Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengasliike: "Emme asenna internetistä/ulkomailta tilattuja renkaita ollenkaan.."

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #46
    Omituista keskustelua siinä mielessä että ihmisille näyttää olevan pääosin epäselvää yrittäjyys ja sen velvollisuudet/vapaudet.

    Jos joku rengasliike maksaa samoista baarumeista enemmän kuin mitä ne maksaisivat Camskillista toimitettuna. Joutaa rengasliike kuopata ja yrittäjä hakeutukoon palkkatöihin. Kukaan ei estä ostamasta niitä renkaita sieltä Camskillista, sieltä saa sen alv-eritellyn kuitin joka tapauksessa. Jos rengasliike on hakeutunut ketjuun jossa päämies määrää sisäänostohinnat ja kanavat, joutaa taas yrittäjä muulle alalle..

    Itse maksan suomalaiselle yrittäjälle vain jos saan siltä parempaa palvelua kuin samalla rahalla ulkomailta. Myös varastointi kallistaa joskus suomalaisen suuntaan mutta jos vaihtoehtona on että minä tilaan tavaran Camskillista tai se yrittäjä tilaa sen ja laskuttaa muutaman satkun välistä, teen sen ehkä itse..

    Moni suomalainen rengasliike käyttää Camskillia pääasiallisena toimittajanaan.
    ---

    Comment

    • os951
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 447
      • Kerava

      #47
      Yrittäjänä ymmärän miksi jotku rengasliikkeet toimivat niin toimivat. Ei tarvitse olla raketti-insinööri tajutakseen miksi esim. Englannista renkaat tulevat niinkin halvalla. Tappiolla hekään eivät niitä myy.
      Englannissa on populaatio suunnilleen kymmenkertainen Suomeen verrattuna. Tästä johtuen autokanta on paljon meikäläistä suurempi. Volyymia on helppo myydä. Lisäksi arvonlisävero etu on Englannissa nyt 4 prosenttiyksikköä, ensivuonna 5 alempi kuin meillä. Hieman ihmetyttää valtiovallan toiminta, kun veroa nostetaan. Veronnousu kun ohjataan suoraan vähittäismyyntihintoihin.

      Comment

      • |marjo
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 649
        • Kestilä

        #48
        Muutamat Nankangit käynyt eräässä liikkeessä alle pyöräyttämässä ja sieltä antoivat sellaisen lapun (pitikö peräti allekirjoittaa), jossa ilmoittivat etteivät ota vastuuta muualta ostetuista vanteista/renkaista.
        Tiedä sitten voisivatko vastuutaan näin "pakoilla" jos vahinko sattuisi :think
        e30 323i Cabrio
        e36 320i Touring -95
        Honda CB 600 Hornet -98
        ex e39 530da Touring M-Sport -01
        ex e36 323i M-Sport -98
        ex e36 316i -97

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          #49
          Hämeenlinnan suunnalta tulee juuri aiheeseen liittyvä asia sopivasti. Rengasliikkeestä ostetut vanteet ja renkaat (Veritini wheels 19" ja Hankook 245/35) 2700€.

          Ebay ja camskill sama sarja 2000€ toimituskuluineen ja vaikka asennuksesta renkaat vanteille maksaisi 100€ niin n.600€ ollaan silti voitonpuolella. Ja asiani viittasi ylipäänsä siihen miksi ihmiset tilailee vanteita, renkaita, autonvaraosia Saksasta, Briteistä yms. Onhan tuollainen 600€ iso raha jumankauta säästää vanne/rengas sarjassa.

          Kiitän luojaani että opettelin tilaamaan ulkomailta ja painamaan sitä sofort kaufenia. Ison pennin säästänyt kaikessa mikä nyt autolla liikkumiseen ylipäänsä liittyy.
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #50
            Originally posted by Bouma View Post
            Hämeenlinnan suunnalta tulee juuri aiheeseen liittyvä asia sopivasti. Rengasliikkeestä ostetut vanteet ja renkaat (Veritini wheels 19" ja Hankook 245/35) 2700€.

