Takaveto..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Oma pösö 406 V6 3,0 olisi takavetoisena Hieno moottori + täyttää nuo muutkin kriteerit kirkkaasti. Jopa ilman lohkolämppäriä.
    Sulla on vissiin keskiviikkona ennen lounastaukoa tehty yksilö
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16594
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by zanta View Post
      Sulla on vissiin keskiviikkona ennen lounastaukoa tehty yksilö
      Voi olla myös tiistaina tehty ?

      Comment

      • CarlosM
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 4292
        • Kouvola

        #18
        Pösön voisin ostaa jos takavetoisia tekisivät.
        Mielestäni hinta-laatu suhde on parasta mitä autoissa on. Tähän päälle hyvä ajettavuus, ohjaustuntuma, pienellä laitolla saa auton helposti hieman vakaammaksikin.
        Ainut huono mikä noissa on niin kunnolliset moottorit puuttuu lähestulkoon kokonaan.
        Perheessä ollut useampikin ja kaikki paitsi yksi on ollut luotettavimpia autoja ikinä.
        Mun havaintojen mukaan pösöissä myös keskimääräistä reilusti vähemmän ruostettaakaan.

        Bemareissa viehättää juurikin ajettavuus, moottorit, takaveto...ja nyt kun harrastajiin tutustunut niin ne vielä enemmän, ja oikeestaa syy se on sekin pysyä merkissä

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2371
          • Tammela

          #19
          Mä en kyllä kykenisi ranskalaista autoa ostamaan oli vetotapa sitten mikä tahansa. Sukulaiset näitä harrastaa ja tuntuu että nistä hajoaa millon mikäkin(voi toki olla maanantaikappaleita). Omasta mielestäni Toyota tuntuu kaikkein luotettavimmalta autolta....
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • Tikkunen85
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 891
            • Paltamo

            #20
            voisinpa hyvinkin ostaa mutta esitetäänpäs kysymys että kuinka moni ostaisi bmw:n jos se olisikin etuveto.:think vaikka nämä bemarit aina välillä paskoja ovatkin niin on niissä kyllä mielestäni monta muutakin maukasta asiaa kuin pelkkä takavetoisuus

            Comment

            • CarlosM
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 4292
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by smpovers View Post
              Mä en kyllä kykenisi ranskalaista autoa ostamaan oli vetotapa sitten mikä tahansa. Sukulaiset näitä harrastaa ja tuntuu että nistä hajoaa millon mikäkin(voi toki olla maanantaikappaleita). Omasta mielestäni Toyota tuntuu kaikkein luotettavimmalta autolta....
              Toyota varmaan kaikkein luotettavin, mut samalla kaikkein tylsin ja ankein, eikä mitään omaperäisyyttä. Matkustusmukavuuskaan ei mikään häävi ole ja vielä ankeampaa on istua ratin takana
              Toyotaa en ikinä ottais vaikka olis mikä.. Erikoismallit tietty erikseen, mut nää normi corolla carinat ni eiei...

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15305
                • Ajamisen Iloa

                #22
                Originally posted by zanta View Post
                +ajettavuus(alusta), varustelutaso, mukavuus ja yleinen toimivuus ettei ole talvella pakastin sisältä ja mittaristossa enemmän värivaloja kuin coca-cola joulukuusessa, kun auto ei ymmärrä että on enemmän ku -5°C pakkasta

                Edes MB ei ole päässyt omalla listallani tähän, lähinnä tuo ajettavuus kohta tökkii siinä...
                Ei tökkis jos ois varaa nykyiseen tai parin vuoden takaiseen C-sarjaan, tyyliin C63 AMG :P ainakin joka paikassa kehuttuja ajettavia brutaaliin luisutteluun.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Remotion View Post
                  Ei tökkis jos ois varaa nykyiseen tai parin vuoden takaiseen C-sarjaan, tyyliin C63 AMG :P ainakin joka paikassa kehuttuja ajettavia brutaaliin luisutteluun.
                  Sori mutta tökkii, en oo tykänny varsinkaan näistä uudemmista.
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by smpovers View Post
                    Mä en kyllä kykenisi ranskalaista autoa ostamaan oli vetotapa sitten mikä tahansa. Sukulaiset näitä harrastaa ja tuntuu että nistä hajoaa millon mikäkin(voi toki olla maanantaikappaleita). Omasta mielestäni Toyota tuntuu kaikkein luotettavimmalta autolta....
                    Tähän täytyy yhtyä, ranskalaista autoa en kyllä ihan äkkiä ostaisi. Kaveripiirissä juuri samanlaisia kokemuksia, että käytännössä aina saa käydä korjaamon kautta, ennen kuin edes harkitsee minnekään pidemmälle lähtevänsä.

