Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kama
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    Originally posted by mikae34 View Post
    Vikakoodi tuli jälleen sytytyshäiriöistä sylinterissä 5, sekä myös muissa sylintereissä. Sylinterissä 5 on nyt siis uusi tulppa ja puola. Uskon vahvasti, että sen 1500kmin tärinäalueen kohdalla jumputtaminen on syy tuohon moottorin vikavalon syttymiseen ja sytytyshäiriö vikakoodiin. Voin ajaa autolla vaikka lappiin asti ilman mitään vikavaloja mutta, jos jään "härnäämään" autoa pumppaamalla kaasua 1500kmin alueella edestakaisin, niin noin kymmenen kerran täristämisen jälkeen se moottorin vikavalo syttyy ja vikakoodi tulee.
    Kyllä tuo on ihan loogista. Käsittääkseni syttyhäiriöt päätellään ainakin osittain siitä, että kone ei pyöri "tasaisesti". Outoa tuo on siinä mielessä että sattuu aina samalle sylinterille, vaikka pitäisi ehkä tulla satunnaisesti. Jos siis root cause on se että laatikko nyhtää kampiakselin päästä :think
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Onks puristuksia tsekattu? Vuotava venakin voisi aiheuttaa tommosia juttuja.

      Comment

      • j-a
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1522
        • PohojosPohojammaa

        Originally posted by Juppe View Post
        Onks puristuksia tsekattu? Vuotava venakin voisi aiheuttaa tommosia juttuja.
        Jollakin jenkkipalstalla oli ehdoteltu venakopan tiivisteen vuotoakin syypääksi misfireen. :think Siinä tapauksessa vika taisi lopulta olla suuttimen tiivisteessä.
        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

        Ylimääräisenä tarjolla:

        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 5007
          • Forssa

          Originally posted by kama View Post
          Kyllä tuo on ihan loogista. Käsittääkseni syttyhäiriöt päätellään ainakin osittain siitä, että kone ei pyöri "tasaisesti". Outoa tuo on siinä mielessä että sattuu aina samalle sylinterille, vaikka pitäisi ehkä tulla satunnaisesti. Jos siis root cause on se että laatikko nyhtää kampiakselin päästä :think
          Kyllä. Nythän siis sytystyshäiriö vikakoodi tuli myös muista sylintereistä. Eilen siis oikein tarkoituksella täristyttelin autoa siinä 1500kmin, että sain vikavalot syttymään ja päästiin tarkistamaan koodit. Vaati tosiaan melko monta tällaista "tärinäsykliä" ennenkuin vikavalo syttyi. Moottorin kuormitus vaihtelee hyvin paljon sillä hetkellä kun tahallaan täristyttää.

          Nyt on sovittu nimimerkki Supparin kanssa, että testataan tuota hänen ehdottamaa lisäainetta laatikkoon. Hyvällä onnella saadaan sillä sinne lisää kitkaa ja homma kuntoon. En jaksa uskoa tuohon autogearin arvioon, että näillä kilometreillä pitäisi noin iso remontti tehdä laatikkoon. Varsinkin, koska havaitsin tämän ongelman vasta kun vaihdelaatikkoon vaihdettiin uudet öljyt heinäkuussa. Ennen sitä en tätä ongelmaa ollut havainnut. Auto oli minulle tuossa vaiheessa vielä melko uusi ja ajoa ei ollut kertynyt kuin muutama sata kilometriä mutta uskoisin kyllä havainneeni tuon ongelman silloinkin, jos se olisi siellä ollut ennen öljynvaihtoakin.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            Originally posted by mikae34 View Post
            Kyllä. Nythän siis sytystyshäiriö vikakoodi tuli myös muista sylintereistä. Eilen siis oikein tarkoituksella täristyttelin autoa siinä 1500kmin, että sain vikavalot syttymään ja päästiin tarkistamaan koodit. Vaati tosiaan melko monta tällaista "tärinäsykliä" ennenkuin vikavalo syttyi. Moottorin kuormitus vaihtelee hyvin paljon sillä hetkellä kun tahallaan täristyttää.

