Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #46
    6-sarjalaista

    Olin muutama vuosi sitte firman pikkujoulut Mynkkenissä ja BMW-Welt oli ollu avattuna jonkin aikaa ja eiku tukka sekasin sinne siis.
    Siinä "eteisessä" oli korokkeella 6-sarjalainen jonka takaluukussa oli kirjamet 645d. Empoo muualla moiseen törmänny. Oliko kyse pikkujoulu höyryistä, vai onko näitä olemassa?

    Museo oli rempassa tuolloin, ei päässy käymään ja kylläpä hetkellisesti tympäsi.



    Originally posted by tuumas View Post
    Juurikin näin.
    Ja suosittelen että hankit 645/650 tai sitten 635d mallin :think Vääntö on tässä autossa erittäin mukava... V8:eissa myös äänet on mukavat
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #47
      Originally posted by Cell View Post
      Omien kokemusten mukaan N62 on taloudellisempi kuin M62TU, jolla silläkään ajaminen ei nyt kuitenkaan ihmeen kallista ole verrattuna pienempiin koneisiinkaan jos ei ihan 30tkm vuodessa tahko. Iso kone mutta ei todellakaan mikään bensarosvo. Pienelläkään koneella toi auto ei tule olemaan mikään ekoteko, mutta eipä ole samanlaista fiilistäkään joten...

      Noita vesiputkivikoja ei kannata pelätä, tekijöitä löytyy varmasti, itsekin olen odotellut että tulisi ensimmäinen jostain vastaan että näkisi millainen homma se on. Valvetronic-viat on paskamaisempia, mutta niitä on helpompi vältellä kun ei osta ihan mallisarjan ensimmäisiä, tai sitten ostaa ja hintaerolla uudempaan varautuu hilppeiden vaihtoon Ei sekään kaikissa edessä ole.

      Kutosta tekis kyllä mieli, 645 cäbillä ajellut hieman ja on se maistuva laite. No, lompakkoa otsalle...
      Mitäs nämä valvetronic-ongelmat ovat? Mihin vuosimalliin asti niitä ilmenee?

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        #48
        Etsin juuri esille tuon June 2010 BMWCar Magazinen jossa on tuo E63 6-Series osto-opas. Voisin yrittää ehtiä skannata tuon oppaan ja laittaa tänne...

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          #49
          Noniin, tässäpä tuo skannaus:http://tuumas.kuvat.fi/kuvat/E63+buying+guide/
          Ei paras mahdollinen laatu ja vähän vinossaki oli lehti välillä mutta eiköhän tuosta selvää saa Hauska huomata että topicin alussa kun itse suunnittelin auton ostoa oli jo puhe tuosta artikkelista.

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            #50
            Menee vissiin vähän yksinpuheluksi mutta tuli muutama asia mieleen:

            mietä mieltä olette auton ohjelmoimisesta? Ei kai nuista vapareista pitäisi saada paljoa irti mutta voimaa.com lupaa 358 hp / 495 nm joka on mielestäni kuitenkin ihan hyvä lisä :think
            Toinen asia, on ollut todella vaikeata löytää autoon rek. kilven LEDejä ja mieleen tuli että löytyyköhän T10 kantaisia ledejä jotka ei anna virheilmoitusta?

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              #51
              Originally posted by tuumas View Post
              Menee vissiin vähän yksinpuheluksi mutta tuli muutama asia mieleen:

              mietä mieltä olette auton ohjelmoimisesta? Ei kai nuista vapareista pitäisi saada paljoa irti mutta voimaa.com lupaa 358 hp / 495 nm joka on mielestäni kuitenkin ihan hyvä lisä :think
              Toinen asia, on ollut todella vaikeata löytää autoon rek. kilven LEDejä ja mieleen tuli että löytyyköhän T10 kantaisia ledejä jotka ei anna virheilmoitusta?
              No jos tuntuu että pitäs saada lisää potkua nii laita vain ohjelma uusiksi.

              Eiköhän me voida koodata siitä ne virheilmotukset lamppukohtasesti kokonaan pois
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #52
                Originally posted by zanta View Post
                No jos tuntuu että pitäs saada lisää potkua nii laita vain ohjelma uusiksi.

