Originally posted by NokiLeka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia matalista tunkeista?
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostSen oppii kiristämään varovasti, kun pari kertaa rysäyttää vauhdilla alas, kun on ruuvi jumissaKerran mullakin unohtu auto tunkin varaan pidemmäksi aikaa ja hellästi kiristettynä oli valunut jarrulevy maata vasten
Jos paljon tarvii tunkkia, niin onhan toi Bahcolainen hieno peli...
edit. Sori OT
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTietojen perusteella tuo Meganexin tunkki on täsmälleen sama kuin Motonetin ja Bilteman vastaava. Käytännössä jos siis kyseisen tunkin haluaa, niin se kannattaa ostaa Biltemasta. Hinta 200€.
Tästähän oli jo aiemmin topikki ja siellähän foorumin viisaat ja rahamiehet totesivat, että tunkin on oltava tanskalainen ja maksettava vähintään 1 000€, jotta sillä voi kesärenkaat vaihtaa alle.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostItse pärjäillyt ongelmitta perus 20,- euron hallitunkilla jo vuosia. On kyllä niin ahdas tallikin ettei siellä valtavalla kammella olevia tunkkeja mahtuisi käsittelemäänkään.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostOn nuo kunnon tunkit ihan eri maailmasta... Tuo 20€ rimpula on ihan paska (joo, itsellänikin on sellainen).Mulla niitä on 2 tallilla.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMeganexin tunkki on espanjalainen ja maahantuoja on Isojoen Konehalli Oy eli sieltä saanee edullisimmin. Bilteman kama on kiinalaista, joten tuskin on sama tunkki.
Tästähän oli jo aiemmin topikki ja siellähän foorumin viisaat ja rahamiehet totesivat, että tunkin on oltava tanskalainen ja maksettava vähintään 1 000€, jotta sillä voi kesärenkaat vaihtaa alle.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMeganexin tunkki on espanjalainen ja maahantuoja on Isojoen Konehalli Oy eli sieltä saanee edullisimmin. Bilteman kama on kiinalaista, joten tuskin on sama tunkki.
Tästähän oli jo aiemmin topikki ja siellähän foorumin viisaat ja rahamiehet totesivat, että tunkin on oltava tanskalainen ja maksettava vähintään 1 000€, jotta sillä voi kesärenkaat vaihtaa alle.
Malliltaanhan toi on identtinen, poislukien pyörät joissa Motonetin mallissa on "pehmuste" pinta.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostMyös hyvä niksi jos ketään kiinnostaa on pari lankun pätkää renkaiden alle ennen nostoa niin homma hoituu normi tunkilla ongelmitta. Ei tietysti toimi tienpäällä jos ne ei ole mukana mutta onko monella mukana muutenkaan sitä hallitunkkia tien päällä. :think
Itse pärjäillyt ongelmitta perus 20,- euron hallitunkilla jo vuosia. On kyllä niin ahdas tallikin ettei siellä valtavalla kammella olevia tunkkeja mahtuisi käsittelemäänkään.eikä se ainakaa vielä ole silminnähden alkanut itsekseen laskeutumaan, tossa kun jarruja ihmettelin niin oli puolitoista tuntia tunkin varassa ja sai vanteen alle ilman että tarvitsi nostaa ylemmäs.. ei näy tosin tunkki enää motonetin sivuilla, mutta lähes identtinen tämän kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNo ainakin kaikkien kolmen tunkin speksit ovat täsmälleen samat ja ulkonäkökin on väriä lukuunottamatta kuvissa äkkivilkaisulla identtinen, joten sen perusteella oletin tunkin olevan sama. Ja itse Meganexin tunkeista voin mainita sen verran, että ainakin IKH myy Meganex-merkillä tunkkeja, jotka ovat varmasti samoja Motonetin vastaavien kanssa. Jotkut hämääntyvät vain siinä, että IKH myy myös Mega-merkillä olevia tunkkeja, jotka laadultaan vastaavat jo AC:ta. Hinnat alkaen mallit tuppaavat kuitenkin jo maksamaan neljättäsataa.
