainen sairaus josta ei parane kai koskaan.

Comment

• Piikkinen
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2008
        • 1549
        • Kuopio

Tuo minun e36 on kyllä kaikkea muuta ku pomminvarma. 2 termaria menny sököksi.kolmas syyläri menossa.katti levis tuossa hiljattain. Kytkin antautu viimeviikolla ilman mitään vihjeitä. Jarrusatulat uusittu ku entiset jumi. Kaikki nuo alle kahessa vuodessa.

Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti

ALV 0% connection

BMW E91 330xd

Ex:
        BMW F31 318dA
        BMW E61 525dA LCI
        BMW E36 318is coupe
        BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
        BMW E30 316
        BMW E34 520

Comment

• dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

Originally posted by Piikkinen View Post
          Tuo minun e36 on kyllä kaikkea muuta ku pomminvarma. 2 termaria menny sököksi.kolmas syyläri menossa.katti levis tuossa hiljattain. Kytkin antautu viimeviikolla ilman mitään vihjeitä. Jarrusatulat uusittu ku entiset jumi. Kaikki nuo alle kahessa vuodessa.
          vähällähän sä oot selvinny:think topicin alottajalla oli sentään perä revenny irti korista
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica

Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

Comment

• Rikke_
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1100
            • brushpower(harjavalta)

Originally posted by dumppi View Post
            vähällähän sä oot selvinny:think topicin alottajalla oli sentään perä revenny irti korista
            okei, eli tarkennus sun lisäks muillekin "yksinkertaisille"
            taka-apurunko repes korista irti... ja vielä toinen tarkennus repeäminen ei tarkoita pulttien aukeamista...
            Skoda Octavia RS 2016

EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

Comment

• dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

Originally posted by Rikke_ View Post
              okei, eli tarkennus sun lisäks muillekin "yksinkertaisille"
              taka-apurunko repes korista irti... ja vielä toinen tarkennus repeäminen ei tarkoita pulttien aukeamista...
              eli "perä" repesi irti korista

aika yksinkertasena tosiaan taidat minua (ja muita) pitää

kyllä minä kai nyt sen tiedän mitä siellä tapahtuu sillonkun se repeää kun itsellänikin on niin käynyt ja itse olen sen sillon korjannut.. molemmin puolin piti hitsailla eteen ja myös sisäpuolelta ja taaemmat vahvistaa alapuolelta eihän se mitään mieltä ylentävää hommaa ollu mut kunhan vertasin
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica

Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

Comment

• sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2099
                • Lappeenranta

Originally posted by MajorDrake View Post
                Imastointi on se avain sana...
                Ei se sitä kattoa laske vaikka kuin näppäilee ilmastoinnin katkaisijaa..

-Timo
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

--=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

Comment

• Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                  Ei se sitä kattoa laske vaikka kuin näppäilee ilmastoinnin katkaisijaa..

-Timo
                  +1

Ja aika kaukana elämykset toisistaan, jos aletaan vertailemaan ilmastointia ja katottomuutta
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

Comment

• Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

Piti oikein tulla tsekkaamaan tämä topic, kun pisti tuo otsikko niin silmään. Tämä varmaan kuullostaa avautumiselta, mutta todellisuudessa haluaisin tietää, että miksi tällaista asiaa tarvitsee edes sen enempää kysellä, varsinkin tuolla sävyllä? Okei, olet omistanut 3-sarjan Bemarin, mikä ilmeisesti osoittautui pirun epäluotettavaksi. Tuo on mielestäni aika huono pohja lähteä luomaan yleispätevää käsitettä koko mallisarjasta. Itsehän en ole ainoatakaan 3-sarjan Bemaria omistanut, ajanut olen kylläkin ja Saksastakin on pari tuotu, mutta ne ovat menneet eteenpäin. En ole koskaan ollut kiinnostunut 3-sarjasta, koska pidän sitä "mopoautona", mutta tämähän on vain makuasia ja vain minun henk koht mielipide! Ei minulla ole silti tarvetta ihmetellä, miksi joku muu sattuu pitämään kyseisestä mallisarjasta. Kaikki me olemme erilaisia ihmisiä ja makuasioistahan tunnetusti on täysin turha kiistellä, siksi myös ihmettelen tätä kysymystä.

Jos minulta tullaan kysymään, miksi pidän isoista autoista ja mm. 7-sarjasta, niin yleensä kerron, että pidän tilavuuden tunteesta, yleensä näissä on hyvä varustelu, turvallisuus on ensiluokkaista ja ajamisen nautinto on omaan mieleeni hyvä. Eihän näillä radalla pärjätä, mutta kukapa siellä radalla koskaan kaikkea aikaansa käyttääkään? Suurin osa ajetuista kilometreistä menee aivan normaalin liikenteen seassa, kyyrien ansiosta yleensä varsin hidasta vauhtia. Ja siihen ajoon tuollainen tilava, hyvin varusteltu ja turvallinen seiska sopii erittäin hyvin. Joku tätä voi pitää erikoisena, onhan 7-sarja joidenkin mielestä pappamalli, mutta siitä vaan, se ei minua hetkauta. Minä olen minä ja en siitä miksikään muutu, vaikka kuinka haukuttaisiin. Enkä minä vaadi muitakaan muuttumaan oman näkökantani puolustajiksi, olkaa ja pitäkää juuri niistä asioista, kuin itse parhaaksi näette!