                Eiköhän me voida koodata siitä ne virheilmotukset lamppukohtasesti kokonaan pois
                No ainahan se lisävoima kelpaa vaikka tuo aivan rivakka jo valmiiksi on
                Olis vain mukava kuulla jonkun omia kokemuksia josko tuo ohjelma on hyvä ja tuleeko sitä voimaa oikeasti?
                Jaa sitäkö voi aivan lamppukohtasesti ohjelmoida? En tiennykkään... meän pitäis Zanta kattoa tässä muutenki että mitä kaikkea sitä voikaan tehdä, korvausta vastaan tietenki? Toinen asia on että tekis mieli saada uusimmat ohjelmat autoon (kaikkialle) koska mie olen ainaki ymmärtäny että rauta on aivan sama ko esim. tuossa minun E61 mutta iDrive on eri versiota :think Omituista on myös se kuinka helvetin vaikeata on löytää ledit nuihin rekkarinvaloihin.

                ja vielä offtopic: mie zanta painostin tuota markusta että laittaa nyt nopeasti tuon ylläs miitti asian kuntoon ja hoitoon koska aika moni näyttäis olevan tulossa

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Kysyppä epdm:ltä ledejä, valikoimaa hänellä ainakin tuntuis olevan.

                  wta: valvetronicin vivut kuluu ja etenkin kylmänä alkaa pyttyjä putoilla pois. Niitä on vähän randomisti, alkupään autoihin noita kai vaihdettiin ihan takuuseenkin. Netistä lisää, en osaa tarkkaan kertoa esiintymistiheydestä
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #54
                    No sieltä tuli kertaalleen väärät ledit joita ei saanut lähettää takasin niin ei enää viittis...
                    Onko kellään tietoa tuosta öljy asiasta, onko tuo Castrolin 0w-40 (LL-04 hyväksytty!) väärä öljy tuohon koneeseen?

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #55
                      Heh, hyvä palvelu

                      Ei se niin tarkka öljyistä ole, ihan sama onko 5w-40 tai 0w-30, toinen pysyy paremmin sisällä jos kone meinaa syödä Kunhan LL-04 löytyy purkin kyljestä niin voi ajaa vaihtovälinäytön mukaan halutessaan, muutoin vaihtaa vaan tiheämmin ja laittaa säädyllistä tavaraa ettei mineraali-motoxia kaatele koneeseen. Ei magnatecistäkään taida löytyä LL-04 muttei taatusti ole huonoa tavaraa esim. 15tkm vaihtovälillä. DPF-hyväksyttyjä tai noita kattiystävällisiä öljyjä en mielellään käyttäisi edes vaikka luokitukset löytyykin, siinä on karsittu kaikkea hyödyllistä vihreyden nimissä.

                      Öljykeskustelu saa tällä foorumilla usein aika kohtuuttomat mittasuhteet ja unohdetaan ettei ainutta oikeaa vastausta ole, saati sitten järisyttäviä eroja hyvien perus-ölppien välillä
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • wta
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 641
                        • ------

                        #56
                        Originally posted by Cell View Post
                        wta: valvetronicin vivut kuluu ja etenkin kylmänä alkaa pyttyjä putoilla pois. Niitä on vähän randomisti, alkupään autoihin noita kai vaihdettiin ihan takuuseenkin. Netistä lisää, en osaa tarkkaan kertoa esiintymistiheydestä
                        Olenkohan yhtään siellä päinkään kun ymmärsin googlen kertomasta, että se on tuo osanro. 5 mikä kuluu ja sit alkaakin naputus.


                        Onko tuo kuinka suuri/yleinen ongelma?
                        Huomaako naputuksen selvästi?
                        Korjaaminen - kuinka iso (lue: kallis) rasti?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          Ei se naputa, auto alkaa vaan käydä huonosti etenkin kylmänä ja vikavalo loimottaa taulussa. Kiva käynnistellä kun käy vaikka viidellä Voi kulua tuon lisäksi myös käyttöakselikin.

