Originally posted by tsbmw
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lapsettaako ensilumilla?
Collapse
X
-
Originally posted by tsbmw View PostE28 pysähtyy jäällä nastarenkailla ABS:ää lyhyemmällä matkalla!
Suomen talviteillä etenemisnopeus on toisarvoinen. Takavetoinen
on paremmin hallinnassa ja nimenomaan hyödyntäen perän luisto.
Etuvetoinen puskee yllättäen talven tamppautuneilla jääpolanteilla
= mitä teet -> painat kytkintä, käsijarrulla perä irti ja toivot pitoa!
Takavetoisella vastaohjaus, kaasu ylös, veto päälle, ohjaus ja vot!
Sama se on kesän sorateillä, mutta silloin nopeudet on laittomat!
Ja totta on sekin, että joissain olosuhteissa ilman ABS:ää auto pysähtyy nopeammin kuin niillä varustettu. Mutta siinä pumppaamisessa ei enää nykyaikana ole mitään järkeä, eikä sitä ehkä juuri sen vuoksi autokouluissakaan enää painoteta.
...ja onkohan järkevää käyttää esimerkkinä E28 ja vastaavien aataminaikaisia abseja... Maailma kuitenkin vanhentunut 30 vuotta niistäkin ajoista. Samapa tuo sinänsä. Uskot itse mihin haluut.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Mr.Speed
Onhan etuvetoinen auto talviliukkailla paljon neutraalimpi ja yllätyksettömämpi ohjattavuudeltaan kuin takatuuppari, siitä ei päästä mihinkään. Jos laittaisin emännän bemun rattiin ja nappaisin dsc:n pois päältä niin 100% varmuudella vahinko tulis jossain vaiheessa talvea, koska hän ei osaa korjata auton yliohjaantumista. Itse asiassa tuo oma koliysi ei edes leikkimismielessä ole mitenkään nautinnollinen takapotkuksi, kiitos täysin lukottoman perämurikan.
Paras auto talviräppäilyyn on ollut A-mallin omega
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostSiinä sulle dieselin vetoaluetta http://www.youtube.com/user/blacksmoketube
Driftingi on kivaa muttei se diisselin vetoaluetta edelleenkään paranna :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Jürgen_ View PostOliks noi kaikki muka diisseleitä, valehtelet nälissäs...
Driftingi on kivaa muttei se diisselin vetoaluetta edelleenkään paranna :think
Oletko tosissas? No olisko se diesel vaikka tuo 300TD W123 mese? p.s. tuntuu olevan vetoalue kunnossa..Last edited by Guest; 23-12-2012, 21:42.
Comment
-
Emännän mielestä lapsettaa ja kuulema pelottaakin mut en omasta mielestä ees pelleile,eri asia tossa kesäkelissä sillon lapsettaa ja jotenki se kesähaju renkaista fiiliksen nousemaanForssalainen housutpoiskänni official fan klubben
e39 ///M5 ZzZ
e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
F11 530da M-Sport
Hurley-Durley x2
Koliseva connection
Itä-helsingin koiraverkko connection
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostA Omegaa parempaa liippipeliä ei olekaan, agreed
Kyl tuo impreza silti voiton vie tehtiin sitten mitä vaan millä alustalla hyvänsä
Comment
-
-
Jos ei dieseli mene poikittain kun niissä on se raktorin moottori jossa on niin onneton vetoalue ja haiseekin pahalta, niin kannattaa kyllä unohtaa ne luisuhommat kokonaan.
P.S vitosvaihteella kun vedättelee poikittain niin on kivaa kun +530Nm ei juuri mietiskele kun kaasua pumppaileeChevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostE28 pysähtyy jäällä nastarenkailla ABS:ää lyhyemmällä matkalla!
Suomen talviteillä etenemisnopeus on toisarvoinen. Takavetoinen
on paremmin hallinnassa ja nimenomaan hyödyntäen perän luisto.
Etuvetoinen puskee yllättäen talven tamppautuneilla jääpolanteilla
= mitä teet -> painat kytkintä, käsijarrulla perä irti ja toivot pitoa!
Takavetoisella vastaohjaus, kaasu ylös, veto päälle, ohjaus ja vot!
Sama se on kesän sorateillä, mutta silloin nopeudet on laittomat!
Takapotkulla koko elämänsä ajanu osaa tuntea ne pienetkin enteet siitä pidon irtoamisesta ja osaa hyödyntää sen. Aivan samalla tapaa etuvedollakin voi toimia, toimintamalli pidon irrotessa vain on erilainen. Etuvedolla toki joutuu mutkiin lujaa ajaessa ottamaan varmemman päälle ja vetämään pienen yliohjauksen aina "tosissaan" ajettaessa. Etuvedossa vain on se hyvä puoli että jos vedät liian lujaa, niin ei muuta kuin auto vastaheitolla kunnon kulmaan ja kaasulla pääsee hidastamaan ja sitten vetämään keulan takaisin suoraan. Takavedollahan voit ajaa puolihuolimattomasti ja sitten kaasulla korjata, mutta jos vedät yksinkertaisesti liian lujaa johonkin niin sitä ajovirhettä ei kyllä pääse korjaamaan sitten millään.
Originally posted by Fastpiksu View PostJos ei dieseli mene poikittain kun niissä on se raktorin moottori jossa on niin onneton vetoalue ja haiseekin pahalta, niin kannattaa kyllä unohtaa ne luisuhommat kokonaan.
P.S vitosvaihteella kun vedättelee poikittain niin on kivaa kun +530Nm ei juuri mietiskele kun kaasua pumppailee
Omansa kaikilla, mutta itse en vain saa dieselillä sitä fiilistä kun vertaa vaikka kireään vaparinelariin joka kiertää sinne 9rpm paikkeille. Joku hauskuus siitä jää puuttumaan. Lisäksi monet dieselit ovat sellaisia alaväännöllä ajettavia joten kovempaa ajaessa saa hämmentää aivan jatkuvasti jos haluaa mennä "isoa kovaa" ja vaikka motarivauhdeissa spedeillä. Toki nyt sitten jos on joku kauhea mörkömoottori niin kai niitä vetoja sellaisessa riittää miten tahansa.Last edited by Taski; 24-12-2012, 12:00.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by mikkis View PostTuo on kyllä totta, ajatukset palautuivat menneisiin vuosiin kun alla oli omega a 3000 24v ja huh mitä rallia sillä autolla ajettiin
Kyl tuo impreza silti voiton vie tehtiin sitten mitä vaan millä alustalla hyvänsä
ja aiheeseen. Ei tunnu tuo vectrakaan menevän suoraan, eli jonkin verran leikityttää/lapsettaa...
Comment
-
-
Kyllä vaan lapsettaa, lukkoperää vaan kaipailis. Äskenkin kävin hiukan pyörähtämässä niin eikös siellä joku kyylä heti ollut kännykkä kädessä, vaikka syrjäisellä pienellä parkkipaikalla olin.
Ei se mitään kilpeä varmaan nähnyt kun sen verran luminen auto.E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
Comment