            Nyt on sovittu nimimerkki Supparin kanssa, että testataan tuota hänen ehdottamaa lisäainetta laatikkoon. Hyvällä onnella saadaan sillä sinne lisää kitkaa ja homma kuntoon. En jaksa uskoa tuohon autogearin arvioon, että näillä kilometreillä pitäisi noin iso remontti tehdä laatikkoon. Varsinkin, koska havaitsin tämän ongelman vasta kun vaihdelaatikkoon vaihdettiin uudet öljyt heinäkuussa. Ennen sitä en tätä ongelmaa ollut havainnut. Auto oli minulle tuossa vaiheessa vielä melko uusi ja ajoa ei ollut kertynyt kuin muutama sata kilometriä mutta uskoisin kyllä havainneeni tuon ongelman silloinkin, jos se olisi siellä ollut ennen öljynvaihtoakin.
            Kyseessä on varmaan shudderfix. Jos näin niin se on 50/50 miten käy. Toisiin jeesaa toisissa alkaa turbiini luistamaan entistä enemmän, ts. Tietoinen riski.

            Osaamista noihin löytyy täältä Lohjalta myös, privalla voi laitella jos tarvetta ilmenee.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 5007
              • Forssa

              Tämä keissi menee vaan hankalammaksi koko ajan. Nimimerkki Suppari on nyt ansiokkaasti tutkinut autoa ja siitä iso kiitos hänelle. On käynyt ilmi, että autossa ei ole mitään vikaa vaihdelaatikossa vaan koko nypytyksen/täristämisen/rykimisen syy 1300-1500kmin onkin kulunut valvetronic. Osat ovat ihanan kalliita ja tämän tiedon jälkeen melkeinpä toivon, että olisi saanut olla vain vika laatikossa... On se tuo N62 vaan hyvä pata!

              Täytyy katsoa mitä tämän kanssa tehdään. Se kierrosalue, jolla auto rykii on inhottavasti juuri sillä alueella mitä melko paljon käyttää. Kuntoonhan se pitäisi saada, ei sekään ole mistään kotoisin, että pitäisi yrittää vältellä ajamista pikkukierroksilla.

              Tällä välin myös auton myynyt liike on tehnyt selväksi (myös kuluttaja-asiamiehelle), että he eivät enää osallistu kustannuksiin. Seuraava steppi siihen suuntaan olisi kaiketi kuluttajariita lautakunta. Kävi miten kävi niin paskan maku on suussa ja vahvana.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Jebbunen
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 513
                • Pirkkala

                Tähän väliin pakko kommentoida että Pari kesää tuli ajettua omalla 645 ilman vian vikaa koko autossa
                Porsche

                Comment

                • mikkod
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 5203
                  • Stadi

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Tämä keissi menee vaan hankalammaksi koko ajan. Nimimerkki Suppari on nyt ansiokkaasti tutkinut autoa ja siitä iso kiitos hänelle. On käynyt ilmi, että autossa ei ole mitään vikaa vaihdelaatikossa vaan koko nypytyksen/täristämisen/rykimisen syy 1300-1500kmin onkin kulunut valvetronic. Osat ovat ihanan kalliita ja tämän tiedon jälkeen melkeinpä toivon, että olisi saanut olla vain vika laatikossa... On se tuo N62 vaan hyvä pata!

                  Täytyy katsoa mitä tämän kanssa tehdään. Se kierrosalue, jolla auto rykii on inhottavasti juuri sillä alueella mitä melko paljon käyttää. Kuntoonhan se pitäisi saada, ei sekään ole mistään kotoisin, että pitäisi yrittää vältellä ajamista pikkukierroksilla.

                  Tällä välin myös auton myynyt liike on tehnyt selväksi (myös kuluttaja-asiamiehelle), että he eivät enää osallistu kustannuksiin. Seuraava steppi siihen suuntaan olisi kaiketi kuluttajariita lautakunta. Kävi miten kävi niin paskan maku on suussa ja vahvana.
                  No voi paska...eli sillä on ajettu ihan helvetin rauhallisesti koko ajan...
                  Toi KRL on sitten aika saatanan pitkä prosessi, olisiko joku 24kk käsittelyaika.

