Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia matalista tunkeista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Mulla on Meganexin tunkki, mallia matala. Alin nostokorkeus 76mm ja nostaa 510mm asti. Hintaa on siinä 250e paikkeilla, mutta saapahan omatkin autot kerralla ylös, eikä tarvitse ensin ajaa puiden päälle tai nostaa jollain muulla ensin alkuun.

    Tällainen siis Virtasen kauppa - Meganex 2tn
    Tietojen perusteella tuo Meganexin tunkki on täsmälleen sama kuin Motonetin ja Bilteman vastaava. Käytännössä jos siis kyseisen tunkin haluaa, niin se kannattaa ostaa Biltemasta. Hinta 200€.

    Comment

    • Bemu500
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 2992
      • INvaLA

      #17
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Sen oppii kiristämään varovasti, kun pari kertaa rysäyttää vauhdilla alas, kun on ruuvi jumissa Kerran mullakin unohtu auto tunkin varaan pidemmäksi aikaa ja hellästi kiristettynä oli valunut jarrulevy maata vasten Jos paljon tarvii tunkkia, niin onhan toi Bahcolainen hieno peli...
      Kerran itelläki unohtu tunkin varaan auto ja eihän siinä mitään. Ite tosin silloin vaihtelin E36:sen perämurikkaan nopeusanturia joten hiemanhan se alko rintaanpuristaan. Onneksi pääsin ominavuin altapois, ja se oli muuten viimeinen kerta autonalla ilman pukkeja

      edit. Sori OT
      -Official member of BTCF-Sauna team-


      e91 325i -06

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17547
        • Turku

        #18
        Originally posted by Ramzez View Post
        Tietojen perusteella tuo Meganexin tunkki on täsmälleen sama kuin Motonetin ja Bilteman vastaava. Käytännössä jos siis kyseisen tunkin haluaa, niin se kannattaa ostaa Biltemasta. Hinta 200€.
        Meganexin tunkki on espanjalainen ja maahantuoja on Isojoen Konehalli Oy eli sieltä saanee edullisimmin. Bilteman kama on kiinalaista, joten tuskin on sama tunkki.

        Tästähän oli jo aiemmin topikki ja siellähän foorumin viisaat ja rahamiehet totesivat, että tunkin on oltava tanskalainen ja maksettava vähintään 1 000€, jotta sillä voi kesärenkaat vaihtaa alle .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Haju69 View Post
          Itse pärjäillyt ongelmitta perus 20,- euron hallitunkilla jo vuosia. On kyllä niin ahdas tallikin ettei siellä valtavalla kammella olevia tunkkeja mahtuisi käsittelemäänkään.
          On nuo kunnon tunkit ihan eri maailmasta... Tuo 20€ rimpula on ihan paska (joo, itsellänikin on sellainen).
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16396
            • Leppävirta

            #20
            Originally posted by zener View Post
            On nuo kunnon tunkit ihan eri maailmasta... Tuo 20€ rimpula on ihan paska (joo, itsellänikin on sellainen).
            Hyvin niillä paskoilla köyhä toimeen tulee. Mulla niitä on 2 tallilla.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Meganexin tunkki on espanjalainen ja maahantuoja on Isojoen Konehalli Oy eli sieltä saanee edullisimmin. Bilteman kama on kiinalaista, joten tuskin on sama tunkki.

              Tästähän oli jo aiemmin topikki ja siellähän foorumin viisaat ja rahamiehet totesivat, että tunkin on oltava tanskalainen ja maksettava vähintään 1 000€, jotta sillä voi kesärenkaat vaihtaa alle .
              No ainakin kaikkien kolmen tunkin speksit ovat täsmälleen samat ja ulkonäkökin on väriä lukuunottamatta kuvissa äkkivilkaisulla identtinen, joten sen perusteella oletin tunkin olevan sama. Ja itse Meganexin tunkeista voin mainita sen verran, että ainakin IKH myy Meganex-merkillä tunkkeja, jotka ovat varmasti samoja Motonetin vastaavien kanssa. Jotkut hämääntyvät vain siinä, että IKH myy myös Mega-merkillä olevia tunkkeja, jotka laadultaan vastaavat jo AC:ta. Hinnat alkaen mallit tuppaavat kuitenkin jo maksamaan neljättäsataa.

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Haju69 View Post
                Hyvin niillä paskoilla köyhä toimeen tulee. Mulla niitä on 2 tallilla.
                meilläki on 3, 2 ei toimi ja 1 muistuttaa Z kirjainta
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Laku View Post
                  Meganexin tunkki on espanjalainen ja maahantuoja on Isojoen Konehalli Oy eli sieltä saanee edullisimmin. Bilteman kama on kiinalaista, joten tuskin on sama tunkki.

                  Tästähän oli jo aiemmin topikki ja siellähän foorumin viisaat ja rahamiehet totesivat, että tunkin on oltava tanskalainen ja maksettava vähintään 1 000€, jotta sillä voi kesärenkaat vaihtaa alle .
                  Tuskin ne espanjalaiset sitä ite tekee vaan tulee samoilta tehtailta kiinasta, ehkä. Malliltaanhan toi on identtinen, poislukien pyörät joissa Motonetin mallissa on "pehmuste" pinta.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Myös hyvä niksi jos ketään kiinnostaa on pari lankun pätkää renkaiden alle ennen nostoa niin homma hoituu normi tunkilla ongelmitta. Ei tietysti toimi tienpäällä jos ne ei ole mukana mutta onko monella mukana muutenkaan sitä hallitunkkia tien päällä. :think

                    Itse pärjäillyt ongelmitta perus 20,- euron hallitunkilla jo vuosia. On kyllä niin ahdas tallikin ettei siellä valtavalla kammella olevia tunkkeja mahtuisi käsittelemäänkään.
                    tossa minkä ite lunastin 50e motonetistä tarjouksessa (~100e norm.) on 360astetta kääntyvä varsi, helpottaa kummasti kun itsekkin tuossa pressukatoksessa tunkkailen kun auton molemmin puolin jää alle metri tilaa eikä se ainakaa vielä ole silminnähden alkanut itsekseen laskeutumaan, tossa kun jarruja ihmettelin niin oli puolitoista tuntia tunkin varassa ja sai vanteen alle ilman että tarvitsi nostaa ylemmäs.. ei näy tosin tunkki enää motonetin sivuilla, mutta lähes identtinen tämän kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17547
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Ramzez View Post
                      No ainakin kaikkien kolmen tunkin speksit ovat täsmälleen samat ja ulkonäkökin on väriä lukuunottamatta kuvissa äkkivilkaisulla identtinen, joten sen perusteella oletin tunkin olevan sama. Ja itse Meganexin tunkeista voin mainita sen verran, että ainakin IKH myy Meganex-merkillä tunkkeja, jotka ovat varmasti samoja Motonetin vastaavien kanssa. Jotkut hämääntyvät vain siinä, että IKH myy myös Mega-merkillä olevia tunkkeja, jotka laadultaan vastaavat jo AC:ta. Hinnat alkaen mallit tuppaavat kuitenkin jo maksamaan neljättäsataa.
                      Korjaus omaan kirjoitukseen. Oikeassa olet, sekoitin itse Meganexin ja Megan. Mega on espanjalainen ja IKH = Isojoen Konehalli Oy eli sen maahantuoja. Meganex on kiinalainen ja IKH:n maahantuoma private label-merkki.

                      Ts. Meganex, Biltema ja Motonet voivat hyvinkin tuoda samaa tunkkia maahan. Toki tehtaan laittamat komponentit voivat laadultaan vaihdella riippuen siitä, mitä maahantuoja on halunnut sinne laitattaa.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Will_E39
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 920
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by väiski525 View Post
                        tossa minkä ite lunastin 50e motonetistä tarjouksessa (~100e norm.) on 360astetta kääntyvä varsi, helpottaa kummasti kun itsekkin tuossa pressukatoksessa tunkkailen kun auton molemmin puolin jää alle metri tilaa eikä se ainakaa vielä ole silminnähden alkanut itsekseen laskeutumaan, tossa kun jarruja ihmettelin niin oli puolitoista tuntia tunkin varassa ja sai vanteen alle ilman että tarvitsi nostaa ylemmäs.. ei näy tosin tunkki enää motonetin sivuilla, mutta lähes identtinen tämän kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518
                        itellä samainen tunkki eikä mitään moitittavaa,e39:n nurkka seiso tunkin varassa 3 vuorokautta eikä se mihinkään ollut laskenu
                        e39 520ia-96

