Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia matalista tunkeista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    Kokemuksia matalista tunkeista?

    En löytänyt äkkiseltään syvempää analyysia ainakaan tältä foorumilta. Suosituksia tunkeista, joilla voi nostaa matalia (<10cm) autoja useammin kuin kerran tai kaksi? Miten esim. Bilteman rallitunkki (199eur) toimii käytössä? Näyttää samanlaiselta kuin Motonetin vastaava (169eur), mutta nostaa 1000kg vähemmän vaikka on kalliimpi.
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    Mä ostin motonetistä 99e tunkin (tosin tarjouksessa 50e) jonka matalin nostokorkeus on 8,9 cm. Moitteetta toiminut ja tukevan oloinen. Eikä tosiaan hinnalla pilattu. 2t kg vai oliko peräti 2,5t kg.
    Last edited by väiski525; 22-03-2012, 15:44.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1289
      • HKI

      #3
      Ac hydraulicsin tunkkeja voin suositella, pitäisi olla ikuinen.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Aihe sinällään akuutti, sillä pitäisi itsellekin moinen ostaa. Vanha oli muuten hyvä, mutta matalien autojen kanssa hankala käyttää, kun joutui pikkutunkeilla ensin nostamaan, että sai hallitunkin alle. Vanhasta alkaa muutenkin aika jättämään ja voisin itselleni lahjaksi hankkia uuden. Henk.koht. en työkaluissa osta pilipalia ja tuo on tällä hetkellä vaihtoehto numero yksi:

        Bahco

        Edit. kyseisessä linkissä myös muita, kuten ed.mainittuja hyviä Ac:n tunkkeja ja paljon muuta.
        Last edited by Rockford; 22-03-2012, 15:59.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Rockford View Post
          Aihe sinällään akuutti, sillä pitäisi itsellekin moinen ostaa. Vanha oli muuten hyvä, mutta matalien autojen kanssa hankala käyttää, kun joutui pikkutunkeilla ensin nostamaan, että sai hallitunkin alle. Vanhasta alkaa muutenkin aika jättämään ja voisin itselleni lahjaksi hankkia uuden. Henk.koht. en työkaluissa osta pilipalia ja tuo on tällä hetkellä vaihtoehto numero yksi:

          Bahco

          Edit. kyseisessä linkissä myös muita, kuten ed.mainittuja hyviä Ac:n tunkkeja ja paljon muuta.

          Mulla on bilteman matala tunkki ja on tosi hyvä ja tukeva. Ei voi puhua mistään pilipalista.



          Kaverilla on toi Bahco ja onhan se älyttömän hyvä, mut toki myös kolme kertaa kalliimpi. Tyylikkäämpää työtä, mutta ei varmaan ainakaan tukevampi.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #6
            Näyttäisi kuitenkin siltä, että tuossa Bilteman tunkissa on samanlainen laskumekanismi kuin yleensäkin noissa halpistunkeissa. Sinällään ei ongelma, mutta se ruuvi tahtoo joskus jumittaa, varsinkin jos joku on sen mennyt ruuvaamaan hieman liian tiukkaan. Ongelmaksi muodostuu se, että vartta tulee käännettyä hieman liian isolla voimalla ja sitten koko auto putoaa vauhdilla alas.

            Toinen ongelma noissa halpistunkeissa on se, etteivät tahdo pitää kevyttäkään kuormaa ylhäällä tuntiakaan. Tunkki ei luonnollisesti ole pysyvä nostin, mutta kaikissa hommissa ei jaksa pukkeja käyttää, jos ei tarvitse auton alle mennä ja silloin kaipaisi sitä, että tunkki jaksaa homman ajan pitää autoa ylhäällä. Ainakin Motonetin myymät tunkit (jotka todennäköisesti ovat täysin samoja Bilteman tunkkien kanssa) alkavat putoamaan minuuteissa sen jälkeen kun niillä on jotakin nostettu. Hieman laadukkaammissa tunkeissa tuota ongelmaa ei ole.

            Hinta tietysti ratkaisee näissäkin jutuissa, mutta mikäli kaipaa luotettavaa ja helppokäyttöistä tunkkia, niin itse investoisin johonkin vähän parempaan malliin. Taisin tässä mennellä viikolla nähdä Motonetissä myytävän jotakin matalaa tunkkimallia paremmalla laskumekanismilla hieman yli 200€ hintaan.

