Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengasliike: "Emme asenna internetistä/ulkomailta tilattuja renkaita ollenkaan.."

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hasardi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1860
    • Der Hauptstad

    #61
    Originally posted by Slazha View Post

    usko pois tähän menee 20minuuttia ei 2 minuuttia. suurimmalle osalle asiakkaita tämän saisi upotettua noin 5min monologilla mutta osalle pitää perustella ja miksi on näin niin 2 min ei riitä mihinkään
    Kyllä täytyy olla jotain vikaa päässä, jos ei 2 minuutissa ymmärrä vastuuvapautta/ mahdollisia lisäkustannuksia tuodessaan omia osia firmaan. Siksi kirjallinen sitoumus aluksi olisi hyvä. Tässä on tapahduttava koko yhteiskuntaa koskeva muutos, ja alkukitka on suuri ennen pallon liikkeellelähtöä.

    Saksasta ottamaan mallia tässäkin asiassa..ja sitten "Kouluttamaan" sitä asiakaskuntaa kärsivällisesti palveluasenteella.
    Stadtluft macht frei.

    Comment

    • TheKnight
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 538
      • Tuusula

      #62
      Originally posted by Hasardi View Post
      Kyllä täytyy olla jotain vikaa päässä, jos ei 2 minuutissa ymmärrä vastuuvapautta/ mahdollisia lisäkustannuksia tuodessaan omia osia firmaan. Siksi kirjallinen sitoumus aluksi olisi hyvä. Tässä on tapahduttava koko yhteiskuntaa koskeva muutos, ja alkukitka on suuri ennen pallon liikkeellelähtöä.

      Saksasta ottamaan mallia tässäkin asiassa..ja sitten "Kouluttamaan" sitä asiakaskuntaa kärsivällisesti palveluasenteella.
      Nyt on ihan pakko kysyä, että oletko asiakaspalveluammatissa?

      Nythän ollaan tietääkseni Suomessa ja Saksassa toimivat asiat ei välttämättä toimi täällä. Sinun idea toimii kyllä paperilla, mutta ei välttämättä käytännössä kuin 10%:lla asiakkaista. Jos taas kyseessä on taksikuskit/ammattiautoilijat, niin homma todistetusti toimii ihan mallikkaasti. He yleensä ymmärtävät jos tuovat väärän osan jos ylipäätään mitään tuovat. Toinen ongelma on siinä, kun esim. maahantuojan valtuuttama huoltoliike on "pakotettu" antamaan se maahantuojan määrittämä takuu työlle ja varaosille. Tämmöisessä korjaamossa omat osat ei pidemmän päälle toimi millään, koska merkkiliike-status katoaa erittäin nopeasti.
      Timo Puustinen, Tuusula, Finland
      -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
      -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

      Oma Connection
      Kaide Motorsport

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #63
        Originally posted by TheKnight View Post
        Nythän ollaan tietääkseni Suomessa ja Saksassa toimivat asiat ei välttämättä toimi täällä. Sinun idea toimii kyllä paperilla, mutta ei välttämättä käytännössä kuin 10%:lla asiakkaista. Jos taas kyseessä on taksikuskit/ammattiautoilijat, niin homma todistetusti toimii ihan mallikkaasti. He yleensä ymmärtävät jos tuovat väärän osan jos ylipäätään mitään tuovat. Toinen ongelma on siinä, kun esim. maahantuojan valtuuttama huoltoliike on "pakotettu" antamaan se maahantuojan määrittämä takuu työlle ja varaosille. Tämmöisessä korjaamossa omat osat ei pidemmän päälle toimi millään, koska merkkiliike-status katoaa erittäin nopeasti.
        Kirjoitit juuri mitä ajattelin
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #64
          Originally posted by Hannu_H View Post
          Paljon hankalampi sen vittumaisen asiakkaan kanssa on päästä sopuun siinä vaiheessa kun homma on tehty ja työlle pitäisi löytää maksaja.
          Niin, tai odotakkaan kun sattuu asentajalla pieni virhe. Tai muuten joutuu käsittelemään suullista/kirjallista reklamointia esimerkiksi mahdollisen tuotevian takia, mikä on jonkun teorian (tai ainakin asiakkaan teorian) mukaan mahdollista saada aikaan asentajan virheestä.

