Kyllähän E36/E46 näyttävät paljon urheilullisimmilta kuin E34/E39. Lisäksi ovat edullisempia ylläpitää ja käyttää. Toki myös katottomuus kesällä on plussa
Itse en vitosta saati sitten seiskaa tarvitse tai halua, kun ei sille lisätilalle ole mitään käyttöä. Jos on joskus tarvinnut lisää tilaa, niin siihen on sitten täytynyt olla jo peräkärri tai pakettiauto. En mä omissa autoissa takapenkillä istu. Varmaan vituttais tällaisenä pitkäkoipisena.
Miksi ostaa 300-sarjalainen!?!
Collapse
X
-
Minä istun ja olen pitkäjalkainen. Lang on mukava siinä suhteessa. Ei vituta yhtään istua siellä takapenkillä.Originally posted by Xhawk View PostEn mä omissa autoissa takapenkillä istu. Varmaan vituttais tällaisenä pitkäkoipisena.
Ja itse topikkiin. Enpä tiedä miksi pitäisi olla nimenomaan 3-sarjalainen. Sellainen on nyttenkin pihassa. Kai siinä se sporttisuus on se juttu. Mutta silti enemmän 5- ja 7-sarja kiinnostaa. E30 taas on 3-sarjalaisista samalla tasolla muiden kiinnostusten kanssa eli korkealla. E36:sta uudempaa 3-sarjalaista tuskin tulen hommailemaan enää. Ainakin siltä tuntuu nyt. Ne ei vaan jaksa kiinnostaa. Tosin ei muutkaan "uudemmat" bemmit.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Olipas hauska topic joten kommentoidaan myös hauskasti
Mun mielestä kaikilla noilla bemarin malleilla voi ajaa ja kai sieltä varmaan jokaiselle löytyy mieluinen mallikin.. valitettavasti liian monesti lompakko rajoittaa sitä suosikin ostoa
F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
jos ostaisin joskus vielä e30 niin syyhän on siinä että se on kevyt kippo, takavetoinen ja sen pellinalle saa laitettua melkoisia moottoreita, ja kilvityskin onnistuu. itseäni kiehtoisi erityisesti tällainen e30 330cdi jonka lempsa rakenteli, eli mersun om606 pellin alle ja vitusti ruutia.
ja jos joskus on rahaa niin paljon että voi ostaa ihan salarakkaan itelle niin e30 M3. tota hankintaa ei liene tarvetta edes perustella.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
kait se sporttisuus ja ulkonäkö sai minut ostamaan e46:sen.
ei 300-sarjaa voi jaotella sen takia paskaks että jossain mallissa perä saattaa huonolla tuurilla revetä.. Ihan ku ei kolmeyseissä eikä kolmenelosissa ois ollenkaa niitä tyyppivikoja. nyt vähän valoja tauluun. Jos itelle sattuu huono säkä jonku auton kanssa niin ei se tarkota että ne kaikki on paskoja. .yks turhimmista topiceista tällä voorumilla. varmaa menis ihan jos vaikka olis yleinen mallisarjakeskustelu esim. "millä mallisarjalla ajat ja miksi?" tai "mistä tykkäät eniten".
niin ja tykkään itsekkin toki viitosista ja vielä enemmän seiskoista.Last edited by Juhan; 16-08-2011, 05:03.
Comment
-
Kyllä kolmosen murheet on tuntunu aika pieniltä vrt. seiskaan kun sille päälle sattuu. Eipä sillä, en osaa sanoa muuta perustelua kun edullista pitää ja ajaa. Seuraava auto ei kuitenkaan enää tule olemaan 3-sarjalainen, kyllä seuraavaksi mennään taas vitoseen tai seiskaan. Ei kuitenkaan aloittajan e34 v8-tyylillä
Ei sillä, ihan mukava auto se tuo kolmenelkkukin on harrasteena. Jos se siis on aito 6-gang tai femma
W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
e36:sta en enää laita, jotenkin niin muovisia autoja ja tässä kylässä kaikilla sellaiset
. e46:sen voisin kyllä laittaa, mutta nykyinen e39 on ajettavuudeltaan hyvä ja hiljainen niin sillä mennään.
e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment
-
3-srj siksi, että 5 ja 7 on aivan vitun liian painavia radalle, sekä 1 M coupeen ei ole varaa.
Jos täysin käyttöautoa etsisin, ostaisin volvon tai skodan.