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3564
              • Nla

              #7
              Originally posted by Ramzez View Post
              Näyttäisi kuitenkin siltä, että tuossa Bilteman tunkissa on samanlainen laskumekanismi kuin yleensäkin noissa halpistunkeissa. Sinällään ei ongelma, mutta se ruuvi tahtoo joskus jumittaa, varsinkin jos joku on sen mennyt ruuvaamaan hieman liian tiukkaan. Ongelmaksi muodostuu se, että vartta tulee käännettyä hieman liian isolla voimalla ja sitten koko auto putoaa vauhdilla alas.

              Huomannut saman ongelman omalla motonetin matala mallisella tunkilla. Muuten toimii hienosti, mutta vaihtoon menee juurikin tuon ominaisuuden takia jossain vaiheessa. Hyvä kakkos tunkki siitä kuitenkin tulee
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Spiddu View Post
                Huomannut saman ongelman omalla motonetin matala mallisella tunkilla. Muuten toimii hienosti, mutta vaihtoon menee juurikin tuon ominaisuuden takia jossain vaiheessa. Hyvä kakkos tunkki siitä kuitenkin tulee
                Sen oppii kiristämään varovasti, kun pari kertaa rysäyttää vauhdilla alas, kun on ruuvi jumissa Kerran mullakin unohtu auto tunkin varaan pidemmäksi aikaa ja hellästi kiristettynä oli valunut jarrulevy maata vasten Jos paljon tarvii tunkkia, niin onhan toi Bahcolainen hieno peli...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  meillä on tallilla tälläinen ja rokkaa oikein hienosti
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Eepo View Post
                    meillä on tallilla tälläinen ja rokkaa oikein hienosti
                    Itellä toi sama mut punaisena Motonetin versiona. Eka meni takuuseen kun sylinteri vuoti öljyä ja jätti lätäköitä lattialle, mut toinen on ollu oikein hyvä. Iso mutta erittäin matala ja hyvin ulottuva tunkki, ylettyy helposti apurungon/perän alle.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Täytyypä rakentaa itsellekin tollanen poikittainen putki kahvan päähän, niin helpottaa laskemista ja pysyy nosturikin ylhäällä, kun saa kiristettyä :think
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Osmis
                        Moderator
                        • May 2006
                        • 5271
                        • Lieksa, Middle of Nowhere

                        #12
                        Mulla on joku 50€ maksava halpahallin leditunkki ja hyvin on kestäny renkaanvaihdot yms. Pitempäänkin on auto ollu tunkin varassa, ja ei oo laskeutunu itsekseen. tais olla 8cm korkea alimmillaan, mutta rupeaa käymään liian korkeaksi, joten uutta metsästetään täälläkin :think
                        Sawo-Karjala - connection

                        @osmis_garage

                        Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                        Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10509
                          • Saaressa

                          #13
                          Olen tämänkin linkittänyt foorumille jo monasti. Mutta jos haussa oikeasti matala tunkki jolla yltää auton runkopalkin alta nostamaan vaihtoehdot ovat melko vähissä. Bilteman tunkissakin matalaa osaa on niin vähän ettei se sovellu.

                          Laatu on pikkasen eri tasolla kun biltema/motonetin kötöstyksissä.
                          Omega Lift Equipment 29023B 2 Ton Low Profile Service Jack - Omega Lift Equipment Low Profile Service Jacks Extra long low side frames designed for long reach under the car chassis Innovative design of Magic Lift offers a quick lift for professional performance Wide stance and low center of gravity provides optimum stability under load stress Universal joint release mechanism provides precision control of load descent in any handle position Exclusive designed breather plug eliminates air in the hydraulic system, optimizing jack performance




                          Lisätietoja voi kysellä vaikka http://www.tyokalutukku.fi/

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Mulla on Meganexin tunkki, mallia matala. Alin nostokorkeus 76mm ja nostaa 510mm asti. Hintaa on siinä 250e paikkeilla, mutta saapahan omatkin autot kerralla ylös, eikä tarvitse ensin ajaa puiden päälle tai nostaa jollain muulla ensin alkuun.

                            Tällainen siis Virtasen kauppa - Meganex 2tn
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16386
                              • Leppävirta

                              #15
                              Myös hyvä niksi jos ketään kiinnostaa on pari lankun pätkää renkaiden alle ennen nostoa niin homma hoituu normi tunkilla ongelmitta. Ei tietysti toimi tienpäällä jos ne ei ole mukana mutta onko monella mukana muutenkaan sitä hallitunkkia tien päällä. :think

                              Itse pärjäillyt ongelmitta perus 20,- euron hallitunkilla jo vuosia. On kyllä niin ahdas tallikin ettei siellä valtavalla kammella olevia tunkkeja mahtuisi käsittelemäänkään.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