                    En ole koskaan ollut mikään kauhean merkkiuskollinen ihminen, mutta kun nämä Bemarit ovat toistaiseksi olleet paras kompromissi, niin niissä on pysytty. Onhan sitä tullut ajeltua A- ja S8 Audeillakin, mutta ne olivat kalliimpia ylläpitää ja tietoutta, sekä osia oli paljon hankalampi saada. Ehkä yksi suurimpia syitä pysyä BMW:ssä, on tämä foorumi. Koitapa löytää kunnolla tietoutta moneen muuhun merkkiin tuolta netin syövereistä, niin kummasti tuntuu olevan hankalaa. Esim. välillä kun olen yrittänyt löytää vastauksia tuohon käyttis Nissaniin, niin tietoa ei joko löydy tai sitä ei kerrota.

                    Itse olen tykästynyt takavetoisiin autoihin, vaikka en niillä koskaan leikikään. Silti vain se ajotuntuma on omanlaisensa ja se viehättää. Toki talveksi kelpaisi varsin hyvin nelivetokin. Etuvedolla liikutaan yleensä vain tilanteen vaatimasta pakosta tai taloussyistä.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16594
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by CarlosM View Post
                      Pösön voisin ostaa jos takavetoisia tekisivät.

                      Ainut huono mikä noissa on niin kunnolliset moottorit puuttuu lähestulkoon kokonaan.
                      Onneksi sentään on myös hyviä myllyjä

                      Ei, en ole pösö-fanaatikko ja ainoa ranskalaismerkki mikä kelpasi kun sitä tarjottiin vaikka xantiassa taitaa olla samaa pataa.

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2509
                        • Länsirannikko

                        #26
                        Ranskalaiset on kyllä saaneet rytökasojen ohella aikaan ihan hyvän määrän myös mahtavia ajajan autoja, Renault Sport-mallit, Peugeotin 205 GTI, Citroen Xantia V6 Activa...
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Koona
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 95
                          • Vaasa

                          #27
                          Auton kriteerit mulla on takavetoisuus, riittävästi tehoa, manuaali, ajettavuus ja ulkonäkö. Jos Audilla olis esim. takavetosia RS6:sia niin ajaisin sellasella. Jos kaikki automerkit valmistais takavetosia niin ajaisin sellasella jossa nää kriteerit täyttyy, ja valmistusmaa ei ole Ranska.

                          Jos BMW tekis vain etuvetosia niin en sitten en ajais BMW:llä.
                          käyttöauto: E92 335i -07
                          kesäauto: Opel Manta A -72
                          kilpa-auto: Toyota Soarer "Supersoaker" -94 650hp 850nm

                          https://www.facebook.com/krisse.aalto/
                          http://www.teamkad.com/
                          http://koona-paivakirja.blogspot.com/

                          Comment

                          • mikkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1901
                            • Vantaa

                            #28
                            En, ei se pelkkä vetotapa esim hondaa bemariksi muuta
                            Itse voisin huolia nelivedon seuraavaksi vetotavaksi jolloin merkkikin vaihtuu subaru impreza tai mitsu evo

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Voihan sitä itsekin vastata esittämäänsä kysymykseen..
                              Voisin ostaa minkä vaan auton joka vetää takaa (ja vain takaa) , omaa hyvän ajofiiliksen ja on mun rahapussille sopiva.

                              Originally posted by r.w. View Post
                              Ranskalaiset on kyllä saaneet rytökasojen ohella aikaan ihan hyvän määrän myös mahtavia ajajan autoja, Renault Sport-mallit, Peugeotin 205 GTI, Citroen Xantia V6 Activa...
                              Olen ihmetellyt parin vehkeen ratissa miten hauskan etuvetoisen ajettavan patonginpaistajat on onnistuneet tekemään. Sitten taas kun joutuu avaamaan pellin ni voikin todeta että ranskalaiset ja italialaiset vois pitäytyä hajuvesien ja kortonkien tekemisessä.

                              Jos ei itse tarttisi ruuvata ja ylimääräistä olisi, niin olisi mulla yksi Clio Cup kaupunkipyöritystä varten

                              EDIT: Esitinpä melkosen ristiriitaisia lausuntoja
                              Last edited by petrolhead; 06-08-2011, 13:12.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4989
                                • 013

                                #30
                                Itselle ihan sama minkä merkkinen auto kuhan se miellyttää omistajaa ominaisuuksiltaan.

                                Comment

                                Working...
                                X