Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lapsettaako ensilumilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    Originally posted by tsbmw View Post
    Ilman ABS auto pysähtyy 80km/t jäällä nastarenailla 20mlyhyemmällä matkalla.
    Suunnan saa säilymään pikanostoilla ja lopuksi väistö! Ei voi ohjata ja jarruttaa samalla ilman ABS, mutta jäällä lukkojarrutus on lyhyempi.

    Suomen talviteillä etenemisnopeus on toisarvoinen, etuvetoinen on lumella nopeampi. Takavetoinen on paremmin hallinnassa ja nimenomaan luistolla. Pirullisinta on etuvetoisen yllättävä puskeminen tamppautuneella tiellä - mitä teet -> panat kytkintä, irroitat käsijarrulla myös perän ja toivot että pito palautuu ennen pajuja?

    Airbagit saa myös E28:iin ja on mulla M5:ssa ilona lukkoperä
    Kyllä mä sun kanssa tuon takavedon kanssa olen ihan täysin samoilla linjoilla, halusin vain kuulla mielipiteen tuosta absista.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3026
      • Sjundeå

      Originally posted by tsbmw View Post
      E28 pysähtyy jäällä nastarenkailla ABS:ää lyhyemmällä matkalla!

      Suomen talviteillä etenemisnopeus on toisarvoinen. Takavetoinen
      on paremmin hallinnassa ja nimenomaan hyödyntäen perän luisto.
      Etuvetoinen puskee yllättäen talven tamppautuneilla jääpolanteilla
      = mitä teet -> painat kytkintä, käsijarrulla perä irti ja toivot pitoa!
      Takavetoisella vastaohjaus, kaasu ylös, veto päälle, ohjaus ja vot!

      Sama se on kesän sorateillä, mutta silloin nopeudet on laittomat!
      Toi on aika samanlainen ajattelumalli mitä itselläkin on. Näin mieltymyksien suhteen. Ainoana vaan etten ite tee etuvetosella ajamisesta noin hankalaa kuin mitä se sulle on.

      Ja totta on sekin, että joissain olosuhteissa ilman ABS:ää auto pysähtyy nopeammin kuin niillä varustettu. Mutta siinä pumppaamisessa ei enää nykyaikana ole mitään järkeä, eikä sitä ehkä juuri sen vuoksi autokouluissakaan enää painoteta.

      ...ja onkohan järkevää käyttää esimerkkinä E28 ja vastaavien aataminaikaisia abseja... Maailma kuitenkin vanhentunut 30 vuotta niistäkin ajoista. Samapa tuo sinänsä. Uskot itse mihin haluut.
      -22 Lexus ES300h
      -08 Subaru Impreza

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • tmpzk
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 361
        • Espoo

        Kyllä! Tätä varten on hommattu erikseen toinen auto, ettei ees haittaa vaikka menis katollee ja paskaks. Tottakai hyvin hillitysti, Muita tienkäyttäjiä vaarantamatta.
        -E90 335i 2008

        Comment

        • Guest's Avatar

          Onhan etuvetoinen auto talviliukkailla paljon neutraalimpi ja yllätyksettömämpi ohjattavuudeltaan kuin takatuuppari, siitä ei päästä mihinkään. Jos laittaisin emännän bemun rattiin ja nappaisin dsc:n pois päältä niin 100% varmuudella vahinko tulis jossain vaiheessa talvea, koska hän ei osaa korjata auton yliohjaantumista. Itse asiassa tuo oma koliysi ei edes leikkimismielessä ole mitenkään nautinnollinen takapotkuksi, kiitos täysin lukottoman perämurikan.

          Paras auto talviräppäilyyn on ollut A-mallin omega

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            Originally posted by Mr.Speed View Post
            Siinä sulle dieselin vetoaluetta http://www.youtube.com/user/blacksmoketube
            Oliks noi kaikki muka diisseleitä, valehtelet nälissäs...
            Driftingi on kivaa muttei se diisselin vetoaluetta edelleenkään paranna :think
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Oliks noi kaikki muka diisseleitä, valehtelet nälissäs...
              Driftingi on kivaa muttei se diisselin vetoaluetta edelleenkään paranna :think

              Oletko tosissas? No olisko se diesel vaikka tuo 300TD W123 mese? p.s. tuntuu olevan vetoalue kunnossa..
              Last edited by Guest; 23-12-2012, 21:42.

              Comment

              • Geijjo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 406
                • Hell Sinki

                Emännän mielestä lapsettaa ja kuulema pelottaakin mut en omasta mielestä ees pelleile,eri asia tossa kesäkelissä sillon lapsettaa ja jotenki se kesähaju renkaista fiiliksen nousemaan
                Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                e39 ///M5 ZzZ
                e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                F11 530da M-Sport
                Hurley-Durley x2
                Koliseva connection
                Itä-helsingin koiraverkko connection

                Comment

                • CarlosM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 4292
                  • Kouvola

                  Originally posted by Mr.Speed View Post
                  Paras auto talviräppäilyyn on ollut A-mallin omega
                  Kyllä näin on

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    A Omegaa parempaa liippipeliä ei olekaan, agreed
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • mikkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1900
                      • Vantaa

                      Originally posted by ka00z View Post
                      A Omegaa parempaa liippipeliä ei olekaan, agreed
                      Tuo on kyllä totta, ajatukset palautuivat menneisiin vuosiin kun alla oli omega a 3000 24v ja huh mitä rallia sillä autolla ajettiin

                      Kyl tuo impreza silti voiton vie tehtiin sitten mitä vaan millä alustalla hyvänsä

                      Comment

                      • Fastpiksu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2010
                        • 1571
                        • Kajaani-Paltamo

                        Jos ei dieseli mene poikittain kun niissä on se raktorin moottori jossa on niin onneton vetoalue ja haiseekin pahalta, niin kannattaa kyllä unohtaa ne luisuhommat kokonaan.