Ts. Meganex, Biltema ja Motonet voivat hyvinkin tuoda samaa tunkkia maahan. Toki tehtaan laittamat komponentit voivat laadultaan vaihdella riippuen siitä, mitä maahantuoja on halunnut sinne laitattaa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posttossa minkä ite lunastin 50e motonetistä tarjouksessa (~100e norm.) on 360astetta kääntyvä varsi, helpottaa kummasti kun itsekkin tuossa pressukatoksessa tunkkailen kun auton molemmin puolin jää alle metri tilaaeikä se ainakaa vielä ole silminnähden alkanut itsekseen laskeutumaan, tossa kun jarruja ihmettelin niin oli puolitoista tuntia tunkin varassa ja sai vanteen alle ilman että tarvitsi nostaa ylemmäs.. ei näy tosin tunkki enää motonetin sivuilla, mutta lähes identtinen tämän kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
e39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posttossa minkä ite lunastin 50e motonetistä tarjouksessa (~100e norm.) on 360astetta kääntyvä varsi, helpottaa kummasti kun itsekkin tuossa pressukatoksessa tunkkailen kun auton molemmin puolin jää alle metri tilaaeikä se ainakaa vielä ole silminnähden alkanut itsekseen laskeutumaan, tossa kun jarruja ihmettelin niin oli puolitoista tuntia tunkin varassa ja sai vanteen alle ilman että tarvitsi nostaa ylemmäs.. ei näy tosin tunkki enää motonetin sivuilla, mutta lähes identtinen tämän kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
Mulla lienee kanssa sama malli jota tarkoitat. Ensimäisen ostin paikallisesta varaosaliikkeestä ja palautin samalla viikolla kun ei pysynyt yhtään ylhäällä. Olisin halunnut toimivan tilalle, mutta heillä ei ollut.
Motonetissä sitten huomasin saman tunkin erivärisenä ja ostin pois. Sekin on alkanut laskeutumaan noin puolen vuoden omistuksen jälkeen, eikä autoa ole seisotettu tuon päällä pitkiä aikoja. Eli ilmeisesti tuurista kiinni mitä sattuu saamaan. Kääntövarsi on kätevä. Alaslasku ruuvi on hieman turhan herkkä jos pitää saada varovasti laskettua.
Noin 5v- vanha 20€ tunkki toimii moitteetta, mutta aina sen kanssa ropatessa pelottaa, että koska antautuu.Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Pystyisitkö Eepo tai joku muu tämän Biltema tunkin omistaja mittaamaan paljonko tällä tunkilla on korkeutta korkeimmalla kohdalla kun vartta ei oteta mukaan? Tätä samaa tunkkia olen itsekin harkinnut, mutta pitäisi mittailla mahtuuko kokonaan auton alle, että saisi etuapurungosta nostettua kerralla koko keulan ylös. Saako tällä tunkilla laskettua auton hallitusti alas?
Edit. Tuossa Bilteman ilmotuksessa on nuo mitat, mutta onko tuo 136mm korkeus korkeimmalta kohdalta?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPystyisitkö Eepo tai joku muu tämän Biltema tunkin omistaja mittaamaan paljonko tällä tunkilla on korkeutta korkeimmalla kohdalla kun vartta ei oteta mukaan? Tätä samaa tunkkia olen itsekin harkinnut, mutta pitäisi mittailla mahtuuko kokonaan auton alle, että saisi etuapurungosta nostettua kerralla koko keulan ylös. Saako tällä tunkilla laskettua auton hallitusti alas?
Edit. Tuossa Bilteman ilmotuksessa on nuo mitat, mutta onko tuo 136mm korkeus korkeimmalta kohdalta?-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostHyvin niillä paskoilla köyhä toimeen tulee.Mulla niitä on 2 tallilla.
Mutta mitenköhän noi kalliimmat tunkit laskeutuu itekseen, ku itellä monesti ollu noitten parin kympin tunkkien nokassa pariki päivää eikä oo mihinkään laskenu:think
Comment
-
Comment