            Ebay ja camskill sama sarja 2000€ toimituskuluineen ja vaikka asennuksesta renkaat vanteille maksaisi 100€ niin n.600€ ollaan silti voitonpuolella. Ja asiani viittasi ylipäänsä siihen miksi ihmiset tilailee vanteita, renkaita, autonvaraosia Saksasta, Briteistä yms. Onhan tuollainen 600€ iso raha jumankauta säästää vanne/rengas sarjassa.

            Kiitän luojaani että opettelin tilaamaan ulkomailta ja painamaan sitä sofort kaufenia. Ison pennin säästänyt kaikessa mikä nyt autolla liikkumiseen ylipäänsä liittyy.
            Mistä puljusta kysyit? Onhan noissa paljon välikäsiä, kuljetukset ja maahantuojan sekä jälleenmyyjän myyntikate. Ei se ihan tyhjästä synny.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #51
              Originally posted by Micce///M View Post
              maahantuojan myyntikate.
              Avainsana lähestulkoon kaikkeen ylihinnoitteluun Suomessa.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Micce///M View Post
                Mistä puljusta kysyit? Onhan noissa paljon välikäsiä, kuljetukset ja maahantuojan sekä jälleenmyyjän myyntikate. Ei se ihan tyhjästä synny.
                Siis kaveri osti Audi A6 kyseisen vannesarjan renkaineen, muistaakseni osti Euromasterilta.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  #53
                  Originally posted by |marjo View Post
                  Muutamat Nankangit käynyt eräässä liikkeessä alle pyöräyttämässä ja sieltä antoivat sellaisen lapun (pitikö peräti allekirjoittaa), jossa ilmoittivat etteivät ota vastuuta muualta ostetuista vanteista/renkaista.
                  Tiedä sitten voisivatko vastuutaan näin "pakoilla" jos vahinko sattuisi :think
                  Mitä "vastuutaan" pakoilisivat? Jos renkaat pamahtaa sen vuoksi, että niissä on valmistusvirhe niin silloin rengasliikkeellä ei ole vastuuta, mutta kyllä rengasliikkeellä on normaali kuluttajansuojalain mukainen vastuu tarjoamastaan palvelusta ja tämän lisäksi tietenkin mahdollinen vahingonkorvausvastuu omasta virheestään.

                  Comment

                  • Hasardi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1860
                    • Der Hauptstad

                    #54
                    Samaan sarjaan tässä kuuluu myös lappu monissa korjaamoissa: "Työllämme on takuu, emmekä asenna ollenkaan asiakkaan itse tuomia osia."

                    Tai sanotaan puhelimessa: "Emme asenna motonetin osia ollenkaan."
                    Stadtluft macht frei.

                    Comment

                    • CarlosM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 4292
                      • Kouvola

                      #55
                      Originally posted by Hasardi View Post
                      Tai sanotaan puhelimessa: "Emme asenna motonetin osia ollenkaan."
                      Tämä perustuu ihan siihen että usein asiasta mitään tietämätön hakee motonetistä osan kun halvalla saa, tai mistä tahansa muualta, ilman tarkempaa tietoa mitä on ostamassa. No osa onkin täysin väärä, auto seisoo nosturilla mahdollisesti parikin päivää ennenkun oikea osa tulee liikkeeseen. Ei mikään liike ilmaiseksi seisota autoa nosturilla turhaan samalla ruuhkauttaen muut työt. Ja jos asiakkaalle laitetaan laskuun useita tunteja ylimääräistä mitä auto on tukkinut korjaamon työskentelytilaa, on varma että siitä jupinoita kuuluu.
                      Tai sitten asiakkaalla kiire saada auto takaisin mutta auto jääkin korjaamolle väärän osan takia. Ja korjaamoilla kai joku vastuu on siitä että auto on sovitusti valmis? Jos väärä osa on korjaamon myymä, on asiakkaalla täysi oikeus vaatia korjaamolta sijaisautoa tms. korvausta?

                      Kaikkihan me tiedetään että motonet myy mitä tahansa mitä hyväuskoisille voi myydä. Tiskillä pitää tietää mitä on ostamassa tai se on aika fiftyfifty.

                      Comment

                      • Hannu_H
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 410
                        • Paskakaupunni

                        #56
                        Originally posted by Hasardi View Post
                        Samaan sarjaan tässä kuuluu myös lappu monissa korjaamoissa: "Työllämme on takuu, emmekä asenna ollenkaan asiakkaan itse tuomia osia."

                        Tai sanotaan puhelimessa: "Emme asenna motonetin osia ollenkaan."
                        Tuo on ihan oikein. Sen verran monta vuotta tullut istuttutta tappelemassa asiakkaiden kanssa kaikenmaailman itkujen kanssa. Yleensähän siinä käy niin, että asiakkaalla on väärät osat, osia liian vähän tms. Kuka sen varatun ajan sitten maksaa yritykselle, jos itse työtä ei voi tehdä ollenkaan? Entä sitten kun se mätänetin osa menee rikki ja siitä haetaan vikaa tai niitä omia osia vaihdellaan takuuseen? Jos sitä autoa jossakin pitää huollattaa, niin helpoimmalla pääsee kun ottaa osat sitä kautta. Tulee yleensä oikeat osat ja on varmasti tilattuna ylimääräistäkin varalle, jos on vähääkään asiasta perillä olevaa porukkaa töissä ja jos tulee jotakin ongelmia takuu aikana niin kaikki toimii sitten sen yrityksen kautta suoraan. Toinen on tuo öljyjen vaihto omilla ravoilla, jos esimerkiksi yrityksessä on laskettu työ jo valmiiksi rasvojen hintaan ja sitten omilla osilla pitäisi vaikka vittumaisimmassa tapauksessa tunnin työ tehdä asiakkaan mieliksi 20e, missä vielä jää kaikki myynti varaosista saamatta? Eikai kukaan hullu nuita hommia tee ihan hyvää hyvyyttään... harrastehommat on sitten ihan erikseen.

                        edit: Ja monesti metsä vastaa juurikin siten miten sinne huutelee. Sinunkin tapauksessa saat varmasti paskaa palvelua jos heti nyrkit pystyssä olet menossa asioimaan, tai ainakin sellaisen kuvan tästä nyt saa. Itse ainakin katson helpommaksi kieltäytyä työstä suoraan jos asiakas on heti alkuun hankala. Paljon hankalampi sen vittumaisen asiakkaan kanssa on päästä sopuun siinä vaiheessa kun homma on tehty ja työlle pitäisi löytää maksaja.
                        Last edited by Hannu_H; 10-04-2012, 17:19.

                        Comment

                        • Hasardi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1860
                          • Der Hauptstad

                          #57
                          Originally posted by Hannu_H View Post
                          Tuo on ihan oikein.
                          Sen verran monta vuotta tullut istuttutta tappelemassa asiakkaiden kanssa kaikenmaailman itkujen kanssa. Yleensähän siinä käy niin, että asiakkaalla on väärät osat, osia liian vähän tms. Kuka sen varatun ajan sitten maksaa yritykselle, jos itse työtä ei voi tehdä ollenkaan? Entä sitten kun se mätänetin osa menee rikki ja siitä haetaan vikaa tai niitä omia osia vaihdellaan takuuseen?
                          Toki sellaisia aasipääasiakkaita varmasti riittää ja niille pitää tehdä sitten omat sanktiot hölmöilyistä. Sanotaan heti kättelyssä, että takuuta ei tule omille osille. Jos on väärät osat, veloitetaan nosturimaksu, tarkastus tai mikä tahansa siihen nyt halutaan laittaakin. Kyse on palvelusta ja sen järjestämisestä. Tuntiveloitus tietysti juoksee koko ajan jos asiakkaan auto käy syynissä ja osat ei käykään. Sitten soittoa ja ilmoitusta tilanteesta, uutta aikaa kalenterista ja jos aasipää itkee luurissa, että homma kestää, niin sanotaan ystävällisesti "omilla osilla näin voi käydä, siksi varoitimme etukäteen, että pitää olla varma, muuten homma kusee.. jne." Kaikki veloitetaan, mikä tässä on niin vaikeaa? Jos osa menee rikki, niin sanotaan asiakkaalle, että "mene sinne, mistä osan ostitkin", ja tarjotaan uutta palvelua firman omilla osilla jos käy hankalaksi..ihan tavallista asiakaspalvelua, joka hoituu kaikissa Euroopan maissa ilman ongelmia. Suomessa ei vain osata tällaisia hommia, eikä haluta palvella.

                          Originally posted by Hannu_H View Post
                          Jos sitä autoa jossakin pitää huollattaa, niin helpoimmalla pääsee kun ottaa osat sitä kautta.
                          Helpoimmalla ei ole aina taloudellisesti kannattavaa. Hintatietoinen asiakas säästää joskus satoja euroja, kun tuo omat osat. Ja jos jotain puuttuu, niin saahan se korjaamo tilattua puuttuvan prikan ja taaskin hoidetaan laskutus ja asiakaspalvelu harmoniassa, eikö? Tarvittaessa varataan toinen aika, ihan rauhassa ja sanotaan tule ensi viikolla, laskun kanssa tietysti. Ei luulisi olevan vaikea handlata, mutta ei Suomessa yleensä osata kuin valittaa ja itkeä.


                          Originally posted by Hannu_H View Post
                          edit: Ja monesti metsä vastaa juurikin siten miten sinne huutelee. Sinunkin tapauksessa saat varmasti paskaa palvelua jos heti nyrkit pystyssä olet menossa asioimaan, tai ainakin sellaisen kuvan tästä nyt saa. Itse ainakin katson helpommaksi kieltäytyä työstä suoraan jos asiakas on heti alkuun hankala. Paljon hankalampi sen vittumaisen asiakkaan kanssa on päästä sopuun siinä vaiheessa kun homma on tehty ja työlle pitäisi löytää maksaja.
                          Tietty. Mitä kylvät, sitä niität. Ei minulla ole nyrkit pystyssä kenellekään, olen tuollaisessa tapauksessa vaihtanut korjaamoa ihan suosiolla. Jos ei kerran osata AUTOKORJAAMON päätoimialaa, autojen korjaamista, niin miksi veisin auton sinne? Jos ollaan ajateltu vain sen yrittäjän hikistä arkea, että mikä olisi hänelle HELPOINTA, niin kyllä sen kuulee jo samantien puhelimessa soittaessa. Jos tämä haluaa monopolisoida itselleen varaosien myynnin, eikä osaa organisoida korjaamotoimintaa niin, että asiakkaan tuodessa oikeita tai vääriä varaosia homma ei toimikaan, niin olkoon. Seuraava paikka, kiitos.
                          Stadtluft macht frei.

                          Comment

                          • TheKnight
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 538
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by Hasardi View Post
                            Toki sellaisia aasipääasiakkaita varmasti riittää ja niille pitää tehdä sitten omat sanktiot hölmöilyistä.
                            Ja niitä tietämättömiä "aasipäitä" tässä maassa alkaa olla aika paljon nykyään. Yksikin tuollainen tapaus työllistää yllättävän paljon ja maksaa firmalle rahaa kun sitä selvitetään. Kaikkea ei asiakkaalta voi mitenkään veloittaa, koska ymmärtämätön asiakas ei yksinkertaisesti käsitä miksi se osa ei käy sinne ja hän ei asiaa tule korjaamaan. Ymmärrän kyllä sinun näkökannan ja puhut ihan asiaa, mutta ei tuo valitettavasti toimi tänä päivänä tässä maassa.
                            Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                            -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                            -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                            Oma Connection
                            Kaide Motorsport

                            Comment

                            • Hasardi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1860
                              • Der Hauptstad

