Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkkisakko topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.I
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • Salo

    Parkkisakko topic

    Sain viikko sitten parkkisakon yksityiseltä parkkifirmalta Parknet

    sain sakon koska olin ajanut kahteen ruuttuun.
    lapussa luki syynä: pysäköinti ruudun rajaviivat ylittäen.

    ongelmahan tässä on se että sain sakot auton ollessa omilla tolppapaikoillani.
    olen siis vuokrannut vierekkäiset 2 ruutua, joihin ajan autoni.
    näin naapurit eivät saa kolhittua autoani.

    minulla on myös todiste ruutujen vuokrauksesta.

    laitoin pysäköintifirmalle reklamaation mutta vastauksessa ilmoitettiin että reklamaationi on aiheeton koska auto on pysäköity kahteen ruutuun.
    -he vaativat maksua.

    minun ei tietenkään kuulu maksaa parkkisakkoa koska auto on vuokraamissani ruuduissa.
    jos en maksa sakkoa tulee muistutuslasku jonka jälkeen perintätoimistolta alkaa tulemaan laskuja, ja menetän luottotietoni.

    miten menettelen asian kanssa?
    onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa?

    eikös minulla ole oikeus ajaa autoni vaikkapa poikittain katolleen kyseisiin ruutuihin kunhan se ei ylitä vuokraamieni ruutujen ulommaisia rajoja?


    ohessa vielä heidän vastaus:
    (suora lainaus)

    Lisäperustelut

    Valokuviemme perusteella ajoneuvonne oli virheellisesti pysäköity.
    Ajoneuvo oli pysäköitynä muualle kuin sallitulle paikalle. Ajoneuvonne on ollut pysäköitynä
    sallitun pysäköintiruudun ylittäen. Täten reklamaationne on aiheeton.

    Koska reklamaationne ei anna perusteita valvontamaksun mitätöimiseksi, pyydämme
    suorittamaan maksun mahdollisimman pian. Valvontamaksu on maksettava 14 päivän kuluessa
    valvontamaksun päiväyksestä, valvontamaksun ohessa olevaa tilisiirtoa käyttäen.

    Mikäli valvontamaksua ei ole maksettu 14 vuorokauden kuluessa, on Oy ParkNet Ab:lla oikeus
    puolitoistakertaistaa valvontamaksun suuruus.

    Jos olette saaneet maksumuistutuksen / perintäkirjeen, kehotamme teitä tekemään
    maksusuorituksen siinä ohjeistetulla tavalla.
    Last edited by A.I; 04-08-2013, 15:35.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    kysyt asiaa poliisilta, he tietävät lain ja osaavat neuvoa asiassa
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Osmis
      Moderator
      • May 2006
      • 5270
      • Lieksa, Middle of Nowhere

      #3
      No luulisi tuon olevan täysin aiheeton. Käänny varmuuden vuoksi Poliisin puoleen, ja kysy miten he menettelisivät kyseisessä tapauksessa? Ja jos heiltä tulee järkevä vastaus, niin pyydä se kirjallisena ja käy näyttämässä tuolla parkkifirmassa?
      Sawo-Karjala - connection

      @osmis_garage

      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        #4
        voiko/haluaako isännötsiä oikasta asian? olisit sanonut ense minä ollut niin asia ois jääny siihen (parkkifirman pitää pystyä todistamaan kuljettaja, nyt ikään kuin myönsit)

        Comment

        • A.I
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • Salo

          #5
          Originally posted by smo83 View Post
          voiko/haluaako isännötsiä oikasta asian? olisit sanonut ense minä ollut niin asia ois jääny siihen (parkkifirman pitää pystyä todistamaan kuljettaja, nyt ikään kuin myönsit)
          Ne ottavat aina valokuvat kys. autosta.

          tosin multa puuttuu kuvissa puskuri & kilpi edestä joten jos ei ole takaata kuvaa eivät voi todistaa että on mun auto


          Kirjoitin sähköpostissa että autoni on kahdessa ruudussa ja on edelleen kahdessa ruudussa.
          mitä sen väliä myönnänkö vai kiistänkö kun täysin laillisesti olen paikat vuokrannut ja oman autoni niihin ajanut.
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • Petri
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 3155
            • Nummela

            #6
            Originally posted by smo83 View Post
            voiko/haluaako isännötsiä oikasta asian? olisit sanonut ense minä ollut niin asia ois jääny siihen (parkkifirman pitää pystyä todistamaan kuljettaja, nyt ikään kuin myönsit)
            Tässä tapauksessa tuolla ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun kyseessä on kaverin omaT paikat...
            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

            Comment

            • Juhan
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2009
              • 1345
              • Ks

              #7
              Originally posted by smo83 View Post
              voiko/haluaako isännötsiä oikasta asian? olisit sanonut ense minä ollut niin asia ois jääny siihen (parkkifirman pitää pystyä todistamaan kuljettaja, nyt ikään kuin myönsit)
              Tässä nähdään taas tätä fiksua sakottelua

              Tuon jutun kanssa joutuu vaan vääntämään aika paljon jos viittaa tohon, ettei ole itse ajanut. nimim. kokemusta on

              Mä kyllä ekana hommaisin kirjalliset todisteet että molemmat paikat kuuluu itselle ja hommaisin vielä isännöitsijältä tai poliisilta jonkun kirjallisen lausunnon..

