Originally posted by mikae34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.
Collapse
X
-
E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
-
-
Originally posted by Juppe View PostOnks puristuksia tsekattu? Vuotava venakin voisi aiheuttaa tommosia juttuja.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostKyllä tuo on ihan loogista. Käsittääkseni syttyhäiriöt päätellään ainakin osittain siitä, että kone ei pyöri "tasaisesti". Outoa tuo on siinä mielessä että sattuu aina samalle sylinterille, vaikka pitäisi ehkä tulla satunnaisesti. Jos siis root cause on se että laatikko nyhtää kampiakselin päästä :think
Nyt on sovittu nimimerkki Supparin kanssa, että testataan tuota hänen ehdottamaa lisäainetta laatikkoon. Hyvällä onnella saadaan sillä sinne lisää kitkaa ja homma kuntoon. En jaksa uskoa tuohon autogearin arvioon, että näillä kilometreillä pitäisi noin iso remontti tehdä laatikkoon. Varsinkin, koska havaitsin tämän ongelman vasta kun vaihdelaatikkoon vaihdettiin uudet öljyt heinäkuussa. Ennen sitä en tätä ongelmaa ollut havainnut. Auto oli minulle tuossa vaiheessa vielä melko uusi ja ajoa ei ollut kertynyt kuin muutama sata kilometriä mutta uskoisin kyllä havainneeni tuon ongelman silloinkin, jos se olisi siellä ollut ennen öljynvaihtoakin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostKyllä. Nythän siis sytystyshäiriö vikakoodi tuli myös muista sylintereistä. Eilen siis oikein tarkoituksella täristyttelin autoa siinä 1500kmin, että sain vikavalot syttymään ja päästiin tarkistamaan koodit. Vaati tosiaan melko monta tällaista "tärinäsykliä" ennenkuin vikavalo syttyi. Moottorin kuormitus vaihtelee hyvin paljon sillä hetkellä kun tahallaan täristyttää.
Nyt on sovittu nimimerkki Supparin kanssa, että testataan tuota hänen ehdottamaa lisäainetta laatikkoon. Hyvällä onnella saadaan sillä sinne lisää kitkaa ja homma kuntoon. En jaksa uskoa tuohon autogearin arvioon, että näillä kilometreillä pitäisi noin iso remontti tehdä laatikkoon. Varsinkin, koska havaitsin tämän ongelman vasta kun vaihdelaatikkoon vaihdettiin uudet öljyt heinäkuussa. Ennen sitä en tätä ongelmaa ollut havainnut. Auto oli minulle tuossa vaiheessa vielä melko uusi ja ajoa ei ollut kertynyt kuin muutama sata kilometriä mutta uskoisin kyllä havainneeni tuon ongelman silloinkin, jos se olisi siellä ollut ennen öljynvaihtoakin.
Osaamista noihin löytyy täältä Lohjalta myös, privalla voi laitella jos tarvetta ilmenee.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Tämä keissi menee vaan hankalammaksi koko ajan. Nimimerkki Suppari on nyt ansiokkaasti tutkinut autoa ja siitä iso kiitos hänelle. On käynyt ilmi, että autossa ei ole mitään vikaa vaihdelaatikossa vaan koko nypytyksen/täristämisen/rykimisen syy 1300-1500kmin onkin kulunut valvetronic. Osat ovat ihanan kalliita ja tämän tiedon jälkeen melkeinpä toivon, että olisi saanut olla vain vika laatikossa... On se tuo N62 vaan hyvä pata!
Täytyy katsoa mitä tämän kanssa tehdään. Se kierrosalue, jolla auto rykii on inhottavasti juuri sillä alueella mitä melko paljon käyttää. Kuntoonhan se pitäisi saada, ei sekään ole mistään kotoisin, että pitäisi yrittää vältellä ajamista pikkukierroksilla.
