Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Cooper S ja muut "hot hatch" tehokkaat pikkukinnerit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 2285
    • Porvoo

    Mini Cooper S ja muut "hot hatch" tehokkaat pikkukinnerit.

    Kertokaahan kokemuksia moisesta kulkineesta. Lähinnä kiinnostaa vanhempi remmiahdettu malli hintansa puolesta. Miten kestää kilometrejä ja paljonko vie soppaa. Myös JCW malli kiinnostaa toki.Nyt kun oon kokeillu tätä halvalla dieselautolla ajelua niin ei kyllä oo nää nokivehkeet mun juttu. Pakko laittaa vaihtoon, ei vaan jaksa kuunnella tota raksutusta. En kuljeta juuri muuta kuin itseäni tuolla, joten tässä voisi olla hyvä kompromissi vuosimallin/kilsojen/käyttökulujen/kulkupuolen jne.. Suhteen. Olen joskus ajanut tuollaista JCW:tä ja se kyllä miellytti mikroautomaisella käytöksellään, hauskimpia autoja joita olen ajanut. Tuolla voisi olla hauska käydä ajelemassa radallakin?

    Oonko ihan hukassa mallin suhteen? Kilsoja tulee noin 25tkm vuoteen. :think
    Last edited by Heksula; 13-08-2012, 16:52.
    2020 G20 320i xdrive
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Originally posted by Heksula View Post
    Kertokaahan kokemuksia moisesta kulkineesta. Lähinnä kiinnostaa vanhempi remmiahdettu malli hintansa puolesta. Miten kestää kilometrejä ja paljonko vie soppaa. Myös JCW malli kiinnostaa toki.Nyt kun oon kokeillu tätä halvalla dieselautolla ajelua niin ei kyllä oo nää nokivehkeet mun juttu. Pakko laittaa vaihtoon, ei vaan jaksa kuunnella tota raksutusta. En kuljeta juuri muuta kuin itseäni tuolla, joten tässä voisi olla hyvä kompromissi vuosimallin/kilsojen/käyttökulujen/kulkupuolen jne.. Suhteen. Olen joskus ajanut tuollaista JCW:tä ja se kyllä miellytti mikroautomaisella käytöksellään, hauskimpia autoja joita olen ajanut. Tuolla voisi olla hauska käydä ajelemassa radallakin?

    Oonko ihan hukassa mallin suhteen? Kilsoja tulee noin 25tkm vuoteen. :think
    Valitettavasti en osaa mihinkään kysymykseesi vastata, paitsi siihen, että hanki ihmeessä, aivan mahtava auto. Olen itse ajanut remmikoneella olevaa Cooperia vain Hartgen lukollisena ja vakiota tehokkaampana versiona, joka veti hauskuudessa vertoja monelle tuplastikin tehokkaammalle laitteelle. Järjetön polte on vieläkin päällä, vaikka aikaa onkin jo kulunut. Se remmikone on aivan mahtava, uudempi turbo ei pääse vasteessa tai tuntumassa valitettavasti lähellekään. Sisustaan ripoteltu ämpärimuovi noissa ärsyttää kautta malliston, muuten tulee mieleen lähinnä superlatiiveja - jos miellyttävämpi etuvetoauto on olemassa, se on oltava Renaultsport.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by r.w. View Post
      Valitettavasti en osaa mihinkään kysymykseesi vastata, paitsi siihen, että hanki ihmeessä, aivan mahtava auto. Olen itse ajanut remmikoneella olevaa Cooperia vain Hartgen lukollisena ja vakiota tehokkaampana versiona, joka veti hauskuudessa vertoja monelle tuplastikin tehokkaammalle laitteelle. Järjetön polte on vieläkin päällä, vaikka aikaa onkin jo kulunut. Se remmikone on aivan mahtava, uudempi turbo ei pääse vasteessa tai tuntumassa valitettavasti lähellekään. Sisustaan ripoteltu ämpärimuovi noissa ärsyttää kautta malliston, muuten tulee mieleen lähinnä superlatiiveja - jos miellyttävämpi etuvetoauto on olemassa, se on oltava Renaultsport.
      Samat tunnelmat jäi tuosta JCW:stä. Tautinen veto päällä koko ajan ja ainoo etuveto millä on päässy nelipyöräluisua hallitusti. Ämpärimuovista jäi kuitenkin hyvin BMW:mäinen tunnelma kun kaikki hallintalaitteet toimii lähes samalla tavalla. Tuosta koe-ajosta on aikaa about 8 vuotta ja silloin jo päätin että joskus hankin moisen. Ilmeisen vähän näitä on jengillä kuitenkin ollut kun en muista kenenkään ikinä edes esitelleen showroomissa sellaista.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3969
        • Kemijärvi Suomi

        #4
        Auto on etuvetoisuudesta huolimatta taatusti aivan saakelin hauska laite viedä.