                  Onko mitään käryä mitä uudet osat maksaa? Jos jotain lohduttavaa, niin siinä samallahan voi vaihdella venavarrenkumit yms.
                  Helkama S3000
                  Myydään kutosen alustaosia
                  This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                  Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    Ikävä juttu että valvetronic temppuilee. Muistanko oikein että tähän oli vaihdettu venttiilivarren kumit? Voisiko olla niin että vaihdossa olisi mennyt jotain pieleen?

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 5007
                      • Forssa

                      Kyllä, venttiilivarren kumit vaihdettiin pari kuukautta sitten. Valvetronic juttu on ilmeisesti likimain samaa luokkaa työn osalta. Molemman puolen akselit ja leverit on 3k€ suuruusluokkaa pelkät osat. Koitetaan nyt kuitenkin saada ensin joku tolkku siihen, eikä summamutikassa tilailla mitään.

                      Kuluma kertoo kyllä siitä, että on tosiaan ajeltu ihan sukkasillaan koko ajan... näemmä sekään ei ole hyvä.
                      Last edited by mikae34; 19-09-2018, 08:44.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17564
                        • Turku

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Tämä keissi menee vaan hankalammaksi koko ajan. Nimimerkki Suppari on nyt ansiokkaasti tutkinut autoa ja siitä iso kiitos hänelle. On käynyt ilmi, että autossa ei ole mitään vikaa vaihdelaatikossa vaan koko nypytyksen/täristämisen/rykimisen syy 1300-1500kmin onkin kulunut valvetronic. Osat ovat ihanan kalliita ja tämän tiedon jälkeen melkeinpä toivon, että olisi saanut olla vain vika laatikossa... On se tuo N62 vaan hyvä pata!

                        Täytyy katsoa mitä tämän kanssa tehdään. Se kierrosalue, jolla auto rykii on inhottavasti juuri sillä alueella mitä melko paljon käyttää. Kuntoonhan se pitäisi saada, ei sekään ole mistään kotoisin, että pitäisi yrittää vältellä ajamista pikkukierroksilla.

                        Tällä välin myös auton myynyt liike on tehnyt selväksi (myös kuluttaja-asiamiehelle), että he eivät enää osallistu kustannuksiin. Seuraava steppi siihen suuntaan olisi kaiketi kuluttajariita lautakunta. Kävi miten kävi niin paskan maku on suussa ja vahvana.
                        Hienoa, Suppari !

                        Kuluttajariitalautakuntaan vaan, paperityötä muutama tunti kirjeenvaihtoon. Tosin sieltä tulee vain SUOSITUS, joten sitä ei myyjäliikkeen tarvitse noudattaa... -> käräjäoikeuteen, jos kantti riittää.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17564
                          • Turku

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Kuluma kertoo kyllä siitä, että on tosiaan ajeltu ihan sukkasillaan koko ajan... näemmä sekään ei ole hyvä.
                          Selventääkö joku minulle tätä, miksi rauhallinen ajo aiheuttaa tämän?
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 5007
                            • Forssa

                            Originally posted by Laku View Post
                            Selventääkö joku minulle tätä, miksi rauhallinen ajo aiheuttaa tämän?
                            En minäkään osaa sanoa varmaksi mutta teoriassa voisi olettaa, että se valvetronic kuluu siltä kohdin eniten, mitä eniten käytetään.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 5007
                              • Forssa

                              Originally posted by Laku View Post
                              Hienoa, Suppari !

                              Kuluttajariitalautakuntaan vaan, paperityötä muutama tunti kirjeenvaihtoon. Tosin sieltä tulee vain SUOSITUS, joten sitä ei myyjäliikkeen tarvitse noudattaa... -> käräjäoikeuteen, jos kantti riittää.
                              Täytyy nyt ainakin katsoa ensin minkähintainen remontti tästä sitten loppuen lopuksi tulee.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5203
                                • Stadi

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                En minäkään osaa sanoa varmaksi mutta teoriassa voisi olettaa, että se valvetronic kuluu siltä kohdin eniten, mitä eniten käytetään.
                                Juu näin mäkin olen sen ymmärtänyt. Antaa välillä vähän lenkkaria, niin pysyy kunnossa.
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