Jos haluaisin kiteyttää harrastemerkin ja käyttöauton, ostaisin 5-srj laitteen, jos haluaisin vain mukavan matkakumppanin yhdistettynä harrastemerkkiin, olisi seiska valintani.
Kaikkia mallisarjoja mainituista omistaneena voin sanoa, että jokaiseen käyttötarkoitukseen BMW:ltä löytyy auto, mutta X5 voisi olla oikeasti järkevä joka yhdistää 5 ja 7 sarjan.
E36 328i touring taas hinta-laatusuhteeltaan ollakseen BMW on kyllä kohdallaan. Kohtuu rivakka, M-Sporttina näyttää hyvältä, on helkkarin hyvä ajaa (Kun ei ole se torin ympäri raiskattu paska jota ei ole koskaan huollettu ja alustaremppa on sellainen sana jotai ei ole kuultu pilottitakin kauluksen suojassa)..
Kaikki bemarit on perseestä, senhän me kaikki tiedämme ketkä olemme omistaneet vähänkin tätä merkkiä emmekä katso sinivalkoisin silmin maailmaa...
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
Kumpaankaan näkemykseen EN todellakaan voi yhtyä, vaikka merkkiä on tullutkin omistettua paljon?Originally posted by bimmerE34 View Post
Jos täysin käyttöautoa etsisin, ostaisin volvon tai skodan.
Kaikki bemarit on perseestä, senhän me kaikki tiedämme ketkä olemme omistaneet vähänkin tätä merkkiä emmekä katso sinivalkoisin silmin maailmaa...
Minulle BMW on ollut luotattavin ja paras käyttöauto ikinä ja samalla se on tarjonnut jotain paljon enemmän kuin mikään muu omistamani automerkki/malli(myös mukaanlukien ne Skodat ja Volvot).
Comment
-
Minulle taas ei. Jos ostaisin autoa pelkästään liikkumisen pakosta, niin kai se joku japsiauto olisi, kuten Corolla tai Primera. Eihän nekään enää nykyään ole niin luotettavia, kuin ennen, mutta toisaalta varaosat maksavat puolta vähemmän ja yleensä ne ovat myös yksinkertaisempia. Esimerkiksi tuon sigun seiskan etujarrulevyjen hinnalla, saan nykyiseen käyttis primeraan kaikki levyt, palat ja vielä käsijarruvaijeritkin. Toki sillä ei ole kaksinen liikkua, mutta huomattavasti halvempi ja ainakin tuota seiskaa luotettavampi. Toki seiskalla liikun varsinkin kesäisin aivan täysipäiväisesti.Originally posted by Hemi View PostMinulle BMW on ollut luotattavin ja paras käyttöauto ikinä
Comment
-
Oma e46:nen tuli hommattua tunnesyiden lisäksi täysin arkisen käytön vaatimuksia silmällä pitäen. Sopivan näpäkkä pyöritellä ahtaissakin paikoissa noin niinku farkuksi ja silti kontti imee koiran häkin ja rinnalle menee vielä kiekkovarustekassikin ku oikeen änkää. Annan mieluummin periksi mukavuudessa, kunhan autossa on ajamisen meininki ja se kertoo perseeseen ja kätöseen, että missä mennään. Varustelistaa on ruksittu ihan kattavasti aikoinaan, joten pirtissä viihtyy. Kahta kelkkaakin tuolla diisselillä puolilaittomasti vetää tusinan kertaa vuodessa ja ulkonäkö miellyttää omaa silmää kovastikin. Osathan tuohon ei ilmaisia ole, mutta puuta koputtaen eipä tuosta ole mitään normaalia kulumista isompaa vaihtoon mennytkään. Kun talous antaa myöten, niin toki perheen toiseksi autoksi suurella todennäköisyydellä tullee viisatku joko sitten farkkuna tai ihan äXänä, mutta toki kolmonen pysyy rinnalla joskin saattaa siinä vaiheessa jo päivittyä sporttisempaan versioon...
Comment
-
e39 ei jostain syystä miellytä silmää. Niitäkin on toki hienoja, mutta omasta mielestä harvassa ja turhan kalliita kun kolmosiin vertaa.