        Itsekkin katselin aikoinaan jcw miniä, kun kesähelle oli pehmittänyt pään (saatan minä sen vielä joku päivä hankkia silti), niin alkupään malleissa taisi olla kallis tyyppivika ohjaustehostimessa/simpukassa, joita korjailtiin takuuseen ja ovat suht' tyyriitä korjailla, jos ei ole huollettu.

        Ja sitten oli useampi vika, minkä vuoksi autoja on syttynyt ihan palamaankin...
        Ja sitten ne perinteiset ongelmat, lähinnä talvella eli ovet ei aukea/mene lukkoon, ikkunat ei aukea ja jos aukeaa, niin ei mene välttämättä kunnolla enää kiinni (tämä oli minullekkin uutta).
        Ruostesuojaus on ehdoton, jos talvella meinaa ajella...
        Myllyhän taisi olla rellun tekele ja jossain vaiheessa, ilmeisesti uudemmassa tilalle on tullut eri valmistajan mylly, tästä en nyt ole satavarma...

        Itse jos tuollaisen laitan, niin sen pitää olla -08 tai uudempi ja pakokaasu-ahtimella.
        Siinä on myös paljon muita parannuksia, mitkä vanhempia malleja vaivasi ja luotettavuuden pitäisi olla nyt parempaan päin...
        Yksilöstähän tämäkin on toki paljon kiinni.
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • Squamish
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 260
          • HEL

          #5
          Omia kokemuksia Cooper S:stä on vain koeajosta kaverin JCW:llä. Siitä jäi kytemään pieni kuume päälle ja viime aikoina on tullut luettua aika paljon asiaa ja sen vierestä nimenomaan ekan sukupolven Cooper S:stä.

          Gen 1 -autoissa on joukko tyyppivikoja, erityisesti vm. 2004 asti. Vuonna 2005 tuli facelift ja samalla osa vikalistastasta lyheni, mm. kojelaudan kitinöitä on pyritty vähentämään tekemällä se kolmesta osasta aiemma viiden sijaan. Kaikissa vuosimalleissa on ilmeisesti ongelmaa oviaukon (kynnysten/helmojen?) ruostumisen muodossa ja ohjaustehostimen pumppuja menee monista.

          Faceliftin yhteydessä tehot nousi muutamalla hevosvoimalla. Samalla myös perän välitys lyheni ja kulutus nousi marginaalisesti.

          Panoramaluukku on hieno, mutta lisää painoa lähemmäs 30 kg (erään lähteen mukaan jopa 50kg!). Eli jos aikoo käydä radalla, niin kattoluukuton auto on hyvä valinta.

          Itse valitsisin vm. 05-06 -auton. Toisen sukupolven Cooper S:ään en koskisi moottoriongelmien vuoksi, ja onhan se ekan sukupolven kompressoriahdettu moottori fiilikseltään loistava.

          15.000 eurolla tuskin löytyy hauskempaa autoa kuin Cooper S (noh, ehkä joku raiskattu WRX/STI...).
          Last edited by Squamish; 06-08-2012, 22:06.
          Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

          Comment

          • Kanerv4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 971
            • Tampere

            #6
            OT: Myös vaihtoehto etuvetoisuudelle on mazda rx-8.
            50-50 painojakauma, Lukkoperä, 231Highpower ja kuitenkin 2004vm ylöspäin ja hinnaltaan "edukas".

            itselläni on ollut 3klp kyseisiä autoja ja hieno peli jokakerta, ainoa mikä niissä ihmisiä tuntuu pelottavan on wankel, mutta vähän ajettu ja hyvältä pidolta oleva niin ongelmia ei pitäisi esiintyä.

            Comment

            • Clio
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 172

              #7
              Mulla oli 2003 S Lohenin kitillä (about 215hp) muutaman vuoden ja oli kyllä mahtava auto.
              Ei käytännössä mitään ylimääräisiä teknisiä ongelmia.
              Kulutus pyöri about ysissä.
              Tyyppivikana semmonen että vasen etuvalo noista useasti sammuilee vaikka lamppu ei olekkaan palanut, mikä lie kosketushäiriö kun tossa mallissa lamput nousee konepellin mukana.

              Ja vakuutushinnat kohtuulliset.

              Comment

              • smo83
                Banned
                • Dec 2009
                • 1988
                • oulucity

                #8
                OFF TOPIK ei nuita liikenteessä liikaa nää joten

                kanerv4 mikä on wankkelille "liikaa" tai siis millon tulee ongelmia?? yleensä kaikkihan on yksilöitä ja erilaisella käytöllä.
                Last edited by smo83; 07-08-2012, 02:07.

                Comment

                • kurvailija
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 181
                  • nurmijärvi/kiljava

                  #9
                  omat kokemukset kaverin n.200hp versiosta
                  kuskin ovi vaihdettiin ruostevika,meni tosin laakkosen piikkiin.
                  keskikulutus 9.8l/100km n.80% kaupunkia.
                  oli todella jäykkä kytkin kaupunkiajoon.