          Comment

          • Hasardi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1860
            • Der Hauptstad

            #65
            Originally posted by TheKnight View Post
            Nyt on ihan pakko kysyä, että oletko asiakaspalveluammatissa?
            En enää. Joskus olin.

            Originally posted by TheKnight View Post
            Nythän ollaan tietääkseni Suomessa ja Saksassa toimivat asiat ei välttämättä toimi täällä. Sinun idea toimii kyllä paperilla, mutta ei välttämättä käytännössä kuin 10%:lla asiakkaista. Jos taas kyseessä on taksikuskit/ammattiautoilijat, niin homma todistetusti toimii ihan mallikkaasti. He yleensä ymmärtävät jos tuovat väärän osan jos ylipäätään mitään tuovat. Toinen ongelma on siinä, kun esim. maahantuojan valtuuttama huoltoliike on "pakotettu" antamaan se maahantuojan määrittämä takuu työlle ja varaosille. Tämmöisessä korjaamossa omat osat ei pidemmän päälle toimi millään, koska merkkiliike-status katoaa erittäin nopeasti.
            Näin se saattaa olla tällä hetkellä. Siksi puhuin lepokitkasta ja pallon liikkeellelähdöstä. Mikään ei muutu, jos ei asioita ala muuttamaan. Status Quo on se mihin tyydytään ja muutosjohtajuutta kavahdetaan. Kysymys on johtamisesta, vaikka oltaisiin asiakaspalvelualalla. Palvelemisen ja johtamisen raja on joskus hiuksenhieno.
            Stadtluft macht frei.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #66
              Originally posted by Bouma View Post
              Siis kaveri osti Audi A6 kyseisen vannesarjan renkaineen, muistaakseni osti Euromasterilta.
              Ne renkaat ovat Michelin Pilot super sport, eivätkä mitkään hankookit. Vanteet vertini concave. mistä moinen setti 2 tonniin ?
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #67
                Originally posted by Hasardi View Post
                Tähän saa menemään 2 minuuttia ja sen voi tehdä hymyillen.
                Tarvittaessa työtä vastaanotettaessa asiakas laittaa puumerkin työtilaukseen, jossa em. asiat vielä kirjallisena ja juridiset vastuut selvitettynä. Tällaisia lomakkeita voi printata ja monistaa varastoon 1000 kpl valmiiksi. Kaikki voittaa? Ei voi olla niin vaikeaa.

                Tossa on vaan se ongelma että koitas selitää toi kahdessa minuutissa jollekkin asiasta mitään tietämättömälle.. ensinnäkin sillä herää miljoona kysymystä ja pelkästään niihin vastaamiseen menee vartti..

                jos tunti 60e nyrkkipajalla, niin asentaja menettää jo 15e tuossa lässyttäessään - olettaen että asentaja on samalla asiakaspalvelija niinkuin pikkupuljuissa on..

                Toki toisaalta jos asentaja kieltäytyy hommasta menettää hän taas monen tunnin laskutuksen..
                Last edited by Takalo_kari; 10-04-2012, 19:27.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  #68
                  Originally posted by A.I View Post
                  Tossa on vaan se ongelma että koitas selitää toi kahdessa minuutissa jollekkin asiasta mitään tietämättömälle.. ensinnäkin sillä herää miljoona kysymystä ja pelkästään niihin vastaamiseen menee vartti..

                  jos tunti 60e nyrkkipajalla, niin asentaja menettää jo 15e tuossa lässyttäessään - olettaen että asentaja on samalla asiakaspalvelija niinkuin pikkupuljuissa on..