Tällä välin myös auton myynyt liike on tehnyt selväksi (myös kuluttaja-asiamiehelle), että he eivät enää osallistu kustannuksiin. Seuraava steppi siihen suuntaan olisi kaiketi kuluttajariita lautakunta. Kävi miten kävi niin paskan maku on suussa ja vahvana.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTämä keissi menee vaan hankalammaksi koko ajan. Nimimerkki Suppari on nyt ansiokkaasti tutkinut autoa ja siitä iso kiitos hänelle. On käynyt ilmi, että autossa ei ole mitään vikaa vaihdelaatikossa vaan koko nypytyksen/täristämisen/rykimisen syy 1300-1500kmin onkin kulunut valvetronic. Osat ovat ihanan kalliita ja tämän tiedon jälkeen melkeinpä toivon, että olisi saanut olla vain vika laatikossa... On se tuo N62 vaan hyvä pata!
Täytyy katsoa mitä tämän kanssa tehdään. Se kierrosalue, jolla auto rykii on inhottavasti juuri sillä alueella mitä melko paljon käyttää. Kuntoonhan se pitäisi saada, ei sekään ole mistään kotoisin, että pitäisi yrittää vältellä ajamista pikkukierroksilla.
Tällä välin myös auton myynyt liike on tehnyt selväksi (myös kuluttaja-asiamiehelle), että he eivät enää osallistu kustannuksiin. Seuraava steppi siihen suuntaan olisi kaiketi kuluttajariita lautakunta. Kävi miten kävi niin paskan maku on suussa ja vahvana.
Toi KRL on sitten aika saatanan pitkä prosessi, olisiko joku 24kk käsittelyaika.
Onko mitään käryä mitä uudet osat maksaa? Jos jotain lohduttavaa, niin siinä samallahan voi vaihdella venavarrenkumit yms.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Kyllä, venttiilivarren kumit vaihdettiin pari kuukautta sitten. Valvetronic juttu on ilmeisesti likimain samaa luokkaa työn osalta. Molemman puolen akselit ja leverit on 3k€ suuruusluokkaa pelkät osat. Koitetaan nyt kuitenkin saada ensin joku tolkku siihen, eikä summamutikassa tilailla mitään.
Kuluma kertoo kyllä siitä, että on tosiaan ajeltu ihan sukkasillaan koko ajan... näemmä sekään ei ole hyvä.Last edited by mikae34; 19-09-2018, 08:44.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTämä keissi menee vaan hankalammaksi koko ajan. Nimimerkki Suppari on nyt ansiokkaasti tutkinut autoa ja siitä iso kiitos hänelle. On käynyt ilmi, että autossa ei ole mitään vikaa vaihdelaatikossa vaan koko nypytyksen/täristämisen/rykimisen syy 1300-1500kmin onkin kulunut valvetronic. Osat ovat ihanan kalliita ja tämän tiedon jälkeen melkeinpä toivon, että olisi saanut olla vain vika laatikossa... On se tuo N62 vaan hyvä pata!
Täytyy katsoa mitä tämän kanssa tehdään. Se kierrosalue, jolla auto rykii on inhottavasti juuri sillä alueella mitä melko paljon käyttää. Kuntoonhan se pitäisi saada, ei sekään ole mistään kotoisin, että pitäisi yrittää vältellä ajamista pikkukierroksilla.
Tällä välin myös auton myynyt liike on tehnyt selväksi (myös kuluttaja-asiamiehelle), että he eivät enää osallistu kustannuksiin. Seuraava steppi siihen suuntaan olisi kaiketi kuluttajariita lautakunta. Kävi miten kävi niin paskan maku on suussa ja vahvana.!
Kuluttajariitalautakuntaan vaan, paperityötä muutama tunti kirjeenvaihtoon. Tosin sieltä tulee vain SUOSITUS, joten sitä ei myyjäliikkeen tarvitse noudattaa... -> käräjäoikeuteen, jos kantti riittää.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostKuluma kertoo kyllä siitä, että on tosiaan ajeltu ihan sukkasillaan koko ajan... näemmä sekään ei ole hyvä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostHienoa, Suppari!
Kuluttajariitalautakuntaan vaan, paperityötä muutama tunti kirjeenvaihtoon. Tosin sieltä tulee vain SUOSITUS, joten sitä ei myyjäliikkeen tarvitse noudattaa... -> käräjäoikeuteen, jos kantti riittää.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEn minäkään osaa sanoa varmaksi mutta teoriassa voisi olettaa, että se valvetronic kuluu siltä kohdin eniten, mitä eniten käytetään.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment