Originally posted by LiLHezz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akkulaturit?
Collapse
X
-
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Originally posted by Axum View PostMiksi ihmeessä tuohon pitää laittaa lohkolämppäri?? toimiihan se tietenkin kovimmillakin pakkasilla mutta mielestäni webasto+ctek on riittävä yhdistelmä.
Tottahan se on että pelkällä webastolla+ctek:illäkin pärjäisi. Tykkään vaan pelata ns. varmanpäälleVanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
-
Originally posted by LiLHezz View PostNo esim. Viimeviikolla kun piti liikenteeseen lähteä niin webasto ei suostunutkaan lähtemään päälle.. Noh "raakana" -20C auto käyntiin.. Lohkolämppäri nyt on aika varma tapa lämmittää, oli keli kuin keli.. Eikä se investointinakaan ole kuin 60-80€? Ja kun kerta sisätilan pistoke tulee kumminkin.
Tottahan se on että pelkällä webastolla+ctek:illäkin pärjäisi. Tykkään vaan pelata ns. varmanpäälle- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by LiLHezz View PostNo esim. Viimeviikolla kun piti liikenteeseen lähteä niin webasto ei suostunutkaan lähtemään päälle.. Noh "raakana" -20C auto käyntiin..Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Kokemuksia talvelta 2011
E46 uudehko akku alkoi näyttämään hyytymisen merkkejä jatkuvan pakkasjakson ja lyhyen pätkäajon jälkeen. Yritin ladata akkua autossa paikallaan muttei se ottanut virtaa ollenkaan.
Kannoin akun kylppäriin ja meni yli tunti lämpimällä lattialla ennenkuin se alkoi latautumaan. No latasin akun täyteen ja sen jälkeen ei ongelmia ollutkaan.
Ctekkiä minäkin olen käyttänyt, mutten ole autoon kiinteästi asentanut.
Bemarissa on vielä se hankala kun akku on kontissa syvällä rungossa ja kylmässä paikassa.. ehkä näissä autoissa missä akku on konehuoneessa se pysyy hieman lämpimämpänä = ottaa virtaa paremmin sisään?
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJuu, nämä on varmasti myös asiallisia tuotteita. Miinuspuolena minusta suht kova hinta siihen nähden, että jää kiinteästi autoon paikalleen eikä voi hyödyntää muihin tarkoituksiin.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostNo joo siinähän se on syykin miksei käynnistyny. Oisit ostanu eeberin.Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTotta. P. Perusautoilijan on vain aika vaikea tietää kaapelien paksuuksista, koska valmiissa paketeissa on ilmoitettu nimellisvirranmäärä (esim. 200A). Lisäksi hän ostaa usein halvimman vaihtoehdon.
Järkevintä onkin ostaa rajua virtajohtoa ja hauenleuat ja rakentaa johto itse.
Comment
-
-
Rehellisesti sanottuna, vaikka ajan lyhyttä pätkäajoa kovilla pakkasilla päivittäin, ei minulla ole ollut ikinä ongelmia freesin akun kanssa autossa missä ei ole virtaa kuluttavia laitteita (Webasto ym). Siinä mielessä satsaisin mieluummin kalliiden latureiden hinnan suoraan vaan kunnon akkuun tälläisissä autoissa.
Originally posted by Antti O View PostBemarissa on vielä se hankala kun akku on kontissa syvällä rungossa ja kylmässä paikassa.. ehkä näissä autoissa missä akku on konehuoneessa se pysyy hieman lämpimämpänä = ottaa virtaa paremmin sisään?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKokemuksia talvelta 2011
E46 uudehko akku alkoi näyttämään hyytymisen merkkejä jatkuvan pakkasjakson ja lyhyen pätkäajon jälkeen. Yritin ladata akkua autossa paikallaan muttei se ottanut virtaa ollenkaan.
Kannoin akun kylppäriin ja meni yli tunti lämpimällä lattialla ennenkuin se alkoi latautumaan. No latasin akun täyteen ja sen jälkeen ei ongelmia ollutkaan.
Ctekkiä minäkin olen käyttänyt, mutten ole autoon kiinteästi asentanut.
Bemarissa on vielä se hankala kun akku on kontissa syvällä rungossa ja kylmässä paikassa.. ehkä näissä autoissa missä akku on konehuoneessa se pysyy hieman lämpimämpänä = ottaa virtaa paremmin sisään?
Ratkaisu olisi laittaa Bilteman termostaatilla varustettu istuimenlämmitin (15 euroa) akun ympärille niin, että se lämpenee akkulaturista, tai ajon aikana muutenkin.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostTai laittaa suoraan AGM-akun, ei tarvitse pelleillä latureitten kanssa.
Onko kukaan muuten testannut bilteman AGM-akkua? Takuu ainakin toimii.
Mulla meni koko viikonloppu ladatessa akkua, jolla ei saanut enää autoa käyntiin. Jos kelit ei ois lauhtuneet, olis jäänyt haaveeksi latailla pihalla.
Teippasinpa lämpöanturin akun kylkeen, jäi tällä kelillä ~-9 paikkeille vaikka ajelin pidempää matkaa. Auto tosin oli lämmin, kun lähtiessä oli n. -10 pakkasta ja nyt tunteja myöhemmin perillä -20
Siinä yhden AGM-akkuvalmistajan graafi ihmeteltäväksi:
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View PostRatkaisu olisi laittaa Bilteman termostaatilla varustettu istuimenlämmitin (15 euroa) akun ympärille niin, että se lämpenee akkulaturista, tai ajon aikana muutenkin.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View PostRatkaisu olisi laittaa Bilteman termostaatilla varustettu istuimenlämmitin (15 euroa) akun ympärille niin, että se lämpenee akkulaturista, tai ajon aikana muutenkin.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
Comment