                  Toki toisaalta jos asentaja kieltäytyy hommasta menettää hän taas monen tunnin laskutuksen..
                  Yrittäjänä et voi olettaakaan, että joka minuutti rullaa kassaan tuloa. Suurin osa "työstä" on juurikin tuota ns. tuottamatonta. Kaikki byrokratia nyt ensialkuun.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    #69
                    Hienosti karannu aihe jo korjaamotoimintaan.
                    Luulis että jos rengasliikkeestä ostaa rengastyön niin se tehdään kunnolla oli renkaat sitte kenen tekemät tai mistä ostetut tahansa. Eihän tuo oo homma eikä mikään ilmottaa asiakkaalle että näköjään näissä sun kumeissa/vanteissa pysty- tai sivuttaisheittoa, mitä ei painottamalla saada pois.
                    Korjaamoilla tietty eri asia jos aletaan jotain auton osia vaihtamaan. Sama hommahan se on korjaamoilla joilla ei omaa varaosamyyntiä suoraan varastosta ole. Autoasi/motonet tai vastaava pulju ne osat niille myy ja jos osa on väärä niin asiakashan siinä yleensä kiltisti odottelee. Isot korjaamot myöskään tuskin autoa mihinkään nosturille jättää ellei nyt ihan kaikki akselit yhtäaikaa irti ole. Muistan yhdenkin kolaroidun Land Rooverin mistä puuttu kattopelti vaikean saatavuuden takia. Auto vietti puoli vuotta pihalla kevytpeite kattona. Tämä siis maahantuojan valtuuttaman merkkiliikkeen pihalla ja auto siitä syystä tosiaan pihalla ettei merkkiliike löytänyt oikeaa osaa mistään. Parit väärät kattopellit kyllä odotelttiin ja tilailtiin mutta eipä tainnut asiakas saada mitään korvauksi, ainoastaan "tosi vaikea löytää näitä osia" kommenttia toisensa perään.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #70
                      Jos palataan näihin rengasasioihin, niin tässäkin hommassa pätee se sääntö, että kannattaa soittaa kaikki paikalliset puljut läpi, ennen kuin hankkii uudet renkaat. Säästö voi olla useita kymmeniä euroja samoista kumeista. Hintavertailu on myös osoittanut sen, että isommat ketjut pyytävät renkaistaan korkeampaa hintaa kuin pienemmät yritykset.

                      Tässä esimerkki 195/55/15 (huomaa harvinainen koko) kokoluokan Nokian HKPL7 nastarenkaasta eri liikkeissä Tampereella (asennustyöt sisältäen):

                      Euromaster: 580€
                      Rengasmaa: 560€
                      Vianor: 595€
                      K. Ylönen: 470€



                      Tätä nykyä rengastyöt voi aika helposti tehdä itsekin, myydäänhän koneitakin jo aika yleisesti, mutta ongelmaksi muodostuu se, että ensiksi pitää tutustua koneiden käyttöön, ennen kuin aletaan vääntää kumeja niille kalliille erikoisvanteille ja lisäksi nuo koneet ovat sen verran kalliita, etteivät ne maksa itseään takaisin vuosiin.

                      Oma ongelmansa on renkaiden hävitys, joka tuottaa ongelmia siinä määrin, että vaikka laki velvoittaakin rengasliikkeet vastaanottamaan vanhat renkaat, pätee tähän joku kirjoittamaton sääntö, jossa todetaan, että renkaita voi tuoda liikkeeseen vain sen verran kuin "normaalin henkilöauton tavaratilaan mahtuu". Kun muutama vuosi takaperin vein kaverin kanssa hänen uuden omakotitalon takapihalta löytyneitä vanhoja renkaita pois, joita oli n. kolme sarjaa, alkoi paikallisella rengasliikkeellä hirveä purnaaminen siitä, miksi toimme renkaat juuri heille, varsinkin kun emme sillä kertaa ostaneet heiltä mitään. Kiva kuunnella moista vittuilua, vaikka laki nimenomaan velvoittaa liikkeet ottamaan vanhat renkaat vastaan.

