Originally posted by ThemeJ
View Post
Yhdenmukaisuustodistus?
Collapse
X
-
Originally posted by crane View PostTurvavarusteita ne ei löytäny e39 549ia:n kohdalta tietokannoistakaan mistään,vaikka auto tuotiin ruotsista,missä paperit on kunnossa.Last edited by ThemeJ; 15-10-2011, 13:45.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Originally posted by nullzwei View PostOsui ja uppos, ml muuttoautojen tyyppihyväksynnät.
Voin kyllä vielä asian varmistaa kunhan loma loppuu, mutta tuota asiaa jo töissä vähä ihmeteltiinkin. Muuttoautojen hyväksynnässä ei puhuttukkaan näistä varusteista ja kulutuksesta mitään, mutta eräässä toisessa tiedotteessa taas puhuttiinkin niin että tyyppihyväksynnän osoitusvelvollisuus koskee kaikkia m1 ajoneuvoja paitsi olikohan valtion vehkeitä yms poikkeuksia mutta muuttoautosta ei puhuttu mitään. Ja tämä toinen tiedote oli tullut tuon muuttoautohyväksynnän jälkeen. En kuollaksenikaan muista mikä tiedote se oli. Voin olla väärässä mutta näin asian muistaisin.Last edited by ThemeJ; 15-10-2011, 13:46.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Originally posted by ThemeJ View PostNii löytäny niitä mistä? Aina ei variantin ja version perusteella löydy "suomen" tietokannasta vastaavaa laitetta. Tarpeeksi vanhaan tyyppihyväksyttyyn ei turvavarusteita tarvi merkatakkaan.
Comment
-
Jumalauta että suomalaisilla katsastuskonttoreilla on töissä aivan älyttömän viisasta sakkia! Lisäksi niitten tietojärjestelmissäkin on varmaan enemmän tietoa kuin tehtaan omissa! Jopa ulkomailta (toki EU:n sisältä) tuotujen autojen osalta suomalainen tietojärjestelmä hakkaa varmaan mennen tullen saksalaisten helmitaulut!
Aikanaan toin E21 318I:n ja kävin katsastuskonttorilla sen kanssa. Ihmettelin miten noinkin yksinkertaisen härvelin tietojen syöttäminen kestää kolme kertaa enemmän kuin tekninen katsastus (siihen aikaan sitäkin ulkomailla juuri katsastetuille autoille vielä Suomessakin tehtiin, vaikka monella konttorilla oli jo tiedossa että ihan täyttä vittuilua sekin on). Selvisi että "pikku väkivallalla" autolle oli saatu "oikeet tiedot"... jolloin... no joo eekaksykkösestä oli tullut eekolmekymppi. En suostunut moiseen moskaan.
Comment
-
Originally posted by ThemeJ View PostIte oot ilmeisesti kokenut katsastusmies kun tämmösen vinkin heität ilmoille?
Anyways; Muuttoajoneuvon ei tarvitse olla EU-tyyppihyvaksytty.
Minusta tuntuu etta tassa ketjussa menee nyt osittain omenat ja appelsiinit sekaisin: muuttoajoneuvot kasitellaan eri saannoksin kuin ns. tuontiajoneuvot, eika tama ole katsastajallekaan helppo pitaa mielessa. Tasta syysta olen joutunut kouluttamaan katsastusmiehia yhta kertaa lukuunottamatta, ja toisinaan kayttamaan auton maahantuojia apuna. En arvostele katsastusmiesten ammattitaitoa, tallaista maaraa pykalia kukaan pysty muistamaan.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Originally posted by bmw323it View PostEi, vaan olen suhteellisen kokenut muuttoajoneuvojen maahantuoja. Olen kohta tuomassa neljatta autoa muuttoajoneuvona. Tosin nama autot olen tuonut EU:n ulkopuolelta.
Anyways; Muuttoajoneuvon ei tarvitse olla EU-tyyppihyvaksytty.
Minusta tuntuu etta tassa ketjussa menee nyt osittain omenat ja appelsiinit sekaisin: muuttoajoneuvot kasitellaan eri saannoksin kuin ns. tuontiajoneuvot, eika tama ole katsastajallekaan helppo pitaa mielessa. Tasta syysta olen joutunut kouluttamaan katsastusmiehia yhta kertaa lukuunottamatta, ja toisinaan kayttamaan auton maahantuojia apuna. En arvostele katsastusmiesten ammattitaitoa, tallaista maaraa pykalia kukaan pysty muistamaan.
Mitä katsastajiin tulee niin eihän se ammatti ihmisestä idioottia tee. Voihan se tieten olla että tampiot hakeutuu jotenkin samalle alalle väkisin. Mutta jos katsastusammatti tekee ihmisestä tyhmän niin tämä foorumihan on tulevia katsastajia täynnä
nullzwei näkyy pysyvän topikin aiheessa myös hienosti ja on näemmä perehtyny asiaan kunnolla.
Kaikkein eniten varmaan aiheuttaa harmia tuontiautoissa tai rekisteröinneissä tommonen väärä info mitä annetaan ja huono tiedotus uusista lain soveltamisohjeista johtaa katsastajan tietämättömyyteen. Nullzwei on varmaan asemalla mukava asiakas kun sillä on mukana omat lakipykäläehdotukset tai jotku vanhat muistiinpanot mihin vedotaan suu vaahdossa varmaan myös määräaikaiskatsastuksessa valitetaan jos autosta löytyy vikaa tai jos vaikka autosta ei jotain selvää valovikaa huomata niin sitten vasta haukutaanki. Total offtopickLast edited by ThemeJ; 16-10-2011, 19:56.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Originally posted by ThemeJ View PostItse asiassa katsastus on halvin kuntotarkastus. Ja siinä kuntotarkastuksessa alan ammattilainen toteaa puutteet, mitä itse ei ole huomannut.
Mitä taas tulee tuontiautoihin (oli sitten muutto tai tuonti) ja niihin vaadittaviin teknisiin asiakirjoihin, niin valitettavasti joudun toteamaan varsin monen katsastuskonttorin virtuoosin olevan monessakin asiassa aika kaffella.
PS. Tuossa edellä oli varsin kattava sepustus kaikenmoisesta sekamelskasta jota katsastuksen alaa koskee. Jahka ilta joutuu myöhemmälle niin postaan viestiin paremman vastauksen.Last edited by nullzwei; 17-10-2011, 16:52.
Comment
-
Siis... mitä vittua täällä tapahtuu? Hirvee väittely yhden auton leimaamisesta. Ei se ole sen vaikeempaa kun että hommaa ne paperit mitä setä vaatii, ja jos ei miellytä niin neuvottelemalla näistä on ennenkin selvitty.
Helpottaa tietysti, jos se konttorin setä sattuu olemaan vähän kokeneempi tuontiautojen tarkastaja. Noiden japaninihmeiden kanssa on saanut hankkia kaikki hiivatin todistukset aina päästöistä ja painoista (valmistajan todistus, saa bemarilta, tulli halusi kokonaismassan veron laskentaan ja katsastusmies paikkaluvun laskentaan) lähtien turvavöiden ja airbagien vastaavuustodistuksiin (TUV, saa esim pakettiautopojilta), ja aina on saatu ja selvitty. Ne maksaa jonkin euron, mutta sellaista se elämä on.
Ihan omakohtaista kokemusta on viimeksi tältä aamulta kun hain konttuurilta kilvet autoon.
Mikä täällä nyt oikeesti herroja harmittaa?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Unionin tuomioistuimen on todettava, että Belgian tasavalta ei ole noudattanut ajoneuvojen rekisteröintiasiakirjoista 29.4.1999 annetun neuvoston direktiivin 1999/37/EY ja SEUT 34 artiklan mukaisia velvoitteitaan, koska se on vaatinut rekisteröintitodistuksen lisäksi tyyppihyväksyntätodistusta rekisteröintiä edeltävää katsastusta varten sellaisilta ajoneuvoilta, jotka on aiemmin rekisteröity toisessa jäsenvaltiossa, ja koska se on edellyttänyt, että toisessa jäsenvaltiossa aiemmin rekisteröidyt ajoneuvot on katsastettava ennen rekisteröintiä, ottamatta tässä yhteydessä huomioon toisessa jäsenvaltiossa suoritetun katsastuksen tuloksia.
Yksittäishyväksynnän on tarkoitus olla yksittäin rekisteröintiä varten hyväksyttäviin ajoneuvoihin sovellettava direktiivissä määritelty menettely. Ennen puitedirektiiviä 2007/46/EY jäsenvaltiot saivat käyttää täysin kansallisia menettelyjä yksittäisten ajoneuvojen hyväksymiseen, mikä tuotti ongelmia rekisteröitäessä ajoneuvoja uudelleen toisessa jäsenmaassa.
Yhtenäistetty yksittäishyväksyntämenettely on otettu käyttöön koko EU:ssa 29.4.2009. Menettelyyn sisältyvät yksittäishyväksynnän myöntäjän vaatimukset ja yksittäishyväksynnästä myönnettävät todistukset ja niiden vastavuoroisen tunnustamisen periaatteet
Comment
-
Originally posted by BeamR View PostSiis... mitä vittua täällä tapahtuu?
Ne maksaa jonkin euron, mutta sellaista se elämä on.
Mikä täällä nyt oikeesti herroja harmittaa?
Toiseksi se, että veloittavat toistasataa egeä yhdestä paperista joka ei tietääkseni vaadi muuta kuin tsekkauksen valmistenumero/malli.
Elikkä haiskahtaa puhtaasti rahastukselta? Sun mielestä pitäisi olla huvikseen pihistelemättä kun sattuu olemaan bemari auton merkki?
Comment
-
Originally posted by Hamilton View PostEnsinnäkin se, että kyselevät ko.todistusta, kun auto on kuitenkin todistetusti EU:n sisällä jo kahteen paikkaan rekisteröity.
Toiseksi se, että veloittavat toistasataa egeä yhdestä paperista joka ei tietääkseni vaadi muuta kuin tsekkauksen valmistenumero/malli.
Elikkä haiskahtaa puhtaasti rahastukselta? Sun mielestä pitäisi olla huvikseen pihistelemättä kun sattuu olemaan bemari auton merkki?
Ja omaan autooni ne dokkarit oli pakko hankkia kaikkien pykälien mukaan, joten oli vaan kiltisti pulitettava, ja sellaista se elämä on.
edit: ja niin, tarkoitin ihmettelyni ketjussa nähtyyn verbaaliseen taisteluun, en niinkään suoraan sinun tapaukseesi. pahoittelen jos sulle nyt tuli paha mieli.Last edited by BeamR; 19-10-2011, 17:33.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
Comment