                        Comment

                        • Ahdinko
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 227
                          • Kerava

                          #27
                          Originally posted by väiski525 View Post
                          tossa minkä ite lunastin 50e motonetistä tarjouksessa (~100e norm.) on 360astetta kääntyvä varsi, helpottaa kummasti kun itsekkin tuossa pressukatoksessa tunkkailen kun auton molemmin puolin jää alle metri tilaa eikä se ainakaa vielä ole silminnähden alkanut itsekseen laskeutumaan, tossa kun jarruja ihmettelin niin oli puolitoista tuntia tunkin varassa ja sai vanteen alle ilman että tarvitsi nostaa ylemmäs.. ei näy tosin tunkki enää motonetin sivuilla, mutta lähes identtinen tämän kanssa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-7518

                          Mulla lienee kanssa sama malli jota tarkoitat. Ensimäisen ostin paikallisesta varaosaliikkeestä ja palautin samalla viikolla kun ei pysynyt yhtään ylhäällä. Olisin halunnut toimivan tilalle, mutta heillä ei ollut.
                          Motonetissä sitten huomasin saman tunkin erivärisenä ja ostin pois. Sekin on alkanut laskeutumaan noin puolen vuoden omistuksen jälkeen, eikä autoa ole seisotettu tuon päällä pitkiä aikoja. Eli ilmeisesti tuurista kiinni mitä sattuu saamaan. Kääntövarsi on kätevä. Alaslasku ruuvi on hieman turhan herkkä jos pitää saada varovasti laskettua.

                          Noin 5v- vanha 20€ tunkki toimii moitteetta, mutta aina sen kanssa ropatessa pelottaa, että koska antautuu.
                          Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                          Käyttis 535i GT F07
                          Ex: X1 E84 28i Xdrive
                          Ex: E90 325

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Eepo View Post
                            meillä on tallilla tälläinen ja rokkaa oikein hienosti
                            Pystyisitkö Eepo tai joku muu tämän Biltema tunkin omistaja mittaamaan paljonko tällä tunkilla on korkeutta korkeimmalla kohdalla kun vartta ei oteta mukaan? Tätä samaa tunkkia olen itsekin harkinnut, mutta pitäisi mittailla mahtuuko kokonaan auton alle, että saisi etuapurungosta nostettua kerralla koko keulan ylös. Saako tällä tunkilla laskettua auton hallitusti alas?

                            Edit. Tuossa Bilteman ilmotuksessa on nuo mitat, mutta onko tuo 136mm korkeus korkeimmalta kohdalta?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by markok View Post
                              Pystyisitkö Eepo tai joku muu tämän Biltema tunkin omistaja mittaamaan paljonko tällä tunkilla on korkeutta korkeimmalla kohdalla kun vartta ei oteta mukaan? Tätä samaa tunkkia olen itsekin harkinnut, mutta pitäisi mittailla mahtuuko kokonaan auton alle, että saisi etuapurungosta nostettua kerralla koko keulan ylös. Saako tällä tunkilla laskettua auton hallitusti alas?

                              Edit. Tuossa Bilteman ilmotuksessa on nuo mitat, mutta onko tuo 136mm korkeus korkeimmalta kohdalta?
                              noin 150mm lattiasta tunkin korkeimpaan kohtaan, pystyy laskemaan hallitusti
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              • marko83
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 222
                                • Raahe

                                #30
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Hyvin niillä paskoilla köyhä toimeen tulee. Mulla niitä on 2 tallilla.
                                Itelläki oli noita paskoja kaks, enää ei oo ku yks. Piti väsätä kahesta resusta yks toimiva

                                Mutta mitenköhän noi kalliimmat tunkit laskeutuu itekseen, ku itellä monesti ollu noitten parin kympin tunkkien nokassa pariki päivää eikä oo mihinkään laskenu:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