Ainoa ihmisryhmä, mistä en itsekään pidä, ovat nämä ituhipit ja muut vihreät pellet + poliitikot, jotka niin kovin haluaisivat, tai oikeastaan vaativat, että minun olisi pakko ajaa jollakin litran riisikipolla ja mielellään vain kerran viikossa läheiseen maitokauppaan kuuttakymppiä.

Comment

• Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1571
                      • Wackyland

Piti ostaa harraste pelin rinnalle 2000-luvun Bmw ja rahat ei riittänyt isompaan sarjaan.
                      Käyttis:Kia Optima TF

Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

Comment

• Kam1kazee
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 56
                        • JKL

Tää topikki haiskahtaa provolta mutta menkööt.

Ramzez sanoikin kaiken tarvittavan tuolla aiemmin.
                        Itse pidän E30 kokonsa ja näppäryytensä vuoksi mutta kyllä E34 myös kelpaisi
                        ex.E30 316 Cosmosblau Metallic

Comment

• snoub
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 220
                          • Oulu

Itse pidän kaikista bmw:n mallisarjoista paljon, kaikissa 3, 5 ja 7 sarjalaisissa perusominaisuudet kuten ajettavuus, äänieristys ja sporttisuus, sekä yleinen laadukkuus kilpailijoihin verrattuna vähintäänkin riittävällä tasolla.
                          Pienemmissä painottuu sitten enemmän sporttisuus ja tuntuma ajamiseen kun taas isommissa tilat ja mukavuus sekä pienten yksityiskohtien viimeistely on viety pykälää pidemmälle..
                          Itseäni miellyttää 7 sarjan varustelu ja se että pienetkin jutut on tehty huolella mahdollisimman pelkistetyn halvan ratkaisun sijaan. Mutta jos seiskan ostaisin se tulisi luultavasti olemaan vain lyhytaikainen kokeilu koska auto on auttamatta omiin tarpeisiin nähden liian suuri eikä näin ollen tunnu oikein.. omalta. Myös se herkkyys ja tuntuma mikä 3 sarjalaiselle on ominaista muuttuisi laivamaiseen ja hieman "elottomaan", joskin todella mukavaan ja vakaaseen etenemiseen.

Eli jokaisessa omat hyvät puolensa ja vaihtelu virkistää

Mutta tuo "budjettisyistä 3srj" ei kyllä uppoa ainakaan itselle, ainakin mulle se 3srj mieleisellä kokoonpanolla on ollut aina hinnakkain, vastaava miellytävä vitonen irtoaisi vähän halvemmalla ja 7 ehkä vielä hieman edukkaammin. En tiedä miksi mutta näin vaan tuppaa olemaan, kun puhutaan yli 3vuoden ikäisistä käytetyistä, mallisarjan yläpään malleista varusteilla ja mielellään vielä M-paketoituna.. Toki uutena juttu on tietenkin toisin, mutta vanhoissa ihan vain omissa mielikuvissa Voi vaikka kokeilla vertaamalla millä hintaa pääsisi e46 M3 omistajaksi vs. E39 M5 keskimäärin, sama e60 m5 ja e92 m3 tai vaikkapa 335d M-sport ja 535d M-sport..

Myös vikatiheydessä 3srj on toki sieltä pienimmästä päästä ja seiska sieltä toisesta, johtuen varmaan keskimäärin seiskan mutkikkaammasta tekniikasta ja siitä että uudet innovaatiot tuodaan ensimmäisenä juuri 7 sarjaan ja vasta myöhemmin kehittyneempinä ja pelkistetympinä kolmoseen, vitonen tietenkin sopivasti siellä välissä. Toki vastapuolena seiskaan saa helposti varusteita/tekniikkaa mitä vain vaivoin löytää vasta useita vuosia tuoreemmista kolmosista.

Itse ajelen siis tyytyväisenä kolmosella ja tuntuu niinkuin se olis juuri itseä varten mittatilaustyönä suunniteltu, edes vikoja ei ole riesana. Mutta välillä olisi toki myös kiva nautiskella viiden tähden hotellimaisesta ylellisestä tunnelmasta seiskan nahoilla fiilistellen loputtomia varusteita/hienouksia
                          BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                          BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                          BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

Ex.
                          BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                          BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

Comment

• axl
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 24
                            • somewhere, where is no any speed limit

no ku kaverilla oli ja se ei enää tarttenu. kävin ajaan ja ostin pois, vaikka itekkää en tarttenu. tuolla se menöö pellolla..

no ei. toi oma E36 on ainut bemari millä ees oon ajanu (eri merkin mies) niin paha vertailla, mut aina ku sillä ajaa niin tuntee ittensä taas pensselimieheks (lue: lippispäiseksi finneillä koristelluksi ja suonet täynä testosteroiinia, niin ja ne haivenet nekun alla). siinäkin on oma viehätys.

ja vuos kohta ollu, eikä vikoja.
                            paree olla iliman BMW:tä

Comment

• Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6948
                              • N/A

E46 3-sarja on melko sopivan kokoinen meidän talouden käyttöön. En näe yhtään syytä miksi haluaisin jotain 5 sarjan laivaa omistaa.

Comment

• JonneRacing.com
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 460
                                • Vaasa

2 kappaletta 34:sta omistaneena ei ainakaan niiden alustojen ja koiranluiden kanssa kikkailu enää houkuttele. siksi 3-sarja.

Edit: jaa e30 ei laskettu vissii mut silti..
                                Last edited by JonneRacing.com; 15-08-2011, 15:59.
                                E36 <3

Comment

Working...
                                X