Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengasliike: "Emme asenna internetistä/ulkomailta tilattuja renkaita ollenkaan.."

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Kyllähän ne nyt ehdottomasti pitää pestä, jos siellä on hiekkaa yms kovettuneena sisäkehälle. Kuuluu minusta palvelun hintaan. Ihan sama sitten ettei painoteta ollenkaan kun sisäkehät on täynnä paskaa.

    Enkä nyt tarkoita, että mitään pölyjä ja tahroja pitää alkaa pesemään. Omat vanteet on olleet kyllä yleensä valmiiksi pestyjä, mutta joskus tullut vierestä seurattua, että kyllä rengasliikkeissä noita pestään tarpeen mukaan esim. painepesurilla.
    Last edited by Antsah; 14-04-2012, 22:02.

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Onko muuten normaalia että nelipyöräsuuntauslaitteistosta jää vanteisiin jäljet? Muaki vitutti sillon, mutta ei enää kun vanteet on myyty

      Noh opinpahan tuostakin että nykyinen auto menee suuntaukseen Hartikaiselle, kun ei se muualla tunnu onnistuvan.

      Comment

      • Messier
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 631
        • Savo

        Originally posted by rizzo View Post
        Noh opinpahan tuostakin että nykyinen auto menee suuntaukseen Hartikaiselle, kun ei se muualla tunnu onnistuvan.
        Joudut viemään Pärnäselle.
        Härski on jo kuopattu ja Sörselssön on aika pahasti hapoilla.
        G05 X5 45e
        KM9 ///M1000XR

        Ex:
        F10 ///M5
        K49 S1000XR
        E90 ///M3
        E46 ///M3

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by rizzo View Post
          Onko muuten normaalia että nelipyöräsuuntauslaitteistosta jää vanteisiin jäljet? Muaki vitutti sillon, mutta ei enää kun vanteet on myyty

          Ei ole normalia.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by Peltsii View Post
            Ei ole normalia.
            Jep, no siitä reissusta muutenki kirjottelin tänne jo juttua joskus. Kesken suuntauksen alkovat soittavaat merkkiliikkeeseen että mitä arvoja pitää laittaa sun muuta

            Kai se pitää viedä Vianorille, vaikka sielläkin tuntu olevan kaverin seiskan kanssa hankalaa...

            EDIT: Nyt vietiin väsynyttä miestä sen verran että piti ihan editoida viestiä :|
            Last edited by rizzo; 15-04-2012, 13:23.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by Rocla View Post
              Ans vinkki tai linkki, näin aion tehdä jatkoss, mutten hoksaa mikä se tekniikka on.
              Minä arvasin että joku kysyy. Ehkä parhaiten idea selviää kun kuvaa videon miten homma tehdään käytännössä -> yritän järjestää aikaa tälle.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by smpovers View Post
                Noh näitä tyylejä taitaa olla yhtämonta kun tekiöitä.

                Tarkoitin että kuvassa näykyvällä tavalla ei saisi alumiinivanteita painottaa vaikka jotkut niin tekee. Sillon jää melkovarmasti vanteen keskiosaan jälkiä.





                Tämä tapa on OK koska sillon jää vain keskinapin alle pienet huomaamattomat jäljet. Ei siis mitään merkitystä.




                Itse vaan käytän aina jos mahdollista tuota pultinreikiin tulevaa sovitusta. Tasapainokoneessa oleva kartio myös silti keskittää vanteen.


                Lyöntipainohan on kaikkein tarkin painotus, mutta siitä melkein poikkeuksetta jää jälkiä. Saattaa ruveta hapettuun sen alta. Vanteen takapuolella tuo ei itseäni haittaa, mutta ikinä ei tiedä kuinka tarkka asiakas on
                Juurikin tuota alemman kuvan tapaa tarkoitin. Ylivoimaisesti yleisin tapa, eikä jätä mitään näkyvää jälkeä mihinkään.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Originally posted by Laku View Post
                  Ikinä ei yksikään rengasliike ole pessyt vanteitani, kun olen ne tasapainotukseen vienyt. Useimmissa ei ole näkynyt pesuvehkeitäkään...
                  Taitaa olla sun vanteet olleet niin puhtaita ettei ole ollut tarvetta? Pölyllähän ei ole tasapainoitukseen merkitystä mutta jos auto tulee ajamalla renkaat alla on siellä usein sen verran rapaa että se vaikuttaa painoitukseen. Ja onhan puhtaiden kanssa myös paljon mukavampi työskennellä. Joskus kauan sitten kun itse käytin rengasliikkeiden palveluita niin kyllä ne aivan joka kerta pestiin, tuolla Rovaniemellä useammassakin liikkeessä.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by A.I View Post
                    No ei todellakaan sisälly. on ihan oma vika jos on niin hölmö että tuo umpipaskaset renkaat tasapainotukseen..
                    -asennus / tasapainotuksen laatukin on useesti huonompi jo senkin takia että asentajaa vituttaa pyöritellä niitä paskakasoja.