              Comment

              • A.I
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • Salo

                #8
                Originally posted by Juhan View Post
                Tässä nähdään taas tätä fiksua sakottelua

                Tuon jutun kanssa joutuu vaan vääntämään aika paljon jos viittaa tohon, ettei ole itse ajanut. nimim. kokemusta on

                Mä kyllä ekana hommaisin kirjalliset todisteet että molemmat paikat kuuluu itselle ja hommaisin vielä isännöitsijältä tai poliisilta jonkun kirjallisen lausunnon..

                kirjalliset todisteet paikoista löytyy.
                poliisia tuskin kiinostaa pätkääkään antaa lausuntoja johonkin pysäköintisakko-asiaan.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • smo83
                  Banned
                  • Dec 2009
                  • 1988
                  • oulucity

                  #9
                  Originally posted by A.I View Post
                  Ne ottavat aina valokuvat kys. autosta.

                  tosin multa puuttuu kuvissa puskuri & kilpi edestä joten jos ei ole takaata kuvaa eivät voi todistaa että on mun auto


                  Kirjoitin sähköpostissa että autoni on kahdessa ruudussa ja on edelleen kahdessa ruudussa.
                  mitä sen väliä myönnänkö vai kiistänkö kun täysin laillisesti olen paikat vuokrannut ja oman autoni niihin ajanut.
                  Originally posted by Petri View Post
                  Tässä tapauksessa tuolla ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun kyseessä on kaverin omaT paikat...
                  no laita viestiä että mennään oikeuteen. uskon että perääntyvät. toki aina voi sattua jotain hassua

                  Comment

                  • Juhan
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2009
                    • 1345
                    • Ks

                    #10
                    Originally posted by A.I View Post
                    kirjalliset todisteet paikoista löytyy.
                    poliisia tuskin kiinostaa pätkääkään antaa lausuntoja johonkin pysäköintisakko-asiaan.
                    Tuo on kyllä totta.. Luulis että parkkipaikkojen vuokraaja tuossa tilanteessa on se ainoa joka tosta pystyy sanomaan ilman vänkäämistä.. Vois loppua yhteistyö hyvin lyhyeen jossei pystyis..

                    Comment

                    • smo83
                      Banned
                      • Dec 2009
                      • 1988
                      • oulucity

                      #11
                      Originally posted by Juhan View Post
                      Tuo on kyllä totta.. Luulis että parkkipaikkojen vuokraaja tuossa tilanteessa on se ainoa joka tosta pystyy sanomaan ilman vänkäämistä.. Vois loppua yhteistyö hyvin lyhyeen jossei pystyis..
                      isännöitsiä saa kuukausittaisen korvalääkepullon mitä väliä jos asukki saa turhan virhemaksun:think

                      Comment

                      • A.I
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • Salo

                        #12
                        Ei tarvitse isännöitsijän lausuntoja kun on virallinen vuokrasopimus parkkipaikasta.
                        sen pitäisi riittää todistukseksi.


                        eikös noi laskut jossain vaiheessa kuitenkin mene oikeuteen?
                        -pääsisin helpoimmalla kun odottelen että tulee kutsu oikeuteen, ja sitten läväytän paperit pöytään noista vuokrapaikoista ja vaadin korvauksia vaivasta.

                        taitaa luottotiedot mennä ennen oikeutta?
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • Juhan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2009
                          • 1345
                          • Ks

                          #13
                          Originally posted by smo83 View Post
                          isännöitsiä saa kuukausittaisen korvalääkepullon mitä väliä jos asukki saa turhan virhemaksun:think
                          Tuommosessa tapauksessa rupeisin kyllä nopeasti ettimää uutta asuntoa.. mutta tuohan on kyllä aivan totta.. eikös noista parkkisakoista jokunen osa muutenki tonne isännöitsijän pussiin kilahda?

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2166
                            • Himas

                            #14
                            Originally posted by A.I View Post

                            taitaa luottotiedot mennä ennen oikeutta?
                            Jos riitautat "sakon", ei sitä voida alkaa perimään etkä siten voi menettää luottotietojasi.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • A.I
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1359
                              • Salo

                              #15
                              Originally posted by mikron View Post
                              Jos riitautat "sakon", ei sitä voida alkaa perimään etkä siten voi menettää luottotietojasi.
                              mitenkä riitauttaminen tehdään?

                              anteeksi kun kyselen tyhmiä. nämä oikeus / laki asiat eivät ole oikein hallussa.
                              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                              Kiitos ajastasi? :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