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by Kanerv4 View Post
                    OT: Myös vaihtoehto etuvetoisuudelle on mazda rx-8.
                    50-50 painojakauma, Lukkoperä, 231Highpower ja kuitenkin 2004vm ylöspäin ja hinnaltaan "edukas".

                    itselläni on ollut 3klp kyseisiä autoja ja hieno peli jokakerta, ainoa mikä niissä ihmisiä tuntuu pelottavan on wankel, mutta vähän ajettu ja hyvältä pidolta oleva niin ongelmia ei pitäisi esiintyä.
                    Tollanen on vaan niin ruma ettei voi edes harkita, myös valmistusmaa aiheuttaa puistatusta. Se takaovi on vaan jäätävä, ei voi ymmärtää.
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    • Squamish
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 260
                      • HEL

                      #11
                      Originally posted by Clio View Post
                      Ja vakuutushinnat kohtuulliset.
                      Jep, liikenne+kaskon vuosimaksu on noin 400 euroa halvempi kuin samanikäisen, kolmelitraisen bemarin (riippuu tietysti mm. bonareista ja asuinpaikasta jne.)
                      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6926
                        • N/A

                        #12
                        Minua on hieman se uudempi pakokaasuahdettu mini cooper kiinnostanut myös, en vaan ole päässyt kokeilemaan. Eikös siinä pitäisi laatuvaikutelma olla jo melko hyvä? Radallahan se on melko samaa sarjaa nopeudessa tuon minun nykyisen ajokkini kanssa. Oliko tuossa jakopään kanssa ongelmia ko. moottorimallissa, juurikin uudemmassa?
                        Last edited by Antti O; 07-08-2012, 07:37.

                        Comment

                        • Heksula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 2285
                          • Porvoo

                          #13
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Minua on hieman se uudempi pakokaasuahdettu mini cooper kiinnostanut myös, en vaan ole päässyt kokeilemaan. Eikös siinä pitäisi laatuvaikutelma olla jo melko hyvä? Radallahan se on melko samaa sarjaa nopeudessa tuon minun nykyisen ajokkini kanssa. Oliko tuossa jakopään kanssa ongelmia ko. moottorimallissa, juurikin uudemmassa?
                          Onko näissä samaa ongelmaa kuin psa yhtymän autoissa saman koneen yhteydessä ettei ajoitusta saa säädettyä riittävän tarkasti. Siitä johtuen palaa vikavaloja kojelaudassa ja kone menee johonkin vikatilaan?
                          2020 G20 320i xdrive

                          Comment

                          • [BMW]
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 700
                            • Joensuu

                            #14
                            Tuommosta alkupään cooper s mallia oon ajanu. Hyvä moottori ja alusta. Hieno ulkonäkö ja persoonallinen sisusta. Mutta en kyllä tollasta välttämättä ainoaksi autoksi ostaisi. Käytännössä autossa ei ole ollenkaan takakonttia, tai no se muutaman kymmenne sentin tila. Sisusta vaikka onkin tavallisesta poikkeava niin melko kolkko ja kylmä tunne siellä silti on. Melko muovista, tulee mieleen enempi ranskalainen auto kuin esim. "paremmilla muoveilla" oleva japsi. Penkit oli melko liukkaat ja ei mitenkään kovin hyvät. Vaihteisto aika lonksuva, vähän kun uudemmissa volkkarin perusmalleissa, ovi oli tukevaa tekoa mutta kun sen kiinni laittoi niin siitäkin meteliä lähti ja oli aika kolho. Works malli varmasti parempi. Millanenhan tuo on sitten talvella +80 nopeuksissa epätasella tiellä, mahtaa olla aika "irtonainen" vietävä?
                            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                            -----------------------------
                            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Ot

                              Originally posted by Kanerv4 View Post
                              OT: Myös vaihtoehto etuvetoisuudelle on mazda rx-8.
                              50-50 painojakauma, Lukkoperä, 231Highpower ja kuitenkin 2004vm ylöspäin ja hinnaltaan "edukas".

                              itselläni on ollut 3klp kyseisiä autoja ja hieno peli jokakerta, ainoa mikä niissä ihmisiä tuntuu pelottavan on wankel, mutta vähän ajettu ja hyvältä pidolta oleva niin ongelmia ei pitäisi esiintyä.
                              Jatketaan OT:tä.. Kerran olen ajanut moista. Ajo-ominaisuudet OK, tykkäsin. Poislukien moottori. Tuntui että siitä pitää jahdata viimeinenkin rpm ulos että sen saa pysymään alueella. No, joissain tosi kireissä vapareissa tuo on hauskakin ominaisuus että se vaatii kuljettajalta asennetta viedä autoa kovaa, ja vähän töitä vaihdekepin kanssa, mutta RX:ssä en oikein jotenkin tykänyt koneen luonteesta.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