Comment
-
Osta kolmonen jarrulevyt OEM 53€/2kpl vs nissan primera p11 fixukselta 60,30€/2kplOriginally posted by Ramzez View PostMinulle taas ei. Jos ostaisin autoa pelkästään liikkumisen pakosta, niin kai se joku japsiauto olisi, kuten Corolla tai Primera. Eihän nekään enää nykyään ole niin luotettavia, kuin ennen, mutta toisaalta varaosat maksavat puolta vähemmän ja yleensä ne ovat myös yksinkertaisempia. Esimerkiksi tuon sigun seiskan etujarrulevyjen hinnalla, saan nykyiseen käyttis primeraan kaikki levyt, palat ja vielä käsijarruvaijeritkin. Toki sillä ei ole kaksinen liikkua, mutta huomattavasti halvempi ja ainakin tuota seiskaa luotettavampi. Toki seiskalla liikun varsinkin kesäisin aivan täysipäiväisesti.
______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Fixus on yleensä aika kallis varaosaliike ostaa mitään. Esim. Magnatec paikallisessa liikkeessä taisi olla 50€/4l! Yksi asia, mikä täytyy myös muistaa, että tuon nykyisen käyttisautoni arvo on ehkä 1000€ (P10, -96, 310 tkm), mutta se silti toimii. Ei taida löytyä luotettavia kunnossa olevia 3-sarjan Bemareita siihen hintaan. Jos sitten rahaa laitetaan monta tonnia enemmän jo ostaessa, niin silloin ne karvan verran halvemmat varaosat eivät kokonaisuudesta halvempaa tee. Lisäksi kun tuollaisessa yksinkertaisessa japsiautossa ei juurikaan ole varusteita tai tekniikkaa, niin ei useita sellaisia vikoja voi edes tulla, mitä tulisi useimpiin muihin Bemareihin. Esim. jäykässä taka-akselissa ei ole tukivarsia siihen malliin, kuin erillisjousitetussa Bemarissa.Originally posted by ///Jone View PostOsta kolmonen jarrulevyt OEM 53€/2kpl vs nissan primera p11 fixukselta 60,30€/2kpl
Mutta en halua mollata Bemaria, ihan hyviä autojahan nämä ovat, mutta luotettavuudesta ja halvasta ylläpidosta en voi olla täysin samaa mieltä. Toki ei se mahdottoman hintaista ole, mutta toisaalta paljon arvokkaampaa, kuin ajaa jollakin yksinkertaisella japsiautolla. Eli jos päämääränä on vain liikkua paikasta toiseen, välittämättä sen kummemmin ajo-ominaisuuksista tai varusteista, niin Bemari ei olisi ensisijainen valinta ainakaan minulle.Last edited by Ramzez; 16-08-2011, 14:52.
Comment
-
Juurikin näin, jokainen toki tyylillään. Kaikenlisäksi pakon sanelemana joskus japsiautolla päästellessäni, ei tuntuisi yhtä kovaa kirpaisua rinnassa vaikka koko paska levahtaisi vrt. bemariinOriginally posted by Ramzez View PostFixus on yleensä aika kallis varaosaliike ostaa mitään. Esim. Magnatec paikallisessa liikkeessä taisi olla 50€/4l! Yksi asia, mikä täytyy myös muistaa, että tuon nykyisen käyttisautoni arvo on ehkä 1000€ (P10, -96, 310 tkm), mutta se silti toimii. Ei taida löytyä luotettavia kunnossa olevia 3-sarjan Bemareita siihen hintaan. Jos sitten rahaa laitetaan monta tonnia enemmän jo ostaessa, niin silloin ne karvan verran halvemmat varaosat eivät kokonaisuudesta halvempaa tee. Lisäksi kun tuollaisessa yksinkertaisessa japsiautossa ei juurikaan ole varusteita tai tekniikkaa, niin ei useita sellaisia vikoja voi edes tulla, mitä tulisi useimpiin muihin Bemareihin. Esim. jäykässä taka-akselissa ei ole tukivarsia siihen malliin, kuin erillisjousitetussa Bemarissa.
Mutta en halua mollata Bemaria, ihan hyviä autojahan nämä ovat, mutta luotettavuudesta ja halvasta ylläpidosta en voi olla täysin samaa mieltä. Toki ei se mahdottoman hintaista ole, mutta toisaalta paljon arvokkaampaa, kuin ajaa jollakin yksinkertaisella japsiautolla. Eli jos päämääränä on vain liikkua paikasta toiseen, välittämättä sen kummemmin ajo-ominaisuuksista tai varusteista, niin Bemari ei olisi ensisijainen valinta ainakaan minulle.
Hieman tilanteen mukaan, isot ajot tulee aina kurvailtua Bemulla. Matka-ajossa kaikinpuolin rauhallisempi ja nautittavampi kun japsi.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment

Comment