                    ainoa mitä putsataan, on se kohta mihin paino tulee. eihän sitä nyt paskan päälle voi laittaa..
                    Just just. Eiköhän se kannattaisi pestä ihan senkin takia ettei vituta, ja varsinkin sen takia että painoituksesta yleensä tulee jotakin.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by 928 GTS View Post
                      Noin käy jos ei osaa hommia tai on laiska. Kunnolla tehdyssä painotuksessa käännetään rengasta vanteella vaikka kolmesti eri asentoon ennen kun tyydytään noin isoihin painoihin. Kerta käännöllä 180 tai 90 astetta saattaa päästä käytännössä nollaan ja jos ei pääse niin kokeilee pari kääntöä lisää. Jotkut asentajat ei suostu tätä tekemään vaikka maksaisi extraa. Kannattaa vaihtaa samantien liikettä. Toinen mitä voi tehdä on pyöräyttää puhtaat vanteet koneessa ilman renkaita ja valkata kaksi parasta eteen jos koko setti on samanlaisia. Noihin kun asennetaan renkaan vielä pyörittämällä voi päästä 50-100g painoista jopa 0g tilanteeseen useamman vanteen kanssa sarjassa ja loputkin on yleensä jotain max 15-25g. Tarvittava työn määrä on kyllä helposti 2-3 kertainen pelkien painojen lätkimiseen verrattuna. Eli ei ihme ettei normi asentaja innostu aiheesta.
                      Kun pyöräyttää irtovanteen ensin ja sitten saman renkaan kanssa nykykoneet osaavat kertoa mihin asentoon rengas kannattaa laittaa optimituloksen saavuttamiseksi. Toki mielestäni vanteiden ja renkaiden tulee olla hyvää laatutasoa ennenkuin näitä tosissaan kannattaa alkaa hieromaan, paitsi jos tilanne on painoituksen suhteen kohtuuton eli käytännössä yli 75g.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6768
                        • PK-seutu

                        Paljon puhuttu asiaa täällä, mutta jos palataan vähän lähemmäs otsikkoa, niin tosiaan PK-seudulla tuntuu rengassarjan asentamisen hinta olevan 100eur tai enemmän. Muutamat kuitenkin ovat löytäneet edukkaampia paikkoja. Nyt tiedot esiin missä rengastöistä ei tarvitse maksaa kirurgisten operaatioiden verran?
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17854
                          • PKS

                          Originally posted by smpovers View Post
                          Tämä tapa on OK koska sillon jää vain keskinapin alle pienet huomaamattomat jäljet. Ei siis mitään merkitystä.

                          En tajua miten se on niin hankalaa NOSTAA se vanne kerrasta ylös paikalleen tuon puristimen alle. Monta kertaa saanut harmaita hiuksia kun asentaja on liuttanut tuota akselia (kunnon raastin) pitkin vanteen perille asti ennen puristimen asennusta. Kivat jäljet tulee keskilätkän reunoihin

                          En tahdo olla siellä asentajan tiellä kyttäämässä, mutta voi perkele jotain rotia niihin hommiin!!! Varmasti jokainen tajuaa milloin niitä jälkiä tulee ja millon ei.

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Paljon puhuttu asiaa täällä, mutta jos palataan vähän lähemmäs otsikkoa, niin tosiaan PK-seudulla tuntuu rengassarjan asentamisen hinta olevan 100eur tai enemmän. Muutamat kuitenkin ovat löytäneet edukkaampia paikkoja. Nyt tiedot esiin missä rengastöistä ei tarvitse maksaa kirurgisten operaatioiden verran?
                          Niin, onhan niitä edullisempiakin paikkoja mutta omat kokemukset täällä "meilläpäin" ovat aika ala-arvoisia näistä. Asennetaan vähän sinnepäin.

                          Mieluummin maksanut sitten ökyhintaa siitä, että tulee kerrasta kuntoon ja sillä tavalla, että ei tule asennusjälkiä..

                          Jos jollain on tiedossa edullinen paikka, jossa ko. vaatimukset täyttyvät niin vinkkiä kehiin..
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            En tajua miten se on niin hankalaa NOSTAA se vanne kerrasta ylös paikalleen tuon puristimen alle. Monta kertaa saanut harmaita hiuksia kun asentaja on liuttanut tuota akselia (kunnon raastin) pitkin vanteen perille asti ennen puristimen asennusta. Kivat jäljet tulee keskilätkän reunoihin
                            Kumma ettei korjaamon johto seuraa tuommoista toimintaa, tuo tasapainoituskoneen akseli kierteineenkin menee sitten aika ajoin vaihtoon aivan turhaan moisen typeryyden takia. Kyllä tuosta yleensä ripitys pitäisi asentajalle seurata jos noin toimii.

                            Comment

                            • Spiddu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 3564
                              • Nla

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Paljon puhuttu asiaa täällä, mutta jos palataan vähän lähemmäs otsikkoa, niin tosiaan PK-seudulla tuntuu rengassarjan asentamisen hinta olevan 100eur tai enemmän. Muutamat kuitenkin ovat löytäneet edukkaampia paikkoja. Nyt tiedot esiin missä rengastöistä ei tarvitse maksaa kirurgisten operaatioiden verran?
                              itse ainakin olen autotekissä saanut useampana vuotena aina hyvää palvelua

                              nyt keväällä kun iSn kumien kanssa kävin irtovanteilla ja kumeilla (purku ja kasaus) maksoi homma 60€


                              Tänään myös kun toukan käytin nelipyöräsuuntauksessa Rs superhuollossa ja vieressä kun seurasin kiinnitin huomiota siihen että pojat tuolla käsittelivät vanteita fiksusti. Hinnasta en sano mitään kun en tiedä
                              BMW F30 330e 2017

                              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                Originally posted by Vanquish View Post
                                Mistään tietämättömänä, mutta eikös pesu ole siinä tasapainotus koneessa?

                                Vinkikinä pk-seutulaisille: ph-rengas laittoi TUONTIkumit vanteille ilman yhtään urputusta ja hinta täkäläisittäin jokseenkin kohtuullinen eli 80e. Työ oli mielestäni asiallisesti tehty->ei asennusjälkiä. Vanteille tosin meni painoja jopa 75g, vaikka vanteet ovat oem ja renkaat uudet. Kuulemma näinkin voi käydä vaikka vanteet tasapainossa. Minusta kuullostaa paljolta.
                                Espoossa ainakin Uudenmaan Rengas Service asentaa vaikka kumit tulisivat mistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