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        #71
                        Originally posted by Ramzez View Post

                        Oma ongelmansa on renkaiden hävitys, joka tuottaa ongelmia siinä määrin, että vaikka laki velvoittaakin rengasliikkeet vastaanottamaan vanhat renkaat, pätee tähän joku kirjoittamaton sääntö, jossa todetaan, että renkaita voi tuoda liikkeeseen vain sen verran kuin "normaalin henkilöauton tavaratilaan mahtuu". Kun muutama vuosi takaperin vein kaverin kanssa hänen uuden omakotitalon takapihalta löytyneitä vanhoja renkaita pois, joita oli n. kolme sarjaa, alkoi paikallisella rengasliikkeellä hirveä purnaaminen siitä, miksi toimme renkaat juuri heille, varsinkin kun emme sillä kertaa ostaneet heiltä mitään. Kiva kuunnella moista vittuilua, vaikka laki nimenomaan velvoittaa liikkeet ottamaan vanhat renkaat vastaan.
                        Jännä juttu. Mun työpaikalle joku on tuonut ison peräkärryllisen renkaita ja johtaja on sanonut että vie sinne konttiin vaan. Suurempi ongelma on ollut se että renkaita ei ole ollut tarpeeksi kierrätykseen kun baltianmaiden pojat ovat käyneet vierailulla rengaskierrätyskontissa... Ennen sieltä sai vapaasti hakea renkaita jos jotkut paskat kelpasi. Sitten niitä hakijoita rupesi oleen sen verran paljon että piti kielto laittaa...

                        Ettei ihan OT:ksi mene niin mun työpaikalla noista nettirenkaiden asennuksesta on otettu vähä korkeampi hinta. Kai ihan vaan sitä yritetään ettei tuo nettikauppa söisi niin paljon suomalaisten rengasliikkeiden leipää..
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          #72
                          Originally posted by smpovers View Post
                          Ettei ihan OT:ksi mene niin mun työpaikalla noista nettirenkaiden asennuksesta on otettu vähä korkeampi hinta. Kai ihan vaan sitä yritetään ettei tuo nettikauppa söisi niin paljon suomalaisten rengasliikkeiden leipää..
                          Sama käytäntö on omassakin työpaikassa
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • Cesium
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 561
                            • UAE

                            #73
                            Eipä ole rengasliikkeellä rahasta pulaa, jos ei asentaminen kiinnosta.

                            Comment

                            • Hasardi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1860
                              • Der Hauptstad

                              #74
                              Originally posted by Cesium View Post
                              Eipä ole rengasliikkeellä rahasta pulaa, jos ei asentaminen kiinnosta.
                              Kyse on politiikasta, ja eri firmat eri tavalla. Surkea valinta kyllä. Ei kai tuo tällaisena sesonkiaikana mitään vaikuta, töitä on niin paljon kuin ehtii tehdä ja voi sanoakin, että "ei nettirenkaita meille." Mutta syöhän se niitä sesongin ulkopuolisia asiakkaita. Tässä esimerkkitapauksessa kyseessä "Rengasmaailma" niminen lafka. Mainostivat tänään Helsingin Sanomien etusivulla palvelujaan.
                              Stadtluft macht frei.

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                #75
                                Originally posted by Cesium View Post
                                Eipä ole rengasliikkeellä rahasta pulaa, jos ei asentaminen kiinnosta.
                                Voipi olla että siellä myyntitiskillä on selitetty kuusta nousevasta, tulevasta maanjäristyksestä tai rengastestistä maailmanlopun aikoina niin on myyjä kieltänyt asennuttamasta renkaita.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