                          Ongelma on olemassa ja siitä on ollut tietyllä autosarjalla jopa tehtaan vaihtotyö kaikille tietynikäisille vikaantuneille. En osaa vikaprosentista sanoa, ei se nyt kovin iso ole ja moneen noita on jo vaihdettukin. Ehkä samaa luokkaa vesiputken kanssa, dunno. Molemmin puolin tais remppa olla yhteensä jotain 3700e marmorilla, e65-puolelta löytyy tuoreita kokemuksia

                          Nämä on vaan vähän semmosia, että jos kaikkea alkaa pelkäämään ja karttamaan sen perusteella jotain autoa, sitten ei saa ostaa mitään. Ei ole mistään jokaiseen tulevasta överikalliista tyyppiviasta kyse, menee niitä koneita perhevolkkareistakin. Kaikenkaikkiaan hyviä pelejä, todennäköisesti tämäkin vika esiintyy tuon tehtaan myöntämän vikasarjan ulkopuolella vain todella isoilla kilsoilla.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            #58
                            Originally posted by Cell View Post
                            Nämä on vaan vähän semmosia, että jos kaikkea alkaa pelkäämään ja karttamaan sen perusteella jotain autoa, sitten ei saa ostaa mitään. Ei ole mistään jokaiseen tulevasta överikalliista tyyppiviasta kyse, menee niitä koneita perhevolkkareistakin. Kaikenkaikkiaan hyviä pelejä, todennäköisesti tämäkin vika esiintyy tuon tehtaan myöntämän vikasarjan ulkopuolella vain todella isoilla kilsoilla.
                            Juurikin näin.
                            Näitä asioita käydään vaan läpi ihan eri tavalla harrastepiireissä esim. 6 / 7 -sarjaa ostaessa käytettynä kuin edullisemmissa autoissa joissa vikoja on yhtä lailla... sitä tulee aivan vainoharhaiseksi nuiden vikojen kans kun lukee foorumeita.

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #59
                              Originally posted by tuumas View Post
                              Juurikin näin.
                              Näitä asioita käydään vaan läpi ihan eri tavalla harrastepiireissä esim. 6 / 7 -sarjaa ostaessa käytettynä kuin edullisemmissa autoissa joissa vikoja on yhtä lailla... sitä tulee aivan vainoharhaiseksi nuiden vikojen kans kun lukee foorumeita.
                              Kyllä. Mutta kun kerran sellainen vika on tullut omalle kohdalle niin toista samanlaista tekniikalla varustettu mallia ei sitten enää osteta.
                              x5 oli minun aikan 200tkm ajettu, mutta jälkeenpäin kuulin että vika oli jo edellisen talven aikana päällä, mutta ei sitten kesänä. Varsinainen kesä auto.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • tuumas
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2564
                                • Lapland, Finland

                                #60
                                Originally posted by EPDM View Post
                                Kyllä. Mutta kun kerran sellainen vika on tullut omalle kohdalle niin toista samanlaista tekniikalla varustettu mallia ei sitten enää osteta.
                                x5 oli minun aikan 200tkm ajettu, mutta jälkeenpäin kuulin että vika oli jo edellisen talven aikana päällä, mutta ei sitten kesänä. Varsinainen kesä auto.
                                Se voi kyllä olla totta ja varmasti on mieli maassa jos tuollainen vika tulee. Ilmeisesti sitä ei kuitenkaan tarvi korjauttaa helvetin kalliilla merkkihuollon kautta vaan pienemmät tekijät voi sen korjata aftermarket osalla huomattavasti halvemmalla. Onkohan tietoa kuka suomessa olisi tuollaisen operaation tehnyt?
                                Tuosta viasta tulee kyllä mieleen esim. E46 M3:ssa tuo perän repeäminen, E6X M-sarjalaisten lukon hajoaminen, E39 M5:sten kaikkien pienien osien summa... silti niitä on monilla ja niitä laitetaan kuntoon joko etukäteen tai kun ongelma on käsillä. Ite en ole alkanu avauttamaan koko konetta ennenkuin on joku ongelma JOS semmoista edes tulee. Yllättävän vähän minusta tuosta löytyy juttua kuitenki netistä kun ottaa huomioon minkälainen määrä autoja N62BX koneilla on liikenteessä :think (5,6,7 ja X sarjat) Sitten siitä on vielä ristiriitaista tietoakin netissä
                                http://www.youtube.com/watch?feature...&v=UoCED1jyfL4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