Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Latviasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6698
    • PK-seutu

    #46
    Originally posted by Spetke View Post
    Se on helppo täällä huudella uusien autojen kolarikorjauksista ja kyseenalaistaa jonkun tahon korjaustaidot ja menetelmät sillä näkemyksellä, että kyseisellä autolla ei enään uskalla ajaa kun tulee kuolema korjaamaan jos pienen pusun ottaa.
    Kuitenkin samat jannut jostakin kumman syystä uskaltaa vetää liipissä vanhoilla aatamin aikuisilla pommeilla ja lintoilla ilman pelkoa kuolemasta ja siitä että auto olisi vaarallinen.
    Ennemmin istuisin kolarin tullen Arthurin korjaamassa uudehkossa seiskassa kuin siinä maailman parhaassa puolimädässä E39. Makuasioita toki.
    Eri asia. Jos ostaa nyt E30:n ja luulee että se on millään tavalla turvallinen on idiootti. Jos ostaa tuollaisen F-mallin seiskan hyväkuntoisena niin on lupa olettaa, että se on aika turvallinen...
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10943
      • Joensuu

      #47
      Originally posted by pyroz View Post
      Eri asia. Jos ostaa nyt E30:n ja luulee että se on millään tavalla turvallinen on idiootti. Jos ostaa tuollaisen F-mallin seiskan hyväkuntoisena niin on lupa olettaa, että se on aika turvallinen...
      +1, Jos ostaa jonkun kohtuu uuden auton, niin sen olettaa kestävän "hieman" erilailla kolarissa kun joku 20v+ auto. Hintakin tosin on "hieman" eri luokkaa. Jos ostaa alle 5v seiskan ja maksaa siitä ~50k€, niin voinee olettaa sen olevan "hieman" turvallisempi kun muutoman tonnin maksanut 20v auto. Jos ostajalle kerrotaan sen uuden auton olleen kolarissa, jonka jälkeen kori on oikaistu, niin OK, tosin eipä niistä taideta koskaan kertoa sille ostajalle..
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • radiaani
        Bimmer Rookie
        • Jul 2016
        • 130
        • Etelä-Suomi

        #48
        Originally posted by Spetke View Post
        Se on helppo täällä huudella uusien autojen kolarikorjauksista ja kyseenalaistaa jonkun tahon korjaustaidot ja menetelmät sillä näkemyksellä, että kyseisellä autolla ei enään uskalla ajaa kun tulee kuolema korjaamaan jos pienen pusun ottaa.
        Kuitenkin samat jannut jostakin kumman syystä uskaltaa vetää liipissä vanhoilla aatamin aikuisilla pommeilla ja lintoilla ilman pelkoa kuolemasta ja siitä että auto olisi vaarallinen.
        Ennemmin istuisin kolarin tullen Arthurin korjaamassa uudehkossa seiskassa kuin siinä maailman parhaassa puolimädässä E39. Makuasioita toki.
        Juurikin näin. Vaikka uudenkarhean auton joistakin detaljeista vähän tinkisi, niin siltikin kykyä selviytyä pahoistakin mälleistä on ihan eri tavalla jäljellä kuin vanhassa autossa edes suoraan tehtaan linjalta ajettuna.

        Ainahan joku saa mustanpekan käteensä mutta ei se ehkä hirveän todennäköistä kuitenkaan ole?

        Toisaalta on niinkin, että ei tuollaista kuukauden työllä korjattua autoa tietenkään saa ehjänä myydä. Antaisin kuintekin ostajalle oikeuden valita.
        Ajossa: F10 520d SE (2012)

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #49
          Kun tässä on saanut katsella suomalaisten merkkikorjaamoiden kädenjälkeä, niin ei toi Artturin vasaroima oo varmaan yhtään sen huonompi. Luultavasti jopa parempi. Täällä vedellään kitit päälle ja siihen maali, jossa parhaimmillaan vielä roskatkin seassa ja reklamoinnin jälkeen todetaan vaan, että menee speksiin. Faijan auton kylkeen tuli mälli ja sekävi Veholla laitettavana. Maalaus kamalaa ja pakkelin nökäreet törötti takakaaressa. Oma auto oli Autokeskuksessa maalattavana ja ei se kyllä ihan priimaa ollut... Täällä on vähän ongelmana se, että maalareita ei kiinnosta koritöiden tekeminen kunnolla ja kaikki pienemmät korjaukset jää kuitenkin maalareiden tehtäväksi. Sitä kittiä ne osaa mättää kyljet täyteen, mutta peltityöt vedetään usein ihan vasurilla. Siks mä nostan seiskan korjaajalle hattua, että kerrankin joku tekee siististi peltityötkin. Vakuutusyhtiöiden kilpailutus ja sopimuskorjaamosysteemit eivät ainakaan ole parantaneet tilannetta. Kauhulla saa asiakas odotella, että minkähänlaista paskaa sieltä tällä kertaa koitetaan tarjota.

          Edit:
          En mä silti sitä sano, että haluaisin tietämättä tuollaisen korjatun ostaa. Mä en ostaisi mitään kolaroitua, ellei olisi todella hyvät dokumentaatiot työn vaiheista ja muusta semmosesta.
          Last edited by Juppe; 24-11-2018, 11:00.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