                        P.S vitosvaihteella kun vedättelee poikittain niin on kivaa kun +530Nm ei juuri mietiskele kun kaasua pumppailee
                        Chevrolet Express van
                        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                        E36 325i group F

                        Ex:
                        e34 525i
                        e34 525tds "superturbo"
                        e39 530d M-Sport

                        Comment

                        • Taski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 380
                          • Tampere

                          Originally posted by tsbmw View Post
                          E28 pysähtyy jäällä nastarenkailla ABS:ää lyhyemmällä matkalla!

                          Suomen talviteillä etenemisnopeus on toisarvoinen. Takavetoinen
                          on paremmin hallinnassa ja nimenomaan hyödyntäen perän luisto.
                          Etuvetoinen puskee yllättäen talven tamppautuneilla jääpolanteilla
                          = mitä teet -> painat kytkintä, käsijarrulla perä irti ja toivot pitoa!
                          Takavetoisella vastaohjaus, kaasu ylös, veto päälle, ohjaus ja vot!

                          Sama se on kesän sorateillä, mutta silloin nopeudet on laittomat!
                          Noi sun jutut kuulostaa ihan siltä että et vaan aja etuvedolla yhtä aktiivisesti kun takavedolla.

                          Takapotkulla koko elämänsä ajanu osaa tuntea ne pienetkin enteet siitä pidon irtoamisesta ja osaa hyödyntää sen. Aivan samalla tapaa etuvedollakin voi toimia, toimintamalli pidon irrotessa vain on erilainen. Etuvedolla toki joutuu mutkiin lujaa ajaessa ottamaan varmemman päälle ja vetämään pienen yliohjauksen aina "tosissaan" ajettaessa. Etuvedossa vain on se hyvä puoli että jos vedät liian lujaa, niin ei muuta kuin auto vastaheitolla kunnon kulmaan ja kaasulla pääsee hidastamaan ja sitten vetämään keulan takaisin suoraan. Takavedollahan voit ajaa puolihuolimattomasti ja sitten kaasulla korjata, mutta jos vedät yksinkertaisesti liian lujaa johonkin niin sitä ajovirhettä ei kyllä pääse korjaamaan sitten millään.


                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Jos ei dieseli mene poikittain kun niissä on se raktorin moottori jossa on niin onneton vetoalue ja haiseekin pahalta, niin kannattaa kyllä unohtaa ne luisuhommat kokonaan.

                          P.S vitosvaihteella kun vedättelee poikittain niin on kivaa kun +530Nm ei juuri mietiskele kun kaasua pumppailee

                          Omansa kaikilla, mutta itse en vain saa dieselillä sitä fiilistä kun vertaa vaikka kireään vaparinelariin joka kiertää sinne 9rpm paikkeille. Joku hauskuus siitä jää puuttumaan. Lisäksi monet dieselit ovat sellaisia alaväännöllä ajettavia joten kovempaa ajaessa saa hämmentää aivan jatkuvasti jos haluaa mennä "isoa kovaa" ja vaikka motarivauhdeissa spedeillä. Toki nyt sitten jos on joku kauhea mörkömoottori niin kai niitä vetoja sellaisessa riittää miten tahansa.
                          Last edited by Taski; 24-12-2012, 12:00.
                          Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Originally posted by mikkis View Post
                            Tuo on kyllä totta, ajatukset palautuivat menneisiin vuosiin kun alla oli omega a 3000 24v ja huh mitä rallia sillä autolla ajettiin

                            Kyl tuo impreza silti voiton vie tehtiin sitten mitä vaan millä alustalla hyvänsä
                            omppuun voin yhtyä, mutta ite -05 wrx:llä useita kertoja ajaneena, niin lähtee puskemaan turhan herkästi. Itellä oli samaan aikaan e30 ix vähän piristettynä niin siinä taas vetosuhde on enemmän takapainotteinen mitä subarussa ja lähti siks paremmin luisuun jos tahtoi. Toki sen sai oikastua vaikka perä oli edempänä mitä keula mutta vaatii tilaa melkosen matkan Ja yleensäkin että jos nelikolla mennään luisua ja sen tahtoo lopettaa niin se tehdään kaasulla. Kaveri teki monesti sitä virhettä kun tolla bemulla ajeli että paino kytkimen pohjaan tai jotain muuta. Sanoin että älä luovu siitä kaasusta, vaan paina joko enemmän tai nosta vähän mutta älä nosta kokonaan tai ollaan ympäri..


                            ja aiheeseen. Ei tunnu tuo vectrakaan menevän suoraan, eli jonkin verran leikityttää/lapsettaa...

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1301
                              • Nousiainen

                              Kyllä vaan lapsettaa, lukkoperää vaan kaipailis. Äskenkin kävin hiukan pyörähtämässä niin eikös siellä joku kyylä heti ollut kännykkä kädessä, vaikka syrjäisellä pienellä parkkipaikalla olin.

                              Ei se mitään kilpeä varmaan nähnyt kun sen verran luminen auto.
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • Tomba87
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 4029
                                • Imatra

                                Eilen lapsetti pitkasta aikaa oikein kunnolla kun toista lahdin puolilta oin, oli satanut 10cm puuteria eika liikennetta luonnollisesti tuohon aikaan nimeksikaan, oli mukavaa ajella ovi edelta kahden kaistan leveydella.
                                Luukku auki ja risut kyytiin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