                              #59
                              Originally posted by TheKnight View Post
                              Ja niitä tietämättömiä "aasipäitä" tässä maassa alkaa olla aika paljon nykyään. Yksikin tuollainen tapaus työllistää yllättävän paljon ja maksaa firmalle rahaa kun sitä selvitetään. Kaikkea ei asiakkaalta voi mitenkään veloittaa, koska ymmärtämätön asiakas ei yksinkertaisesti käsitä miksi se osa ei käy sinne ja hän ei asiaa tule korjaamaan. Ymmärrän kyllä sinun näkökannan ja puhut ihan asiaa, mutta ei tuo valitettavasti toimi tänä päivänä tässä maassa.
                              Tämä korjaantuisi sillä asenteella, että palvellaan. Lähdetään siitä, että kerätään korjaamohenkilökunta kerran yhteen aamulla, ihan kuin ennenmuinoin Hills Street Blues-sarjan aamukomennuksella jaettiin tehtävät poliiseille. Informoidaan tilanteesta, miten toimitaan omia osia tuovien kanssa. Sanotaan kaikille lopuksi "Be careful out there" ja mennään hommiin!

                              Eli jos asiakkaalla omia osia tullessaan korjaamolle:
                              -Ensimmäisenä varoitus , että vastuu osasta siirtyy pois korjaamolta, eivätkä he vastaa kuin tehdystä työstä.
                              -Ilmoitetaan, että työn osuus saatta kasvattaa veloitusta, jos osa ei käy, ei ole riittävästi palikoita jne. Ja mainitaan aikataulun mahdolliset venymiset oikean osan tilaamista odotellessa.
                              -Kerrotaan laskutuksesta etukäteen ja kerrotaan liiketoiminnan abc pähkinänkuoressa.
                              -Muuta huomioitavaa, kerrotaan asiakkaalle kaikki "riskit" ja vastuut.

                              Tähän saa menemään 2 minuuttia ja sen voi tehdä hymyillen.
                              Tarvittaessa työtä vastaanotettaessa asiakas laittaa puumerkin työtilaukseen, jossa em. asiat vielä kirjallisena ja juridiset vastuut selvitettynä. Tällaisia lomakkeita voi printata ja monistaa varastoon 1000 kpl valmiiksi. Kaikki voittaa? Ei voi olla niin vaikeaa.
                              Stadtluft macht frei.

                              Comment

                              • Slazha
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2284
                                • Joensuu/Syvyys

                                #60
                                Originally posted by TheKnight View Post
                                Ja niitä tietämättömiä "aasipäitä" tässä maassa alkaa olla aika paljon nykyään. Yksikin tuollainen tapaus työllistää yllättävän paljon ja maksaa firmalle rahaa kun sitä selvitetään. Kaikkea ei asiakkaalta voi mitenkään veloittaa, koska ymmärtämätön asiakas ei yksinkertaisesti käsitä miksi se osa ei käy sinne ja hän ei asiaa tule korjaamaan. Ymmärrän kyllä sinun näkökannan ja puhut ihan asiaa, mutta ei tuo valitettavasti toimi tänä päivänä tässä maassa.
                                Näinhän se on, vaikka kuinka yrittäisit asiakkaalle ennen remonttia sanoa että jos on käymättömiä osia/puuttuu jotain niin perimme maksun siitä että nosturi on "jumissa" tähän asiakas sanoo että joo ei haittaa mitään kunhan tulee kuntoon.

                                Sitten kun tulee se tilanne että jokin osa ei käy -> tilaat oikean osan seuraavaksi päiväks niin asiakas ei varmasti niele sitä että laitat laskuun esim. 8h "nosturi" maksua, a hinta 55€

                                Originally posted by Hasardi View Post
                                Tähän saa menemään 2 minuuttia ja sen voi tehdä hymyillen.
                                Tarvittaessa työtä vastaanotettaessa asiakas laittaa puumerkin työtilaukseen, jossa em. asiat vielä kirjallisena ja juridiset vastuut selvitettynä. Tällaisia lomakkeita voi printata ja monistaa varastoon 1000 kpl valmiiksi. Kaikki voittaa? Ei voi olla niin vaikeaa.
                                usko pois tähän menee 20minuuttia ei 2 minuuttia. suurimmalle osalle asiakkaita tämän saisi upotettua noin 5min monologilla mutta osalle pitää perustella ja miksi on näin niin 2 min ei riitä mihinkään
                                Last edited by Slazha; 10-04-2012, 18:55.
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                E36 318is class II, e30 turpo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